Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #61
    Originally posted by Kiimalainen View Post
    Liekkö täälläkin egr vaivaa kun pakkasesta lähtee kun palmun alta käyntiin ja pyörii nätisti. Sitten kun hetken moottori lämpeää niin alkaa hummaava käynti. Tasaantuu heti jos pikkuisen painaa kaasua. Alkaa uudestaan kun on tyhjäkäynnillä. Sitten kun jäähdytysneste nousee yli 50 asteen niin toimii moitteetta.

    Huono on käyttää webastoa kun silloin runksuttaa moottori heti kun laittaa käyntiin.

    Autona 730d f01 vm. 2010.
    Tuo on todennäköisesti softavika.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Kiimalainen
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 99
      • Kuvansi

      #62
      Mistäs uudet softat?

      Ei tule mitään vikakoodeja. Suuttimet on aivan tasaiset.
      Imusarja on käytetty irti ja putsattu.
      Silti vaan hummaa kone.
      F01 730d -09

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #63
        Kyllä se softavika on kunnes toisin todisteteaan, alkupään N57 softa tekee juuri noin.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • M-ERiMiEs
          BTCF Member
          • Jun 2013
          • 210
          • Porvoo

          #64
          Originally posted by Kiimalainen View Post
          Liekkö täälläkin egr vaivaa kun pakkasesta lähtee kun palmun alta käyntiin ja pyörii nätisti. Sitten kun hetken moottori lämpeää niin alkaa hummaava käynti. Tasaantuu heti jos pikkuisen painaa kaasua. Alkaa uudestaan kun on tyhjäkäynnillä. Sitten kun jäähdytysneste nousee yli 50 asteen niin toimii moitteetta.

          Huono on käyttää webastoa kun silloin runksuttaa moottori heti kun laittaa käyntiin.

          Autona 730d f01 vm. 2010.
          Mulla on kans e91lci 330d ruvennu tekee tätä satunnaisesti. Ei tee vikakoodia, egr ohjelmoitu kiinni ja nyt tuntuu ettei tee sitä joka kerta vaan riippunee enemmän ehkä kuun asennosta? Hiukan ärsyttävä "ominaisuus" kun auto nytkyttää eteenpäin vaihde päällä haalealla koneella.
          F11 LCI 535i M-Sport
          Voorti -12

          Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #65
            Alustanumeroa kehiin niin ohjemaversion osuus asiasta selvinnee. Jos dealerillä mahdolliset päivitykset suoritettu.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #66
              Originally posted by M-ERiMiEs View Post
              Mulla on kans e91lci 330d ruvennu tekee tätä satunnaisesti. Ei tee vikakoodia, egr ohjelmoitu kiinni ja nyt tuntuu ettei tee sitä joka kerta vaan riippunee enemmän ehkä kuun asennosta? Hiukan ärsyttävä "ominaisuus" kun auto nytkyttää eteenpäin vaihde päällä haalealla koneella.
              Ja pahenee vaan softauksen jälkeen
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • suosukeltaja
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 111
                • Vantaa

                #67
                Originally posted by suppari View Post
                Ja pahenee vaan softauksen jälkeen
                Tänään ihan tarkoituksella en koskenutkaan kaasuun kun käynnistin 535d -11 keksinnön, pakkasta ~-3 astetta.

                Lähti hienosti käyntiin ja kävi puhtaasti 20-30s.

                Skarapailin autoa ja kuuntelin kun käyntiääni meni matalammaksi kuin joku venttiilli olisi auennut ja auton käynti alkoi pätkimään, oisko EGR tai imusarjan läpät toimineet?

                Kone alkoi ravistamaan niin kuin vanhanajan dieselit pakkasella, esim. W123 mersut joita itsellä joskus oli. Oma kuvaukseni ei olisi "hummaaaminen" vaan ihan puhtaasti mielestäni joku pytty ei räjähtänyt kunnolla ja auto käy vajaalla.

                Auto softattu ja EGR pitäisi kyllä olla ohjelmallisesti poissa käytöstä.

                Onko kokemusta tai kommentteja tuollaisesta, jos nyt tuollaisesta ongelman kuvauksesta jotain saa irti?

                Comment

                • CorsaSport
                  Newbiemmer
                  • Apr 2003
                  • 14
                  • Etelä-Suomi

                  #68
                  Täsmälleen samoja oireita kuin edellisillä, ravistaa huolella kylmänä. Imusarja putsattu, läpät poistettu ja egr tulpattu sekä ohjelmallisesti että mekaanisesti imu- ja pakosarjasta. Ja nimenomaan alkupään N57 kyseessä. Sen verran eroa muihin vastaaviin että kaasuläppäkotelosta tulee kaksi vikakoodia, tiedä sitten mikä sen rooli on kylmällä ilmalla? Vaihtaa se joka tapauksessa täytyy.

                  Comment

                  • suosukeltaja
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 111
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by CorsaSport View Post
                    Täsmälleen samoja oireita kuin edellisillä, ravistaa huolella kylmänä. Imusarja putsattu, läpät poistettu ja egr tulpattu sekä ohjelmallisesti että mekaanisesti imu- ja pakosarjasta. Ja nimenomaan alkupään N57 kyseessä. Sen verran eroa muihin vastaaviin että kaasuläppäkotelosta tulee kaksi vikakoodia, tiedä sitten mikä sen rooli on kylmällä ilmalla? Vaihtaa se joka tapauksessa täytyy.
                    Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

                    Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?

                    Comment

                    • pyyn0
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 1053
                      • Fin

                      #70
                      Originally posted by suosukeltaja View Post
                      Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

                      Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?
                      Saanko kysyä miksi poistat läpät?
                      -BMW F11 530xd -12
                      -BMW E60 530dA -04
                      -BMW E23 735iA -85
                      Ex
                      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                      -BMW E39 528i 96

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        #71
                        Originally posted by suosukeltaja View Post
                        Ens viikonlopulle ois sovittu imusarjan ja -kanavien putsaus. Samalla tulpataan EGR ja poistetaan läpät. Imupuoli oli joka tapauksessa tarkoitus putsata, katsotaan auttaako tähän vaivaan.

                        Jos ei nämä auta niin sitten kyllä on hyvät neuvot tarpeen, esim. mitä softia autosta pitäisi päivittää jotta ongelma katoaisi?
                        Olikos ne hehkut kunnossa?
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • suosukeltaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 111
                          • Vantaa

                          #72
                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Olikos ne hehkut kunnossa?
                          Varmaksi en osaa sanoa hehkuista mutta virhekoodi väylästä puuttuvasta ohjainyksiköstä häipyi kun vaihdoin hehkujen ohjainyksikön. Mitään virheitä ei ole tullut hehkuista virhemuistiin ja tosiaan lähtee pakkasella hienosti käyntiin.

                          Taisit noista hehkuista mainitakin aiemminkin. Teen nyt ainakin ton puhdistuoperaation ensin, se kun oli tarkoitus tehdä kuitenkin. Hehkujen katkeamisesta on peloiteltu sen verran etten viitsisi alkaa siihen vielä kun ei oo virhekoodeja.

                          Jos ei putsaus auta, pitää miettiä hehkuja tai sitten softan päivitystä josta mainittiin aiemmin. Askel kerrallaan, auto kuitenkin toimii moitteetta kun alkuravistelut on tehty, siloin kun niitä haluaa tehdä.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7521
                            • Jyväshyvä

                            #73
                            Mittaa ne hehkut. Lämpimänä joku 0.2 ohm ja kylmänä vähän enemmän...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              #74
                              Originally posted by suosukeltaja View Post
                              Auto softattu ja EGR pitäisi kyllä olla ohjelmallisesti poissa käytöstä.
                              Kaverilla oli aivan saminlainen murhe omassa X5 4.0d:ssä jossa on täysin sama pannu. Kun softa vedettiin vakioksi niin ongelmat loppuivat siihen.

                              Kun moottorinohjaimen softa päivitettiin uudemmaksi ja tehtiin vastaavat muutokset tuohon uudempaan softaan niin myöskään tuolloin ei tullut ongelmia. Saattaapi olla että näiden softaus olisi hyvä tehdä jonkun muun kuin iäikuisen version päälle.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • harossi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 619
                                • Haukipudas

                                #75
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Mittaa ne hehkut. Lämpimänä joku 0.2 ohm ja kylmänä vähän enemmän...
                                paitsi että mulla on mittaamallakin ehjät. Silti oli joku hehku rikki, sekin on mahdollista.
                                e39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎