Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530xd vetari tms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #61
    Onko siellä nyt varmasti oikean mittainen vetari? En kyllä näe miten xdrive voisi edes väärin toimiessaan saada aikaan tuon. Miksei sama ongelma silloin koskisi myös sitä vasenta vetaria? Jos siellä olisi asennontunnistin nyt rikki/näyttäisi väärää kulmaa tulisi tästä kyllä vikakoodia ja valoja syttyisi mittaristoon & herjoja tulisi idriveen suoraan ajettaessa. Tämä toki on helppo varmistaa kun vaikka istalla vilkaisee mitä anturi näyttää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2028
      • Vantaa

      #62
      Oletettavasti. Ei markkinoilla muita ole tarjolla. Yksi skenaario on että voimalinja on hieman sivussa vasemmalle.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2546
        • Tampere

        #63
        Originally posted by VilleP View Post
        Yksi skenaario on että voimalinja on hieman sivussa vasemmalle.
        Miten auto käyttäytyy kun jakolaatikko on pois pelistä?
        N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2028
          • Vantaa

          #64
          Viimeisin tieto pajalta on että vetarit olisi 4cm lyhyempiä kuin orkkis. Ja yksi moottorin korvake halki.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1022
            • Espoo

            #65
            Originally posted by VilleP View Post
            Viimeisin tieto pajalta on että vetarit olisi 4cm lyhyempiä kuin orkkis. Ja yksi moottorin korvake halki.
            Tää oli Löbron vetari? Mä uusin molemmat etuvetarit Löbron kamoilla 525d xDriveen joulu- tammikuussa eikä ollut ongelmaa. Voisin kaivaa Autodocin tililtä osanumerot varmuudeksi tähän, jos osa nyt alunperinkään on sama?
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2028
              • Vantaa

              #66
              LÖBRO ja spidan. Nyt ne sanovat sieltä että onkin saman mittaisia kun alkuperäinen. Alkaa usko horjua tähän pajaan.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1022
                • Espoo

                #67
                Originally posted by VilleP View Post
                LÖBRO ja spidan. Nyt ne sanovat sieltä että onkin saman mittaisia kun alkuperäinen. Alkaa usko horjua tähän pajaan.
                Tässä mun tilaamat:

                LÖBRO Vetoakseli
                Etuakseli, oikea, ilman laakeria
                Tuotenumero: 305948

                Pituus (mm): 863,00, 378,00
                Ulkohammastus, pyöränpuoli: 37
                Ulkohammastus tasauspyörästöpuoli: 27
                Nivelen läpimitta pyöräpuoli [mm]: 86,00
                Nivelen läpimitta vaihteistopuoli [mm]: 82,00
                Kierremitta: M16x1,5

                LÖBRO Vetoakseli
                Etuakseli, vasen
                Tuotenumero: 305945

                Pituus (mm): 564,00
                Ulkohammastus, pyöränpuoli: 37
                Ulkohammastus tasauspyörästöpuoli: 27
                Nivelen läpimitta pyöräpuoli [mm]: 86,00
                Nivelen läpimitta vaihteistopuoli [mm]: 82,00
                Kierremitta: M16x1,5
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7481
                  • Jyväshyvä

                  #68
                  Originally posted by VilleP View Post
                  LÖBRO ja spidan. Nyt ne sanovat sieltä että onkin saman mittaisia kun alkuperäinen. Alkaa usko horjua tähän pajaan.
                  Onko auto jossain Lahden korvilla korjattavana? Mulle soitti yksi asiakas jolla on korjaamo ja kyseli vinkkejä. Ei se korjaamon vika ole jos autossa on oikea vetari eikä se siinä toimi, siinä autossa on nyt jotain pielessä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2028
                    • Vantaa

                    #69
                    Joo on Lahdessa. Ei toki korjaajan vika. Liitteenä kuva miten lähellä laakerit laitaa kun auto maassa. Ilmeisesti moottorin tyynyt myös aika finaalissa, pääsee heilumaan sen verran että putoaa pois. On kyl hieman hilkulla joka tapauksessa.
                    Last edited by VilleP; 19-03-2021, 16:12.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7481
                      • Jyväshyvä

                      #70
                      Originally posted by VilleP View Post
                      Joo on Lahdessa. Ei toki korjaajan vika. Liitteenä kuva miten lähellä laakerit laitaa kun auto maassa. Ilmeisesti moottorin tyynyt myös aika finaalissa, pääsee heilumaan sen verran että putoaa pois. On kyl hieman hilkulla joka tapauksessa.
                      Niin no, laakerithan ottaa kiinni tuolta sentin parin syvyydeltä vielä tuossa. Ongelmana on että kun siihen tulee vetoa niin ilmeisesti kone antaa sen verran periksi kiinnityksestään että pääsee irtoamaan.

                      Keskustelimme korjaajan kanssa myös tuosta vetarin pituudesta, taitaa oem pituudeksi olla ilmoitettu 902 mm tjsp, mutta onko se max. pituus vai mitä kun pituutta voi "säätää" sen vajaa 10 cm tulla sisänivelellä...
                      Ja kuulemma tarvikeet ja originaali olivat kutakuinkin saman mittaisia kun niitä irtona verratiin...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2028
                        • Vantaa

                        #71
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Niin no, laakerithan ottaa kiinni tuolta sentin parin syvyydeltä vielä tuossa. Ongelmana on että kun siihen tulee vetoa niin ilmeisesti kone antaa sen verran periksi kiinnityksestään että pääsee irtoamaan.
                        Näinhän se on. Sinänsä ei haittaa vaikka tuo laakerin laita ulkopuolella on. Kosketuskohta kuitenkin syvemmällä sisällä.

                        Moottorin tyynyt kuulemma silmin nähden löysät, vaikka täyttyvät ilmalla. Kone pääsee heilumaan aika reilusti. Laitetaan ne seuraavaksi vaihtoon.
                        Last edited by VilleP; 26-03-2020, 15:40.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9078
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by VilleP View Post
                          Moottorin tyynyt kuulemma silmin nähden löysät, vaikka täyttyvät ilmalla. Kone pääsee heilumaan aika reilusti. Laitetaan ne seuraavaksi vaihtoon.
                          Moottorin kumityynyt on lepotilassa jäykät ja alipaineella pehmenee.

                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2028
                            • Vantaa

                            #73
                            Olivat auto sammuksissa lurpat, tyhjäkäynnillä hieman kovemmat, mutta silti löysät. Mitä alipaine käytännössä tekee tyynyssä että se kovettuu?

                            Itse ymmärtäisin tuon dis ohjeen että yli 1050rpm menee pehmeästä kovaksi. Ja kovasta pehmeäksi kun alle 950?
                            Last edited by VilleP; 27-03-2020, 08:39.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • p0ks
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 80
                              • lahti

                              #74
                              Minkä merkkiset on osoittautunnut kestävimmiksi vetareiksi jossei alkuperäisiä tiskiltä lasketa mukaan?

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2028
                                • Vantaa

                                #75
                                Löbro/Spidan.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎