Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 talviautona
Collapse
X
-
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
-
-
53,12€ GP:ssä eli lähtisin tilaamaan jotain muuta samalla tai Pielmeierilta ja unohtaisin nuo tarvikkeet: https://www.originparts.de/index.php...m=11517805192+
Edit: Kuva ja väri heijastivat.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Tarkastelin tuossa auton latausta pakkasella. Mittari on jäpittänyt nyt usealla eri ajokerralla tuossa 14.6V paikkeilla riippumatta siitä miten ajaa. Onko näissä facelifteissä muutettu jotenkin akun latausta esim ulkolämpötilan tms mukaan? Vai onko autosta koodattu pois käytöstä tuo jarrutusenergian talteenotto ja näinollen auto lataa jatkuvasti "täysillä"? Mittariston sininen palkki liikkuu "normaalisti" myös siniselle.
Last edited by fraatti; 09-01-2019, 21:34.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTarkastelin tuossa auton latausta pakkasella. Mittari on jäpittänyt nyt usealla eri ajokerralla tuossa 14.6V paikkeilla riippumatta siitä miten ajaa. Onko näissä facelifteissä muutettu jotenkin akun latausta esim ulkolämpötilan tms mukaan? Vai onko autosta koodattu pois käytöstä tuo jarrutusenergian talteenotto ja näinollen auto lataa jatkuvasti "täysillä"? Mittariston sininen palkki liikkuu "normaalisti" myös siniselle.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTarkastelin tuossa auton latausta pakkasella. Mittari on jäpittänyt nyt usealla eri ajokerralla tuossa 14.6V paikkeilla riippumatta siitä miten ajaa. Onko näissä facelifteissä muutettu jotenkin akun latausta esim ulkolämpötilan tms mukaan? Vai onko autosta koodattu pois käytöstä tuo jarrutusenergian talteenotto ja näinollen auto lataa jatkuvasti "täysillä"? Mittariston sininen palkki liikkuu "normaalisti" myös siniselle.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostVaikka jarrutusenergian talteenotto on käytössä niin auto lataa täysillä kunnes akku on laskennallisesti 80% täynnä. Kylmällä kelillä akku ottaa huonommin varausta vastaan, joten tuon 80% saavuttamiseksi menee kauan aikaa. AGM akku sietää korkeampaa latausjännitettä ja kylmässä voi ladata korkeammalla jännitteellä, joten tuo 14,6V on ihan normaali kylmässä. Näissä vehkeissä on akun lämpötilalle oma anturi, minkä mukaan myös latausjännitettä säädetään. Juuri hiljattain seurasin omasta autosta akun lämpötilamonitorointia pakkasella, ja pitkän maantieajon jälkeenkin akun lämpötila oli -6 astetta. Se kun on siellä kontin pohjalla niin ei näytä paljon lämpöä sinne siirtyvän. Joten ei ihme että latausjännitte pysyy talvella korkeana.
Siitä postui silloin myös tuo sininen palkki mittaristosta.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJotain eroa tässä on kuitenkin selvästi verrattuna aikaisempiin järjestelmiin. Nuo tuuttasivat matalaa jännitettä ajossa (moottorijarrutusta lukuunottamatta) siitä huolimatta vaikka akku alkoi olemaan kuiva. Esimerkiksi kaverin e60 LCI oli tuollainen ja siitä ole otettava koko IGR pois toiminnasta jos meinasi että auto jaksaa lähteä myös talvella käyntiin.
Siitä postui silloin myös tuo sininen palkki mittaristosta.Last edited by HV530XD; 09-01-2019, 22:55.
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostOnko sulla jotain ongelmia auton kanssa tuon latauksen suhteen?
Se että jos järjestelmä ymmärtäisi edes akun ollessa tarpeeksi kylmä tai ulkoilman ollessa tarpeeksi viileä pitää koko värkin pois käytöstä riittäisi mulle.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
En voi suositella kenellekkään f10/f11 talviautoksi! Tuulilasi ajossa huurussa, pitää säädellä puhallinta että näkee jotakin.
Kun lasin saa sulaksi niin kaikki vedet valuvat pyyhkijöille ja pyyhkivät jäätyvät sulamisvedestä. Pyyhkimiä ei saa nostettua tarpeeksi että niistä saisi jäät pois vaan pyyhkijän varret ottavat konepeltiin kiinni!
Itsellä sattuu epäonneksi olemaan sähköiskarit (EDC) jotka ovat umpijäässä näin talvella. Tänään näköjään kompurakin lakkasi toimimasta ja perä ja putosi alas.
Kysäsin uusia EDC iskareita vaihdettuna taakse Laakkoselta, hinta 2400€ ja eteen 2700€ eli reipas 5000€ iskariremontti 239tkm ajettuun bemariin jos haluaa alustan saada toimimaan mukavasti myös pakkasella.
Seuraava auto on tuskin BMW
Comment
-
-
Originally posted by major View PostEn voi suositella kenellekkään f10/f11 talviautoksi! Tuulilasi ajossa huurussa, pitää säädellä puhallinta että näkee jotakin.
Kun lasin saa sulaksi niin kaikki vedet valuvat pyyhkijöille ja pyyhkivät jäätyvät sulamisvedestä. Pyyhkimiä ei saa nostettua tarpeeksi että niistä saisi jäät pois vaan pyyhkijän varret ottavat konepeltiin kiinni!
Itsellä sattuu epäonneksi olemaan sähköiskarit (EDC) jotka ovat umpijäässä näin talvella. Tänään näköjään kompurakin lakkasi toimimasta ja perä ja putosi alas.
Kysäsin uusia EDC iskareita vaihdettuna taakse Laakkoselta, hinta 2400€ ja eteen 2700€ eli reipas 5000€ iskariremontti 239tkm ajettuun bemariin jos haluaa alustan saada toimimaan mukavasti myös pakkasella.
Seuraava auto on tuskin BMW
Comment
-
-
Originally posted by major View PostEn voi suositella kenellekkään f10/f11 talviautoksi! Tuulilasi ajossa huurussa, pitää säädellä puhallinta että näkee jotakin.
Kun lasin saa sulaksi niin kaikki vedet valuvat pyyhkijöille ja pyyhkivät jäätyvät sulamisvedestä. Pyyhkimiä ei saa nostettua tarpeeksi että niistä saisi jäät pois vaan pyyhkijän varret ottavat konepeltiin kiinni!
Itsellä sattuu epäonneksi olemaan sähköiskarit (EDC) jotka ovat umpijäässä näin talvella. Tänään näköjään kompurakin lakkasi toimimasta ja perä ja putosi alas.
Kysäsin uusia EDC iskareita vaihdettuna taakse Laakkoselta, hinta 2400€ ja eteen 2700€ eli reipas 5000€ iskariremontti 239tkm ajettuun bemariin jos haluaa alustan saada toimimaan mukavasti myös pakkasella.
Seuraava auto on tuskin BMW
EDC iskarit maksaa kaikilla merkeillä paljon. Toki sinne on mahdollista vaihtaa normi iskarit ja koodata tuo EDC pois.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En tiedä miten muilla mutta itse olen huomannu että kun auto on nukkumassa, niin nuo pyyhkijänvarret liikkuu ihan kevyesti käsin ja saa vaikka pystyyn lumien putsauksen ajaksi.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostEn tiedä miten muilla mutta itse olen huomannu että kun auto on nukkumassa, niin nuo pyyhkijänvarret liikkuu ihan kevyesti käsin ja saa vaikka pystyyn lumien putsauksen ajaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Istandam View PostPyyhkimet kannattanee jättää vaihtoasentoon jos tiedossa lumisadetta silloin niitä voi putsailla vaivattomasti.Originally posted by pyyn0 View PostEn tiedä miten muilla mutta itse olen huomannu että kun auto on nukkumassa, niin nuo pyyhkijänvarret liikkuu ihan kevyesti käsin ja saa vaikka pystyyn lumien putsauksen ajaksi.Originally posted by MakeH View PostPaitsi että saa käsin liikkumaan, vaikka auto olisi käynnissä! Helpottaa kummasti jäiden kolistelua.
Voiko noita pyyhkijöitä siis oikeesti liikuttaa käsin?? Ärsyttää kans yrittää kopistella jäitä pois kun varsi ottaa heti konepeltiin kiinni !!
Muuten kyllä hieno talviauto, neliveto on vakaa menemään eikä huurtumisongelmista ole tietoakaan... 30 pakkasilla vähän yrittää automaattipuhalluksella huurustaa/jäätää ikkunoita mutta mielestäni kuuluu asiaan !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Comment