xHP vaihteistosofta (8HP)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Vai olisiko niin että xHP:llä on serverillä laatikoiden vakiosoftat valmiina?

    Leave a comment:


  • grändi
    replied
    Originally posted by Fubar View Post
    Aivan kaikki foorumiposteja en ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta ilmeisesti palautus vakiosoftaan onnistuu myös helposti itse jos siihen joku tarve tulisi? Tallentuuko vakiosofta sinne xhp ohjelman uumeniin tietokoneelle/puhelimeen josta sen voi palauttaa, vai onko vakiosofta tallessa vaihteiston "aivoissa" ja palautuu käyttöön kun xhp:n ohjelman poistaa?
    Softaaminen sekä toiminnallisuuksien muuttaminen on kyllä helppoa sovelluksessa. Vakiokartta menee nimellä "backup map" tms, jonka päällä voi käyttää noita kaikkia softan toiminnallisuuksia, jossei noita stageja halua ostaa väkisin.
    Sitä en osaa sanoa, että mihin tuo backup map itsessään tallentuu, veikkaisin puhelinta tai xhp:n pilvitallennustilaa.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Kahdessa e61 korisessa on jo ostettaessa ollut xhp vaihteistossa.
    Nyt F11 koriseen olen samaa miettinyt. Kuoriolaisessa liikkeessä olisi stage 3 noin 350€ asennettuna.
    Kokeilunhalusta kiinnostaisi kuitenkin flashata itse kun youtubevideoiden perusteella aika yksikertainen homma ja voisi sitten itse myös vaihtaa stagejen välillä tai säätää vielä mieleisekseen. HIntaluokka olisi suunnilleen sama kuin liikkeessä, mutta tuo säätämisen mahdolisuus tosiaan kiehtoisi.
    Aivan kaikki foorumiposteja en ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta ilmeisesti palautus vakiosoftaan onnistuu myös helposti itse jos siihen joku tarve tulisi? Tallentuuko vakiosofta sinne xhp ohjelman uumeniin tietokoneelle/puhelimeen josta sen voi palauttaa, vai onko vakiosofta tallessa vaihteiston "aivoissa" ja palautuu käyttöön kun xhp:n ohjelman poistaa?

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Nyt on softa tarjouksessa valmistajan sivuilla, käyttäkää hyväksenne.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Neloskoneella. Kyllä se meni noilla pienilläkin kierroksillä ns värisemättä, mutta korvaan äänimaailma ei ollu enää kaikkein rennoin, joten sportilla ajeltiin ja maantiellä sitten 100 alueella oli kasipykälä silmässä ajotilasta riippumatta.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Oliko ritariässällä neloskone vai kutonen diesel? Sekin vaikuttaa. Neloskoneessa tulee 2 iskua per kierros ja kutoskoneessa 3. Kutoskoneessa voima jakaantuu tasaisemmin voimansiirron kannalta. Kyllä 6hp vaihteisto menee 1200rpm myös ja ihan tasaisesti ainakin kutoskoneessa. Jos veto on lukittu niin ei vaihteistolla pitäisi olla merkitystä. Neloskoneen 1800rpm on kutoskoneen 1200rpm voiman tasaisuuden jakamisen kannalta voimansiirtoon. Bensakoneella palotapahtuma on pehmeämpi.
    Last edited by Rattiukko; 13-07-2025, 21:32.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Joo noita ei oikein voi verrata ovat niiiin eri sukupolvea..

    Itsellä ei juurikaan ole kritisoitavaa 8HP:sta. Ehkä joo vähän turhan matalilla kierroksilla ajattaa 50km/h ja alle vauhdeissa. Mutta eipä tuo bensalla mitään haittaa kun ei rupea täristämään. Diesel sitten onkin eri juttu.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    6hp ja 8hp ovat eri planeetalta nopeuden ja kaiken muunkin suhteen.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

    Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.

    Ongelma kiitoksissa, comfortilla matelee alle 1500 kierroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.

    Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.

    Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.

    Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.
    Mulla ei kokemusta ole kasilovisesta, joten saattaahan noissa olla eroa.

    Vaihdon nopeus korostuu sportilla, jossa sitä tarvitaan. Tehtaan jäljiltä vaihto keeeeeeeeeessssssstäääääääää.

    Kuten todettu, niin customointi onnistuu.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.

    Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.
    Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.

    Ongelma kieroksissa, comfortilla matelee alle 1500 kieroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.

    Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.

    Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.

    Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.
    Last edited by ritariässä; 13-07-2025, 09:54.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    .........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
    Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.

    Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    .........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by expertti View Post

    Juu, tätä just hain, eli osaamista jos ja kun pitää karttoja muokata? Vai toimiiko jo oletuksilla kunhan löytää sen laatikolle parhaiten sopivan stagen..
    Sanoisin että 99% menee valmiilla stagella mikä tuntuu omaan käyttöön vain parhaalta.
    Last edited by makebm5; 07-05-2025, 06:15.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Aihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
    Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukena
    Aika samoja fiiliksiä mulla on ollut kuin mitä tuolla videolla.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Aihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
    Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukena

    Leave a comment:

Working...
X