memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nappe74
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    Joo siekkiselle soittelinki tästä asiasta ja vaikkutti todella pätevältä korjaajalta, ja luultavasti sinne vien auton jos tästä lähempää ei löydy samantapaista korjaajaa.
    Eikä pelkästään vaikuta !!

    Yli 40 vuoden kokemus automaattivaihteistojen huolloista/korjauksista, etenkin MB/Bmw merkeistä...

    Itsekin käyttänyt aikoinaan automaatin täysremontissa eikä voi kuin lämpimästi suositella !!

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Joo siekkiselle soittelinki tästä asiasta ja vaikkutti todella pätevältä korjaajalta, ja luultavasti sinne vien auton jos tästä lähempää ei löydy samantapaista korjaajaa.

    Leave a comment:


  • Popeye
    replied
    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    Eli olisko jollakin hyvää automaattivaihteiston korjaajaa tiedossa

    Leave a comment:


  • Valtzuuuu
    replied
    Omasta kans toistamiseen huuhdeltiin vaihteisto ja päivän taas pelasi tosi hienosti kunnes taas oireet alkasivat eli pahin on 1>2 vaihtaessa hiljasella vauhdilla nostaa kierrokset 2tuhanteen ja nytkähtäen lyö vaihteen sisään ja valoihin jarruttaessa tuntuu kun lyö pienempää vaihdetta.. soittelin ympäri suomea näistä ongelmista automaattivaihteistojen korjaajille ja jotku meinas venttiilikoneistoa jotkut taas meinas toista. Eli olisko jollakin hyvää automaattivaihteiston korjaajaa tiedossa ja mieluusti läheltä etelä-pohjanmaata, mutta kyllä lähden kauemmaksikin korjaamaan vaihteiston jos on oikiasti osaavia kavereita, ettei tarvi juuri arpoa, että onko oikiasti kunnossa, kun auton saa takaisin..

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Tekeekö sinullakin ylimääräistä vapinaa koriin D päällä? Hyvin todennäköistä että meka paskottunut jos ei parantunut uusilla öljyilläkään, hyvällä tuurilla voisi tulla kuntoon pelkällä purulla/putsauksella.

    Seuraillaan tilannetta kuinka pahenee, sopivasti 3vk kestävällä työmaalla ja auto kokoajan ajossa joten ei kerkeä nyt mitään tekemään, toivoa vaan että ei pahene ja pysyy nipussa.
    Itseasiassa ton vapinan osalta eroaa ja liikkeelle lähtee nätisti, vasta vaihteen vaihtuessa nykäsee - kylmänä varsinkin. Oliskohan tuon bg pesun heikkous siinä, että se käsitääkseni suoritetaan öljynlauhduttimen putkien kautta ja pesulitku ei siten kierrä suodattimen kautta ensi vaan menee sen ohi laatikkoon ja sit töhnät pääsee kertymään väärään paikkaan? Mulla kyllä oli vaihdot hieman kulmikkaita jo ennen tuota bg käsittelyä - on vaan pahentunu sittemmin.

    Itse ajattelin et otetaan niin varman päälle kun suinkin ja vaihdatan uuden mekatroniikan - eipähän tarvi moneen kertaan purkaa kasata toivottavasti. Kalliiksi kyllä tulee - kohta menny jo niin paljon rahaa lootaan et ois recrolla täysrempan tehny.
    Last edited by janilind; 14-05-2018, 14:27.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by janilind View Post
    Täysin yhteneväiset kokemukset, myöskin bg vaihto kyseessä.. tosin ei ole parantunut vaikka olen sittemmin vaihtanut öljyt zf omiin litkuihin.. seuraavaksi siis se mekatroiniikka sitten.
    Tekeekö sinullakin ylimääräistä vapinaa koriin D päällä? Hyvin todennäköistä että meka paskottunut jos ei parantunut uusilla öljyilläkään, hyvällä tuurilla voisi tulla kuntoon pelkällä purulla/putsauksella.

    Seuraillaan tilannetta kuinka pahenee, sopivasti 3vk kestävällä työmaalla ja auto kokoajan ajossa joten ei kerkeä nyt mitään tekemään, toivoa vaan että ei pahene ja pysyy nipussa.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    minulla on n. 400km ajettu tuon pesun jälkeen niin odotellaanpas mille tämä minun loota alkaa . Kyselittekö vinkkejä tms noista BG vaihtofirmoista, että mikä voisi olla vialla?
    Last edited by ptikkala; 14-05-2018, 07:52.

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Alkujaan meni huuhteluun kun oli kulmikkaat vaihdot kylmänä ja pieni laiskuus lämpimänä, parani huomattavasti huuhtelulla sillä alkuperäiset oli kuitenkin jo 8v/150tkm ajetut. Nyt toimii kuumana kuten kuuluukin pl. 1-2 / 2-3 vieläkin vähän terävähköt vaihdot, mitkä ovat kylmänäkin pahimmat. Kylmänä vaihdossa tulee pahimmillaan katkos vetoon sopivalla kaasun asennolla, ryskäämistä saa hieman hillittyä kun liruuttelee pintakaasulla ennen lämpeämistä.

    Nuo ensimmäisten vaihteiden vaihdot ovat vähän outoja muutenkin kun pintakaasulla pelaa lämpimänä ok, osakaasulla pahin ja täyskaasulla vaihtaa myös terävästi, isommat vaihteet menee sitten täysin huomaamattomasti sisään. Sport/Sport+ paukuttaa kans kaikki vaihdot aika terävästi sisään.

    Nyt alkanut kylmänä nykimään omiaan mm. kuin vaihtaisi vaihteen kahteen kertaan ja tosiaan D päällä tuntuu korissa tasaista vavahtelua.

    Ettei olisi mennyt solenoidit tukkoon tms BG pesun takia?
    Täysin yhteneväiset kokemukset, myöskin bg vaihto kyseessä.. tosin ei ole parantunut vaikka olen sittemmin vaihtanut öljyt zf omiin litkuihin.. seuraavaksi siis se mekatroiniikka sitten.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    tätä minä vähän pelkäsin, kun toisessa threadissa kyselin vaihteiston toimivuudesta. Eli kun laatikko on "oppinut" ajotavan niin ongelmat taas alkavat.
    En nyt menisi sanomaan että oppinut vanhoille tavoille sillä nämä oireet on ilmaantunut ihan tyhjästä muutaman päivän aikana joita ei aikaisemmin ole ollut ollenkaan. Jotain partikkelia täytynyt mahdollisesti päästä väärään paikkaan tai sitten BG öljy ei vain sovi laatikolle.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    tätä minä vähän pelkäsin, kun toisessa threadissa kyselin vaihteiston toimivuudesta. Eli kun laatikko on "oppinut" ajotavan niin ongelmat taas alkavat.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Oliko autossa oireita ennen öljyjen vaihtoa?
    Alkujaan meni huuhteluun kun oli kulmikkaat vaihdot kylmänä ja pieni laiskuus lämpimänä, parani huomattavasti huuhtelulla sillä alkuperäiset oli kuitenkin jo 8v/150tkm ajetut. Nyt toimii kuumana kuten kuuluukin pl. 1-2 / 2-3 vieläkin vähän terävähköt vaihdot, mitkä ovat kylmänäkin pahimmat. Kylmänä vaihdossa tulee pahimmillaan katkos vetoon sopivalla kaasun asennolla, ryskäämistä saa hieman hillittyä kun liruuttelee pintakaasulla ennen lämpeämistä.

    Nuo ensimmäisten vaihteiden vaihdot ovat vähän outoja muutenkin kun pintakaasulla pelaa lämpimänä ok, osakaasulla pahin ja täyskaasulla vaihtaa myös terävästi, isommat vaihteet menee sitten täysin huomaamattomasti sisään. Sport/Sport+ paukuttaa kans kaikki vaihdot aika terävästi sisään.

    Nyt alkanut kylmänä nykimään omiaan mm. kuin vaihtaisi vaihteen kahteen kertaan ja tosiaan D päällä tuntuu korissa tasaista vavahtelua.

    Ettei olisi mennyt solenoidit tukkoon tms BG pesun takia?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Oliko autossa oireita ennen öljyjen vaihtoa?

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Eipäs ollut BG huuhtelu kovin pitkä ilo, huuhtelusta aikaa karkeasti 1kk/1tkm ja nyt alkanut kylmänä arpomaan vaihtoja epämääräisesti sekä lämpimänä pysähdyksissä D päällä täristää koko koria kuin lukko yrittäisi ottaa kiinni, samanlaista nypytystä/vavahtelua kuin yksi pytty yskisi mutta tasaista ja aika nopeaa, häviää N:llä. Alkoi muutama päivä sitten satunnaisena, nyt tekee jo kokoajan.

    Pistänyt myös nenään terävä laatikkoöljyn löyhkä jo toisen kerran parkkiruudussa pitemmän reissun jälkeen (500km), olisivatko huollossa sotkeneet pohjapanssarin öljyyn joka käryää sillä vuotoja ei ole ja öljytaso ok..

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Onnistuu kyllä mutta softat ja kaapelit maksaa. Toki noilla vermeille tekee sitten kaikkia muitakin paritteluita jne mitkä ei normi vermeillä onnistu. Jos tietää että käyttöä on enemmänkin niin tuo 3000-5000$ Maksaa itsensä nopesti takaisin

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Mulle vaihdettiin joku vuosi sitten laatikko F11:een, käytetty tilalle. Ei saatu silloin käytetyä pelaamaan ennenkuin otettiin ecu vanhasta. En tiedä onko laitteet ja taidot kehittyneet tässä välin ja onnistuuko nykyisin jo vanhan paritus autoon.

    Ongelmanahan tuossa on että automaatissa ei ole rattilukkoa vaan sen sijaan vaihdetta ei saa kytkettyä päälle jos auton ja laatikon ajonestot eivät täsmää...

    Leave a comment:

Working...
X