memebuy23buy

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5138
    • Paimio

    Onneksi sentään suurin osa näistä ongelmista on täysin vältettävisssä ostamalla takavetoinen bensiinikäyttöinen vaparikutonen.

    Harmi vain että ovat verraten harvinaisia ja monesti hyvin kehnosti varusteltuja...
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Raimo Miettinen
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 320



      A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.
      BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5138
        • Paimio

        Originally posted by Raimo Miettinen View Post
        https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto

        A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.
        No nämä katsastustilastot ovat ihan oma lukunsa...ne kun eivät kerro autoista mitään vaan enemmänkin omistajista...joten niitä nyt ei kannata tässä yhteydessä tuijottaa...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Raimo Miettinen
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 320

          Originally posted by TheRipper View Post
          No nämä katsastustilastot ovat ihan oma lukunsa...ne kun eivät kerro autoista mitään vaan enemmänkin omistajista...joten niitä nyt ei kannata tässä yhteydessä tuijottaa...
          Mitä tarkoitat? Audi A4:n hylkäysprosentti 1,83 kun 5-sarjalaisella 12,34. Voidaanko tuosta päätellä jotain omistajista? Katsastustilastoja ei varmaan voi lukea kuin piru Raamattua, mutta saattaa se hiukan osviittaa antaa keikkuuko automalli listan alku- vai loppupäässä.
          BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5138
            • Paimio

            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
            Mitä tarkoitat? Audi A4:n hylkäysprosentti 1,83 kun 5-sarjalaisella 12,34. Voidaanko tuosta päätellä jotain omistajista? Katsastustilastoja ei varmaan voi lukea kuin piru Raamattua, mutta saattaa se hiukan osviittaa antaa keikkuuko automalli listan alku- vai loppupäässä.
            No jos on huolellinen omistaja niin eihän sellainen vie autoa katsastukseen viallisena...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Sen verran tässä vielä totean, että mun kokemukseni mukaan näistä F1x-sarjalaisista menee edestä tukivarsia reilusti enemmän vaihtoon mitä E6x -sarjalaisista.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto

                A-katsastuksen vikatilastoissa viime vuonna 5-sarjalainen on selvästi heikoimmin hyväksytyssä neljänneksessä. Syitä: Etuakselisto, Ohjauslaitteet. Toisaalta näillä myös ajetaan keskimääräistä enemmän.
                Jep. Tilasto olisi paljon mielenkiintoisempi jos siihen otettaisi vain kaksi keskimmäistä kvartaalia. Tällöin olisi paljon paremmin vertailukelpoinen.
                Esim. tilason loppupäästä löytyvät VW Kombi ja Sprintterimallit on isoilla hylkäysprosenteilla ja kilometreistä näkee että ne on valtaosin takseja.

                Ja niitä huolletaan keskimäärin paremmin kuin yksityisen autoja...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • radiaani
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 131
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Toki F10 on hyvä autona, mutta laatu jättää mielestäni kyllä paljon vielä toivomisen varaa. Tästä keskustelusta kun katsot, niin enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo etuvetarien suojakumit menee siellä ~100 tkm tienoilla. Mielestäni juuri tälläisten osien kestoa on helpoin vertailla, koska näissä nyt ei ole suurta eroa onko kyseessä Toyota vai BMW. Muutenkin osa on niin yksinkertainen, että luulisi BMW tapaisen autonvalmistajan osaavan tehdä siitä yhtä kestävän kuin vaikka Toyota.
                  Ehkä se jossain näkyy, että BMW:llä on vain vähän omaa kokemusta etuvetotekniikasta? Taka-akselillakin ole vetarit mutta niiden kestävyydestä ei taida olla samanlaista tyytymättömyyttä.

                  Koko nelivetotekniikka lienee 5-sarjassa aika marginaalituote globaalissa skaalassa. Ehkä suomalaiset ovat päässeet betatestaajiksi, kun xDrivea on myyty hyvillä tarjouksilla? Kun halvalla pitää tehdä monimutkaista tekniikkaa on aina riski, että joku paikka porsii ennenaikaisesti.
                  Ajossa: F10 520d SE (2012)

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2570
                    • Kirkkonummi

                    iX-malleja oli jo E30 ja E34 -autoissa. Audin Quattro tuli 1980-luvun alussa, nuo 80-luvun lopussa. OK, etumatkaa on, mutta onko samaa kuulunut esim. MB:n tai Opelin suunnalta? F3X-autoissa 4-vetomallit ovat kaikkein suosituimpia. Jopa siinä määrin, että lokakuussa päättynyt Business M Sport -tarjouksen autoista ehdoton enemmistö oli nelivetoisia vaikka se merkitsi sitä, että koko M Sportin perusidea - alusta - muuttui perusversiolliseksi. Harva osti Adaptive M Sport -alustaa muutenkin kalliissa autossa.

                    Nelivedon puutteet, ovat ne sitten mitä vain eivät ole ainoita vikoja baijerilaisissa. Ehkä BMW:lle laatu on jotain muuta kuin normaalia kestävyyttä? Ehkä kyse on vain siitä, että bemareiden ostajat ovat valmiit maksamaan 10-15% preemion autosta verrattuna muihin, ja niin kauan kun tämä jatkuu, voi tehdas rauhassa halveksia asiakkaitaan. Ehkä me kaikki tekisimme samoin?

                    Jatketaan vielä. Missä VW:n TSI-/DSG-/päästöpetosongelmat ovat muka näkyneet uusien autojen rekisteröinnissä? Tai samaa perustekniikkaa käyttävässä Audissa? Tai Skodassa? Mikään ongelma ei ole johtunut muusta kuin halusta a) päästä helpommalla b) päästä halvemmalla, ei siis siitä, että olisi haettu teknologista etumatkaa joka olisi välittynyt loppukuluttajalle asti.

                    Hyvä kun ongelmista puhutaan ääneen, jokainen on kuitenkin autonsa kalliilla ostanut.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by radiaani View Post
                      Ehkä se jossain näkyy, että BMW:llä on vain vähän omaa kokemusta etuvetotekniikasta? Taka-akselillakin ole vetarit mutta niiden kestävyydestä ei taida olla samanlaista tyytymättömyyttä.

                      Koko nelivetotekniikka lienee 5-sarjassa aika marginaalituote globaalissa skaalassa. Ehkä suomalaiset ovat päässeet betatestaajiksi, kun xDrivea on myyty hyvillä tarjouksilla? Kun halvalla pitää tehdä monimutkaista tekniikkaa on aina riski, että joku paikka porsii ennenaikaisesti.
                      Kuten tuossa jo todettiin, niin ei se neliveto mikä uusi juttu ole BMW:lle. Muutenkin on niin yksinkertainen asia tuo suojakumi, että ellei sitä osa suunitella, niin ei se suunnittelija osaa kyllä suunnitella mitään muutakaan voimansiirtoon. Ongelmia näiden etuvetarien suojakumeissa on BMW:llä ollut kauan.

                      Olen samaa mieltä Petterin kanssa. Syy lienee siinä, että myynti vetää tälläkin laadulla hyvin, joten ei ole mitään syytä panostaa enempää. Ei panosteta, jos se ei vaikuta myyntiin -> maksimoidaan voitot. Kenties ovat huomanneet, että laatu on riittävä, joten se aina uuteen BMW:hen vaihtava ei keskimäärin joudu näiden ongelmien kanssa kamppailemaan. Sillä seuraavalla omistajalla taas ei niin suurta merkitystä enää ole tehtaalle, kun se ensimmäinen sen auton ostaa.

                      Näistä ongelmista pitää puhua ääneen, niin se seuraava omistaja osaa näihin varautua ja ostohetkellä jo katsoa. Ei nämä ongelmat katoa mihinkään jos ne yritetään lakaista maton alle. Ei ne kyllä täällä foorumilla puhumallakaan katoa, mutta omistajat voi sentään näihin varautua ja noiden vetarien kohdalla voivat ne suojakumit tarkistaa/tarkistuttaa säännöllisesti huoltojen yhteydessä, joten mahdollisesti säästytään kalliimmalta remontilta. BMW on myynyt nelivetoja aika paljon viime vuosina, joten tuskin tehdasta kiinnostaa ellei tähän ei tule muutosta.

                      Ja ei voimasiirron ongelmat ole todellakaan mikään BMW:n ainut ongelma, otin nyt vain yhden esimerkiksi. Lukemalla tämän ketjun huomaa kyllä, että niitä muitakin ongelmakohtia on enemmän kuin riittävästi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • SilverHawk
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2016
                        • 271
                        • Helsinki

                        Muutamaan otteeseen ruvennut kiristämään hermoja kun paikallaan ollessa rattia vähän käännellessä kuuluu sellainen klik klik ääni. Tutkailin asiaa jenkkifoorumeilta niin tälläinen tuli vastaan.



                        ''Hello,
                        I have a bmw f10 535d with the same problem. The sound is there when the wheel is centers and I tilt it 2-3 degrees right.

                        What can be the problem? I changed my steering rack, so its not from that. It must be something else.

                        Any advice is welcomed.
                        HERE is a video where you can hear the noise (as you can see I am gentely moving the steering, until the angle is right and the clicking sound appears)''

                        https://www.youtube.com/watch?v=OjQPGOYgtvg

                        https://www.youtube.com/watch?v=fVFFxAFUIfo
                        Tuossa vielä pientä videota asiasta.

                        Antaako asian olla vai viedä auto suosiolla laakkoselle mistä se on ostettu pari viikkoa sitten
                        Last edited by SilverHawk; 28-10-2016, 05:58.

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3128

                          Originally posted by SilverHawk View Post
                          Muutamaan otteeseen ruvennut kiristämään hermoja kun paikallaan ollessa rattia vähän käännellessä kuuluu sellainen klik klik ääni. Tutkailin asiaa jenkkifoorumeilta niin tälläinen tuli vastaan.



                          ''Hello,
                          I have a bmw f10 535d with the same problem. The sound is there when the wheel is centers and I tilt it 2-3 degrees right.

                          What can be the problem? I changed my steering rack, so its not from that. It must be something else.

                          Any advice is welcomed.
                          HERE is a video where you can hear the noise (as you can see I am gentely moving the steering, until the angle is right and the clicking sound appears)''

                          https://www.youtube.com/watch?v=OjQPGOYgtvg

                          https://www.youtube.com/watch?v=fVFFxAFUIfo
                          Tuossa vielä pientä videota asiasta.

                          Antaako asian olla vai viedä auto suosiolla laakkoselle mistä se on ostettu pari viikkoa sitten
                          Vie Laakkoselle ja vaadi selvittämään vika. Ellei vikaa kuitenkaan löydy ja äänelle ei ole selkeää ominaisuuteen viittaavaa selitystä, niin vaadi kirjallinen lausunto siitä. Pyydä mainitsemaan huoltoon viennin syykin. Jos ja kun se sitten porsiikin, niin on esittää faktaa, että vika on ollut jo aiemmin.
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • SilverHawk
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2016
                            • 271
                            • Helsinki

                            Originally posted by poke View Post
                            Vie Laakkoselle ja vaadi selvittämään vika. Ellei vikaa kuitenkaan löydy ja äänelle ei ole selkeää ominaisuuteen viittaavaa selitystä, niin vaadi kirjallinen lausunto siitä. Pyydä mainitsemaan huoltoon viennin syykin. Jos ja kun se sitten porsiikin, niin on esittää faktaa, että vika on ollut jo aiemmin.
                            Täytyneen viedä ensi viikolla kun on paremmin aikaa.

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1257
                              • Pori

                              Originally posted by SilverHawk View Post
                              Muutamaan otteeseen ruvennut kiristämään hermoja kun paikallaan ollessa rattia vähän käännellessä kuuluu sellainen klik klik ääni. Tutkailin asiaa jenkkifoorumeilta niin tälläinen tuli vastaan.



                              ''Hello,
                              I have a bmw f10 535d with the same problem. The sound is there when the wheel is centers and I tilt it 2-3 degrees right.

                              What can be the problem? I changed my steering rack, so its not from that. It must be something else.

                              Any advice is welcomed.
                              HERE is a video where you can hear the noise (as you can see I am gentely moving the steering, until the angle is right and the clicking sound appears)''

                              https://www.youtube.com/watch?v=OjQPGOYgtvg

                              https://www.youtube.com/watch?v=fVFFxAFUIfo
                              Tuossa vielä pientä videota asiasta.

                              Antaako asian olla vai viedä auto suosiolla laakkoselle mistä se on ostettu pari viikkoa sitten
                              E6x -malleissa myöskin tätä ohjauksen kolisemista paljon, itsellänikin. Asiaa tutkiessani löytyi muutamiakin syitä klonksunalle, alla pari:



                              Myös tämä voi aiheuttaa ääntä (pitääkö kun ajaa rattia ylös-alas):



                              Sitten on vielä vaihtoehtona ohjausakselin liityntä hammastankoon ja siinä olevan "kuningaspultin" kiristäminen.

                              En ole vielä selvittänyt omaani, hammastangossa ei ainakaan ollut väljyyttä.
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • SilverHawk
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2016
                                • 271
                                • Helsinki

                                Originally posted by Juspa View Post
                                E6x -malleissa myöskin tätä ohjauksen kolisemista paljon, itsellänikin. Asiaa tutkiessani löytyi muutamiakin syitä klonksunalle, alla pari:



                                Myös tämä voi aiheuttaa ääntä (pitääkö kun ajaa rattia ylös-alas):



                                Sitten on vielä vaihtoehtona ohjausakselin liityntä hammastankoon ja siinä olevan "kuningaspultin" kiristäminen.

                                En ole vielä selvittänyt omaani, hammastangossa ei ainakaan ollut väljyyttä.
                                Pitäneen testata myöhemmin tänään tuota ylös-alas juttua.

                                Comment

                                Working...
                                X