Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 talviautona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17526
    • Turku

    #16
    Originally posted by touring39 View Post

    Vertailun vuoksi: Pihalla seisoo samanikäinen VW Touareg, ilmajousitus jäässä...
    Sullakin talli täynnä rojua ja auto ulkona ?

    Oma F11 toimii hyvin, akku vaihdettu 01/2017. Jarruenergian talteenotto koodattu pois ja Webasto käytössä n. 2 kertaa päivässä. Ajoaika pidempi kuin lämmitysaika. Ei ongelmia juurikaan.

    Sen sijaan E81:n orkkisakku (AGM 80Ah) kyykkäsi odotetusti eilen 2 päivän pakkasseisonnan jälkeen. Tosin herjaili jo viime keväänä inspection III:n aikana...
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      #17
      koitas ottaa akku autosta lämpimään ja ladata siellä kun se on lämmennyt. Emännän Volvossa pihalla latasin akkua ja olisiko parissa tunnissa näyttänyt laturi täyttä ja tuntui sähköä olevan vähän heikonlaisesti. Vein akun sisälle lämmittelemään ja jonnin ajan päästä alkoi laturi työntämään sähköä sinne täydellä höökillä.

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1236
        • Pori

        #18
        Originally posted by ptikkala View Post
        koitas ottaa akku autosta lämpimään ja ladata siellä kun se on lämmennyt. Emännän Volvossa pihalla latasin akkua ja olisiko parissa tunnissa näyttänyt laturi täyttä ja tuntui sähköä olevan vähän heikonlaisesti. Vein akun sisälle lämmittelemään ja jonnin ajan päästä alkoi laturi työntämään sähköä sinne täydellä höökillä.
        Tämän juuri ajattelin tehdä seuraavaksi. Todella huonostihan nuo ottaa virtaa vastaan reilussa kahdenkympin pakkasessa.
        "Vanha" akku onkin nyt ladattu lämpimässä ja se olisi vielä ihan käyttökelpoinen..
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          Sullakin talli täynnä rojua ja auto ulkona ?
          Tallissa on kolme pemaria. Yllättäen volsu jäi ulkopuolelle.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • hydrophyte
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 44
            • Klaukkala

            #20
            Originally posted by Juspa View Post
            Tämän juuri ajattelin tehdä seuraavaksi. Todella huonostihan nuo ottaa virtaa vastaan reilussa kahdenkympin pakkasessa.
            "Vanha" akku onkin nyt ladattu lämpimässä ja se olisi vielä ihan käyttökelpoinen..
            Itse en jaksa akkua irrottaa vaan tarvittaessa jatkojohdolla sisätilalämppäri puhaltamaan akkua lämpimäksi välipohjan alle ja samalla Ctek latamaan.
            Tänään olisi tarkoitus laittaa, vaikka bemmi lähtikin nätisti käymään mittarin näyttäessä -29C. Monta päivää jo valitellut aina sammuttaessa, että lataa akku. 105ah bmw:n orkkisakku näyttäisi olevan 2011/11 valmistunut.

            Joku talvi tulee varmasti eteen akun osto ja tuo orkkis akku näyttää suomessa maksavan reilu 500e, niin olisiko hyviä vaihtoehtoja 105ah akulle? Motonetissä näyttää olevan 105ah Exide hintaan 219e -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/90953...P392xL175xK190

            Comment

            • Terou
              BTCF Member
              • May 2005
              • 791
              • Tampere

              #21
              Tänään kun piti talvilomareissulle lähteä, niin auto (525D 3.0) jäi pihaan ensimmäistä kertaa. Webastoa (orggis) ei suostunut laittamaan aamulla päälle, koska akku muka taas liian tyhjä (uusi AGM 105Ah). No käynnistetään sitten kylmänä, mutta ei se perkule lähde käyntiin, hyvin pyörittää mutta vähän vaan lupailee.
              Onko ihan normisettiä ettei dieseli lähde -22 pakkasella käyntiin, vai onko jotain pielessä? Nimimerkillä ensimmäistä talvea dieselauto.
              Bensat on lähteneet aina kuin palmun alta näillä pakkasilla ilman esilämmitystä.
              E46 M3 perän lukkoyksikkö
              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #22
                Originally posted by Terou View Post
                Tänään kun piti talvilomareissulle lähteä, niin auto (525D 3.0) jäi pihaan ensimmäistä kertaa. Webastoa (orggis) ei suostunut laittamaan aamulla päälle, koska akku muka taas liian tyhjä (uusi AGM 105Ah). No käynnistetään sitten kylmänä, mutta ei se perkule lähde käyntiin, hyvin pyörittää mutta vähän vaan lupailee.
                Onko ihan normisettiä ettei dieseli lähde -22 pakkasella käyntiin, vai onko jotain pielessä? Nimimerkillä ensimmäistä talvea dieselauto.
                Bensat on lähteneet aina kuin palmun alta näillä pakkasilla ilman esilämmitystä.
                Oisko vaan hehkut rikki?
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2724
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Terou View Post
                  Onko ihan normisettiä ettei dieseli lähde -22 pakkasella käyntiin, vai onko jotain pielessä? Nimimerkillä ensimmäistä talvea dieselauto.
                  Mikäli hehkutuspuoli on varmuudella kunnossa, starttimoottori toimii, tankissa on riittävästi ainetta ja akussa käynnistykseen riittävästi virtaa, niin seuraavaksi tulee mieleen polttoaineen syöttöön liittyvä häiriö.

                  Oletko lukaissut vikakoodit?
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #24
                    Originally posted by hydrophyte View Post
                    Itse en jaksa akkua irrottaa vaan tarvittaessa jatkojohdolla sisätilalämppäri puhaltamaan akkua lämpimäksi välipohjan alle ja samalla Ctek latamaan.
                    Tänään olisi tarkoitus laittaa, vaikka bemmi lähtikin nätisti käymään mittarin näyttäessä -29C. Monta päivää jo valitellut aina sammuttaessa, että lataa akku. 105ah bmw:n orkkisakku näyttäisi olevan 2011/11 valmistunut.

                    Joku talvi tulee varmasti eteen akun osto ja tuo orkkis akku näyttää suomessa maksavan reilu 500e, niin olisiko hyviä vaihtoehtoja 105ah akulle? Motonetissä näyttää olevan 105ah Exide hintaan 219e -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/90953...P392xL175xK190
                    Tämä on hyvä akku. Laitoin syksyllä tämmöisen paikalleen. Pääasiassa autolla ajetaan lyhyttä matkaa ja Webastokin lämmittää tässä vain sisätilaa. Silti on virta riittänyt, eikä herjoja ole tullut näytölle.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Mikäli hehkutuspuoli on varmuudella kunnossa, starttimoottori toimii, tankissa on riittävästi ainetta ja akussa käynnistykseen riittävästi virtaa, niin seuraavaksi tulee mieleen polttoaineen syöttöön liittyvä häiriö.

                      Oletko lukaissut vikakoodit?
                      Kuukausi sitten luin Carlylla, moottorin ohjauksessa kaksi koodia:
                      - "Limited remaining distance of the particle filter verfuegbar"
                      - "Receive LIN-bus communication of the glow plug GSG"

                      Jälkimmäisessä hehkutulppa mainitaan. Auto on myös joskus/usein kylmällä lämmityksenkin jälkeen heti käynnistyttyään "köhinyt" satunnaisesti. Misfire?
                      Eli taitaa hehkutuksessa olla jotain vikaa?
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2724
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Terou View Post
                        Jälkimmäisessä hehkutulppa mainitaan. Auto on myös joskus/usein kylmällä lämmityksenkin jälkeen heti käynnistyttyään "köhinyt" satunnaisesti. Misfire?
                        Eli taitaa hehkutuksessa olla jotain vikaa?
                        Tarkemmin perehtymättä arvaan hehkutukseen liittyvää vikaa. Hehkuyksikkö ja mahdollisesti myös yksittäisiä kynttilöitä pimeänä. Tilanteen mukaan vikakoodit voisi lukea myös BMW:n omilla diagnostiikkaohjelmilla.
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Juspa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1236
                          • Pori

                          #27
                          Originally posted by hydrophyte View Post
                          Itse en jaksa akkua irrottaa vaan tarvittaessa jatkojohdolla sisätilalämppäri puhaltamaan akkua lämpimäksi välipohjan alle ja samalla Ctek latamaan.
                          Tänään olisi tarkoitus laittaa, vaikka bemmi lähtikin nätisti käymään mittarin näyttäessä -29C. Monta päivää jo valitellut aina sammuttaessa, että lataa akku. 105ah bmw:n orkkisakku näyttäisi olevan 2011/11 valmistunut.

                          Joku talvi tulee varmasti eteen akun osto ja tuo orkkis akku näyttää suomessa maksavan reilu 500e, niin olisiko hyviä vaihtoehtoja 105ah akulle? Motonetissä näyttää olevan 105ah Exide hintaan 219e -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/90953...P392xL175xK190
                          Tämäkin on vaihtoehto.

                          Juuri tuon Exiden ostin itselle.
                          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                          Ex.
                          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                          E90 320d -05 Schwartz 2
                          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                          E36 352i -91 Diamantschwartz

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1827
                            • N/A

                            #28
                            Originally posted by Terou View Post
                            Kuukausi sitten luin Carlylla, moottorin ohjauksessa kaksi koodia:
                            - "Limited remaining distance of the particle filter verfuegbar"
                            - "Receive LIN-bus communication of the glow plug GSG"

                            Jälkimmäisessä hehkutulppa mainitaan. Auto on myös joskus/usein kylmällä lämmityksenkin jälkeen heti käynnistyttyään "köhinyt" satunnaisesti. Misfire?
                            Eli taitaa hehkutuksessa olla jotain vikaa?
                            Omassani tuo jälkimmäinen LIN-bus koodi tuli nimenomaan hehkujen ohjausboksin hajottua. Ei hehkuttanut ollenkaan, vaikkei sitä mistään nähnyt. Paitsi siitä, ettei -20C pakkasilla saanut käyntiin enää millään ilveellä.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Terou
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 791
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by bmw323it View Post
                              Omassani tuo jälkimmäinen LIN-bus koodi tuli nimenomaan hehkujen ohjausboksin hajottua. Ei hehkuttanut ollenkaan, vaikkei sitä mistään nähnyt. Paitsi siitä, ettei -20C pakkasilla saanut käyntiin enää millään ilveellä.
                              Samaan tulokseen tulin Googlettelun perusteella, eli hehkujen rele-/ohjainboksi varmaan sökö. Uutta tilattu.
                              Reilun kahden tunnin akun lataamisen jälkeen suostui Webasto käynnistymään. Eli se perhanan IBS kun tsekkaa akun kuntoa parin tunnin välein, niin webasto ei suostu käynnistymään vaikka laturin kanssa akun jännite olisikin heti yli 14V. Vaan pitää odotella. Tai itse asiassa webasto ei heti 2h jälkeenkään käynnistynyt, vaan meni hermot odottamiseen ja kokeilin taas startata kun pakkanen oli enää -15, ei lähde käymään. Luovutin taas, mutta kokeilin vielä startin perään webastoa niin kas sehän suostuikin sitten päälle. Päästiin viimein matkaan.
                              E46 M3 perän lukkoyksikkö
                              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                              Comment

                              • atcc
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 373
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by hydrophyte View Post
                                Itse en jaksa akkua irrottaa vaan tarvittaessa jatkojohdolla sisätilalämppäri puhaltamaan akkua lämpimäksi välipohjan alle ja samalla Ctek latamaan.
                                Tänään olisi tarkoitus laittaa, vaikka bemmi lähtikin nätisti käymään mittarin näyttäessä -29C. Monta päivää jo valitellut aina sammuttaessa, että lataa akku. 105ah bmw:n orkkisakku näyttäisi olevan 2011/11 valmistunut.

                                Joku talvi tulee varmasti eteen akun osto ja tuo orkkis akku näyttää suomessa maksavan reilu 500e, niin olisiko hyviä vaihtoehtoja 105ah akulle? Motonetissä näyttää olevan 105ah Exide hintaan 219e -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/90953...P392xL175xK190
                                Edelliseen E61:seen vaihdoin heti tuollaisen akun kun laitoin eberin. Kertaakaan ei akku loppunut tai temppuillut auto 3v ja 100tkm aikana. Minä ainakin voin suosittelen oman kokemuksen perusteella. Vaikka jotkut pitää Exideä nykyään huonona akkuna. Yleisimmin ongelmien aiheuttaja taitaa löytyä muualta kuin itse akusta.
                                F15 X5 M50d -15
                                Ex:
                                F11 530dA xDrive -11
                                E61 530xdA M-sport LCI -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎