Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 530xd vetari tms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2225
    • Vantaa

    #91
    Näköjään SKF tarjoaa etuvetareita nykyään myös. Hinta halvempi kuin löbro/spidan. Liekkö olisi kestävämpi...





    Edit: Väittävät että ovat tehdas uusia:

    8. Ovatko SKF:n vetoakselit uusia osia vai vanhoista kunnostettuja?
    SKF myy ainoastaan uusia osia.
    Last edited by VilleP; 21-11-2023, 17:32.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • H3nkka
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 30
      • Kuopio

      #92
      Mikä se on nyt kestävin ja pisimmällä takuulla oleva etu-vetoakseli xdriveen ? ja tai saako helposti pelkän ulomman nivelen vaihdettua?
      F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
      E90 330d -06 Black saphire metallic
      E46 320i - 98 Hellrott

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2225
        • Vantaa

        #93
        Löbro ja spidan ei ainakaan. Eli joko orkkis tai tuo SKF kokeilun arvoinen. Ulomman saa vaihdettua, mikä sitten on helppoa...
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 290
          • Lahti

          #94
          Itsellä ollut nyt Löbro 85tkm ja edelleen ihan ok. Pieni madalluskin ollut kokoajan.
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          • abject
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 378
            • Vähäkyrö

            #95
            20-25tkm meni Spidanin nivelillä ääntämättä, keväällä hoksasin ekat naputtelut lumihangessa ja nyt ääntää jo lähes aina riittävän tiukassa vasemmassa kurvissa.

            Onko noista SKF:n koko akseleista käytännön kokemuksia? Hinta olis näemmä koko akselilla halvempi kuin Spidanin nivelellä. Eikä se vaihtotyö nyt ainakaan mitenkään liian "helppo" ollut pelkälle nivelelle, toki etuperästä ei tuossa nivelenvaihtotapauksessa pääse öljyt karkuun.
            F11 525dx M-Sport ’14
            w123 240D Lang MR '81

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5270
              • Pirkkala

              #96
              Vinkiksi että tunkatkaa vaihdettava puoli autosta kunnolla ylös niin ei tuu öljyä ulos perämurikasta.

              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2225
                • Vantaa

                #97
                Yksi SKF odottaa tuossa asennusta. Toivon että laatu parempaan kuin spidan.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • kanja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 60

                  #98
                  Originally posted by VilleP View Post
                  Yksi SKF odottaa tuossa asennusta. Toivon että laatu parempaan kuin spidan.
                  Joulun aikoihin vaihdoin omaani SKF:n vetarin. Vaikutti ihan laadukkaalta. Vajaa 20tkm ajettu nyt. Toivottavasti kestää pidempään, kuin edellinen.

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1329
                    • Liminka

                    #99
                    Itsellä ollut nyt ”voittajan valinta” k27 edessä 1.5 vuotta ja 30tkm madalletussa f11 ja vielä ovat hiljaiset. Nämä k27 on 8 kuulalla.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      No jaa, joskus asiakkaalle laitettiin halvin mahdollinen etuvetari, merkkiä en muista mutta on se siellä 200 tkm jo toiminut joten aina hinta ei ole merkki laadusta... Ulompaa suojakumia piti toin heti uutena siirtää lähemmäksi niveltä kun kokemus oli että ei kauaa kestä kun on liian kireällä...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎