Löytisiköhän joltain kuvaa vakioalustaisesta pre lci f11 värkistä 19" vanteilla ja esim 245/40r19 renkailla tai staggered setillä ympärysmitaltaan about samassa koossa 235/255?
Mahtunee hienosti pyörimään mikäli Leveys eteen 8,5 ET14 ja taakse 9,5 ET20?
Vakiovanteilla 245/40-19. Viimeisen kuvan talvivanteet on 245/45-18, eli sama vierintäkehä. Traktorivaikutelma välittynee siitä... Kuvat nyt on mitä on, mutta jos näkis, miten tulee vakiona kaarelle. Jätetään kuvat nyt isoiksi, jos haluat zuumailla. (kuvat on pojan taskuperuutusharjoituksista omalla pihalla...)
Vakiovanteilla 245/40-19. Viimeisen kuvan talvivanteet on 245/45-18, eli sama vierintäkehä. Traktorivaikutelma välittynee siitä... Kuvat nyt on mitä on, mutta jos näkis, miten tulee vakiona kaarelle. Jätetään kuvat nyt isoiksi, jos haluat zuumailla. (kuvat on pojan taskuperuutusharjoituksista omalla pihalla...)
Sivukuvia taitaa googlellakin
Kiitokset kuvista.
Paljon on msportteja 19" mutta jatketaan ei msporttien metsästystä googlella. Xdrive tais olla msportillakin vakioalustalla?
Ärsyttävää kun edellisestä topikista löytyy kyllä kaikki tarvittava tieto, mutta menee viikko kun kahlaa läpi.
Eli F11 2wd olis tarkoitus laittaa -30-35mm madallusta ja 20" vanteet.
Tekis mieli laittaa eteen 10" ja taakse 11" mutta mahtuuko? Ja jos niin millä ET:llä?
Vai onko vaan helpoin laittaa 8,5" eteen ja 10" taakse? Millä ET:llä nämä?
Kumeiksi suunnitteilla 245/285 tai 255/295
Taakse menee 11" kyllä. ET40-42 sopiva, kun camberit "tehdasarvoissa".
Edessä 10" kanssa pitää olla melko tarkkana, mutta varmaan menee. Tosin, kun kymppituumasen saa soviteltua niin, että ei ihan ota tukivarteen, niin ulkoreuna "pokettaa" jo melko tökerön näköisesti. Voi olla, että sopivalla (lue: kapealla) renkaalla justiin taipuu vielä sisään raapimatta, mutta ei se kaunis ole.
255 ja 295 leveillä renkailla sopivat vanteiden leveydet minun mielestäni olisivat 9,5" ja 10,5".
Laskeskelin, että 10" ET26 -vanteella edessä tukivarren ja vanteen väliin jää maksimissaan 1mm väliä, niin ulkoreuna tulee kuvassa olevaan tilanteeseen nähden vielä 2mm ulommas.
Jos pitää ruveta sovittelemaan tällä tarkkuudella vannetta, että sopiiko, niin menee minusta aika hazardiksi, kun vanteiden välilläkin on aika paljon eroja mm. leveydessä, vaikka nimellisleveys olisi sama.
- Antti -
Edit:
Voisin tässä alkuillasta laskeskella omasta mielestä sopivia offsettejä eri leveyksisille vanteille ja postailla tänne. Aika hyvin on tullut tutuksi F10:n mitat .
F11:een ei varmaan muuta merkittävää eroa ole kuin pussit takana. Että sitä en tiedä miten ne vaikuttaa tilaan sisäpuolella.
No niin laskeskelin vähän noita vanteiden leveyksiä ja offsettejä F10:een (ja varmaan myös F11:een).
Laskin silleen, että sekä edessä että takana otin yhden leveys/offsetin referenssiksi (lihavoidut), ja laskin muiden leveyksien offsetit siten, että niissä vanteen ulkoreuna on samassa paikassa kuin referenssivanteen ulkoreuna (pl. 10" eteen, sillä sen on pullahdettava väkisin kaaresta ulos että sisäpuoli mahtuu ). Referenssivanteella ulkoreuna asettuu aika tasan kaaren reunan kanssa samalle tasalle silloin, kun camberit on tehtaan raja-arvoissa. Ja ei tartte laittaa venykumia.
Etuvanne:
- 8,5" ET19 / Sisälle n.27mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla
- 9" ET26 / Sisälle n.13mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla - 9,5" ET32 / Sisälle n. 1mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10" ET26 / Sisälle n. 1mm tilaa, ulkoreuna 12mm ulompana enemmän kuin edelliset
Takavanne:
- 9,5" ET23 / Sisälle tilaa n.53mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10" ET29 / Sisälle tilaa n.39mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10.5" ET36 / Sisälle tilaa n.37mm, ulkoreuna kaaren tasalla - 11" ET42 / Sisälle tilaa n.15mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 11.5" ET48 / Sisälle tilaa n.3mm, ulkoreuna kaaren tasalla
Huomauttakaa toki jos on karkeita virheitä. Autoissa ja ennen kaikkea vanteissahan on sitten eroja, joten ylläoleva antaa joka tapauksessa vain suuntia.
F10:ssä aika hyvin ulkonakin oleva vanteen reuna taittuu kaaren sisään joustossa, mutta mikä on sitten kaunista niin se on myös asia sinänsä.
Kiitos näistä, tuollainen lista voisi tosiaan olla vaikka aloituspostaus tms. niin löytyisi helpommin tieto, kun kuitenkin muutaman sivun päästä taas samoja asioita kysellään.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Onko toivoakaan saada mahtumaan 10.5" takavannetta 25 et:llä f11-koriin? Renkaita pitää toki varmasti venytellä.
Ei ole madallettu vielä, mutta tuskin mitään överimatalaa tehdään muutenkaan.
Ois suht huokealla 9"20et/10.5"25et setti myynnissä, sillä vaan ajattelin.
Kuva ois jees jos joltain vastaavilla spekseillä löytyy.
Onko toivoakaan saada mahtumaan 10.5" takavannetta 25 et:llä f11-koriin? Renkaita pitää toki varmasti venytellä.
Ei ole madallettu vielä, mutta tuskin mitään överimatalaa tehdään muutenkaan.
Ois suht huokealla 9"20et/10.5"25et setti myynnissä, sillä vaan ajattelin.
Kuva ois jees jos joltain vastaavilla spekseillä löytyy.
Kaikki on mahdollista .
Ei vaan, kaikki on tosiaan mahdollista. Alla olevassa autossa on soviteltu taakse Rohana RC7 20x11 ET28. Tuo vanne tulee laskennallisesti 3mm ulommas kuin kysymäsi 10,5" ET25. Mutta camberilla se sopiminen on varmaan tehty. Ja kapealla renkaalla.
Olisi varastossa ns. Ylimääräisenä setti 9x19 et 20 m6 replica vanteet ja niille Nokian hakka r2 255/40 koossa renkaat, eli ymmärsinkö oikein että anzafinin postauksen mukaan menisi suht kivuttomasti 30mm madallettuun takavetoon?
Olisi varastossa ns. Ylimääräisenä setti 9x19 et 20 m6 replica vanteet ja niille Nokian hakka r2 255/40 koossa renkaat, eli ymmärsinkö oikein että anzafinin postauksen mukaan menisi suht kivuttomasti 30mm madallettuun takavetoon?
No niin laskeskelin vähän noita vanteiden leveyksiä ja offsettejä F10:een (ja varmaan myös F11:een).
Laskin silleen, että sekä edessä että takana otin yhden leveys/offsetin referenssiksi (lihavoidut), ja laskin muiden leveyksien offsetit siten, että niissä vanteen ulkoreuna on samassa paikassa kuin referenssivanteen ulkoreuna (pl. 10" eteen, sillä sen on pullahdettava väkisin kaaresta ulos että sisäpuoli mahtuu ). Referenssivanteella ulkoreuna asettuu aika tasan kaaren reunan kanssa samalle tasalle silloin, kun camberit on tehtaan raja-arvoissa. Ja ei tartte laittaa venykumia.
Etuvanne:
- 8,5" ET19 / Sisälle n.27mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla
- 9" ET26 / Sisälle n.13mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla - 9,5" ET32 / Sisälle n. 1mm tilaa, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10" ET26 / Sisälle n. 1mm tilaa, ulkoreuna 12mm ulompana enemmän kuin edelliset
Takavanne:
- 9,5" ET23 / Sisälle tilaa n.53mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10" ET29 / Sisälle tilaa n.39mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 10.5" ET36 / Sisälle tilaa n.37mm, ulkoreuna kaaren tasalla - 11" ET42 / Sisälle tilaa n.15mm, ulkoreuna kaaren tasalla
- 11.5" ET48 / Sisälle tilaa n.3mm, ulkoreuna kaaren tasalla
Huomauttakaa toki jos on karkeita virheitä. Autoissa ja ennen kaikkea vanteissahan on sitten eroja, joten ylläoleva antaa joka tapauksessa vain suuntia.
F10:ssä aika hyvin ulkonakin oleva vanteen reuna taittuu kaaren sisään joustossa, mutta mikä on sitten kaunista niin se on myös asia sinänsä.
- Antti -
Olis tarkotus jotku vanteet tilata kesäksi autona F11. Oisko siis eteen 10" ET26 taakse 11" ET42 hyvä? autoa hieman madallettu, kesällä ois tarkoitus vielä vähän laskea. Aikalailla samaan korkoon tulee kuin yllä oleva F11
Olis tarkotus jotku vanteet tilata kesäksi autona F11. Oisko siis eteen 10" ET26 taakse 11" ET42 hyvä? autoa hieman madallettu, kesällä ois tarkoitus vielä vähän laskea. Aikalailla samaan korkoon tulee kuin yllä oleva F11
10" ET26 vanteen reuna tököttää sen verran ulkona että minun_mielestä se ei näytä hyvältä, vaikka saattaisi joustossa sopiakin taittumaan sisälle. Suosittelen testaamaan tuon ensin jollain toisella vanteella ja spacereilla.
Ja sekin vielä, että koska vanteissa on eroja, saattaisi vanne ottaa kiinni sisäpuolella tukivarteen, koska väli tuossa olisi niin pieni jo laskennallisestikin. Ja koska uloskaan sitä ei voi oikein enää työntää, niin en lähtisi noin tarkkaa peliä pelaamaan.
Päädyin nyt noihin 8,5x20" ja 10x20"
olisiko hyvä ottaa vähän isommalla ET:llä kuin just kaaren tasalle, vai toimiiko täysin sillä kaaren tasalla ET:llä
Eli eteen ET20 ja taakse ET30, toimiiko tilanteessa kuin tilanteessa -30mm madalluksella?
Comment