xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
F sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.
-
-
Originally posted by kobluna View PostTämä onkin hyvä kysymys. Se on tämä Motonetin halpislaturi: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450065...Akkulaturi-12V
Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostOnko laturisi mitä tyyppiä? Kannattaa huomata, että jos on ns. "älylaturi" niin voi olla pitkiä aikoja kun antaa 15A sijaan vaikka 2A ja jännitteetkin vaihtelee. Saako sen virtälähde modeen?
Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kobluna View PostJoo, tuo 15A laturi on ollut aiemminkin ohjelmoinneissa apuna. Lataan sillä ensin hetken auto "sammuksissa" ja sitten kytken autoon virrat päälle pitäen laturin edelleen kytkettynä. Ilmeisesti akku kyllä vajuu tuossa, mutta kaipa tuo laturi hieman hidastaa sitä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostVaikka flässäys kestäisikin vain 10min, niin hyvälläkin akulla voi virrat ja jännitteet käydä vähiin enkä itse ottaisi riskejä tuollaisissa asioissa. 15A kyllä kuulostaa jo siltä, että tuollaistan yksittäisten purkkien ohjelmoinnin "minuuteissa" luulisi riittävän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kobluna View PostVieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.
Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?
Leave a comment:
-
-
Vieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.
Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?
Leave a comment:
-
-
Itellä kans stage 2 laatikossa ja laatikko pyrkii nykyään pitämään hieman kovempia kierroksia kuin vakio, jos läpsäsen isompaa silmään ( kun/koska kone vetäisi) niin hetken päästä on taas se pykälää pienempi vaihde päällä.
Pikkasen ärsyttävä piirre .... toisaalta 'suojaa' moottoria turhalta vedätykseltä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostVoi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.
Leave a comment:
-
-
Voi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoL View PostKuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?
Moottorin softalla ainakin, ehkä myös xhp:llä
Ei ole tuollaista arpomista itsellä tullut aiemmin vastaan.
Leave a comment:
-
-
Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?
Leave a comment:
-
-
Tökkäsin tänään 535xdhen xhpn stage3n ja voi juma kun muutti käyttäytymistä. N. 20km testillä erittäin hyvä. Jospa huomenna saisi accn asennettua loppuun ja pääsisi jatkamaan testejä
Leave a comment:
-
-
Ainakin 330d:n softa parantu edellisen päivityksen myötä. Arpominen ja töksähtely hävisi D:llä ajaessa.
Leave a comment:
-
-
Onko kokemuksia karttunut? Joko viive arpominen hitaassa vaihdissa on saatu katoamaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: