Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 madaltavat jousilautaset sekä eri jousivaihtoehdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #46
    Originally posted by alttu View Post
    Ok. Mites noin muuten tuon tolpan irroitus, tippuko se sieltä nätisti alas, riittikö pelkkä alatukivarren irroitus ja ylläpää auki? Jos tässä innostuu jousia vaihtelemaan :think
    Itse en irroittanut iskaria mutta ylätukivarsi piti ottaa irti.

    Ja aika tarkkaan 380mm näytti olevan kaaresta navan keskiöön mitta molemmissa päissä, onko nelikko minkä korkuinen ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • alttu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 519
      • Nummela

      #47
      Originally posted by veku View Post
      Itse en irroittanut iskaria mutta ylätukivarsi piti ottaa irti.

      Ja aika tarkkaan 380mm näytti olevan kaaresta navan keskiöön mitta molemmissa päissä, onko nelikko minkä korkuinen ?
      Edessä 390/takana 385.

      Noista madallusjousista ei nyt ota selvää paljon lopullinen madallus tulee olemaan, lopputulos voi olla täysin mitätön tai vastaavasti liikaa, joten taidan tyytyä tilanteeseen ja odottaa todellisia referenssejä jousien osalta...
      F15 30d ///M-SPORT
      Ex.
      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #48
        Originally posted by alttu View Post
        Edessä 390/takana 385.

        Noista madallusjousista ei nyt ota selvää paljon lopullinen madallus tulee olemaan, lopputulos voi olla täysin mitätön tai vastaavasti liikaa, joten taidan tyytyä tilanteeseen ja odottaa todellisia referenssejä jousien osalta...
        Juu mullakin oli ajatus että 10-15 mm nykyisestä voisi olla just se optimi mutta eipä taida jaksaa nyt lähteä hieromaan tuota kun ei tiedä tosiaan tipahtaako se 10-40 mm nykyisestä.

        Ehkä sellainen - 30mm jousi voisi mennä jos madallus on ilmoitettu vakioalustalle, näin m-sporttiin verratuna madallus olisi luokkaa 10-15

        Mutta kun ei varmaa tietoa niin olokoon nyt tuollainen
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • pete95zhn
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 208
          • Boostby

          #49
          Originally posted by veku View Post
          No sen verran pitkälle että iskari oli ruuvipenkissä ja sen jälkeen ihmettely että mihin hemmettiin tuon madaltavan jousilautasen saa laitettua.
          Öööh tota, eikös nuo madaltavat jousilautaset ole tarkoitettu jousen yläpäähän, sinne laakerin tykö?
          Pete

          Menneet:
          E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
          Nyt:
          F11 530 dTA '11 M-Sport
          0,33x E46 M3 '01
          G31 530eX TA '21 M-sport
          996 turbo

          fortistuning.fi

          ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #50
            Originally posted by pete95zhn View Post
            Öööh tota, eikös nuo madaltavat jousilautaset ole tarkoitettu jousen yläpäähän, sinne laakerin tykö?
            Varmaankin mutta minun pakettiin nuo ei käyneet sitten mitenkään.
            Koko paketti oli purettuna ,iskarin yläpää oli isompi tässä ..

            Kyllä tuota ihmeteltiin kahden bemari asentajan kanssa ja todettiin että ei onnistu edes rasvan kanssakaan
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Stombe
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 170
              • Keski-Suomi

              #51
              Käsittääkseni nämä lautaset tulee iskarin alapäähän. Siitä pitää (jollain opilla) saada vanha alkuperäinen lautanen pois ja tämä uusi tilalle. Tällä sitten sijoittuu jousen alapää alemmaksi kuin alkuperäisessä. Näin saadaan madallusta aikaiseksi, esijännitys jousessa ei pitäisi merkittävästi häiriintyä, iskarin varsi (mäntä) on perus setupissa sen madalluksen verran sisempänä, kuten madallusjousillakin tullee olemaan, ellei vaihdeta sitten myös siihen tarkoitettuja iskareita.. Vähän sama kun jättäis jousen alapäästä kumin pois (jossa ei ole käytännön järkeä) jota on tehty joskus silloin kun revitään viimeset millit tonttiin päin jos ei ole autoon tällaisia tarjolla.


              Last edited by Stombe; 09-04-2015, 16:21.
              F11 535d M-sport VOLL
              MB A180 -16
              Cagiva Xtra Raptor 1000
              Kupla Cab ATM -69
              *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #52
                Originally posted by Stombe View Post
                Käsittääkseni nämä lautaset tulee iskarin alapäähän. Siitä pitää (jollain opilla) saada vanha alkuperäinen lautanen pois ja tämä uusi tilalle. Tällä sitten sijoittuu jousen alapää alemmaksi kuin alkuperäisessä. Näin saadaan madallusta aikaiseksi, esijännitys jousessa ei pitäisi merkittävästi häiriintyä, iskarin varsi (mäntä) on perus setupissa sen madalluksen verran sisempänä, kuten madallusjousillakin tullee olemaan, ellei vaihdeta sitten myös siihen tarkoitettuja iskareita.. Vähän sama kun jättäis jousen alapäästä kumin pois (jossa ei ole käytännön järkeä) jota on tehty joskus silloin kun revitään viimeset millit tonttiin päin jos ei ole autoon tällaisia tarjolla.


                http://blog.supersport.de/wp-content...er-nachher.jpg
                Tämä voisi olla muuten se homma mitä ei kokeiltu, tosin iskarin alalautanen on ainakin omassa hitsattu ympäri asti ja sen irroitus suht haasteellinen.
                Katoin kanssa että jos jousen alapuolelta ottas sen muotoon valetun muoviosan pois niin silläkin tulisi se 10mm madallusta
                Tämä ei varmaan kovinkaan järkevään ..:think
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • jms1601
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 338
                  • P-Pohjanmaa

                  #53
                  Kattelenmpa tuon oman iskarin mallin kun renkaita vaihdetaan ja otan kuvaa miltä näyttää. Nyt ei juuri nää millainen tolppa paikalla on, mutta voisin olettaa, että perusrakenne on varmaankin saman suuntainen. Mihin malliin nuo sun lautaset pitäisi olla?
                  530e G30 M-Sport -21
                  ***********************
                  Ex Audi A6 allroad -17
                  Ex X5 xd30 M-Sport -14
                  Ex 530dA F11 M-Sport -11
                  Ex E61 530xD M-Sport -08
                  Ex 530DAT E61
                  Ex E39 M-Sport

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #54
                    Originally posted by jms1601 View Post
                    Kattelenmpa tuon oman iskarin mallin kun renkaita vaihdetaan ja otan kuvaa miltä näyttää. Nyt ei juuri nää millainen tolppa paikalla on, mutta voisin olettaa, että perusrakenne on varmaankin saman suuntainen. Mihin malliin nuo sun lautaset pitäisi olla?
                    F11 malliin stombe nimimerkki noita jo varaili..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • jms1601
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 338
                      • P-Pohjanmaa

                      #55
                      Originally posted by veku View Post
                      F11 malliin stombe nimimerkki noita jo varaili..
                      No tilauskanava selvä jos alkaa kiinnostaa , mutta eikö tuo alapään luulis olevan jokseenkin kaikissa samanlainen eli kiinteästi hitsattu tolppaan kiinni? Minkä mallinen se sun osa on? Laitappa kuvaa niin saa rauhassa ihmetellä miten se tuohon omaan istuisi.
                      530e G30 M-Sport -21
                      ***********************
                      Ex Audi A6 allroad -17
                      Ex X5 xd30 M-Sport -14
                      Ex 530dA F11 M-Sport -11
                      Ex E61 530xD M-Sport -08
                      Ex 530DAT E61
                      Ex E39 M-Sport

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        #56
                        Originally posted by jms1601 View Post
                        No tilauskanava selvä jos alkaa kiinnostaa , mutta eikö tuo alapään luulis olevan jokseenkin kaikissa samanlainen eli kiinteästi hitsattu tolppaan kiinni? Minkä mallinen se sun osa on? Laitappa kuvaa niin saa rauhassa ihmetellä miten se tuohon omaan istuisi.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Lare1
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 37
                          • Kymenlaakso

                          #57
                          Moi,

                          Tänään laitettu F10 m-sport alustaiseen madaltavat jousilautaset eteen. Auto siis m-sport ja takaveto, ei mitään sähköisiä alustan säätöjä. Asennuksen teki tuttu automekaanikko, enkä ollut itse paikalla. Joten asennuksesta ei sen enempää tietoa. Mutta ihan simppeli homma taisi olla.

                          Mitat edessä kaaresta keskiöön ennen n.384mm ja jälkeen 370mm.

                          Tiputus omaan silmään juuri sopiva ja nytten se pieni keulimen on poissa.

                          Comment

                          • Stombe
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 170
                            • Keski-Suomi

                            #58
                            Originally posted by Lare1 View Post
                            Moi,

                            Tänään laitettu F10 m-sport alustaiseen madaltavat jousilautaset eteen. Auto siis m-sport ja takaveto, ei mitään sähköisiä alustan säätöjä. Asennuksen teki tuttu automekaanikko, enkä ollut itse paikalla. Joten asennuksesta ei sen enempää tietoa. Mutta ihan simppeli homma taisi olla.

                            Mitat edessä kaaresta keskiöön ennen n.384mm ja jälkeen 370mm.

                            Tiputus omaan silmään juuri sopiva ja nytten se pieni keulimen on poissa.

                            Hienoa! Saisitko tiedusteltua pajalta jossa homman teetit että millain oli lähteny entiset lautaset irti? Oliko ollut puristussovitteella eli ihan lyömällä antautuneet pois vai oliko joutunut työstämään jollain tavalla entisiä pois?
                            F11 535d M-sport VOLL
                            MB A180 -16
                            Cagiva Xtra Raptor 1000
                            Kupla Cab ATM -69
                            *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                            Comment

                            • Lare1
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 37
                              • Kymenlaakso

                              #59
                              Originally posted by Stombe View Post
                              Hienoa! Saisitko tiedusteltua pajalta jossa homman teetit että millain oli lähteny entiset lautaset irti? Oliko ollut puristussovitteella eli ihan lyömällä antautuneet pois vai oliko joutunut työstämään jollain tavalla entisiä pois?
                              Ei tarvinut mitään työstöä, lautanen tiukkaa itse itsensä.

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by Stombe View Post
                                Hienoa! Saisitko tiedusteltua pajalta jossa homman teetit että millain oli lähteny entiset lautaset irti? Oliko ollut puristussovitteella eli ihan lyömällä antautuneet pois vai oliko joutunut työstämään jollain tavalla entisiä pois?
                                Originally posted by Lare1 View Post
                                Ei tarvinut mitään työstöä, lautanen tiukkaa itse itsensä.
                                Mittaappa se iskarin halkaisija samalla , niin vertaan omaan kun unohtui silloin mitata kun oli iskari ruuvipenkissä
                                Mun silmällä alalautanen oli hitsattu ainakin mun tolpissa.

                                ps.stombe oli mukava tavata kasvotusten
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎