Jos Zimmermannia laittaa, ni lukekaa käyttöohjeet! Niille laikoille pitää tehdä kunnon sisäänajo! Ohjeissa kerrotaan miten levyt ajetaan sisään tekemällä eri nopeuksista eri voimakkuuksilla jarrutuksia. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia Zimmermanin etujarrulevyissä kun tein huolella ohjeen mukaisen sisäänajon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
Originally posted by HV530XD View PostJos Zimmermannia laittaa, ni lukekaa käyttöohjeet! Niille laikoille pitää tehdä kunnon sisäänajo! Ohjeissa kerrotaan miten levyt ajetaan sisään tekemällä eri nopeuksista eri voimakkuuksilla jarrutuksia. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia Zimmermanin etujarrulevyissä kun tein huolella ohjeen mukaisen sisäänajon.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostOnko sulla paljon nyt ajettu autolla levyjen vaihdon jälkeen?
Edit: kilsoja tullut levyjen vaihdon jälkeen 77150km. Ekat levyt kesti 115tkm, nyt näyttää huoltoilmaisin seuraavaan vaihtoon 42tkm. Kyseessä siis 535xd:n jarrut, etulevyn koko 348x36mm.Last edited by HV530XD; 19-10-2017, 20:28.
Comment
-
-
Onkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?
INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
<F2> Montage Mode
<F3> Montage Position
<F4> Reset Fasta
Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!
Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.
Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostOnkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?
INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
<F2> Montage Mode
<F3> Montage Position
<F4> Reset Fasta
Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!
Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.
Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostOnkohan kukaan laittanut joko INPA:lla tai Tool32:lla F-sarjaisen sähköistä käsijarrua huoltomoodiin?
INPA:sta olen löytänyt jo oikean modulin eli emf_10 ja sieltä löytyy valikosta Ansteuern (=ohjaus) jonka takaa löytyy:
<F2> Montage Mode
<F3> Montage Position
<F4> Reset Fasta
Zum rücksetzen der Montageposition muss der Montage Mode deaktiviert werden und die Taste gezogen werden. Die EMF fährt dabei etwas länger ais beim normalen ansiegen!
Jos nyt oikein tulkitsen omalla saksankielen taidolla, niin ensin pitäisi laittaa Montage Mode päälle, sitten käsijarru päälle (gezogen werden), jonka jälkeen Montage Position, jolloin EMF pitäisi käydä normaalia pidemmän aikaan.
Ja miten sitten palautus kun jarrupalat on vaihdettu, olisiko vain Montage Mode Deactivieren?
Kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, takajarrujen huoltoasentoon saattamisen on lukuisia tapoja mitkä kaikki ovat varmasti ihan päteviä. Itse koin helpoimmaksi ottaa käsijarrumoottorit irti (pari torx-ruuvia auki), ja sitten siihen moottorin pohjaan käy torx avain mitä myötäpäivään pyörittämällä saa moottorin pakitettua huoltoasentoon. Helppoa kuin mikä... mutta kukin tehköön tavallaan.
Edit: niin ne normi männät sitten tietysti pitää painaa sisään tavalliseen tapaan kun on tuon sähköisen käsijarrun iroittanut ja pakittanut...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostVäärin tulkittu. Tuo "Zum rücksetzen..." jne. teksti koskee palautusta. Kun montage mode on deaktivoitu, laitetaan käsijarru päälle jolloin EMF käy normaalia pidempään -> ajaa löysät pois.
Kuten tästä viestiketjusta käy ilmi, takajarrujen huoltoasentoon saattamisen on lukuisia tapoja mitkä kaikki ovat varmasti ihan päteviä. Itse koin helpoimmaksi ottaa käsijarrumoottorit irti (pari torx-ruuvia auki), ja sitten siihen moottorin pohjaan käy torx avain mitä myötäpäivään pyörittämällä saa moottorin pakitettua huoltoasentoon. Helppoa kuin mikä... mutta kukin tehköön tavallaan.
Edit: niin ne normi männät sitten tietysti pitää painaa sisään tavalliseen tapaan kun on tuon sähköisen käsijarrun iroittanut ja pakittanut...
1. Montage position
2. Montage mode: aktiviert (en tiedä onko tarpeellinen)
3. Jarrut irti, mäntä pohjaan, jarrupalojen ja anturin vaihto
4. Montage mode: deaktiviert (en tiedä onko tarpeellinen)
5. Käsijarru päälle ja pois
6. Mittaristosta virheen resetointiBMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAsenna koneelle ISTA, niin kaikki saa englanniksi ja muutenkin mukavampi käyttää kun ohjeistaa käyttäjää.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostEhkä jossain vaiheessa. Sen verran harvoin pitää mitään tehdä, että melkeinpä joutuu aina uudelleen opettelemaan koko homman kuitenkin. Ja tietääkseni ISTA kutsuu samoja jobeja mitä INPA ja Tool32:nenkin, mutta käyttöliittymä vaan vähän käyttäjäystävällisempi (?) Ja toistaiseksi pienellä Googletuksella on löytynyt tarvittavat tiedot tai viimeistään täältäe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Merkkiliikkeen (Autokeskus) huoltotarjous jarruhuollosta Anopin 520d autoon 1630€ sisältäen jarrupalat + levyt eteen ja taakse. Tämän päälle vielä määräaikashuolto 630€. Melko kalliilta kuulostaa 120tkm huolto.
Katselin, että nuo osat saa esim. bemariosilta alkuperäisenä noin tonnilla ja jos ottaa tarvikkeena, niin pääsee puolella tuosta. Onko porukalla nyt mikä näkemys mitä kannattaa laittaa alle? Tätä threadia kun lukee, niin tulee kokemuksia laidasta laitaan..
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostMerkkiliikkeen (Autokeskus) huoltotarjous jarruhuollosta Anopin 520d autoon 1630€ sisältäen jarrupalat + levyt eteen ja taakse. Tämän päälle vielä määräaikashuolto 630€. Melko kalliilta kuulostaa 120tkm huolto.
Katselin, että nuo osat saa esim. bemariosilta alkuperäisenä noin tonnilla ja jos ottaa tarvikkeena, niin pääsee puolella tuosta. Onko porukalla nyt mikä näkemys mitä kannattaa laittaa alle? Tätä threadia kun lukee, niin tulee kokemuksia laidasta laitaan..i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostMerkkiliikkeen (Autokeskus) huoltotarjous jarruhuollosta Anopin 520d autoon 1630€ sisältäen jarrupalat + levyt eteen ja taakse. Tämän päälle vielä määräaikashuolto 630€. Melko kalliilta kuulostaa 120tkm huolto.
Katselin, että nuo osat saa esim. bemariosilta alkuperäisenä noin tonnilla ja jos ottaa tarvikkeena, niin pääsee puolella tuosta. Onko porukalla nyt mikä näkemys mitä kannattaa laittaa alle? Tätä threadia kun lukee, niin tulee kokemuksia laidasta laitaan..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostOnko ATE se merkki mitä kannattaa laittaa? Näytti saavan koko setin profiteilelta juuri tuon alle 500€.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment