Onkos se nyt jakolaatikon vai jonkin muun oire, kun peruuttamisen jälkeen lähtee ajamaan eteenpäin (esim. parkkipaikalla) ja ajoittain nykäisee, vähän kuin jossain olisi väljää niin että veto kytkeytyy pyörille vasta kun se "väljä" on kiritty umpeen? En ole varma, liittyykö liukkauteen (ainakin tuntuu, että lumen tultua tuota alkoi taas ilmetä). Reilut 90000 km ajettu F11 kyseessä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X-Drive - jakolaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Samaa vikaa oli ja vaihdatin nyt jakolaatikon öljyt 171tkm kohdalla. Katsotaan vaikuttaako.
Öljyt oli kuulemma jo aika muhjua paskaa, täysin vaihtokunnossa.
Löyty sieltä vikakoodiakin liian pienestä pa siirtopaineesta sekä pa lämpötilasta, ja herja hiipi takaisin nollauksen jälkeen, mutta ei ole realisoitunut tuntuvana vikana.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Yritin vaihdattaa merkkiliikkeessä jakolaatikon öljyjä mutta tyhjennysproppua ei ollutkaan vaikka olisi kuulemma pitänyt olla. Ilmeisesti kysymys on siitä että valmistusajankohta (9/2011) on sellainen että autoon on juuri ehtinyt tulla ATC35L, vai voiko olla että 350 ja 35L käy ristiin ja 350 hajotessa se korvataan 35L:llä?
Miten olette näiden proputtomien jakolaatikoiden öljyjä vaihdelleet, kannattaako laatikko irrottaa vai saako muutamalla huuhtelulla riittävän hyvin vaihdettua?
Onko ATC350 ja 35L luotettavuudessa ollut eroa suuntaan tai toiseen?Last edited by TuomasTee; 07-01-2017, 10:40.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Tänään vaihdoin erääseen 150tkm ajettuun F11 X-Driveen jakolaatikon öljyt. Haluan laittaa tähän kaikille nähtäväksi pari valokuvaa, miltä näyttää vanha ja uusi öljy rinnakkain. Siitäpä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä, mikäli merkkiliikkeessä väitetään noita "ikiöljyiksi". Ensimmäisellä valutuksella ulos tuli pikimustaa liejua. Täyttö, nosturilla pari minuuttia ajoa ja uusi valutus. Toisella ulos valutuksella öljy oli edelleen mustaa, mutta siitä alkoi kuultamaan jo valo lävitse. Kolmas vaihto olisi ollut jo ehkä liioittelua. Tässä yksilössä oli siis tyhjennysproppu. Litran purkilla tekee helposti vaihdon kahteen kertaan joka on varmasti hyvin suositeltavaa jos hommaan ryhtyy. Sähkökäyttöisestä täyttöpumpusta on suuri apu.
Comment
-
-
Miksi kun oikeaakin kaupasta saa?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Istandam View PostPajalla uhkasivat tälläistä laittaa sinne :
Valvoline MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-90
Uskaltaako kokeilla?
Comment
-
-
Originally posted by Istandam View PostPajalla uhkasivat tälläistä laittaa sinne :
Valvoline MaxLife MTF GL-4 SAE 75W-90
Uskaltaako kokeilla?
En olisi missään nimessä halukas kokeilemaan toimivuutta.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Niin tuon vanhan purkin perusteella se on yksiaste öljy 75W ja GL4, mutta mitä lisäaineistusta siellä on muita, joita ei tuossa tavallisessa vaihteistoöljyssä ole?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostNiin tuon vanhan purkin perusteella se on yksiaste öljy 75W ja GL4, mutta mitä lisäaineistusta siellä on muita, joita ei tuossa tavallisessa vaihteistoöljyssä ole?
Comment
-
-
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
Paljon puhutaan jakolaatikon öljynvaihdosta sekä
vaihdelaatikon öljynvaihdosta, mutta eikös näihin vaihdeta
periin koskaan öljyjä? Vai onko etuperä=jakolaatikko?
"Takaperä" lienee kuitenkin täysin fyysisesti oma laatikkonsa..Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain..., vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Etuperä on vielä erikseen.
Etu- ja takaperässä ei ole mitään "kytkimiä" toisin kuin jako- ja vaihdelaatikossa joten niistä ei myöskään irtoa öljyihin tavaraa eikä ne kytkimet rupea luistamaan tai tarraamaan kiinni väärällä tavalla...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment