Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shaingi
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 17
    • Oulu

    530xd -14 F11, laskee perä yön aikana. Jos autosta olisi vain toisessa pussissa ilmavuoto, laskeeko silloin myös auton ehjä puoli? Ainakin tällä hetkellä perä on aina ihan symmetrisesti tontissa.
    Tarkoitus on lähteä katselemaan että missä vika, mitä muuta kannattaa tutkia samalla kun tutkii pussien vuodot? Letkut, kompura? Kuinka kompura viat ilmenee? Pussit kyllä täyttyy hyvin ja nopeasti sekä ilma pysyy sen jälkeen ajoreissut ihan normaalisti.
    BMW 530xD F11 LCI
    ”Missä euro6, siellä ongelma”

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Näissä autoissa vika on pusseissa 9/10 tapauksessa.

      Saippuavesi paljastaa.

      Yleensä vuotaa pussin taitoskohta mutta joskus pannat ylhäällä ja tai alhaalla
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Shaingi
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 17
        • Oulu

        Nyt näkyy perä pysyvän ylhäällä jo toista vuorokautta vaikka mitään en asialle oo tehnyt. Oisko kompuralla joku venttiili mitä alkais tutkia?
        BMW 530xD F11 LCI
        ”Missä euro6, siellä ongelma”

        Comment

        • JaQu
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 58
          • Hamina

          Originally posted by Shaingi View Post
          Nyt näkyy perä pysyvän ylhäällä jo toista vuorokautta vaikka mitään en asialle oo tehnyt. Oisko kompuralla joku venttiili mitä alkais tutkia?
          Mulla oli omassa samantyyppistä vaivaa. välillä koko perä alhaalla, välillä vain toinen puoli.
          Vaihdoin pussit, otin samalla kompuran irti (kuivasin pavut ja tsekkasin muuten että kaikki kunnossa) ja laitoin takaisin paikalleen. Tän jälkeen sitten ei enää antanut uudelle pussille ollenkaan ilmaa oikealle puolelle.

          Aloin tutkimaan tapausta - merkkiliikkeessä 100% sille että pitää vaihtaa kompura. En uskonut koska oon jääräpää. Tunkkasin auton uudelleen ylös ja vaihdoin ilmalinjat toisinpäin jakoblokista ja vika vaihtoi myös puolta, eli syyllinen oli jakoblokki. Merkkiliikkeestähän näitä ei erikseen saa vaan haluavat myydä koko kompuran, mutta itse löysin varaosanumerolla Arnottin vastaavan blokin heti ekalla puhelulla Fixuksen kautta - säästin tonnin.

          Eli kannattaa, niinkuin moni on ennenkin sanonut, vaihtaa aina ensin pussit. Sit jos edelleen on ongelma läsnä niin sit lisätutkimuksia. Itse jätin mahdollisimman vähän sattuman varaan ja siinä samalla kun hääräsin, niin tsekkasin ja herkistelin myös säätötangot korkeudensäätömoottoreilta, kuulemma tuppaavat nekin joskus jumittamaan ja näin ollen jättää toisen puolen nyykälleen tai nostaa tarpeettoman ylös.
          F11 520D -11

          Comment

          • Shaingi
            Newbiemmer
            • Feb 2021
            • 17
            • Oulu

            Originally posted by JaQu View Post
            Mulla oli omassa samantyyppistä vaivaa. välillä koko perä alhaalla, välillä vain toinen puoli.
            Vaihdoin pussit, otin samalla kompuran irti (kuivasin pavut ja tsekkasin muuten että kaikki kunnossa) ja laitoin takaisin paikalleen. Tän jälkeen sitten ei enää antanut uudelle pussille ollenkaan ilmaa oikealle puolelle.

            Aloin tutkimaan tapausta - merkkiliikkeessä 100% sille että pitää vaihtaa kompura. En uskonut koska oon jääräpää. Tunkkasin auton uudelleen ylös ja vaihdoin ilmalinjat toisinpäin jakoblokista ja vika vaihtoi myös puolta, eli syyllinen oli jakoblokki. Merkkiliikkeestähän näitä ei erikseen saa vaan haluavat myydä koko kompuran, mutta itse löysin varaosanumerolla Arnottin vastaavan blokin heti ekalla puhelulla Fixuksen kautta - säästin tonnin.

            Eli kannattaa, niinkuin moni on ennenkin sanonut, vaihtaa aina ensin pussit. Sit jos edelleen on ongelma läsnä niin sit lisätutkimuksia. Itse jätin mahdollisimman vähän sattuman varaan ja siinä samalla kun hääräsin, niin tsekkasin ja herkistelin myös säätötangot korkeudensäätömoottoreilta, kuulemma tuppaavat nekin joskus jumittamaan ja näin ollen jättää toisen puolen nyykälleen tai nostaa tarpeettoman ylös.
            Okei kiitos! Täytyy lähteä selvittämään saman kaavan mukaan. Laittaa Arnottiin pussit tilaukseen ja samalla herkistellä nuo säätötangot yms. Kompuran voisi toki puhdistaa ja käydä läpi samassa remontissa, onhan silläkin jo 267tkm rullattu.
            BMW 530xD F11 LCI
            ”Missä euro6, siellä ongelma”

            Comment

            • Shaingi
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 17
              • Oulu

              Yllätin bemarin itseteosta!

              Noniin, ihan mukava muutos oman auton ongelmaan. Auto oli nosturilla yön ajan, renkaat siis roikkuivat ilmassa. Puottelin auton alas ja peruutin sen betonille, sammutin auton ja aloin puuhailemaan jotain muuta. Noin puolisen tuntia meni kun auto pöhäytti ilmapussit molemmin puolin tyhjäksi, ääni kuului just kompuran kohdalta eli keskeltä perää ja perä tippui muutamassa sekunnissa ala-asentoon. Heti sen jälkeen kompressori pyörähti n. 5sek eikä perä noussut. Kun laitoin taas auton käyntiin niin pussit täyttyi normaalisti ja ajossa toimii kuten ennenkin.

              Meni nyt pohja siltä että pussit vuotaisivat, tosin ruiskin ne vuodonetsintä sprayllä läpi, eikä vuotoja löytynyt. Mistähän tämmöinen voisi johtua? Kompurassa on vissiin tyhjäysventtiili? Onko tästä tarkempia speksejä, osa numeroa tai virallista nimeä?
              BMW 530xD F11 LCI
              ”Missä euro6, siellä ongelma”

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Shaingi View Post
                Yllätin bemarin itseteosta!

                Noniin, ihan mukava muutos oman auton ongelmaan. Auto oli nosturilla yön ajan, renkaat siis roikkuivat ilmassa. Puottelin auton alas ja peruutin sen betonille, sammutin auton ja aloin puuhailemaan jotain muuta. Noin puolisen tuntia meni kun auto pöhäytti ilmapussit molemmin puolin tyhjäksi, ääni kuului just kompuran kohdalta eli keskeltä perää ja perä tippui muutamassa sekunnissa ala-asentoon. Heti sen jälkeen kompressori pyörähti n. 5sek eikä perä noussut. Kun laitoin taas auton käyntiin niin pussit täyttyi normaalisti ja ajossa toimii kuten ennenkin.

                Meni nyt pohja siltä että pussit vuotaisivat, tosin ruiskin ne vuodonetsintä sprayllä läpi, eikä vuotoja löytynyt. Mistähän tämmöinen voisi johtua? Kompurassa on vissiin tyhjäysventtiili? Onko tästä tarkempia speksejä, osa numeroa tai virallista nimeä?
                BMW ei myy tuota tyhjennysventtiiliä erikseen vaan tulee kompurapaketin mukana. Nykyisin sitä tyhjennysventtiiliä saa erikseenkin ulkomailta, mutta kahdenlaista käytetty joten kannattaa siitä venttiilistä tarkistaa osanumero (Wabco 4420510211 & Wabco 4420512661) , niin tietää oikean tilata. Ensimmäistä sai muistaakseni vain kinukki versiona. Tosin siinä matkalla on se jakoventtiilipaketti ja se on muistaakseni normaalisti kiinni, eli niiden pitäisi aueta + sen tyhjennysventtiilin aueta, että ilmat pääsee pois. Vaihtamalla tyhjennysventtiili pitäisi loppua tippuminen, mutta voi siinä jakoventtiiliblokissakin olla vikaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • vmslehtinen
                  Newbiemmer
                  • Mar 2015
                  • 12
                  • Finland

                  Tausta: oikee takakulma alkoi vajoilemaan yön/työpäivän aikana. Tänään vaihdoin molemmille puolille pussit, letkut kiinni, auton koro liki ajoasentoa ja kompura hyrskytti pussit täyteen.

                  Kahen kilsan koeajolenkkki ja oikea takakulma taas tontissa, kompura ei inahdakkaan. Ei polta sulaketta.

                  Ideoita?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎