Minulla jäi F36:ssa koukku yläasentoon ja nappia painettaessa kuului vaimeahkoa nakutusta ikään kuin yrittäisi laittaa koukkua piiloon. Vihreä valo paloi ennen napin painamista ja vihreä valo vilkkui kun nakutus oli käynnissä. Nakutus oli sykliltään ehkä n. kaksi kertaa sekunnissa ja arvelisin kestäneen sen aikaa, mitä tuo koukun taitto suuntaansa kestää. Käytin koukun sulakkeet pois ja yritin pitää nappia pohjassa myös, mutta koukku ei hievahtanutkaan. Loppujen lopuksi homma ratkesi sillä, että painoin "nakutuksen" päälle ja varoituksista huolimatta naputin kumivasaralla kuulapäätä hyvin kevyesti perästä sekä sivusta päin muutaman napautuksen ja niin lähti koukku liikkumaan. Koukku oli jumittunut melko raskaan kärrykuorman kanssa ja muistan ajaneeni myös jyrkästä parkkihallista tuon raksaan kuorman kanssa ja epäilen, että tällä olisi syy-yhteys koukun jumittumiseen.
E6x sarjalaisessa sieltä saattoi hajota muovinen hammasratas jos koukku oli jumissa.
Joku virtarajoitus taitaa olla jolla pyritään estämään ettei mitään hajoaisi.
Tarkoittaakohan tuo napse että koukun lukitus kuitenkin vapautuu? Ei vaan jaksa kääntää koukkua.
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Tänään juuri vaihdoin omaan koukkuun sen yhden muovisen rattaan rautaiseen niinkunnoin ennakoiden. Täysin ehjä oli vanha muovinenkin ratas mutta paljon helpompi vaihtaa se kun kaikki on vielä ehjät Ainut mikä sinne vielä jäi muovia niin oli moottorin päässä oleva ratas, ilmeisesti se kuitenkin nuissa kestää.
Onkohan se just tuo napin pohjassa pitäminen joka rattaan rikkoo? Ohittaa tuon kuorma/virtarajoituksen jolloin voimaa on enemmän kuin mitä ratas ehkä kestää (jos on valmiiksi jo kulunut)..
Mullakin olisi yksi E60 koukku jossa muistaakseni ratas rikki. Taitaa mennä kaatopaikalle kun ei ole enää sopivaa autoa.
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Onkohan se just tuo napin pohjassa pitäminen joka rattaan rikkoo? Ohittaa tuon kuorma/virtarajoituksen jolloin voimaa on enemmän kuin mitä ratas ehkä kestää (jos on valmiiksi jo kulunut)..
Mullakin olisi yksi E60 koukku jossa muistaakseni ratas rikki. Taitaa mennä kaatopaikalle kun ei ole enää sopivaa autoa.
Elä heitä menemään. Voin hakea sen varaosiksi.
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Comment