xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Neloskoneella. Kyllä se meni noilla pienilläkin kierroksillä ns värisemättä, mutta korvaan äänimaailma ei ollu enää kaikkein rennoin, joten sportilla ajeltiin ja maantiellä sitten 100 alueella oli kasipykälä silmässä ajotilasta riippumatta.
-
-
Oliko ritariässällä neloskone vai kutonen diesel? Sekin vaikuttaa. Neloskoneessa tulee 2 iskua per kierros ja kutoskoneessa 3. Kutoskoneessa voima jakaantuu tasaisemmin voimansiirron kannalta. Kyllä 6hp vaihteisto menee 1200rpm myös ja ihan tasaisesti ainakin kutoskoneessa. Jos veto on lukittu niin ei vaihteistolla pitäisi olla merkitystä. Neloskoneen 1800rpm on kutoskoneen 1200rpm voiman tasaisuuden jakamisen kannalta voimansiirtoon. Bensakoneella palotapahtuma on pehmeämpi.Last edited by Rattiukko; 13-07-2025, 20:32.
Leave a comment:
-
-
Joo noita ei oikein voi verrata ovat niiiin eri sukupolvea..
Itsellä ei juurikaan ole kritisoitavaa 8HP:sta. Ehkä joo vähän turhan matalilla kierroksilla ajattaa 50km/h ja alle vauhdeissa. Mutta eipä tuo bensalla mitään haittaa kun ei rupea täristämään. Diesel sitten onkin eri juttu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.
Ongelma kiitoksissa, comfortilla matelee alle 1500 kierroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.
Vaihdon nopeus korostuu sportilla, jossa sitä tarvitaan. Tehtaan jäljiltä vaihto keeeeeeeeeessssssstäääääääää.
Kuten todettu, niin customointi onnistuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.
Ongelma kieroksissa, comfortilla matelee alle 1500 kieroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.Last edited by ritariässä; 13-07-2025, 08:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View Post.........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.
Leave a comment:
-
-
.........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View Post
Juu, tätä just hain, eli osaamista jos ja kun pitää karttoja muokata? Vai toimiiko jo oletuksilla kunhan löytää sen laatikolle parhaiten sopivan stagen..Last edited by makebm5; 07-05-2025, 05:15.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostAihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukena
Leave a comment:
-
-
Aihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukena
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View Post
Juu, tätä just hain, eli osaamista jos ja kun pitää karttoja muokata? Vai toimiiko jo oletuksilla kunhan löytää sen laatikolle parhaiten sopivan stagen..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View Post
Lisenssi on auto kohtainen ja sen saa helposti netistä ostettua. Jos haluaa jotain väännönrajoituksia, vaihtopisteitä, launch controllia tms muokata ne kyllä onnistuu.
4 autoon olen itselle laitellut noita.
Leave a comment:
-
-
Juu varmaan näin. Kun silloin lisenssi pysyy sinulla. Lähinnä kysyjän näkökulmasta ajattelin. Kannattaa ostaa lisenssi itselleen, niin niitä karttoja voi muokata itse.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostVarmaan siihenkin, mutta ainakin joitain vuosia sitten se oli liitoksissa Googlen tiliisi, eikä sitä voinut siirtää esim seuraavalle omistajalle. Jos tilanne muuttunut, niin joku korjatkoon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: