Originally posted by Istandam
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 madaltavat jousilautaset sekä eri jousivaihtoehdot
Collapse
X
-
Originally posted by alttu View PostAlla ensimmäinen F11 xDrive m-sport ilman DD/AD alusta lisukkeita ja alusta tuntuu todella pintakovalta ja muutenkin ei niin mukavalta. Eli kun kyseessä nelikko m-sport niin jousitus käsittääkseni on täysin vakio? Onko kukaan tehnyt vastaavaan perus alustalla olevaan päivitystä esim. Eibachin pro-kitillä (-30mm), muuttuuko alusta entistä huonommaksi vai kenties paremmaksi?
Vaihdatin tuossa pari päivää sitten vastaavaan autoon ilman DD/AD Eibachin Pro-kitin -30mm ja takapäätä säädettiin n. 25mm alas. En ole mitannut korkeuksia ennen tai jälkeen, mutta nelikko tippui mukavasti ja ajettavuus on mielestäni jopa parempi kuin ennen. Alusta jämäköityi, mutta toimii vakioiskareilla, eikä pintakovuus ainakaan lisääntynyt. Eikä vetele vakio 18" rengastuksella. Etu camberit muistaakseni lapussa 35' pakkasella, mutta ohjearvojen sisällä.F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
-
Laitoin F10:iin eteen nuo Eibach Pro -30mm jouset ja aikalailla sen verran se tippui. Alkuperäiset jouset oli normaalit, korkeus oli ennen n. 400mm ja nyt n. 370-375mm. EDC-iskareilla piti alatukivarsi irroittaa, muuten ei mahtuneet tulemaan kun se iskarin elektroniikkamutikka ahdisti.
Takajousetkin olisi laatikossa odottamassa, mutta tällä hetkellä on fiilis että en edes vaihda niitä, takapään korkeus orggisjousilla n. 385mm.
Pitikö tuota EDC-alustaa jotenkin testerillä kalibroida, tarvinnee ISTA P:n? ISTA D löytyy ja E-Sys. En ole tosin kalibroinnin tarvetta huomannut.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by Terou View PostLaitoin F10:iin eteen nuo Eibach Pro -30mm jouset ja aikalailla sen verran se tippui. Alkuperäiset jouset oli normaalit, korkeus oli ennen n. 400mm ja nyt n. 370-375mm. EDC-iskareilla piti alatukivarsi irroittaa, muuten ei mahtuneet tulemaan kun se iskarin elektroniikkamutikka ahdisti.
Takajousetkin olisi laatikossa odottamassa, mutta tällä hetkellä on fiilis että en edes vaihda niitä, takapään korkeus orggisjousilla n. 385mm.
Pitikö tuota EDC-alustaa jotenkin testerillä kalibroida, tarvinnee ISTA P:n? ISTA D löytyy ja E-Sys. En ole tosin kalibroinnin tarvetta huomannut.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tänään sain vihdoin asennettua autooni naapurini suosiollisella avustuksella madaltavat jousilautaset. Lopputuloksesta tuli ihan sellainen mitä olin hakemassakin, eli se pieni keuliminen jäi pois. Pyörän navan ja kaaren väli oli vakiolautasilla 395mm ja supersportin lautasilla 375mm. Takana toinen puoli on 370mm ja toinen puoli 380mm joten tietokoneella pitänee oikaista. Auto on F11 takaveto vakioalustalla. Kiinnitittekö huomiota kun lautasia vaihdoitte, että oliko vakiolautaset tiukempia sovitukseltaan? Minulla oli nämä uudet lautaset hieman yli millin väljemmät sisähalkaisijaltaan kuin alkuperäiset ja sen kyllä huomasi asentaessa. Kai ne sinne sitten kiristyvät.:think
Comment
-
-
Originally posted by alpo77 View PostLaitoin F11 530d -2014 Eibachin -30mm jouset,mielestäni auto ei tippunut laisinkaan alkuperäisiin M-Sport jousiin nähden..Nyt etukaaren ja navan välinen mitta 380mm,mikä mahtaa mätätä?osaako joku neuvoa?Pitänee varmaan asentaa eibachin jousten lisäksi madaltavat jousikupit..Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Miten olette jousien TIS ohjeen "suuntauksen" tehneet? vai onko oikeasti merkitystä ajettavuuteen. Meneekö ok jos tarkasti vaan laittaa kuten on alkuperäisetjouset olleet.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...rut/1VnYuXTycM eli tästä ohjeen jutusta kyse, kyseiset tarvikkeet ainakin ostettavaksi turhan arvokkaat, jollei sitten ole kellään lainaksi tarjota?Last edited by Radon; 26-06-2017, 00:02.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostMiten olette jousien TIS ohjeen "suuntauksen" tehneet? vai onko oikeasti merkitystä ajettavuuteen. Meneekö ok jos tarkasti vaan laittaa kuten on alkuperäisetjouset olleet.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...rut/1VnYuXTycM eli tästä ohjeen jutusta kyse, kyseiset tarvikkeet ainakin ostettavaksi turhan arvokkaat, jollei sitten ole kellään lainaksi tarjota?
Yläpään pultteja vasten laitoin mitan ja katsoin silmällä että alapään tanko ja mitta on keskenään suorassa. (kummatkin vaakasuorassa)
En tiedä ajettavuudesta, mutta tolppaa ei saa paikalleen jos ei ole ylä ja alapää linjassa.
Last edited by pyyn0; 27-06-2017, 12:41.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostItse tein niin että iskarin alapäähän laitoin pitkän tangon pultinreijän läpi.
Yläpään pultteja vasten laitoin mitan ja katsoin silmällä että alapään tanko ja mitta on keskenään suorassa. (kummatkin vaakasuorassa)
En tiedä ajettavuudesta, mutta tolppaa ei saa paikalleen jos ei ole ylä ja alapää linjassa.
Mitä tuohon asentoon tulee niin omat ei olleet noin suorassa linjassa vaan hieman vinossa, samassa asennossa pistin uudet paikalleen. Oma auto 2011/4. Ihmetyttää kyllä tuo ohje että eri vuosimalleissa tulisi eri asentoon, onko noissa sitten iskaritornit/pultinreijät eri kohdissa.
Comment
-
-
Onkos kellään jääny nurkkiin ylimääräseks F11 530dx m-sportista peräisin olevia etujousia?sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Comment