Täällä huomattiin myös, että talvi on tulossa kun N57 ravistelee kylmänä. Parista hehkusta koodit, lisäksi imusarjan läpistä.
Lähdetään nyt hehkuista liikkeelle kun auto lähtee ylipäätään käyntiin kankeasti, samalla sitä kurkkaa sitten imusarjankin. Onko näissä enemmän ongelmana tuo hehkujen ohjausboksi vaiko aidosti nuo hehkut?
Entä mistä tuo imusarjan läpistä tuleva koodi johtuu, löytyy nimittäin pihan molemmista N57, toiseen vaihdettu laakkosella uusi imusarja servoineen, jonka jälkeen tullut. Toisesta ei tarkempaa tietoa. Oliko näihin imusarjoihin joku sopeutus, mikä pitäisi tehdä kun tuo servo vaihtuu?
Mietin, että jos pääsis helpommalla ja vähemmän riskialttiilla pelkällä releen vaihtamisella tilanteeseen, jossa hehkut pelaa niin sekin olis ihan hyvä. Releen ilmeisesti saa jotenkin käsikopelolla vaihdettua imusarjaa irroittamatta? :think
Laitetaas tänne kun täällä on muutenkin juttua hehkuista.
Satuin ottamaan koneesta logia niin yllätyin kuinka pitkään noita hehkuja käytetään. Pihalla oli noin -12 astetta pakkasta ja löin koneen tulille kylmänä niin vielä vartin päästäkin hehkuja käytettiin. Hehkujen lämpötila näyttää olevan 900-1200 astetta. Sähköä näyttävät haukkaavan 340 - 240 Wattia. Ei ihme että pakkasilla on akku kovilla. Hehkujen käyttö lakkasi kun jäähdytinnesteen lämpötila oli noussut tuonne 70 asteen pintaan. Päästöjen takiahan noita taidetaan käyttää että saataisiin katti kuumaksi nopeammin.
J.nesteen ja ulkoilman käppyrät on tuossa oikeanpuoleisessa asteikossa
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.
Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.
Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
Karstanen imusarja/imukanava/venttiili ainakin aiheuttaa epätasaista käyntiä kylmällä.
Siitä en ole varma aiheuttaako peräti käynnistymättömyyttäkin
Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.
Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
Hiukan vastaavilla kylmäkäyntiravistuksilla vika osoittautui olevan suuttimissa. Kyseessä oli siis sama tupla-ahdettu kone ihan samanikäisessä X5:ssa. Ei vikakoodeja, satunnaista kylmäravistusta, joka sitten aina lämmettyään katosi. Valitettavasti suutinvika paljastui vasta koneen muututtua Audiksi eli viisisylinteriseksi yhden pytyn koettua täystuhon. Suosittelisin suuttimien kunnon tarkastamista.
Ja esihehkut alkaa ennen autoon sisälle pääsyä. Ovet kakella auki vaan.
Siitähän se nimi ”pikahehku” tulee jota ihmisille markkinoitiin aikanaan kun 200d vedettävästä 30sek hehkusta siirryttiin avaimelliseen malliin
Ensin kaukosäätimestä, sitten ovenkahvasta, sitten avaimen asennuksesta ja sitten start napin painamisesta, eina hehkutetaan niin onhan se kone pikahehkutettu siihen starttiin
Suoraan männän päälle suihkuttavat moottorit tarvitsevat vähemmän hehkutusaikaa kuin vanhemmat esikammio moottorit. Kyse ei ole pelkästään etukäteen tehtävästä hehkutuksesta.
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Täällä on F07 535xd -11 potilaana, kun pakkasta on yli -5 niin lähtee käyntiin huonosti ja ravistaa, vähän kun antaa kaasua niin jää käyntii ja sen jälkeen käy ihan nätisti. Näin kun pakkasta on -15 tai enemmän auto ei enää käynnistyy, pyörittää kyllä, satunnaisesti vähän lupaa mutta ei starttaa. Auto on kerran hinattu korjaamolle eikä mitään vikaa löytyny, polttoainesuodattimen vaihtoivat. Vikakoodeja ei kai ole.
Onko tiedossa Tampereen seudulla korjaamoo/korjaaja joka näistä oikeasti jotain ymmärtäisi, ihan summanmutikassa ei viittis osia alkaa vaihteleen. Entinen M57 starttas kyllä aina vaikka oli kuinka pakkasta ja hehkutkin pimeenä, rumasti rämisten mutta lähti kuitenkin.
Onko auto vielä vakiosoftalla?
Vastaan on tullut softattu auto missä sekaisin oleva softa sai X5:ssa aikaiseksi humppaavan tyhjäkäynnin kovemmalla pakkasella.
Kuitenkin todennäköisempää lienee että vika löytyy tuolta hehkuosastolta. Jos koodeja ei oo katsottu niin voidaan kyllä mulkaista ne vaikka munkin toimesta. Tosin on tullut vastaan myös N47 koneinen auto missä hehkuista ei ollut mitään koodia mutta käyntiin se ei lähtenyt pakkasella ennen henkujen ja hehkujen boksin vaihtoa. Tämä oli softattu. (joskus aikaisemmin ainakin jotkut softat saattoivat hävittää myös vikakoodit)
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Vastaan on tullut softattu auto missä sekaisin oleva softa sai X5:ssa aikaiseksi humppaavan tyhjäkäynnin kovemmalla pakkasella.
Kuitenkin todennäköisempää lienee että vika löytyy tuolta hehkuosastolta. Jos koodeja ei oo katsottu niin voidaan kyllä mulkaista ne vaikka munkin toimesta. Tosin on tullut vastaan myös N47 koneinen auto missä hehkuista ei ollut mitään koodia mutta käyntiin se ei lähtenyt pakkasella ennen henkujen ja hehkujen boksin vaihtoa. Tämä oli softattu. (joskus aikaisemmin ainakin jotkut softat saattoivat hävittää myös vikakoodit)
Moro, ostin auton tossa syksyllä ja mun käsityksen mukaan on vakio. Oliko niin että tuollaisessa -11 mallissa se vakiosoftakin on jollain tavalla huono noitten hehkujen kannalta?
Moro, ostin auton tossa syksyllä ja mun käsityksen mukaan on vakio. Oliko niin että tuollaisessa -11 mallissa se vakiosoftakin on jollain tavalla huono noitten hehkujen kannalta?
Ei, kyllä sieltä sitten pitäisi tulla koodi jos ne on pimeänä. Ainakin yleensä nämä ovat olleet softattujen ongelmia. Jos kuitenkaan vikaa ei löydy ja koodejakaan ei tule niin heittäisin silti noppaa hehkuosastolle.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment