Saako tuon XHP:n softan poistettua ilman lisenssejä? Edellisen omistajan toimesta laitettu tuo ja tuntuu ihan hirveältä, venyttää vaihtoja ja ei tunnu oikealta. Comfortilla laatikon toiminta ihan normaali.
On ollut aiemmissakin autoissa joten on kyllä käsitys miten tuo muuttuu, mutta tässä yksilössä ei kyllä toimi yhtään oikein.
xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
xHP lisenssin olen pitänyt itselläni ja kokeillut ajan saatossa eri asetuksia & stage-tasoja. Ohjelmoinnin yhteydessä on erittäin tärkeää että autolla ajetaan sopeutusajoa riittävästi, useita kiihdytyksiä ja rullauksia pysähdyksiin, sekä vaihtelevaa ajoa. Tämän jos tekee huolimattomasti tai jättää kokonaan tekemättä, sen saa huomata erilaisina kummallisuuksina ja outona toimintana eivätkä ne poistu ennen uudelleen tehtyä sopeutusta.
Tehtaan jäljiltä 6-lovinen tuntui olevan perusajossa huomattavan kuminauhamainen vrt. uudemmat 8-loviset. Tämän ominaisuuden xHP stage 1:n poisti. Tätä vasten kommentoisin että ihan samanlaista hyötyä ohjelmoinnista ei ole päivittäisessä ajossa. xHP satunnaiset töksähtelyt tuntuvat olevan enemmän stage 3 "ominaisuuksia", varsinkin kylmällä/puolilämpimällä laatikolla. Juuri tuumin palaamista 3 -> 1.
Leave a comment:
-
-
Edellisessä E61 530D (x) toimi mukavasti tuo xhp ECU-softan kaverina. Nyt alla 520 d Xdrive F11, B47 / 2016. Ajatellut softata moottorin ja tuo xhp vielä mietinnässä... kun kaveri alkoi ilmoitella ettei hänen mielestään 8-lovisella enää ihmeitä tee. Pajalla teettäisin homman ja tietenkin se jotain maksaisikin. Eli nyt kysymystä; kuinka oleellisesti tuo 8-lovisen lootan toimintaan vaikuttaa? Tuleeko tuo modi pelkästään sportin puolelle, vai vaikuttaako myös eco/comfort-puolella (mitä enimmäkseen käytän)? Onko joku esim. kokeillut mitata suorituskykyä ennen/jälkeen xhp:n? Ja miten muuten käytännön kokemukset? Ei tuossa omassa kulkineessa mitään "vikaa" ole, mutta hieman löylyä nyt pikkuhiljaa alkanut tehdä mieli. Onhan tuo melkoinen herrasmies-kulkine, joskaan en muuta odottanutkaan - enkä kyllä kadu sitä että nelipyttyiseen päädyin, kun tuo B47 patana sellainen jonka uskalsi kuitenkin ostaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by grändi View PostTaitaa olla Kouvolan pohjoispuolella, taitaa olla käyttäjänimi makkis täältä foorumilta?
https://www.xhpflashtool.com/dealer_locator/
En huomannutkaan aikaisemmin katsoa tuota karttaa (alla näytti "lähimmät" dealerit).
Makkiksen pajalla tullutkin käytyä aikaisemminkin -> otettava yhteyttä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kouris View PostMikä olisi lähin paikka Lappeenrannasta katsottuna Xhp ohjelmoinnille?
Leave a comment:
-
-
Mikä olisi lähin paikka Lappeenrannasta katsottuna Xhp ohjelmoinnille?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostTotta, itsellä vain on ollut monen kännyn kanssa ongelmia saada tuo enet yhteys kännyssä toimimaan.
Leave a comment:
-
-
Älkää nyt hyvät ihmiset menkö ohjelmoimaan / koodailemaan yhtään mitään ilman asiallista virtalähdettä. Jos ei muuta ole niin laittakaa vaikka toinen auto käymään joutokäyntiä viereen ja käynnistin kaapelit väliin.
Se on edullinen keino harrastelijalle jos tuollaista joutuu satunnaisesti tekemään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juha_s View PostSen verran korjattakoon että Enet-kaapelia käyttäessä aikaa kuluu vain 2-5min. Näin ollut itsellä 2 auton kanssa. Xhp:n saa myöskin Win10 läppärille. Itse puhelinta ja läppäriä käyttänyt. Ja tosiaan kunnon virtalähde oltava, koska jos kyykkää virrat niin se on hinurikeikkaa merkkiliikkeeseen.
Originally posted by Hezman View PostEi se virtalähde ihan pakollinen ole. Lataa vaan akun täyteen niin riittää oikeen hyvin. F11 aikoinaan olen laittanut ohjelman kännykällä sekä piuhalla ilman ulkoista virtalähdettä, eikä ongelmia, moneen kertaan.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Leave a comment:
-
-
Ainakin eka flashäys ottaa pidemmän aikaa, sitrne kun xhp sisällä niin kartan vaihdot menee nopeasti ilman lisävirtalähdettä. Näin ainakin 6hp kohdalla. Kannattaa se eka fläsh tehdä akku täyteen ladattuna ja varmuuden vuoksi mah tehokas laturi suoraan akkuun kiinni. Ettei käy köpelösti. Xhp:n softa tarkastaa akun jännitteen ennen toimenpidettä, eikä suostu tekemään softasta jos liian alhainen jännite. Toki kun homma lähtenyt etenemään, niin ei ole exit nappia jos jännite putoaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hezman View PostEi se virtalähde ihan pakollinen ole. Lataa vaan akun täyteen niin riittää oikeen hyvin. F11 aikoinaan olen laittanut ohjelman kännykällä sekä piuhalla ilman ulkoista virtalähdettä, eikä ongelmia, moneen kertaan.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Asentaisin mieluusti itse niin pääsisi kokeilemaan eri karttoja, vai käykö tässä niin että stage 3 jää lopulliseksi kokeilujen jälkeen?
Millaisia kokemuksia muuten 8hp, ilmeisesti softa olisi jopa hyväksi laatikolle =säästää sitä jos emme siis puhu nilkka suorana ajosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juha_s View PostSen verran korjattakoon että Enet-kaapelia käyttäessä aikaa kuluu vain 2-5min. Näin ollut itsellä 2 auton kanssa. Xhp:n saa myöskin Win10 läppärille. Itse puhelinta ja läppäriä käyttänyt. Ja tosiaan kunnon virtalähde oltava, koska jos kyykkää virrat niin se on hinurikeikkaa merkkiliikkeeseen.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostLiikkeessä kannattaa laittaa JOS et halua vaihtaa karttaa silloin tällöin (yleensä turhaa), et halua säätää/optimoida vaihtokohtia ym pikku hierontaa.
Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
Kannattaa lukea:
ja
https://rbttuning.atlassian.net/wiki...lashtool+-+FAQ
Leave a comment:
-
Leave a comment: