xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Ainakin eka flashäys ottaa pidemmän aikaa, sitrne kun xhp sisällä niin kartan vaihdot menee nopeasti ilman lisävirtalähdettä. Näin ainakin 6hp kohdalla. Kannattaa se eka fläsh tehdä akku täyteen ladattuna ja varmuuden vuoksi mah tehokas laturi suoraan akkuun kiinni. Ettei käy köpelösti. Xhp:n softa tarkastaa akun jännitteen ennen toimenpidettä, eikä suostu tekemään softasta jos liian alhainen jännite. Toki kun homma lähtenyt etenemään, niin ei ole exit nappia jos jännite putoaa.
-
Tätä hieman hain, onko aivan pakollista noi lyhyessä asennuksessa. Kyseessä siis hybridi ja siinä ajoakkujen lataus lataa myös peräkontin akkua, mutta onko se riittävä jos xHP tarkka virrasta ja haistaa jotain?Originally posted by Hezman View PostEi se virtalähde ihan pakollinen ole. Lataa vaan akun täyteen niin riittää oikeen hyvin. F11 aikoinaan olen laittanut ohjelman kännykällä sekä piuhalla ilman ulkoista virtalähdettä, eikä ongelmia, moneen kertaan.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Asentaisin mieluusti itse niin pääsisi kokeilemaan eri karttoja, vai käykö tässä niin että stage 3 jää lopulliseksi kokeilujen jälkeen
?
Millaisia kokemuksia muuten 8hp, ilmeisesti softa olisi jopa hyväksi laatikolle =säästää sitä jos emme siis puhu nilkka suorana ajosta.
Leave a comment:
-
Ei se virtalähde ihan pakollinen ole. Lataa vaan akun täyteen niin riittää oikeen hyvin. F11 aikoinaan olen laittanut ohjelman kännykällä sekä piuhalla ilman ulkoista virtalähdettä, eikä ongelmia, moneen kertaan.Originally posted by juha_s View PostSen verran korjattakoon että Enet-kaapelia käyttäessä aikaa kuluu vain 2-5min. Näin ollut itsellä 2 auton kanssa. Xhp:n saa myöskin Win10 läppärille. Itse puhelinta ja läppäriä käyttänyt. Ja tosiaan kunnon virtalähde oltava, koska jos kyykkää virrat niin se on hinurikeikkaa merkkiliikkeeseen.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Leave a comment:
-
Sen verran korjattakoon että Enet-kaapelia käyttäessä aikaa kuluu vain 2-5min. Näin ollut itsellä 2 auton kanssa. Xhp:n saa myöskin Win10 läppärille. Itse puhelinta ja läppäriä käyttänyt. Ja tosiaan kunnon virtalähde oltava, koska jos kyykkää virrat niin se on hinurikeikkaa merkkiliikkeeseen.Originally posted by Tommix View PostLiikkeessä kannattaa laittaa JOS et halua vaihtaa karttaa silloin tällöin (yleensä turhaa), et halua säätää/optimoida vaihtokohtia ym pikku hierontaa.
Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
Kannattaa lukea:
ja
https://rbttuning.atlassian.net/wiki...lashtool+-+FAQ
Leave a comment:
-
Liikkeessä kannattaa laittaa JOS et halua vaihtaa karttaa silloin tällöin (yleensä turhaa), et halua säätää/optimoida vaihtokohtia ym pikku hierontaa.Originally posted by Pint View PostMiten olette xHP:n asentanut, liikkeessä vain itse, wifi vain piuha? Jos itse asentaa kännyllä/wifi ja auto ladattu täyteen ja latauksessa (type2) jolloin myös peräkontin akkulle menee virtaa niin onko tarvetta ns. erilliselle virralle? Varsinkin jos asennus kestää vain 5-10min.
Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
Kannattaa lukea:
ja
Leave a comment:
-
xHP asennus
Miten olette xHP:n asentanut, liikkeessä vain itse, wifi vain piuha? Jos itse asentaa kännyllä/wifi ja auto ladattu täyteen ja latauksessa (type2) jolloin myös peräkontin akkulle menee virtaa niin onko tarvetta ns. erilliselle virralle? Varsinkin jos asennus kestää vain 5-10min.
Leave a comment:
-
Jos ei nyt ihan diesel kokemksia niin bensa kasin perässä 8hp muuttui selkeästi mielyttävämpää suuntaan. Aiemmin häiritsi kaupunki ajossa juuri turhan pienen vaihteen käyttö. Lievä ylämäki niin saattoi vaihde vaihtua 5=>3 ja kierrokset oli 2 000-2 500rpm kun nätisti jaksaa mennä 5-4 vaihteilla nuo noussut. Itsellä stage 2 nyt ja luulempa että toimii 550d kanssa ja jos ei pystyt itse määrittelemään vaihtopisteitä.Originally posted by jumbo View PostOnko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.
Leave a comment:
-
Onko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.
Leave a comment:
-
Yleensä vedot häviää hetkittäin, kun pumppu pumppaa öljyt kiertoon ja paineet häviää ku ei oo pumpattavaa kamaa öljypohjassa.
Sit ku on tarpeeksi vähissä ni laatikossa ei lähe parkkilukko pois päältä, se vapautetaan öljynpaineella
Leave a comment:
-
Sanoisin että ominaisuus vanhemmiten kylmänä. Kaikki 8hp:t tehny tätä kylmänä joilla oon ajanu, kilsat ollu 85tkm-204tkm väliin. Omaan edelliseen vaihoin pohjan ja uusin öljyt, parani kyllä selvästi.
Nykyinen on kans kylmänä töksäyttelijä, lämpinä toimii aivan jumalaisen pehmeästi. Teen siihen pesun, pohjanvaihdon ja huuhteluvaihdon kyllä lähiaikoina.
Ja tosiaan noi adaptaatiot..toiset nollaa toiset ei. Sehän vaatis erikseen adaptaatioajon zf ohjeiden mukaan, mut ne mitä oon itelle nollaillu ni olen ajanut kevyesti/normaalisti pari sataa km alkuun.Last edited by RRR77; 15-03-2021, 20:40.
Leave a comment:
-
No sanoisinko että 5-10min ajoa näillä keleillä. Sen jälkeen ylöspäin vaihdot rauhoittuvat selvösti. Alaspäin vaihtaessa esim. Risteykseen himmailtaessa vaihdot töksähtää hiukan lämpimänäkin.Originally posted by Silmaauki View PostKuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?
Öljyt tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta huuhtelemalla kuittien mukaan. Oiskohan sitten apua tuosta adaptio arvojen nollauksesta ja mitäs moinen lysti kustantaa?
Leave a comment:
-
Itsellä töksäyttelee myös kylmänä, tosin kyseessä pienempi 6hp aski 3litrasen jatkona (525). Käsittääkseni ei ole öljyjä vaihdettu koskaan. Lämmitessä kyllä toimii moitteetta, kilsoja 300tkm.
Leave a comment:
-
Kuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?
Leave a comment:
-
Ok. Eli onko tuo sitten tuon vaihteiston ominaisuus? Myös alaspäin vaihdot aavistuksen töksäyttää jos hiljalleen jarruttelee..Originally posted by RRR77 View PostLuultavasti ei. Laatikkoöljyt pitää olla tietyssä lämpötilassa ennen ku xhp astuu peliin mukaan. Xhp on jättänyt lämmitysperiodin tarkoituksella käyttöön.
Mielestäni Audin S-tronic vaihtoi sulavammin, toki täysin eri tekniikkaa...
Leave a comment:
Leave a comment: