memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shatter
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
    Uusissa antureissa sisuskalut on jo niin hyvin suojattu että cleanerista ei ole mitään apua kun sitä ei saa oikeaan paikkaan. Vähän semmoista laastarin laittoa koko aine muutenkin.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
    Jotain kliineriä aikanaan koitinkin, myös mappiin - ei mitään vaikutusta.. äsken kävin ajelulla maffi irti ja kyllä se lämpösenä ainakin toimii nyt hienosti. Tosta seuraa muuten erikoinen limppumoodi - ei check engineä ja kulkeekin normaalisti.. Torquella näkee, että egr pysyy kuitenkin kiinni.. taitaa poltotkin olla pois pelistä, mutta se nyt ei heti haittaa menoa.

    Edit: tulihan se check engine valo ku lähti uudestaan liikkeelle.
    Last edited by janilind; 20-07-2018, 20:14.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.
    Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.

    Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.
    No voe helvata, juuri tilasin egr:n ja mapin nykimisvikoihin.. ja lootaakin jo rempattu parilla tontulla.. maffi sit viä😡 kiitoksia vinkistä👍

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.

    Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.

    Leave a comment:


  • Ramram
    replied
    Omaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
    Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
    Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
    Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Noniin, mekatroniikka ja ölpät vaihdettu.. Samalla päivitettiin koko auton softat kuulemma ja senpä johdosta auto nyt sit nykii tasakaasullakin - sama tullut aiemminkin vastaan kun on saastelaitteiden yms adaptaatiot nollannut istalla. Hetken kestää, että auto arpoo arvot kohilleen ja sit rauhottuu pintakaasuajo.
    Mutta, vaikka lopullista arviota on hankalaa em johdosta vielä antaa sanoisin epävarmuudella että ei auttanut uusi mekatroniikka nykiviin vaihtoihin. Jotakin tuossa padassa sit vialla ilmeisesti - ehkä antaa lootalle väärää tietoa väännöstä tms ja siitä johtuen sit nyppäilee vaihdot. Nyt saa kuitenkin hetken olla tollanen ku pitää parannella pörssiä ennen kun jatkaa arpomista. Huoh

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by awd-69 View Post
    Täällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.

    No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
    Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.

    PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.
    Öljythän pitäisi vaihtaa ennenkuin ne on ihan loppu, tai muuten voitelu ym. ei ole laatikossa enää optimaalinen. Silmämääräisesti on muutenkin täysin mahdoton sanoa onko öljy hyvässä kunnossa vai ei. Kyllähän ne öljyt joskus olisi hyvä vaihtaa laatikkoonkin. ZF itse suosittaa muistaakseni 100 000 tkm vaihtoväliksi. BMW ei suosittele vaihtoa kun sillä näennäisesti säästetään luontoa ja saadaan auton huoltokulut halvemmiksi..

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Täällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.

    No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
    Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.

    PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    Vajaista öljyistä en tiedä, mutta itse vaihdatin alkuvuodesta öljyt, kun rupesi temppuilemaan pikkuisen pakkaisilla lämpimälläkin moottorilla ja huollos kehuttiin, ettei se öljy oikein pahalta vaikuttanut, mutta tiedä näistä..
    Jokos oot auton saanu lootarempasta, tuliko kuntoon? Ensi viikolla oma menee pajalle mekan vaihtoon..

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Oiskohan joskus ajettu vajailla öljyillä :think Luulis ettei noilla kilsoilla pitäis kulua noin pahasti. Liekkö ollu minkä kuntoiset öljyt laatikossa?
    Vajaista öljyistä en tiedä, mutta itse vaihdatin alkuvuodesta öljyt, kun rupesi temppuilemaan pikkuisen pakkaisilla lämpimälläkin moottorilla ja huollos kehuttiin, ettei se öljy oikein pahalta vaikuttanut, mutta tiedä näistä..

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    siä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
    Oiskohan joskus ajettu vajailla öljyillä :think Luulis ettei noilla kilsoilla pitäis kulua noin pahasti. Liekkö ollu minkä kuntoiset öljyt laatikossa?

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    siä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
    Aikas halpa jos tolla selviät.. tossahan on kuitenkin loota pöydällä palasina, että saa rattaita vaihdettua.. ite kyllä epäilen et enempi auttaa toi venasysteemin remppa kun rattaiden vaihto..

    Omani menee korjuuseen heti jussin jälkeen maanantaina - raportoin sit kans tuloksia..

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    siä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Ja mimmonen hinta arvio rempalle?

    Leave a comment:

Working...
X