Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 530xd vetari tms..
Collapse
X
-
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
-
-
Soitto bemariosiin ja alkoi osaa löytyä. Minulla ei ole paluuta kaksivetoisiin vaikka tässä nyt yksi murros alkoi ääntelemään. Useita satoja tuhansia kilsoja tullut nelikoilla ajettua, merkkeinä VW:tä, Volvoa ja Bemaria, ja tää on eka kerta kun nelikon voimansiirrosta löytyy häikkää. Kyllä nelarilla oikeasti meno on aivan eri maasta kuin kaksvetoisilla... Ja ei tosiaan ainakaan toistaiseksi liene ollut yleinen ongelma F-sarjalaisissa, itelle kävi vaan paska tuuri tämän kanssa. Liekö sitten ongelma saanut alkua jo siinä vaiheessa kun katsuri pamautti rullilla jakolaatikon sököksi tästä yksilöstä, tiedä häntä.
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostMä en taas enää mielellään muuta ottas kun nelikon. Hyvin edellisen 61:sen sai madallettua ja alkuperäsillä kilkkeillä ilman naputuksia yli 200kiloa mittarissa. Ei kai näissä F:läisissäkään jokaisesta nelikosta oo etuvetarit porsinu? Makuasioita mutta itellä ainakin se vetopito ja talviajettavuus painaa enemmän kun huonolla tuurilla kohdalle osuva vetarijumppa..
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostSoitto bemariosiin ja alkoi osaa löytyä. Minulla ei ole paluuta kaksivetoisiin vaikka tässä nyt yksi murros alkoi ääntelemään. Useita satoja tuhansia kilsoja tullut nelikoilla ajettua, merkkeinä VW:tä, Volvoa ja Bemaria, ja tää on eka kerta kun nelikon voimansiirrosta löytyy häikkää. Kyllä nelarilla oikeasti meno on aivan eri maasta kuin kaksvetoisilla... Ja ei tosiaan ainakaan toistaiseksi liene ollut yleinen ongelma F-sarjalaisissa, itelle kävi vaan paska tuuri tämän kanssa. Liekö sitten ongelma saanut alkua jo siinä vaiheessa kun katsuri pamautti rullilla jakolaatikon sököksi tästä yksilöstä, tiedä häntä.F11 535xd my13
Comment
-
-
En ollut itse paikalla, mutta maahantuontikatsastuksessa auto ajettiin rullille jarrutestiin ja jakolaatikko ei moisesta tykännyt. Oireena jakolaatikkoviasta oli kovissa kiihdytyksissä vetoon tulevat lyhyet erittäin selvästi havaittavat katkokset, ei muuta. Laatikko vaihdettiin merkkiliikkeessä katsastusaseman vastuuvakuutuksen piikkiin. Osan saamiseen meni jonkin aikaa ja autoon tuli aika paljon kilometrejä ennen kuin remppa tehtiin ja oireet pahenivat aika paljon ennekuin vaihto saatiin tehtyä. Eli ei katsastuksessa x-drivea rullille!
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSaa madallettua, mutta minkä verran, ettei etuvetarit porsi ollessaan väärässä asennossa? Äffäläisten etuvetojen hajoamisen raportointia vasta odotellaan, kun madalluskansalla on varaa ostaa niitä.
Kyllähän nää äffät alkaa olla jo "madaltajien" budjetissa."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostEli ei katsastuksessa x-drivea rullille!
Comment
-
-
Kyllä Jyväskylässä toisella konttorilla ajetaan ja toisella ei.
Se missä ajetaan auto sammutetaan rullilla ollessaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKyllä Jyväskylässä toisella konttorilla ajetaan ja toisella ei.
Se missä ajetaan auto sammutetaan rullilla ollessaan...
Comment
-
-
Jahas... ei voi ko itkeä kohta..
2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.
Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..
Ei laatu vakuuta.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJahas... ei voi ko itkeä kohta..
2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.
Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..
Ei laatu vakuuta.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJahas... ei voi ko itkeä kohta..
2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.
Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..
Ei laatu vakuuta.
Joskus aikoinaan luin joistain vaseliineista tms ja vastaan tuli redline CV-2. Tuota on ainakin kehuttu paremmaksi kuin muut. Tuuppaisin tuollaiset sisään, ja reilusti.
"Itellä hyvät kokemukset, sillä ainakin alko formula 3 auton vetonivelet pysyyn läjässä ihan erilailla kun perus mustalla mämmillä.¨"
Tässä joku tehnyt homman perusteellisesti.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Red Line CV-2 rasva
- Ylittää kaikkien kilpailevien synteettisten ja mineraalipohjaisten rasvojen suoritusarvot.
- Pyöränlaakereihin, ristiniveliin, vakionopeusniveliin (CV), alustan osiin, ja teollisuuteen korkeisiin lämpötiloihin ja pyörintänopeuksiin.
- Erittäin korkea sulamispiste (>430°C), erinomainen huuhtoutumisen vastustuskyky ja ylivoimainen kulumisen estokyky.
- Sopii erityisesti korkeisiin lämpötiloihin ja äärimmäisille kuormituksille.
- Sisältää orgaanista punaista molybdeenia, joka on ylivoimaisesti parempaa kuin musta MoS2.
- Soveltuu laajalle lämpötila-alueelle -74°C...+260°C. Poikkeuksellisen hyvän pintapaineiden keston ja juoksevuuden johdosta pidentää laakerien käyttöikää jopa 200%
- Formula 1, GP2, Formula 3, WRC, NASCAR ja NHRA -tallien suosima
Synteettinen CV-2 rasva on kehitetty kestämään niitä äärimmäisiä lämpötiloja ja pintapaineita, joita esiintyy high-performance pyöränlaakereissa ja vakionopeusnivelissä (Continuous Velocity, CV). Erinomaisen korkean lämpötilan stabiilisuuden, EP-ominaisuuksien, ja huuhtoutumisen vastustuskyvyn johdosta sen suorituskyky ylittää parhaimmatkin perinteiset ja synteettiset rasvat. CV-2 soveltuu lämpötila-alueelle -74°C...+260°C ja antaa erinomaisen hapetus- ja korroosiosuojan, ja sillä on erittäin korkea sulamispiste, vähäinen haihtuvuus ja öljyn erottuminen, eikä se syövytä kumitiivisteitä. Poikkeuksellisen hyvän suurien pintapaineiden keston ja juoksevuuden johdosta se pidentää laakerien käyttöikää 200%-800%. CV-2 sisältää punaista molybdeeniyhdistettä, joka on ylivoimainen verrattuna perinteiseen mustaan molybdeenidisulfidiin (MoS2).
Voidaan käyttää myös teollisissa sovelluksissa kuten laturin laakereissa korkeissa lämpötiloissa, korkean pyörimisnopeuden kuulalaakereissa, kuljettimien laakereissa, kierukkavaihteissa, servokäytöissä, ja kohteissa joissa värähtelyt voivat aiheuttaa kulumiskorroosiota.
Red Line CV-2 rasva säilyttää koostumuksensa ja EP-ominaisuutensa korkeilla lämpötiloilla ja leikkausvoimilla erittäin pitkään, minkä ansiosta komponenteja voidaan käyttää normaalia käyttöympäristöä raskaammissa olosuhteissa. CV-2 rasva tummuu korkeissa lämpötiloissa, mutta se ei huononna rasvan ominaisuuksia. Vaikka CV-2 on yhteensopiva pienien määrien monien mineraalirasvojen kanssa, on vanha rasva syytä poistaa huolella, jotta saadaan poistettua irronneet metallihiukkaset ja minimoitua mahdollinen rasvojen yhteensopimattomuus.
NLGI luokka: # 2
NLGI Service: GC-LB
Sakeutin: Kalsium
Nesteen tyyppi: Synteettinen
Käyttölämpötila: -74°C...+260°C
Tippumispiste: yli 500°C
Load Wear Index (ASTM D-2783): 71.1 kg
4-Ball Wear Scar Diameter (ASTM D-4172B): 0.46 mm
4-Ball Weld (ASTM D-2783): 400 kg
Huuhtoutuminen veteen @ 40°C: 1%
Haihtumishukka, 22 h @ 177°C: 4%
Öljyn erottuminen, 30 h @ 177°C: 5%
Hapetuskesto, 500 h @ 100°C: 12 psi
Ruostumistesti ASTM D1743: LäpäiseeF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTähän on mielenkiintoista luettavaa varsinkin kun itsekin pohtiin tuollaisen ostoa jossain vaiheessa.... hmm..
Joskus aikoinaan luin joistain vaseliineista tms ja vastaan tuli redline CV-2. Tuota on ainakin kehuttu paremmaksi kuin muut. Tuuppaisin tuollaiset sisään, ja reilusti.
"Itellä hyvät kokemukset, sillä ainakin alko formula 3 auton vetonivelet pysyyn läjässä ihan erilailla kun perus mustalla mämmillä.¨"
Tässä joku tehnyt homman perusteellisesti.
https://www.bimmerforums.com/forum/s...ine-CV2-Greasee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment