Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530xd vetari tms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    F11 530xd vetari tms..

    Noniin, alkoihan niitä vikoja tulla.

    Auton oikeasta etupäästä kuuluu naputusta. Ilman että emäntä ois kyydissä.
    Mitä kylmempää, sitä enemmän naputtaa. Kääntäessä ei kovene. Satunnaisesti häipyy kokonaan. Vasemmalle kääntymisen jälkeen yleensä saa kuuluviin paremmin vedättäessä. Samoin moottorijarrutuksella saa kuuluviin joskus.



    Itse viekkaan murrosniveltä, mutta mitkä ovat oireet jakolaatikolle? Ainut poikkeava asia on se että aina etuvetosissa murros on naputtanut äänekkäimmin silloin kun käännetään, nyt ääni tulee lähinnä vedätettäessä suoraan..

    150tkm lähenee, onneksi Finntakuu päällä..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Joo, jakolaatikko kuulemma oireilee just esim. liikenneympyrässä tai muissa käännöksissä. Jos tuon äänen saa noin hyvin paikallistettua niin vetaria itsekin epäilisin.

    Tunkkaa ylös ja pyörittele. Mun mielestä xd antaa pyörän pyöriä kun kone ei käy.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7481
      • Jyväshyvä

      #3
      Jakolaatikko oireilee joko kahisemalla / jumittamalla jyrkästi käännettäessä
      tai sitten kovasti vedettäessä veto pätkii eli tulee sellaisia puolen sekunnin katkoksia kiihtyvyyteen...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Joo sit toi on vetari, naputtaa jo aika paljon..

        Viime viikolla huomasin, nyt jo kuulee selvästi.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1399
          • Kuopio

          #5
          Kävin Laakkosella.. molemmat etuvetareiden suojakumit rikki, reikä renkaan puolella juuressa.

          Molemmat vetarit menee Finntakuuseen. Meinasivat tehtaalta vielä GW kysellä, ei pitäs porsia noin herkästi , 149tkm -11 auto. Alle 20k sitten oli vehicle check vielä.

          Tarkistakaas muutki nelikon omistajat ne suojakumit ettei vaan ole sekundaerää..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Tsiisus, pitääpä heti ryömiä kattomaan
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #7
              Molemmat oli paskana. 2160€ vaihdettuna laakkosella. Finntakuu kannatti...

              Edit. Jotain paukkuu etupäässä... takas tiskille..
              Last edited by Ceeray; 21-12-2015, 13:59.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                #8
                Nyt kun on ollut lumikelejä ni on pitänyt vähän leikkiä rallikuskia. X-drive on kyseessä ja edestä oikealta kuuluu naputusta kun lähtee pyörittämään lumella donitseja... Ääni tulee kun vetää renkaita linkkuun ja antaa hanaa ja ajonvakatus on osittain tai kokonaan pois päältä. Suoraan ajaessa ei kuulu mitään, eikä ajonvakautuksen kanssa kun ei sudi. Ääni on sellainen nakutus mikä menee ehkä pyörimisnopeuden tahtiin. Vetonivelten kumit näyttävät ehjiltä, mutta vähän haiskahtaa siltä että murrosnivel siellä kolisee kun kääntäessä antaa reilusti kaasua. Voisiko olla joku muu äänilähde kun murrosnivel? Joku pyöräntuennan nivelistä alkaa klonksua renkaat linkussa? Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Erikoista on se että ajonvakautuksen kanssa ääntä ei tule vaikka kuinka yrittää mutkitella ja rääkätä autoa, mutta sitten ilman ajonvakautusta kun pyörä pääsee käännettynä sutimaan niin ääni tulee aika helposti.:think

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1399
                  • Kuopio

                  #9
                  Murros.. saa tehtaalta pelkkää ulkopäätä erillistilauksena. Ehkä jostai muualtaki. Ei o halapa..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Aika ihme juttu kun murrosten suojakumetkin näyttää ehjältä, mutta kyllä tuo kai murroksen ääntelyä on. Ei näytä maailmalta löytyvän tarvikeakseleita tai niveliä. Kilsoja on vasta 117tkm ja vuosimalli 2012, pitää lähteä kyselemään marmorilta tulisiko tehdas vastaan... Mitenhän tuolla uskaltaa nyt ajella kun kilsoja tulee 1000km viikossa ja kohta talvilomareissu lappiin edessä. Kai se pitää pikaisesti selvittää ja korjauttaa ennekuin tulee täystuho... Voikoha tuossa hajota jotain muuta vielä jos joutuu vielä paljon ajamaan ennenkuin saa kuntoon? Menikö Ceeraylla kauan osien ja korjausajan saamiseen?

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #11
                      Nopeesti tuli osat tehtaalta, mut kandee tosiaan kattoo netistä vaihtoehtoja..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • HV530XD
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 399
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Murrosnivel edessä sitten todettu naputtavan äänen syyksi. Nivelten kumit ehjiä, mutta niin vain on murros alkanut ääntä pitämään. Eikä tehdas tule yhtään vastaan. Osaa ei löydy vielä tarvikkeena, mutta löytyi kanava mitä kautta sai tilattua koko vetarin tehtaalta merkittävästi halvemmalla kuin merkkiliikkeestä. Nyt on sitten vaihtotyön tekijän etsintä käynnissä. Ei se vetoakselin vaihto kummoinen homma pitäisi olla, mutta sen verran ulosvetäjiä pitäisi olla että jää itseltä tekemättä kun ei kunnon työkaluja löydy. Eiköhän kaveripiiristä sen verran harrastajia löydy että tuo saadaan ilman merkkiliikettä vaihdettua... En kyllä olis uskonut että näillä kilsoilla alkaa murros ääntämään, olisko ollut jotain 115tkm kun ekan kerran alkoi oireilla. Kallista lystiä... Mitähän seuraavaksi, varmaan kosahtaa ilmajousten pussit...:think

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          #13
                          Paljo tuli hintaa?

                          Multa meniki pussit sit heti ton jälkeen 😂
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Vetari + tiiviste 755€. Yhdelle tutulle kaverille on kysely päällä vaihtotyöstä, ei pitäisi kustantaa paljon.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17407
                              • Turku

                              #15
                              Tuo sinun hankintakanavasi kiinnostaa :think. Tämän lukeminen vahvistaa sen, ettei enää nelikkoa. Saa madallettua kunnolla ja ei ole noita iänikuisia etuvetariongelmia.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎