memebuy23buy

xHP vaihteistosofta (8HP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by Pint View Post
    Miten olette xHP:n asentanut, liikkeessä vain itse, wifi vain piuha? Jos itse asentaa kännyllä/wifi ja auto ladattu täyteen ja latauksessa (type2) jolloin myös peräkontin akkulle menee virtaa niin onko tarvetta ns. erilliselle virralle? Varsinkin jos asennus kestää vain 5-10min.
    Liikkeessä kannattaa laittaa JOS et halua vaihtaa karttaa silloin tällöin (yleensä turhaa), et halua säätää/optimoida vaihtokohtia ym pikku hierontaa.
    Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
    Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
    Kannattaa lukea:

    ja

    Leave a comment:


  • Pint
    replied
    xHP asennus

    Miten olette xHP:n asentanut, liikkeessä vain itse, wifi vain piuha? Jos itse asentaa kännyllä/wifi ja auto ladattu täyteen ja latauksessa (type2) jolloin myös peräkontin akkulle menee virtaa niin onko tarvetta ns. erilliselle virralle? Varsinkin jos asennus kestää vain 5-10min.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Onko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
    Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
    Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
    Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.
    Jos ei nyt ihan diesel kokemksia niin bensa kasin perässä 8hp muuttui selkeästi mielyttävämpää suuntaan. Aiemmin häiritsi kaupunki ajossa juuri turhan pienen vaihteen käyttö. Lievä ylämäki niin saattoi vaihde vaihtua 5=>3 ja kierrokset oli 2 000-2 500rpm kun nätisti jaksaa mennä 5-4 vaihteilla nuo noussut. Itsellä stage 2 nyt ja luulempa että toimii 550d kanssa ja jos ei pystyt itse määrittelemään vaihtopisteitä.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Onko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
    Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
    Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
    Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Yleensä vedot häviää hetkittäin, kun pumppu pumppaa öljyt kiertoon ja paineet häviää ku ei oo pumpattavaa kamaa öljypohjassa.

    Sit ku on tarpeeksi vähissä ni laatikossa ei lähe parkkilukko pois päältä, se vapautetaan öljynpaineella

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    Ok. Miten liian vähäinen öljymäärä oireilee?

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Sanoisin että ominaisuus vanhemmiten kylmänä. Kaikki 8hp:t tehny tätä kylmänä joilla oon ajanu, kilsat ollu 85tkm-204tkm väliin. Omaan edelliseen vaihoin pohjan ja uusin öljyt, parani kyllä selvästi.

    Nykyinen on kans kylmänä töksäyttelijä, lämpinä toimii aivan jumalaisen pehmeästi. Teen siihen pesun, pohjanvaihdon ja huuhteluvaihdon kyllä lähiaikoina.

    Ja tosiaan noi adaptaatiot..toiset nollaa toiset ei. Sehän vaatis erikseen adaptaatioajon zf ohjeiden mukaan, mut ne mitä oon itelle nollaillu ni olen ajanut kevyesti/normaalisti pari sataa km alkuun.
    Last edited by RRR77; 15-03-2021, 19:40.

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Kuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?
    No sanoisinko että 5-10min ajoa näillä keleillä. Sen jälkeen ylöspäin vaihdot rauhoittuvat selvösti. Alaspäin vaihtaessa esim. Risteykseen himmailtaessa vaihdot töksähtää hiukan lämpimänäkin.
    Öljyt tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta huuhtelemalla kuittien mukaan. Oiskohan sitten apua tuosta adaptio arvojen nollauksesta ja mitäs moinen lysti kustantaa?

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Itsellä töksäyttelee myös kylmänä, tosin kyseessä pienempi 6hp aski 3litrasen jatkona (525). Käsittääkseni ei ole öljyjä vaihdettu koskaan. Lämmitessä kyllä toimii moitteetta, kilsoja 300tkm.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Kuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    Originally posted by RRR77 View Post
    Luultavasti ei. Laatikkoöljyt pitää olla tietyssä lämpötilassa ennen ku xhp astuu peliin mukaan. Xhp on jättänyt lämmitysperiodin tarkoituksella käyttöön.
    Ok. Eli onko tuo sitten tuon vaihteiston ominaisuus? Myös alaspäin vaihdot aavistuksen töksäyttää jos hiljalleen jarruttelee..
    Mielestäni Audin S-tronic vaihtoi sulavammin, toki täysin eri tekniikkaa...

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Luultavasti ei. Laatikkoöljyt pitää olla tietyssä lämpötilassa ennen ku xhp astuu peliin mukaan. Xhp on jättänyt lämmitysperiodin tarkoituksella käyttöön.

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    Onko tästä softasta apua tuohon 530D vm12 "vaivaan" että kylmillä öljyillä vaihdot 1-2 ja 2-3 nykäisevät aavistuksen ja tuntuu aivan kuin veto kstkeaisi hetkeksi? Laatikko öljyt on vaihdettu huuhtelemalla vuoden sisään.

    Leave a comment:


  • RRR77
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Totta tuo hifistely kyllä varmastikin

    Olisi pitänyt muotoilla kysymys yksinkertaiseksi eli, muuttaako xhp softa comfortti puolta mitenkään..

    Täytyy käydä testaamassa tuo xhp jossain välissä..
    Riippuu minkä stagen ottaa. Ed. autoon latasin stage 2, tein vaihteistoon ison huollon ja sen jälkeen vaihteisto pelasi kyllä täysin virheettömästi. Myös vaihdot oli stg2 paljon jämäkämpiä kuin vakiolla, mutta silti pehmeitä. Stg3 vaihto alkaa olla jo melko tiukahko, etenkin normi comfort ajeluun. Omaan makuun stg3 on liian raaka päivittäiseen käyttöön.

    Itellä on toistaiseksi pelkkä lisenssi nykyautossa, jossain vaiheessa ostan karttapaketinkin. Eli nyt mennään vakiovaihdoilla pl. muutetut vaihtokohdat.

    Silti nyt jo auto on paljon mieluisampi kuin vakiona. Toki täytyy muistaa että laatikko täytyy olla toimintalämpötilassa ennen kuin kaikki muutokset tulee käyttöön, meikäläisen 11km työmatkalla ei muutettuja vaihtokohtia tapailla, vaikka olisi esilämmitetty moottoriakin.

    Siltikään en olisi jättänyt lisenssiä hankkimatta vaikka sen olisi joutumut ostamaan. Nyt se tuli nykyiseen autoon siirtona edellisestä autosta.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Niinpä, tosin jos päivität autosi nurkista ne 30 kilon kulmikkaat limput hieman neutraalimpiin 20 kilon keijukaisiin niin päivityksen vaikutus etenkin alle 100 km/h. nopeuksissa saattaa olla isompi kuin se että olisit lastuttanut autosi.

    Leave a comment:

Working...
X