Originally posted by makebm5
View Post
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by makebm5 View PostAlkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
Edit: tulihan se check engine valo ku lähti uudestaan liikkeelle.Last edited by janilind; 20-07-2018, 20:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostPientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Shatter View PostPientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.
Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.
Leave a comment:
-
-
Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.
Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.
Leave a comment:
-
-
Omaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.
Leave a comment:
-
-
Noniin, mekatroniikka ja ölpät vaihdettu.. Samalla päivitettiin koko auton softat kuulemma ja senpä johdosta auto nyt sit nykii tasakaasullakin - sama tullut aiemminkin vastaan kun on saastelaitteiden yms adaptaatiot nollannut istalla. Hetken kestää, että auto arpoo arvot kohilleen ja sit rauhottuu pintakaasuajo.
Mutta, vaikka lopullista arviota on hankalaa em johdosta vielä antaa sanoisin epävarmuudella että ei auttanut uusi mekatroniikka nykiviin vaihtoihin. Jotakin tuossa padassa sit vialla ilmeisesti - ehkä antaa lootalle väärää tietoa väännöstä tms ja siitä johtuen sit nyppäilee vaihdot. Nyt saa kuitenkin hetken olla tollanen ku pitää parannella pörssiä ennen kun jatkaa arpomista. Huoh
Leave a comment:
-
-
Originally posted by awd-69 View PostTäällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.
No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.
PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.
Leave a comment:
-
-
Täällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.
No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.
PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View PostVajaista öljyistä en tiedä, mutta itse vaihdatin alkuvuodesta öljyt, kun rupesi temppuilemaan pikkuisen pakkaisilla lämpimälläkin moottorilla ja huollos kehuttiin, ettei se öljy oikein pahalta vaikuttanut, mutta tiedä näistä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by atcc View PostOiskohan joskus ajettu vajailla öljyillä :think Luulis ettei noilla kilsoilla pitäis kulua noin pahasti. Liekkö ollu minkä kuntoiset öljyt laatikossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View Postsiä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Valtzuuuu View Postsiä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
Omani menee korjuuseen heti jussin jälkeen maanantaina - raportoin sit kans tuloksia..
Leave a comment:
-
-
siä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: