Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530xd vetari tms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4581
    • Tampere

    #31
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eipä niitä uusia osia takuuaikana paljon itse kannata mennä availemaan. Huomaavat kyllä marmorilla, jos sinne on erilainen klemmari vaihdettu rasvojen vaihdon yhteydessä.
    Voipi olla etten itse raskisi ostaa alkuperäistä kun ketjussa oli mainittu hinnaksi 755€. Laittaisin tarvikkeen.

    Saksassa spidan näyttää olevan alta 200€ ja samoin löbro. Toi on jo sellainen hinta että jos työn tekisin itse niin vaihtaisin myös rasvat.

    Vertailunumerot ovat noista:
    LÖBRO 305948
    BMW 31607593044
    BMW 31607618680
    BMW 7593044
    BMW 7618680
    SPIDAN 25754


    Nahkahousujen luvatussa maassa on mainittu löbro vetareiden alkuperäisvalmistajana. Tiedä sitten. Toisaalla taas mainittu että vetarin kumit olis parempia löbrona ja toisaalla sanottu että molemmissa akselit ovat samoja.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by fraatti View Post
      Voipi olla etten itse raskisi ostaa alkuperäistä kun ketjussa oli mainittu hinnaksi 755€. Laittaisin tarvikkeen.

      Saksassa spidan näyttää olevan alta 200€ ja samoin löbro. Toi on jo sellainen hinta että jos työn tekisin itse niin vaihtaisin myös rasvat.

      Vertailunumerot ovat noista:
      LÖBRO 305948
      BMW 31607593044
      BMW 31607618680
      BMW 7593044
      BMW 7618680
      SPIDAN 25754


      Nahkahousujen luvatussa maassa on mainittu löbro vetareiden alkuperäisvalmistajana. Tiedä sitten. Toisaalla taas mainittu että vetarin kumit olis parempia löbrona ja toisaalla sanottu että molemmissa akselit ovat samoja.
      http://www.e39-forum.de/index.php?th...qualit%C3%A4t/
      No samoin se tarvike vetarin myyjä huomaa sen jos sinne on rasvat vaihdettu, kun on eri klemmari. Noh tarvikeosissa tosin vain vuoden takuu ja hinta melko edullinen vs. OE, että ei siinä toki hirveästi häviäkkään.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #33
        Mistä olette tilanneet luotettavaksi havaittuja tarvikevetareita?

        Mitenköhän tämä, onko epäilyttävän halpa? Valmistajaa ei ole mainittu ja hinta yhteensä molemmista 260... :think


        Edit: Tilasin sitten varmuuden vuoksi Autodocilta Löbrot, hintaa tuli yhteensä alle 400.
        Last edited by TuomasTee; 15-03-2018, 20:29.
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by TuomasTee View Post
          Mistä olette tilanneet luotettavaksi havaittuja tarvikevetareita?

          Mitenköhän tämä, onko epäilyttävän halpa? Valmistajaa ei ole mainittu ja hinta yhteensä molemmista 260... :think


          Edit: Tilasin sitten varmuuden vuoksi Autodocilta Löbrot, hintaa tuli yhteensä alle 400.
          Viisaampi valinta tilata tunnetun valmistajan osat. Yleensä kun osan valmistajan nimeä ei kerrota, niin silloin laatu on mitä on.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1149
            • Kainuu

            #35
            Autoliike meinasi että on kuluva osa tälläinen vetoakseli ja 123 000 ajetussa korvaus virhevastuun piikkiin 0e. jotain 1500 huiteilla merkkiliikkeessä akseli töineen. Taitaa omalla kohdalla käydä niin että pieni satunnainen naksahtelu ratti linkussa ei haittaa.
            BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7481
              • Jyväshyvä

              #36
              Originally posted by makebm5 View Post
              Autoliike meinasi että on kuluva osa tälläinen vetoakseli ja 123 000 ajetussa korvaus virhevastuun piikkiin 0e. jotain 1500 huiteilla merkkiliikkeessä akseli töineen. Taitaa omalla kohdalla käydä niin että pieni satunnainen naksahtelu ratti linkussa ei haittaa.
              Ihan turha on vetareita tai niveliä vaihtaa jos ratti linkussa natisee, nimittäin natisee aika vähän ajetuissakin. Sitten kun suoraan ajaessa täristää tai jyristää niin kannattaa tehdä jotain...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1022
                • Espoo

                #37
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ihan turha on vetareita tai niveliä vaihtaa jos ratti linkussa natisee, nimittäin natisee aika vähän ajetuissakin. Sitten kun suoraan ajaessa täristää tai jyristää niin kannattaa tehdä jotain...
                Onko etuvetareiden vaihdon yhteydessä suositeltua suunnata fillarit?
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1149
                  • Kainuu

                  #38
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ihan turha on vetareita tai niveliä vaihtaa jos ratti linkussa natisee, nimittäin natisee aika vähän ajetuissakin. Sitten kun suoraan ajaessa täristää tai jyristää niin kannattaa tehdä jotain...
                  Selvä kiitti vinkistä.
                  BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7481
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Originally posted by PNM2 View Post
                    Onko etuvetareiden vaihdon yhteydessä suositeltua suunnata fillarit?
                    Ei ole tarpeen, ei tarvitse avata kuin yläpallon tappi ja siinä ei ole säätöä.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1022
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ei ole tarpeen, ei tarvitse avata kuin yläpallon tappi ja siinä ei ole säätöä.
                      Jes, kiitoksia. Mulla on nyt kiikarissa yks 525d xDrive ja siinä myyjäliike oli laittanut auton omatoimisesti etuvetareiden vaihtoon. Lähinnä mietin, mitä kaikkea muuta tuossa pitää huomioida.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • V79Ma
                        Newbiemmer
                        • May 2004
                        • 15
                        • Imatra

                        #41
                        Onko kenelläkään parempaa kokemusta vetareiden vaihdosta. Itse olen ihan hukassa vetoakseli vaihtoehtojen kanssa, tarjolla kyllä akseleita mutta tuntuu että mitat ei täsmää.

                        Vetareille OEM koodit katsoin täältä: http://www.realoem.com/bmw/en/select?vin=DW17799
                        Vasen 31607618681 pituudeksi ilmoittaa 606mm
                        Oikea 31607618680 pituudeksi ilmoittaa 901mm

                        OEM koodeilla kun hakee varaosamyyjien sivuilta, esim https://www.autoihinvaraosat.fi/ löytyy seuraavaa
                        Vasen LÖBRO 305945 pituudeksi ilmoittaa 564mm
                        Oikea LÖBRO 305948 pituudeksi ilmoittaa 863mm

                        Vaikka OEM koodit täsmäävät niin tuo pituus mietityttää. Kun katsoo sivuston "sopii ajoneuvoille" listaa niin oma malli sieltä puuttuu.
                        Oma auto: F10 530dx 258HV (190kW)

                        Ihmettelen myös että näyttää kuin farmari ja sedan malleissa erilaiset vetarit vaikka samalla 190kW koneella...
                        F10 530dxA -12

                        ex. E30 320i Cabriolet -90

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4581
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by V79Ma View Post
                          Onko kenelläkään parempaa kokemusta vetareiden vaihdosta. Itse olen ihan hukassa vetoakseli vaihtoehtojen kanssa, tarjolla kyllä akseleita mutta tuntuu että mitat ei täsmää.

                          Vetareille OEM koodit katsoin täältä: http://www.realoem.com/bmw/en/select?vin=DW17799
                          Vasen 31607618681 pituudeksi ilmoittaa 606mm
                          Oikea 31607618680 pituudeksi ilmoittaa 901mm

                          OEM koodeilla kun hakee varaosamyyjien sivuilta, esim https://www.autoihinvaraosat.fi/ löytyy seuraavaa
                          Vasen LÖBRO 305945 pituudeksi ilmoittaa 564mm
                          Oikea LÖBRO 305948 pituudeksi ilmoittaa 863mm

                          Vaikka OEM koodit täsmäävät niin tuo pituus mietityttää. Kun katsoo sivuston "sopii ajoneuvoille" listaa niin oma malli sieltä puuttuu.
                          Oma auto: F10 530dx 258HV (190kW)

                          Ihmettelen myös että näyttää kuin farmari ja sedan malleissa erilaiset vetarit vaikka samalla 190kW koneella...
                          Olisiko tuosta apua jos katsot suoraan valmistajan katalogista: LÖBRO -> http://ows-cdn.tecdoc.net/gkn/home.jsp
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • reinuk
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 636
                            • Helsinki

                            #43
                            Juuri viime viikolla itselle vaihdettiin Löbro:n oikea etuvetari ilman ongelmia. Originaalissa taitaa mitta olla oikeasti päästä päähän ja Löbron mitta on akselinsisäpäädystä ulko "hammastukseen" asti, siis ilman sitä kiristyspultin kohoumaa. Siitä tuo mittaero.
                            Hubraum statt spoiler!

                            Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                            Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                            Comment

                            • V79Ma
                              Newbiemmer
                              • May 2004
                              • 15
                              • Imatra

                              #44
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Olisiko tuosta apua jos katsot suoraan valmistajan katalogista: LÖBRO -> http://ows-cdn.tecdoc.net/gkn/home.jsp
                              Juuri tuo ihmetyttää kun OEM numeron mukaan kaikissa nelikoissa samat vetarit, mutta valmistajan sopivuustaulukoista oman auton malli juuri puuttuu..

                              Pitää varmaan vaan laittaa tilaukseen, en usko että noissa mitään eroa on.
                              F10 530dxA -12

                              ex. E30 320i Cabriolet -90

                              Comment

                              • Silencio
                                Newbiemmer
                                • Jun 2018
                                • 10
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #45
                                Itelle vaihdettu syksyllä molemminpuolin eteen Löbrön vetarit hyvin piisas mitat ja kaikki klapinat/kolinat jäi sille tielle 530XD -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎