memebuy23buy

xHP vaihteistosofta (8HP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ptikkala
    replied
    F sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Tämä onkin hyvä kysymys. Se on tämä Motonetin halpislaturi: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450065...Akkulaturi-12V

    Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.
    Kokeilepa tuolla virtalähde moodilla. Ensin akku täyteen ja sitten tuota perään. Eiköhän tuollaiset pikaiset flässäykset tuollakin mene. Mutta varman päälle on tietysti aina parempi

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Onko laturisi mitä tyyppiä? Kannattaa huomata, että jos on ns. "älylaturi" niin voi olla pitkiä aikoja kun antaa 15A sijaan vaikka 2A ja jännitteetkin vaihtelee. Saako sen virtälähde modeen?
    Tämä onkin hyvä kysymys. Se on tämä Motonetin halpislaturi: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450065...Akkulaturi-12V

    Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Joo, tuo 15A laturi on ollut aiemminkin ohjelmoinneissa apuna. Lataan sillä ensin hetken auto "sammuksissa" ja sitten kytken autoon virrat päälle pitäen laturin edelleen kytkettynä. Ilmeisesti akku kyllä vajuu tuossa, mutta kaipa tuo laturi hieman hidastaa sitä
    Onko laturisi mitä tyyppiä? Kannattaa huomata, että jos on ns. "älylaturi" niin voi olla pitkiä aikoja kun antaa 15A sijaan vaikka 2A ja jännitteetkin vaihtelee. Saako sen virtälähde modeen?

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Vaikka flässäys kestäisikin vain 10min, niin hyvälläkin akulla voi virrat ja jännitteet käydä vähiin enkä itse ottaisi riskejä tuollaisissa asioissa. 15A kyllä kuulostaa jo siltä, että tuollaistan yksittäisten purkkien ohjelmoinnin "minuuteissa" luulisi riittävän.
    Joo, tuo 15A laturi on ollut aiemminkin ohjelmoinneissa apuna. Lataan sillä ensin hetken auto "sammuksissa" ja sitten kytken autoon virrat päälle pitäen laturin edelleen kytkettynä. Ilmeisesti akku kyllä vajuu tuossa, mutta kaipa tuo laturi hieman hidastaa sitä

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kobluna View Post
    Vieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.

    Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?
    Vaikka flässäys kestäisikin vain 10min, niin hyvälläkin akulla voi virrat ja jännitteet käydä vähiin enkä itse ottaisi riskejä tuollaisissa asioissa. 15A kyllä kuulostaa jo siltä, että tuollaistan yksittäisten purkkien ohjelmoinnin "minuuteissa" luulisi riittävän.

    Leave a comment:


  • kobluna
    replied
    Vieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.

    Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Itellä kans stage 2 laatikossa ja laatikko pyrkii nykyään pitämään hieman kovempia kierroksia kuin vakio, jos läpsäsen isompaa silmään ( kun/koska kone vetäisi) niin hetken päästä on taas se pykälää pienempi vaihde päällä.

    Pikkasen ärsyttävä piirre .... toisaalta 'suojaa' moottoria turhalta vedätykseltä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Voi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.
    Eikun nimenomaan ensin laitat xHP. Sitten sanot sille moottorin softaajalle, että autossa on jo xHP sisällä niin voi tehdä erilailla softansa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Voi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by MikkoL View Post
    Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
    Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?

    Moottorin softalla ainakin, ehkä myös xhp:llä
    Ei ole tuollaista arpomista itsellä tullut aiemmin vastaan.

    Leave a comment:


  • MikkoL
    replied
    Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
    Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Tökkäsin tänään 535xdhen xhpn stage3n ja voi juma kun muutti käyttäytymistä. N. 20km testillä erittäin hyvä. Jospa huomenna saisi accn asennettua loppuun ja pääsisi jatkamaan testejä

    Leave a comment:


  • Vilkku89
    replied
    Ainakin 330d:n softa parantu edellisen päivityksen myötä. Arpominen ja töksähtely hävisi D:llä ajaessa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onko kokemuksia karttunut? Joko viive arpominen hitaassa vaihdissa on saatu katoamaan

    Leave a comment:

Working...
X