Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • polkuauto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 168

    Juhannusruuhkassa madellessa kiinnittyi huomio auton etuosasta kuuluvaan vaimeaan epäsäännölliseen naputukseen. Ratissa en ainakaan sillä hetkellä huomannut mitään erikoista, mutta olisikohan tässä kyse juurikin tuosta aktiiviohjauksen nakutuksesta? :think

    Originally posted by H3nu View Post
    Itsellä nuo kaikki kyseiset varusteet, eikä oo ollu ongelmia. Aktiiviohjaus itsellä tossa keväällä muutaman viikon nakutti, mutta nyt ei ole sitäkään tehnyt pitkään aikaan. Tosta nakutuksestahan on paljon ulkomaisilla foorumeilla juttua, ilmeisesti esiintyny lähes uusissakin autoissa. Ei taida bmw:kään olla täysin selvillä mistä johtuu, taitaa olla siis ennemminkin ominaisuus. On noi niin hienoja varusteita että vaikee olis kuvitella olla ilman niitä. Ei muuta kuin kaupoille

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      Se naputus on sellaista että kun auto on juuri pysähtymässä niin ravistaa hivenen tai tuntuu että joku siellä pyörii ja täristää...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • H3nu
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 252
        • Hämeenlinna

        Originally posted by polkuauto View Post
        Juhannusruuhkassa madellessa kiinnittyi huomio auton etuosasta kuuluvaan vaimeaan epäsäännölliseen naputukseen. Ratissa en ainakaan sillä hetkellä huomannut mitään erikoista, mutta olisikohan tässä kyse juurikin tuosta aktiiviohjauksen nakutuksesta? :think
        Sen äänen pystyy aika hyvin paikallistamaan ratin suunnalta tulevaksi ja tosiaan tuntuu ratissa pienenä nypytyksenä.
        BMW F82 M4 -16
        BMW F20 116d M-sport -14
        Aprilia Dorsoduro 900 -20
        Sea-Doo RXP300RS -16

        Comment

        • polkuauto
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 168

          Eiköhän se tuo ollut. En vaan tajunnut kokeilla rattia, sillä ajattelin äänen tulevan automaattilaatikosta, sillä se kuului tosiaan juuri kun auto oli pysähtymässä. Hyvä kuitenkin tietää, ettei asian takia tarvitse menettää yöuniaan, vaikka vähän allerginen kaikelle ylimääräiselle ääntelylle onkin!

          Comment

          • akzuh
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 173
            • Seinäjoki

            Originally posted by Hemu__ View Post
            Onko yhtään vikoja ollut noissa aktiivisissa kallistuksenvakaajissa tai EDC-iskareissa? Entäpäs aktiiviohjaus?

            Menossa maanantaina katsomaan autoa Saksasta josta nuo varusteet löytyy ja hieman mietityttää niiden kestävyys? Autolla ajettu hieman alle 200tkm. :think

            Originally posted by Boiga View Post
            Ei vitonen mutta seiskassa kokemusta kahdesta, toinen yli 200 menty ja toinen noin 250 ja edc iskunvaimennus toimii madallus jousista huolimatta todella hyvin ja molemmissa kaikki tolpat alkuperäisiä. Myös nelipyörä ohjaus molemmissa ja tuossa enemmän ajetussa oli takapyörien servo rikki 20t km kun jumitti mutta uuden osan vaihto ja rokkaa (900 euroa). Mulla ei ole ongelmia vielä ollut ja 214000 ajettu. Mulla naputtaa rattiin ja myös lukenut että enemmän ominaisuus, joutuu aika kalliita osia vaihtaa eikä silti välttämättä kauaa ole naputus pois. Noita tandem ohjaustehostin pumppuja mennyt muttei vielä itsellä kokemusta. Sekin toki vain 600 euron osa ettei mikään hävyttömän hintainen jos hajoaa.

            Ja pihassa mulla vitonen farkku jossa neliveto eikä noita alustan tai ohjauksen varusteita niin onhan noi vaan oikeasti hyviä varusteita kun pystyy vertaamaan. Pärjää toki ilmankin mutta en itse pelkäisi niiden hajoamista.
            Tosiaan kokemusta äffä seiskasta, ettei vitosesta mutta nuo ovat kyllä hyvin pitkälti samoja vehkeitä. Ei tosiaan ongelmia ollut EDC kanssa, autolla menty 252 ja toimii kuten pitääkin. -50mm madallus autossa ja jäykkyys säädöt pelaa hienosti.

            Ainut ongelma ollut tuon nelipyörä ohjauksen kanssa kun takapyörien servo meni vikatilaan kun käänsi kaikki muistaakseni oikealle ja suoristi, eikä tätäkään joka kerta. Vikakoodia luettaessa sanoi, että olisi mennyt ns asteikon ylitse ja jätti renkaat hieman linkkuun. Suoristi kyllä renkaat hetkessä ja vikakoodit poistui idrivestä. Tuli ajettua reipas 20tkm, eikä siis sinäsä vaikuttanut mihinkään kuin se ärsyttävä plim ääni.

            Uusi osa paikalle ja kovaa ajoa, uusi osa löytyi etuisesti ~900e hintaan ulkomailta. Suomessa tuon osan hinta oli jotain 1400-1500 euroa uutena. Foorumeita ja autojen myynti ilmoituksia lukiessa saanut todeta, että tuo on vissiin suht yleinen vika kun monessa ollut tuota vikaa ja myynti ilmoituksissa lukee, että vaihdettu kyseinen osa.

            Uskaltaa ostaa tuollaisen, kokeilee testi lenkillä vain kääntää kaikki laidasta laitaan ja pyöriä ja suoristaa ratti.
            F01 418/830 "Alpina D7"
            E70 X5 30D
            Instagram

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              EGR venttiili on kanssa tyyppivika koko keksintö
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • lnaukkar
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 189
                • Helsinki

                Auton vaihdon jälkeen voikin raportoida kaikki viat ja ongelmat, eli F11 520dA x-drive B47-koneella vuosimallia 2015:
                - EGR-venttiili rikki 35 000 kilsan kohdilla
                2023 G26 i4 M50
                2023 U11 iX1 xDrive30

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2093
                  • *

                  Tuo EGR-coolerin vuoto on vissiin aika yleinen vika? Onnistuuko ko. jäähdytintä ohittaa jotenkin, joskun egr-itsessään on ohjelmallisesti poistettu käytöstä?
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • iKivi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 515
                    • Kokkola

                    Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
                    E46Ci Facelift, F34Gt

                    Ex:
                    3-series 4x
                    5-series 24x
                    7-series 5x
                    X3

                    Comment

                    • Palomies
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 192
                      • Home

                      Originally posted by iKivi View Post
                      Onko mitään järkeä ostaa tuota kaksilitraista f11? Samaan rahaan saisi ainakin 525d alkupäästä, nämä vissiin olivat kuitenkin vielä kuutoskoneella. Olen aina karttanut noita neloskoneita, ja nyt vaimo iski silmänsä erääseen strattimoottoriin Ja olikos näissä ketju moottorin etu vai takaosassa?
                      Investoi se 3.0 koneella oleva 525D. Kierrä kaukaa 2.0 moottorit. Varsinkin jos maksat autoilun itse, kuten itse joudun maksamaan niin ei ole varaa ostaa huonoa ja tietoista riskiä. Toki näissä 3.0 koneissakin voi olla ongelmia.

                      Siksi itse koittanut ennakoida.
                      -Egr poistettu
                      -Eko koodattu pois, nyt lataa akun 100%
                      -Start stop pois käytöstä

                      Lisää suunnitteilla, öljynvaihto 15 tkm välein, vaihteiston äöljyn vaihto

                      Comment

                      • Gräns
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 72
                        • Pohjanmaa

                        Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?

                        Comment

                        • Station
                          Newbiemmer
                          • Mar 2015
                          • 3
                          • Uusimaa

                          Laakeri

                          Originally posted by Gräns View Post
                          Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
                          195tkm oli ajettu kun meni. Aika vaimeana ulinana alkoi, ei pähemmin täristänyt. Ulina voimistui nopeasti ja huonossa kunnossa laakeri oli jo vaihdettaessa.

                          Comment

                          • Gräns
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 72
                            • Pohjanmaa

                            Originally posted by Station View Post
                            195tkm oli ajettu kun meni. Aika vaimeana ulinana alkoi, ei pähemmin täristänyt. Ulina voimistui nopeasti ja huonossa kunnossa laakeri oli jo vaihdettaessa.
                            Ok homma. Mitäs merkkiä kannattaa laittaa tilalle ? Orgista marmorilta vain onko laadukasta tarvikenapaa? Jännä että ei tosiaan lämpee eikä kädellä saa tuntumaa, mutta ulina on voimistunut päivä päivältä.

                            Comment

                            • atcc
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 373
                              • Joensuu

                              Originally posted by Gräns View Post
                              Missä kilometreissä näistä on pyöränlaakereita menny ? Ajettu 210tkm ja ihme humina kuuluu jo 50-60km/h vauhdissa ja erittäin selvänä uudella asvaltilla, joten poissulkisin renkaiden möykän. Pyörät ilmassa ei kuitenkaan ole tuntuvaa väljää ja pyörää pyörittämällä ei saa jouseen mitään värinää aikaan? Rattia vauhdissa kääntäessä tuntuu pieni värinä ja ääni ehkä hieman muuttuu, eikö tuo aika selvä laakerivika ole ?
                              130 tkm ajettu ja toinen etupyöränlaakeri oli vaihtokunnossa. Ite laitoin FAG:n laakerin kun sain nopeemmin kuin originaalin. Laadusta ei vielä tiedä, mutta kyllä noita kaksi saa sillä hintaa kuin originaalin.

                              Kestävyys varmaan aika yksilöllistä. Joskus kestää laakerit maailman tappiin asti ja joskus ei pyhätöntä viikkoa.
                              F15 X5 M50d -15
                              Ex:
                              F11 530dA xDrive -11
                              E61 530xdA M-sport LCI -07

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                FAG:n laakeri on laatutavaraa ja saattaa olla OEM-valmistajakin.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎