
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X-Drive - jakolaatikon öljynvaihto
Collapse
X
-
Originally posted by macman_lahti View PostKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Jaa'a..ei mulla ole kuin 35tkm ajettu sen jälkeen kun öljyt vaihdettu ja kalibroitu. Vaihdoin nyt jo kerran öljyt mutta ei hävinnyt koodi. Täytyisi vaihtaa vielä uudestaan. Mietin, että onko kytkinlevyt jo sen verran kulunut, että jostain syystä antaa tota koodia. 310tkm ajettu.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Ei siellä ainakaan öljyn laatua mikään anturi mittaa. Tai siis eihän siellä ole mitään anturia edes?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEi siellä ainakaan öljyn laatua mikään anturi mittaa. Tai siis eihän siellä ole mitään anturia edes?Originally posted by BMW TISThe VTG control unit regulates the locking torque at the multidisc clutch in the transfer box in response to the following factors:
*Demand for required locking torque (comes from the DSC control unit)
*Condition of the transmission oil (calculated in the VTG control unit)
*Multidisc clutch wear (calculated in the VTG control unit)
*Load on transfer-case servomotor (calculated in the VTG control unit)
*Transmission oil temperature (calculated in the VTG control unit)
A temperature sensor in the VTG control unit monitors the power output stage for the transfer-case servomotor.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJakolaatikossa ei ole öljynlaatua seuraavaa anturia. Edellä lainaamani TIS:n teksti kertoo millaista tietoa jakolaatikon ohjausyksikkö käsittelee, mutta tuo edellä mainittu vikakoodi on laskennallinen, ajokilometreihin perustuva ilmoitus öljynlaadun oletetusta heikkenemisestä. Vastaava kuin DPF:n vaihtovälin laskuri.
Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemäänE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMiten tuo koodi nollataan?
Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemään-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMiten tuo koodi nollataan?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMiten tuo koodi nollataan?
Minulla on ollut muutama tapaus mistä en ole saanut millään nollattua.
Ilmeisesti vtg ohjaimelle pitää kertoa että öljyt on vaihdettu, mutta en ainakaan silloin sitä itse onnistunut tekemään
Service Function, Transfer Case recalibrate…..then cleared fault codes….then the Oil Wear was still ether and I went through the test plan and it completed again. Then I cleared then Fault Codes again and bathe Control Tree was all GreenKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOlen resetoinut nämä ISTA:n ablaufilla "Transfer Box Oil Change". Toimenpide täytyy mennä hyväksytysti läpi ennen kuin ilmoitus poistuu, ja toisinaan tarvitsee ajaa parikin kertaa läpi, ennen kuin hyväksyy toimenpiteen suoritetuksi. Myös INPA:lla onnistuu vähän versiosta riippuen.
Mulla ei ISTAssa ole tollaista ABL:ää :think
Eikä tunnu muutenkaan nyt mitenkään poistuvan kyseinen koodi.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostMulla ei ISTAssa ole tollaista ABL:ää :think
Eikä tunnu muutenkaan nyt mitenkään poistuvan kyseinen koodi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Niin F10/F11:n jakolaatikon tarkistus-öljyproppua kun avaa uudemmasta poistoproputtomasta versioista, niin ei tarvitse purkaa pois sitä laatikon takakannatinta, vaan sinne propulle pääsee ihan hyvin käsiksi ilmankin. Oma reseptini oli T70 hylsy 1/2" kannalla, siihen muunin 1/2->3/8" ja sihen vielä tälläinen taitettu väännin: https://www.puuilo.fi/tamforce-raikkavaannin-3-8?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM %20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gbraid =0AAAAADj5-ZzOL2T1xQpLTn8cf5Pzq2fZW&gclid=Cj0KCQjw5azABhD1ARI sAA0WFUHikeoegiiNIfHr0jvXGLB5BMJoAu7-PrC0N5ylQHZ73V2WFBpX2UAaAp1UEALw_wcB
Tuo T70 siksi kun sillä saa riittävän pidon mutta saa asetettua sen kuitenkin hiukan vinoon vs 6-kantainen vastaava.
Tuolla samalla T70:ellä sain auki myös etuperän täyttöpropun yläkautta joten ihan hyvin puree kiinni.
Menee hiukan ohi aiheen mutta eikös toi lootaöljy mahda olla ihan ok tuollaiseen 8v ZF:ään kun on tuo luokitus BMW ATF3+
Pajonkohan öljyä mahtaa tulla sieltä tyhjennyspropusta, momentinmuuntimessa ei taida olla tyhjennysjuttua kuten mersuissa on?
Aattelin nyt kertaalleen tai pariin kertaan vaihtaa noi öljyt ja syssymmällä sitten pitää vaihtaa suodtin ja vaihtaa öljyjä uudelleen. Loota toimii ihan hyvin ja laskin siitä hitusen öljyä ulos puhtaaseen astiaan, ei se palaneelle haise mutta kohtuullisen tummaa on jo, metallihilettä ei näkynyt.
Last edited by Kajakki2; 26-04-2025, 00:21.
Comment
-
-
Originally posted by Kajakki2 View PostNiin F10/F11:n jakolaatikon öljypruppua kun avaa uudemmasta poistoproputtomasta versioista, niin ei tarvitse purkaa pois sitä laatikon takakannatinta, vaan sinne propulle pääsee ihan hyvin käsiksi ilmankin. Oma reseptini oli T70 hylsy 1/2" kannalla, siihen muunin 1/2->3/8" ja sihen vielä tälläinen taitettu väännin: https://www.puuilo.fi/tamforce-raikkavaannin-3-8?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PM %20-%20Tamforce&utm_id=22097580180&gad_source=1&gbraid =0AAAAADj5-ZzOL2T1xQpLTn8cf5Pzq2fZW&gclid=Cj0KCQjw5azABhD1ARI sAA0WFUHikeoegiiNIfHr0jvXGLB5BMJoAu7-PrC0N5ylQHZ73V2WFBpX2UAaAp1UEALw_wcB
Tuo T70 siksi kun sillä saa riittävän pidon mutta saa asetettua sen kuitenkin hiukan vinoon vs 6-kantainen vastaava.
Tuolla samalla T70:ellä sain auki myös etuperän täyttöpropun yläkautta joten ihan hyvin puree kiinni.
Menee hiukan ohi aiheen mutta eikös toi lootaöljy mahda olla ihan ok tuollaiseen 8v ZF:ään kun on tuo luokitus BMW ATF3+
Pajonkohan öljyä mahtaa tulla sieltä tyhjennyspropusta, momentinmuuntimessa ei taida olla tyhjennysjuttua kuten mersuissa on?
Aattelin nyt kertaalleen tai pariin kertaan vaihtaa noi öljyt ja syssymmällä sitten pitää vaihtaa suodtin ja vaihtaa öljyjä uudelleen. Loota toimii ihan hyvin ja laskin siitä hitusen öljyä ulos puhtaaseen astiaan, ei se palaneelle haise mutta kohtuullisen tummaa on jo, metallihilettä ei näkynyt.
Comment
-
-
Originally posted by 314da View PostNelisen litraa sieltä propusta tulee.
Varmaan olisi syytä vaihtaa tuo suodatinpohjakin mutta syssymmällä sitten, nyt vaan pariin kertaan toi vaihto ja välissä pientä ajoa.
Edit: pitihän se öljypohja/suodatin hakea Motonetista kun näytti olevan alkuperäinen ZF:n tuote.
Öljypohjineen tuli automaattilootasta ulos 4,8l, eli tilalle ehkä maks 5l, ja sitten ajelua, ja laske propusta ulos mitä tulee, mittaa määrän ja vielä sen verran tilalle tuota "parasta" Wolfin öljyä.Last edited by Kajakki2; 30-04-2025, 01:07.
Comment
-
Comment