Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?
xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Tökkäsin tänään 535xdhen xhpn stage3n ja voi juma kun muutti käyttäytymistä. N. 20km testillä erittäin hyvä. Jospa huomenna saisi accn asennettua loppuun ja pääsisi jatkamaan testejä
Leave a comment:
-
Ainakin 330d:n softa parantu edellisen päivityksen myötä. Arpominen ja töksähtely hävisi D:llä ajaessa.
Leave a comment:
-
Onko kokemuksia karttunut? Joko viive arpominen hitaassa vaihdissa on saatu katoamaan
Leave a comment:
-
Näyttäs olevan saatavilla. Tuoltahan ne kaikki näkyy kun klikkaa "check support for your car": https://www.xhpflashtool.com/Originally posted by Sisäänajettu View PostHuvikseen kyselen, että tekeekö vielä B47 koneiselle ohjelmaa ? (518d)
Leave a comment:
-
Huvikseen kyselen, että tekeekö vielä B47 koneiselle ohjelmaa ? (518d)
Leave a comment:
-
Ei saa vielä F10/F11 520d N47. Kyselin miksi ei saa vielä niin vastaus oli:Originally posted by JKK View PostKoskeeko tämä vain 6-sylinterisiä? Onko N47 2,0-dieseliin saatavana tätä? Voisi kuvitella että toisi hieman terävyyttä tuohon laiskanpulskeaan kulkuun vaihtojen osalta?
We do not support your car right now, but we will do so over the next months! BMW made our job especially hard with the F10 520d, as they have used 7 (!) different transmission variants in production for this car. We need to figure out yet how to discriminate between them. They didn't do this on any other models.
Leave a comment:
-
Koskeeko tämä vain 6-sylinterisiä? Onko N47 2,0-dieseliin saatavana tätä? Voisi kuvitella että toisi hieman terävyyttä tuohon laiskanpulskeaan kulkuun vaihtojen osalta?
Leave a comment:
-
Kyllä. Itsellä 535xd ja Stage 3. Comfortilla vaihdot nopeat ja siistit. Reagoi myös kaasun painallukseen nopeammin vaihtamalla pienemmälle, joten auto tuntuu hieman terhakkaammalta. Sportti myös vaihtaa siististi, mutta Sport+ ja M on sitten raakaa puuhaa, mutta oli se kyllä vakionakin mikäli siis sport automatic.Originally posted by brainsurgery View PostVähentääkö xHP luistatusta 535d:ssä?
Kylmänä/pakkasella etenkin lukitsee vaihteet nopeammin. Ennen meinas pää kolahtaa rattiin ensimetreillä kun tosi tahmaset vaihdot. Nyt ei niin pahasti töksähdä.
Ainoa miinus omasta mielestä on, että pelkkä DTC heittää sporttikartalle. Tykkäisin luistatella ihan comfort kartoilla enkä kierrokset ylhäällä. xHP ei vissiin ole miettinyt talviolosuhteita, jossa joskus pientä luistoa tarvitaan että etenee. Tästä laitoin palautetta. Toivottavasti tulee muutos esim. valinnaikseksi ominaisuudeksi.
P.S. Juuri tuli uus päivitys eli nyt voi koodata laatikon lähtemään aina 2. vaihteella liikkeelle. Tosi hyvä ominaisuus kun 1. vaihde lyhyt ja 1->2 vaihtokin joskus vähän kulmikas. Luistatus ei kuluta kitkalevyjä vaan tapahtuu öljynpaineella momentinmuuntimessa. Tämä 2:lla lähtö on vakio-ominaisuus pakkasella, joka edesauttaa öljyjen lämpiämistä ja estää pyörien luistoa, mutta omasta mielestä älyttömän mukava ihan jatkuvasti.
Multakin onnistuu flashaukset Treen kupeessa paljon halvemmalla kun tuo 350€
Leave a comment:
-
Kaverin F11 530d laitettiin stage3 ja ainakin kommentteina oli ettei se enää häiritse ajoa.Originally posted by Juspa View PostKorjaako xHP softan sen ärsyttävän viiveominaisuuden, joka hiljaisissa vauhdeissa tulee? Eli jos hiljennät vaikka risteykseen ja jatkat siitä pysähtymättä, niin kestää välillä hetken ennenkuin lähdetään nykäisten eteenpäin. Ikäänkuin vaihteisto arpoisi jatketaanko ykkösellä vai kakkosella --> jatketaan ykkösellä.
Leave a comment:
Leave a comment: