Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530xd vetari tms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    #16
    Originally posted by Laku View Post
    Tuo sinun hankintakanavasi kiinnostaa :think. Tämän lukeminen vahvistaa sen, ettei enää nelikkoa. Saa madallettua kunnolla ja ei ole noita iänikuisia etuvetariongelmia.
    Mä en taas enää mielellään muuta ottas kun nelikon. Hyvin edellisen 61:sen sai madallettua ja alkuperäsillä kilkkeillä ilman naputuksia yli 200kiloa mittarissa. Ei kai näissä F:läisissäkään jokaisesta nelikosta oo etuvetarit porsinu? Makuasioita mutta itellä ainakin se vetopito ja talviajettavuus painaa enemmän kun huonolla tuurilla kohdalle osuva vetarijumppa.
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      #17
      Soitto bemariosiin ja alkoi osaa löytyä. Minulla ei ole paluuta kaksivetoisiin vaikka tässä nyt yksi murros alkoi ääntelemään. Useita satoja tuhansia kilsoja tullut nelikoilla ajettua, merkkeinä VW:tä, Volvoa ja Bemaria, ja tää on eka kerta kun nelikon voimansiirrosta löytyy häikkää. Kyllä nelarilla oikeasti meno on aivan eri maasta kuin kaksvetoisilla... Ja ei tosiaan ainakaan toistaiseksi liene ollut yleinen ongelma F-sarjalaisissa, itelle kävi vaan paska tuuri tämän kanssa. Liekö sitten ongelma saanut alkua jo siinä vaiheessa kun katsuri pamautti rullilla jakolaatikon sököksi tästä yksilöstä, tiedä häntä.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17407
        • Turku

        #18
        Originally posted by GuGi_ View Post
        Mä en taas enää mielellään muuta ottas kun nelikon. Hyvin edellisen 61:sen sai madallettua ja alkuperäsillä kilkkeillä ilman naputuksia yli 200kiloa mittarissa. Ei kai näissä F:läisissäkään jokaisesta nelikosta oo etuvetarit porsinu? Makuasioita mutta itellä ainakin se vetopito ja talviajettavuus painaa enemmän kun huonolla tuurilla kohdalle osuva vetarijumppa.
        Saa madallettua, mutta minkä verran, ettei etuvetarit porsi ollessaan väärässä asennossa? Äffäläisten etuvetojen hajoamisen raportointia vasta odotellaan, kun madalluskansalla on varaa ostaa niitä .
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Jiu-jitsu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 35
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by HV530XD View Post
          Soitto bemariosiin ja alkoi osaa löytyä. Minulla ei ole paluuta kaksivetoisiin vaikka tässä nyt yksi murros alkoi ääntelemään. Useita satoja tuhansia kilsoja tullut nelikoilla ajettua, merkkeinä VW:tä, Volvoa ja Bemaria, ja tää on eka kerta kun nelikon voimansiirrosta löytyy häikkää. Kyllä nelarilla oikeasti meno on aivan eri maasta kuin kaksvetoisilla... Ja ei tosiaan ainakaan toistaiseksi liene ollut yleinen ongelma F-sarjalaisissa, itelle kävi vaan paska tuuri tämän kanssa. Liekö sitten ongelma saanut alkua jo siinä vaiheessa kun katsuri pamautti rullilla jakolaatikon sököksi tästä yksilöstä, tiedä häntä.
          Off topic, mutta kerroppa lisää katsastushärdellistä? Miten se onnistui? Ite just menossa....
          F11 535xd my13

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            #20
            En ollut itse paikalla, mutta maahantuontikatsastuksessa auto ajettiin rullille jarrutestiin ja jakolaatikko ei moisesta tykännyt. Oireena jakolaatikkoviasta oli kovissa kiihdytyksissä vetoon tulevat lyhyet erittäin selvästi havaittavat katkokset, ei muuta. Laatikko vaihdettiin merkkiliikkeessä katsastusaseman vastuuvakuutuksen piikkiin. Osan saamiseen meni jonkin aikaa ja autoon tuli aika paljon kilometrejä ennen kuin remppa tehtiin ja oireet pahenivat aika paljon ennekuin vaihto saatiin tehtyä. Eli ei katsastuksessa x-drivea rullille!

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Saa madallettua, mutta minkä verran, ettei etuvetarit porsi ollessaan väärässä asennossa? Äffäläisten etuvetojen hajoamisen raportointia vasta odotellaan, kun madalluskansalla on varaa ostaa niitä .
              10Kkm ajelin keulan n.330mm napa-kaari mitalla että kovin suurta otantaa ei ole mielipiteen tueksi. Mutta sen se ainakin kesti ihan hyvin.

              Kyllähän nää äffät alkaa olla jo "madaltajien" budjetissa.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2287
                • Uusimaa

                #22
                Originally posted by HV530XD View Post
                Eli ei katsastuksessa x-drivea rullille!
                Onko tämä nyt virallinen kanta katsastuksen suhteen? Maanantaina on maahatuontikatsastus, eli pitääkö katsurille painottaa ettei ajele rullilla jos ei ole nelivetoihin tarkoitettua jarrutesteriä?
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7481
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Kyllä Jyväskylässä toisella konttorilla ajetaan ja toisella ei.
                  Se missä ajetaan auto sammutetaan rullilla ollessaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2287
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kyllä Jyväskylässä toisella konttorilla ajetaan ja toisella ei.
                    Se missä ajetaan auto sammutetaan rullilla ollessaan...
                    Juu, jättivät ihan suosiolla ajamatta jarrupenkissä. Läpi meni jokatapauksessa.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • t.n.
                      Newbiemmer
                      • Aug 2017
                      • 2
                      • Espoo

                      #25
                      Osaisko joku jelppiä miten f11 525xd etuvetarista saadaan murros irti ? Suojakumit rikki, molemmin puolin...

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1399
                        • Kuopio

                        #26
                        Jahas... ei voi ko itkeä kohta..

                        2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.

                        Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..

                        Ei laatu vakuuta.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 761
                          • Kerava

                          #27
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Jahas... ei voi ko itkeä kohta..

                          2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.

                          Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..

                          Ei laatu vakuuta.
                          Oliko OEM vai joku muu merkki?

                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #28
                            Ihan originaalia
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4581
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Jahas... ei voi ko itkeä kohta..

                              2v1kk vetareiden vaihdon jälkeen porsi oikea puoli. Alkoi naputtaa. 50tkm ajettu max. Vaihdettu takuuseen, työt omaan piikkiin.

                              Nyt sit naputtaa molemmat taas. Eli uusikin paskana . Taitaa rasvat jäädä laittamatta tai tehty tinasta..

                              Ei laatu vakuuta.
                              Tähän on mielenkiintoista luettavaa varsinkin kun itsekin pohtiin tuollaisen ostoa jossain vaiheessa.... hmm..

                              Joskus aikoinaan luin joistain vaseliineista tms ja vastaan tuli redline CV-2. Tuota on ainakin kehuttu paremmaksi kuin muut. Tuuppaisin tuollaiset sisään, ja reilusti.

                              "Itellä hyvät kokemukset, sillä ainakin alko formula 3 auton vetonivelet pysyyn läjässä ihan erilailla kun perus mustalla mämmillä.¨"

                              Tässä joku tehnyt homman perusteellisesti.
                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                              Red Line CV-2 rasva

                              - Ylittää kaikkien kilpailevien synteettisten ja mineraalipohjaisten rasvojen suoritusarvot.
                              - Pyöränlaakereihin, ristiniveliin, vakionopeusniveliin (CV), alustan osiin, ja teollisuuteen korkeisiin lämpötiloihin ja pyörintänopeuksiin.
                              - Erittäin korkea sulamispiste (>430°C), erinomainen huuhtoutumisen vastustuskyky ja ylivoimainen kulumisen estokyky.
                              - Sopii erityisesti korkeisiin lämpötiloihin ja äärimmäisille kuormituksille.
                              - Sisältää orgaanista punaista molybdeenia, joka on ylivoimaisesti parempaa kuin musta MoS2.
                              - Soveltuu laajalle lämpötila-alueelle -74°C...+260°C. Poikkeuksellisen hyvän pintapaineiden keston ja juoksevuuden johdosta pidentää laakerien käyttöikää jopa 200%
                              - Formula 1, GP2, Formula 3, WRC, NASCAR ja NHRA -tallien suosima

                              Synteettinen CV-2 rasva on kehitetty kestämään niitä äärimmäisiä lämpötiloja ja pintapaineita, joita esiintyy high-performance pyöränlaakereissa ja vakionopeusnivelissä (Continuous Velocity, CV). Erinomaisen korkean lämpötilan stabiilisuuden, EP-ominaisuuksien, ja huuhtoutumisen vastustuskyvyn johdosta sen suorituskyky ylittää parhaimmatkin perinteiset ja synteettiset rasvat. CV-2 soveltuu lämpötila-alueelle -74°C...+260°C ja antaa erinomaisen hapetus- ja korroosiosuojan, ja sillä on erittäin korkea sulamispiste, vähäinen haihtuvuus ja öljyn erottuminen, eikä se syövytä kumitiivisteitä. Poikkeuksellisen hyvän suurien pintapaineiden keston ja juoksevuuden johdosta se pidentää laakerien käyttöikää 200%-800%. CV-2 sisältää punaista molybdeeniyhdistettä, joka on ylivoimainen verrattuna perinteiseen mustaan molybdeenidisulfidiin (MoS2).
                              Voidaan käyttää myös teollisissa sovelluksissa kuten laturin laakereissa korkeissa lämpötiloissa, korkean pyörimisnopeuden kuulalaakereissa, kuljettimien laakereissa, kierukkavaihteissa, servokäytöissä, ja kohteissa joissa värähtelyt voivat aiheuttaa kulumiskorroosiota.

                              Red Line CV-2 rasva säilyttää koostumuksensa ja EP-ominaisuutensa korkeilla lämpötiloilla ja leikkausvoimilla erittäin pitkään, minkä ansiosta komponenteja voidaan käyttää normaalia käyttöympäristöä raskaammissa olosuhteissa. CV-2 rasva tummuu korkeissa lämpötiloissa, mutta se ei huononna rasvan ominaisuuksia. Vaikka CV-2 on yhteensopiva pienien määrien monien mineraalirasvojen kanssa, on vanha rasva syytä poistaa huolella, jotta saadaan poistettua irronneet metallihiukkaset ja minimoitua mahdollinen rasvojen yhteensopimattomuus.

                              NLGI luokka: # 2
                              NLGI Service: GC-LB
                              Sakeutin: Kalsium
                              Nesteen tyyppi: Synteettinen
                              Käyttölämpötila: -74°C...+260°C
                              Tippumispiste: yli 500°C
                              Load Wear Index (ASTM D-2783): 71.1 kg
                              4-Ball Wear Scar Diameter (ASTM D-4172B): 0.46 mm
                              4-Ball Weld (ASTM D-2783): 400 kg
                              Huuhtoutuminen veteen @ 40°C: 1%
                              Haihtumishukka, 22 h @ 177°C: 4%
                              Öljyn erottuminen, 30 h @ 177°C: 5%
                              Hapetuskesto, 500 h @ 100°C: 12 psi
                              Ruostumistesti ASTM D1743: Läpäisee
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10923
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by fraatti View Post
                                Tähän on mielenkiintoista luettavaa varsinkin kun itsekin pohtiin tuollaisen ostoa jossain vaiheessa.... hmm..

                                Joskus aikoinaan luin joistain vaseliineista tms ja vastaan tuli redline CV-2. Tuota on ainakin kehuttu paremmaksi kuin muut. Tuuppaisin tuollaiset sisään, ja reilusti.

                                "Itellä hyvät kokemukset, sillä ainakin alko formula 3 auton vetonivelet pysyyn läjässä ihan erilailla kun perus mustalla mämmillä.¨"

                                Tässä joku tehnyt homman perusteellisesti.
                                https://www.bimmerforums.com/forum/s...ine-CV2-Grease
                                Eipä niitä uusia osia takuuaikana paljon itse kannata mennä availemaan. Huomaavat kyllä marmorilla, jos sinne on erilainen klemmari vaihdettu rasvojen vaihdon yhteydessä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎