Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suosukeltaja
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 111
    • Vantaa

    #46
    Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

    Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
    Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

    Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

    Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
    Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

    Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
    Last edited by suosukeltaja; 08-01-2019, 12:19.

    Comment

    • harossi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 619
      • Haukipudas

      #47
      Originally posted by suosukeltaja View Post
      Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

      Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
      Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

      Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

      Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
      Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

      Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
      Vaihda hehkut. Mulla ei ollut mitään koodeja ja mittaamallakin oli hehkut ehjät, mutta niin vaan oli joku hehku silti rikki. Vaihtamalla loppu ravistelut kylmänä.
      e39 M5

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #48
        Originally posted by suosukeltaja View Post
        Oma 535d -11 ravistelee kylmänä 10-20s jaksottain käynnistymisen jälkeen, lämpimänä ei enää ravista.

        Ei löytänyt lainkaan yksikköä ja tästä virhekoodi, vaihdoin ohjainyksikön.
        Virheet on nyt poissa, ei mitään hehkuista tai muitakaan virheitä ole parin päivän käytön jälkeen.

        Silti auto ravistaa vielä kun käynnistää kylmänä, tänäänkin oli +2 astetta.

        Imuputki oli aika tukossa, putsasin siitä mitä pystyy imurilla ja puukolla.
        Voiko EGR, tms. tukkoisuus vaikuttaa tähän? EGR pitäisi olla ohjelmallisesti poissa.

        Ehdotuksia mitä kannattaisi tutkia?
        Omassa oli egr ohjelmallisesti pois, mutta edelleen kylmänä ravisteli, tulppasin sen mekaanisesti niin loppui ravistelut.
        Eli oli karstassa ja jäi vähän raolleen.

        Vikakoodeja ei asiasta antanut missään vaiheessa.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #49
          Originally posted by makkis View Post
          Omassa oli egr ohjelmallisesti pois, mutta edelleen kylmänä ravisteli, tulppasin sen mekaanisesti niin loppui ravistelut.
          Eli oli karstassa ja jäi vähän raolleen.

          Vikakoodeja ei asiasta antanut missään vaiheessa.
          Kompataan..Kaikki mitä tullut vastaan jotka ravistelee, EGR ollut syypää..Tulpat paikalleen ja kovaa ajoa
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2003
            • Tampere/kainuu

            #50
            Originally posted by Janzki View Post
            Kompataan..Kaikki mitä tullut vastaan jotka ravistelee, EGR ollut syypää..Tulpat paikalleen ja kovaa ajoa
            Eikös näihin myydä ihan varaosana egr venttiileitä?
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • janilind
              Bimmer Rookie
              • Nov 2017
              • 165
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by zakspeed View Post
              Eikös näihin myydä ihan varaosana egr venttiileitä?
              oletan et tää oli vitsi..
              2011 530d x-drive
              2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #52
                Originally posted by zakspeed View Post
                Eikös näihin myydä ihan varaosana egr venttiileitä?

                Tottakai, joten ei kun ostoksille
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • suosukeltaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 111
                  • Vantaa

                  #53
                  Originally posted by Janzki View Post
                  Kompataan..Kaikki mitä tullut vastaan jotka ravistelee, EGR ollut syypää..Tulpat paikalleen ja kovaa ajoa
                  Taidan ensin kokeilla EGR:n tulppaamista lätkällä.
                  Seuraavana ehkä imupuolen puhdistus ja sitten hehkut.

                  Olettaisin olevan lätkän laittamisen olevan pienempi ja ainakin riskittömämpi homma kuin hehkujen vaihto. Lisäksi kiinnostaa tietää mistä tämä johtuu. Jos tekee monta hommaa kerralla saattaa juurisyy jäädä vähän epävarmaksi.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #54
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Eikös näihin myydä ihan varaosana egr venttiileitä?
                    Myydään toki, mutta miksi siirtää väistämätöntä
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #55
                      Originally posted by suosukeltaja View Post
                      Taidan ensin kokeilla EGR:n tulppaamista lätkällä.
                      Seuraavana ehkä imupuolen puhdistus ja sitten hehkut.

                      Olettaisin olevan lätkän laittamisen olevan pienempi ja ainakin riskittömämpi homma kuin hehkujen vaihto. Lisäksi kiinnostaa tietää mistä tämä johtuu. Jos tekee monta hommaa kerralla saattaa juurisyy jäädä vähän epävarmaksi.
                      Niin tosiaan itse noista tullut tulppailtua vesikierrot ja kaikki..Ts. koko EGR toiminnallisesti mäelle. Koristeeksi voi jättää siihen koneen eteen jos jänskää että leimalla katsovat kuten täällä muutamasta on mulkaistu.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • suosukeltaja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 111
                        • Vantaa

                        #56
                        Originally posted by Janzki View Post
                        Niin tosiaan itse noista tullut tulppailtua vesikierrot ja kaikki..Ts. koko EGR toiminnallisesti mäelle. Koristeeksi voi jättää siihen koneen eteen jos jänskää että leimalla katsovat kuten täällä muutamasta on mulkaistu.
                        Ajattelin laittaa ainakin aluksi vain tuon tiiviste nr 4:n kohdalle jos kaikki muu on kunnossa.

                        Eikö sen pitäisi varmistaa pakokaasujen kierron loppuminen?
                        Attached Files

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by suosukeltaja View Post
                          Ajattelin laittaa ainakin aluksi vain tuon tiiviste nr 4:n kohdalle jos kaikki muu on kunnossa.

                          Eikö sen pitäisi varmistaa pakokaasujen kierron loppuminen?
                          Tuo estää vain EGR-jäähdyttimen läpi tulevan virtauksen, ei suoraa jäähdytimen ohittavaa virtausta. Tulppa sinne pakosarjan päähän.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • suosukeltaja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 111
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tuo estää vain EGR-jäähdyttimen läpi tulevan virtauksen, ei suoraa jäähdytimen ohittavaa virtausta. Tulppa sinne pakosarjan päähän.
                            Kiitti, luulin nopealla katsonnalla tuon jo tekevän sen.
                            Pitää kaivaa vähän tietoa jotta tulppaa oikean kohdan.
                            Last edited by suosukeltaja; 10-01-2019, 07:09.

                            Comment

                            • Kiimalainen
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 98
                              • Kuvansi

                              #59
                              Liekkö täälläkin egr vaivaa kun pakkasesta lähtee kun palmun alta käyntiin ja pyörii nätisti. Sitten kun hetken moottori lämpeää niin alkaa hummaava käynti. Tasaantuu heti jos pikkuisen painaa kaasua. Alkaa uudestaan kun on tyhjäkäynnillä. Sitten kun jäähdytysneste nousee yli 50 asteen niin toimii moitteetta.

                              Huono on käyttää webastoa kun silloin runksuttaa moottori heti kun laittaa käyntiin.

                              Autona 730d f01 vm. 2010.
                              F01 730d -09

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 2003
                                • Tampere/kainuu

                                #60
                                Originally posted by Kiimalainen View Post
                                Liekkö täälläkin egr vaivaa kun pakkasesta lähtee kun palmun alta käyntiin ja pyörii nätisti. Sitten kun hetken moottori lämpeää niin alkaa hummaava käynti. Tasaantuu heti jos pikkuisen painaa kaasua. Alkaa uudestaan kun on tyhjäkäynnillä. Sitten kun jäähdytysneste nousee yli 50 asteen niin toimii moitteetta.

                                Huono on käyttää webastoa kun silloin runksuttaa moottori heti kun laittaa käyntiin.

                                Autona 730d f01 vm. 2010.
                                Suosittelen tarkastuttamaan imusarjan sekä imusarjanläppien ja imukanavien kunnon. Eiköhän sieltä linjalta apuja tuohon löydy. Jos oletetaan ettei auto anna vikakoodeja mistään muusta komponentista.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎