Kyllähän se varmaan kuuluisi muutoskatsastaa, mutta on eri asia huomaako kukaan tuollaista madallusta. Sama katsastusasia kävässyt myös mielessä. Tuskin jousilautasten mukaan mitään hyväksyntälappuja tulee?
Kyllähän se varmaan kuuluisi muutoskatsastaa, mutta on eri asia huomaako kukaan tuollaista madallusta. Sama katsastusasia kävässyt myös mielessä. Tuskin jousilautasten mukaan mitään hyväksyntälappuja tulee?
Myyjän mukaan tuv-hyväksyntälaput tulee mukana. Supersportin Saksan sivuilla on asiasta maininta mutta kun ei tuo kieli taivu. Jos käännöskone osasi suomentaa oikein niin se on samaa mieltä myyjän kanssa. Joku Saksaa osaava voisi tarkistaa jos viitsii.
Myyjän mukaan tuv-hyväksyntälaput tulee mukana. Supersportin Saksan sivuilla on asiasta maininta mutta kun ei tuo kieli taivu. Jos käännöskone osasi suomentaa oikein niin se on samaa mieltä myyjän kanssa. Joku Saksaa osaava voisi tarkistaa jos viitsii.
Näyttäisi lukevan että tuv-lappu tulee mukana ja rekisteröinti ongelmat mahdollisia.
Alla ensimmäinen F11 xDrive m-sport ilman DD/AD alusta lisukkeita ja alusta tuntuu todella pintakovalta ja muutenkin ei niin mukavalta. Eli kun kyseessä nelikko m-sport niin jousitus käsittääkseni on täysin vakio? Onko kukaan tehnyt vastaavaan perus alustalla olevaan päivitystä esim. Eibachin pro-kitillä (-30mm), muuttuuko alusta entistä huonommaksi vai kenties paremmaksi?
Kuinka matalaksi todellisuudessa f11 tulee tuolla eibach pro-kit 30mm jousilla? Osassa netissä olevissa kuvissa auto näyttää todella matalalle, mutta kuva kulma tietysti voi asiaan vaikuttaa. Eli pärjääkö sillä hidaste töyssyissä, jyrkissä rampeissa ja "mökki tiellä" jossa syvät urat keskialue selkeästi ylempänä kuin urat? Itsellä ensiksi oli harkinnassa m-sport:in alusta, mutta nyt ehkä voisin tuota eibach:in alustaa harkita tai miksi ei acs:n alustaa. Tällä hetkellä siis vakio alusta ja perus 17" style 236 rinkulat. Kesäksi hankinnassa 19 tai 20".
Autoon olisi tulossa eteen eibach -30mm jouset. Tietääkö kukaan missä voisi tuon perän käydä kohtuu hinnalla pudottamassa pk tai porvoo suunnalla?
Onkos porukalla ollut mitään ongelmia etuvetareiden kanssa, kun on lyöty eibach -30mm jouset AD/DD alustaan. Ilmeisesti tuo AD/DD toimii taas normaalisti kun sen uudelleen kalibroi??
Moro.
Innostuin itsekin vanhoilla päivillä päivittämään rengastusta ja alustaa. Alustan osalta samoin opein olisi tarkoitus telmiä. Siitä kysymykseni.. minkä verran aikaa ottaa kokeneelta asentajalta vaihtaa lautaset? Inoa tullee kaupan päälle, mutta laskeskeli karkeaa arviota 3 h: n mukaan. Miten nelipyöräsuuntauksen kanssa? Sekin kyllä tehdään, mutta ei kuulu pakettiin..
T. Mika
Tuli tuossa vkl:na itsellekkin vaihdettua F11 M-sporttiin eibachin -30mm jouset eteen, ja takapäätä koodattiin ~10mm alaspäin.
Kyllä parani alustan ominaisuudet noilla jousilla, ei enää pintakova kuten m-sportin jouset yleensä. Ja EDC:n toiminnotkin tuntuvat pelittävän niin kuin pitääkin.
Etupään jousijalan tukilaakerissa ja jousilautasessa on merkit jotka tulee vastakkain. Aiemmin Stomben ohjeessa näköjään oli merkattu kohdat, mut on niissä alkujaankin merkit.
Eikö kukaan ole käynyt kulmia mittaamassa madalluksen jälkeen?
Minä olen. Xdriven alustaa madallettiin H&R -35mm jousilla, ja etupäässä muistaakseni puolen asteen luokkaa on ero. Siis sen verran jää ohjearvoista. Lappu on kotona, itse olen reissussa, ei pääse tarkastamaan.
Minä olen. Xdriven alustaa madallettiin H&R -35mm jousilla, ja etupäässä muistaakseni puolen asteen luokkaa on ero. Siis sen verran jää ohjearvoista. Lappu on kotona, itse olen reissussa, ei pääse tarkastamaan.
Jos on camperit -0,5 luokkaa niin tuskin huomaa juuri mitenkään, ehkä saattaa syödä renkaiden sisäkanttia vähän enemmän. Pelkästään takana näissä on vakiona se -1,5 ja se syö jo rengasta.
Comment