xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Kuka tekee Pirkanmaalla xHP -säätöjä ja saako F10 8HP-laatikkoon yksinkertaista modausta jolla vaihtokohdat saisi ylemmäs? Minusta auton kokoon ja tehoon nähden aika turhaa, että softa kepittää 1500-1600rpm kohdalla isompaa silmään jolloin kierrokset valahtaa 1200rpm tienoille. Siitä vielä kierrokset valuu 1100rpm kun ajelee pintakaasulla. IMO, olisi hyvä jos ajossa ei 1100-1500 rpm olisi ollenkaan "käytössä.
-
-
Noniin, nyt kun viimeinkin tullut saataville 525d xdriveen tämä xhp niin pitihän se lykätä omaankin. Auto on ollut jo hetken ohjelmoituna niin tuo vaihdelaatinkon käytös on ollut vähän typerää. Xhp:n jälkeen selkeä ero parempaanKerkesin tänään pikaisesti kokeilemaan stage 2 ja stage 3:sta ja jätin nyt tuon 3:n sisään. Vaihdot käy kyllä nopeesti, itsellä käytössä ebayn enet kaapeli sekä clas ohlsonilta haettu exibelin usb-c to ethernet ja galaxy s9+.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostLaitoitko ip osoitteet jne sille adapterille, dhcpllä ei toimi. Tarkemmat ohjeet xhpn manuaalissa
No, Huaweista en löytänyt ip konffeja mutta vaimon samsung s8+:lla homma lopulta onnas ja sain flässin tehtyä.
Kiitti vinkistä
Leave a comment:
-
-
Laitoitko ip osoitteet jne sille adapterille, dhcpllä ei toimi. Tarkemmat ohjeet xhpn manuaalissa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostF sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JKK View PostMiltäs se tuntuu, jaksaako lähteä ihan jouhevasti 2.vaihteella liikkeelle? Eli noita vaihtokohtia siis pääsee muokkaamaan sillä perussoftalla ilman että ostaa stage-pakettia?Tuollainen rauhallinen ajo on minusta nyt sujuvampaa, kun heti liikkeelle päästyä ei olla vaihtamassa vaihdetta. Tai vaihtoehtoisesti juuri hidas ajo, niin enää ei vaihteisto arvo mennäänkö ykkösellä vai kakkosella.
Ylämäessä auto lähtee edelleen ykkösellä, se tietää ilmeisesti jostain anturista olevansa ylämäessä ja vaihtaa jo valmiiksi ykköselle. Ja joo, se muokkausmoduuli on erillinen paketti, joka maksaa 149€ ja se vaaditaan aina. Sillä voi muokata ainakin vaihtokohdat ja tuon liikkeellelähtövaihteen, mutta esim. vaihdetta auto ei näytä vieläkään D:n yhteydessä. Se vaatisi sitten jonkin Stage softan kaveriksi.
Oikeastaan isoin syy, miksen suoraan ostanut myös Stage pakettia oli, että xHP sovellus näytti aluksi autolleni vaihtokohtaeditorin harmaana ja noottina oli, ettei se ole tuettu minun mallilleni. Näin siis ennenkuin minulla oli mitään lisenssiä, kunhan koitin ottaa yhteyden autoon ja tutkia mitä sovellus antaa tehdä. Kaikki muut kohdat oli kuitenkin jo tuolloin muokattavissa, joskaan autoon niitä ei toki saanut fläshättyä. Tuo editori on minulle yksi iso syy koko xHP:hen, joten halusin ensin testata minimipanostuksella, eikö se tosiaan ole tuettu. Onhan se näköjään tuettu, nyt kun on tuo lisenssi ostettuna ja aktivoituna eli varmaan joku bugi vaan ollut sovelluksessa ilman lisenssiä käytettäessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kobluna View Postvaan muokkasin vaan vakiosoftan vaihtokohtia ylemmäs ja asetin vaihteiston lähtemään kakkosella D/Comfort modessa. Tämä auttoi siihen arpomiseen, että kun melkein pysähtyy, mutta sitten jatkaakin, niin vaihteisto miettii eikä anna tehoja, vaihtaa ykköselle ja nykäisee. Nyt on hyvin pehmeää menoa, kun momentinmuunnin luistaa hitaissa nopeuksissa. Sitten Sport modessa käytetään edelleen ykköstä, jolloin lähdöt on teräviä.
Leave a comment:
-
-
Asensin xHP:n viikonloppuna F30 N20-koneiseen automaattiin ja se meni alle kahdessa minuutissa. Eli laturi ei ole tarpeen, vaikka se itsellä olikin varmuudenvuoksi kytkettynä.
En laittanut vielä mitään stagea sisään, vaan muokkasin vaan vakiosoftan vaihtokohtia ylemmäs ja asetin vaihteiston lähtemään kakkosella D/Comfort modessa. Tämä auttoi siihen arpomiseen, että kun melkein pysähtyy, mutta sitten jatkaakin, niin vaihteisto miettii eikä anna tehoja, vaihtaa ykköselle ja nykäisee. Nyt on hyvin pehmeää menoa, kun momentinmuunnin luistaa hitaissa nopeuksissa. Sitten Sport modessa käytetään edelleen ykköstä, jolloin lähdöt on teräviä.
Aion laittaa Stage2 softan, kunhan ensin ohjelmoin moottoriin lisää tehoa. Nyt tuo muokattu xHP vakiosofta auttoi pahimpiin ärsytyksiin eli koneen jurnutukseen liian pienillä kierroksilla ja nykivään käytökseen hitaassa vauhdissa. Mikä parasta, tällä tavoin rahaa paloi vasta 150€.
Leave a comment:
-
-
Onkos kukaan vielä asentanut tuota N47-koneeseen 8-vaihteiseen laatikkoon? F10 tai F30? Onko sijoituksen väärti?
Leave a comment:
-
-
Itselläkään ei F10:ssä mitään ongelmaa, vaikka alkuperäinen akku vuodelta -12tosin latasin sen täyteen ennen flashia
Leave a comment:
-
-
Minulla ei ollut mitään kiinni, perjantai aamuna hyppäsin autoon ja päätin testata, hyvin kävi ja hyvä tuli
Leave a comment:
-
-
joo, ensin piti tehdä se perus flässäys ja sen jälkeen stage. Kaikki yhteensä n. 3min.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostF sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: