Originally posted by habahaba
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ja toinen puoli perästä alhaalla
Collapse
X
-
Tilasin kokeeksi tällaisen:
http://www.ebay.com/itm/BMW-5-Series...W/172447710100
Josko tuo toimisi kesään asti. Hinta ei ainakaan ollut kohtuuton. Jos ensi viikonloppuna saisi ruuvattua vielä paikoilleenKäytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Vaihto on helppo homma, mutta yllättäviä hankaluuksia voi tulla eteen. Auton/perän ylösnoston jälkeen on hyvä antaa voimasiirrosta ja käsijarrusta 'jännitykset' pois, jotta ripustus pääsee asettumaan alas. Ja jos vaan toinen puoli on tontissa (ja ollut siellä pari päivää odottamassa varaosia) niin adaptive driven kallistuksenvakaus saattaa olla myös vinossa, joka estää ripustuksia laskeutumasta alas. Mulla meinas olla vaikeuksia saada vanha rikkoutunut pussi mahtumaan pois, mutta auton käynnistämällä antoi (oletettavasti) kallistuksenvakaus lisää tilaa ja homma onnistui. Ehjän puolen kanssa homma hoitui ongelmitta. Vaihdon jälkeen auto olikin vinossa toiseen suuntaan (entinen rikkoutunut puoli ylempänä, mutta tasottui aikalailla samantien ajamalla.
On muuten käsittämätöntä miten paljon huonommassa kunnossa vasen pussi oli verrattuna oikeaan.i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMitenkäs nuo Arnotin pussit kun samaa pussia tarjotaan tavalliseen ja EDC-malliin? Mikähän ero noilla EDC-pusseilla on orggisosan tapauksessa? Ilmeisesti nämä Arnotit on ihan laatutavaraa? Näyttää siltä että pakko ne on tilata....
Omaan jossa myös edc, kun vaihdoin orkkiksen tilalle tarvikkeen ei ollut silmin tarkasteltuna mitään eroa.BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostOmaan jossa myös edc, kun vaihdoin orkkiksen tilalle tarvikkeen ei ollut silmin tarkasteltuna mitään eroa.
Comment
-
-
Originally posted by bemuksi View PostHyvä hinta. Vaasan käyttöautolla 440€ kpl... vaihdoin syksyllä molemmat. On kyllä ilmaa näiden hinnoissa marmorilla...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJuu, ihan siedettävä hinta tuo on kun vielä itse vaihtaa ne alle. Ei kovin pitkäksi aikaa tarvitse tästä tyyppiviasta mieltään pahoittaa...
Comment
-
-
Itse painoin kompuralla ilmaa magneettiventtiililtä jotta sain pussin avautumaan. Itsellä ei ole tapana tehdä tällaisia remppoja pelkän tunkin varassa ja siksi auton laskeminen on hankalaa kesken rempanKäytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Originally posted by rville View PostItse painoin kompuralla ilmaa magneettiventtiililtä jotta sain pussin avautumaan. Itsellä ei ole tapana tehdä tällaisia remppoja pelkän tunkin varassa ja siksi auton laskeminen on hankalaa kesken rempan
Comment
-
-
Niin mikäs se tässä on nyt oikea marssijärjestys kun itse teen homman korjaamokelpoisella kaksipilarinosturilla, eli nelipistenostimella, jolla auton saa ihan kunnolla ilmaan? Käytössä on myös jalalla pumpattava vaihteistonosturi jos sellaista tarvitsee?
Oliko niin että:
- Ensin pussit testerillä tyhjiksi ja kompuran sulake pois.
- Sitten kontin puolelta pusseista letkut irti
- Sitten autoa vähän ilmaan ja yläpään kiinnitys irti
- Sitten auto kunnolla ylös ja alapäät irti
Meneekö jotenkin noin vai pitääkö kaivaa ISTA:n ohjeet esille?
Comment
-
-
Testeristä ja ISTA:sta en tiedä, mutta tässä referaattia Arnottin omista ohjeista ja omasta vaihtotyöstä:
-ohjaus suoraan, auto ylös ja pyörä irti
-auton perästä alhaalta muovisuojat irti ja kompura ja ilman jakotukki näkyviin
-jakotukilta löysätään ilmaletkun liitintä ja jousesta paineet pois
-jousipussin alapää irti tukivarresta kiinnitysklipsejä kasaan puristamalla ja työntämällä jousta ylös
-jousta pyöräytetään myötäpäivään jolloin yläpään kiinnitys irtoaa. Tässä kohtaa kannattaa painaa pussia kasaan jotta mahtuu paremmin kääntämään pussin pois paikoiltaan
-ilmaletkun liitin irti jousesta ja vanha liitin poistetaan ilmaletkusta kokonaan (ainakaan minulle tulleessa uudessa jousessa liitintä ei tarvittu, letku vaan painettiin kiinni jonkinlaiseen pikaliittimeen)
-jousen yläpää paikoilleen vastapäivään kiertämällä. Minulla se ei lukittunut mitenkään napakasti, mutta roikkui paikoillaan
-tässä kohtaa pitää sitten saada jousen alapää ja tukivarren kolo kohtaamaan. Jos auto on kokonaan nosturilla, niin varmaan vaihteistonosturilla on hyvä tunkata alatukivartta ylös ja asetella jousen alapää kohdalleen
-sitten vaan jakotukilla kiristetään ilmaletku takaisin kiinni ja homma on valmis
Comment
-
-
Eli voiko koko homman tehdä kokonaan alakautta? Kontin verhoiluako ei tarvitse purkaa?
Originally posted by HV530XD View PostTesteristä ja ISTA:sta en tiedä, mutta tässä referaattia Arnottin omista ohjeista ja omasta vaihtotyöstä:
-ohjaus suoraan, auto ylös ja pyörä irti
-auton perästä alhaalta muovisuojat irti ja kompura ja ilman jakotukki näkyviin
-jakotukilta löysätään ilmaletkun liitintä ja jousesta paineet pois
-jousipussin alapää irti tukivarresta kiinnitysklipsejä kasaan puristamalla ja työntämällä jousta ylös
-jousta pyöräytetään myötäpäivään jolloin yläpään kiinnitys irtoaa. Tässä kohtaa kannattaa painaa pussia kasaan jotta mahtuu paremmin kääntämään pussin pois paikoiltaan
-ilmaletkun liitin irti jousesta ja vanha liitin poistetaan ilmaletkusta kokonaan (ainakaan minulle tulleessa uudessa jousessa liitintä ei tarvittu, letku vaan painettiin kiinni jonkinlaiseen pikaliittimeen)
-jousen yläpää paikoilleen vastapäivään kiertämällä. Minulla se ei lukittunut mitenkään napakasti, mutta roikkui paikoillaan
-tässä kohtaa pitää sitten saada jousen alapää ja tukivarren kolo kohtaamaan. Jos auto on kokonaan nosturilla, niin varmaan vaihteistonosturilla on hyvä tunkata alatukivartta ylös ja asetella jousen alapää kohdalleen
-sitten vaan jakotukilla kiristetään ilmaletku takaisin kiinni ja homma on valmis
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEli voiko koko homman tehdä kokonaan alakautta? Kontin verhoiluako ei tarvitse purkaa?
Sen verran lisäystä vielä, että pidin auton virrattomana koko ajan enkä aukonut ovia missään vaiheessa, jotta kompura ei lähtenyt kesken operaation käyntiin. En siis edes ottanut kompuran sulaketta irti.
Comment
-
Comment