Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 Jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #61
    Originally posted by Laku View Post
    Omassa F11 vaihtokone laitettu n. 100tkm kohdalla Saksassa - syytä en tiedä.
    Yleensä syynä on joko laakerivika tai ketjun katkeaminen...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #62
      Jakopään romuhin liittyen tuli vastaan eräs paikka missä oli käsitelty hiukan tuosta vanhaa kiristäjää ja sen ongelmia.
      Uusihan oli pidempi ja jousi tuplat voimakkaampi. Uutena juttuna tuossa osui silmiin sellainen juttu että ajan saatossa laahaimen ja kiristimen pään hinkaaminen toisiinsa saattaa aiheuttaa sen että kiristäjän keskellä oleva öljyreikä menee tukkoon. Tämä ei varmaan ainakaan pidennä ketjun elinikää...

      BMW Timing Chain Tensioner: Today we report on the problem with the BMW timing chain and the BMW Timing Chain Tensioner. We have selected and compared 2 models.
      What strikes you directly is the overall length of the chain tensioners. The left (old version) has a length of about 8,6cm and a travel of 2,3cm to a very light counter-pressure spring installed which favors the cause of a skipped timing chain. The right BMW chain tensioner (new version) has a total length of 9.7cm and a travel of 2.9cm but directly a harder spring which is at least twice as strong as the old version. The new version of the BMW chain tensioner should prevent skipping, but it does not.



      You can also see exactly the difference here. Compared to the new BMW timing chain tensioner, the old version also has metal abrasion on the front of the counter-pressure spring housing and seals the oil pressure hole on the front of the BMW chain tensioner.



      Liekö sitten lenkkien väli heikoin paikka kun siitä on narahtanut riippumatta onko ollut kyseessä ala vai yläketju. Uudemmat laahaimetkaan ei aina pelasta.



      Melko vetelässä kunnossa kettinki 167tkm ajettuna.
      Last edited by fraatti; 06-07-2019, 03:33.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1367
        • Lempäälä

        #63
        Aina välillä iskee autokuume, ja olen näitä N57 koneisia ihanuuksia katsellutkin.

        Mutta kysymys : onko näissä havaittavissa että tämä ketjun venymisongelma (ja kk-laakeri yms) korreloivat longlife-huollon käytön kanssa ?

        Pitkään metsästin nykyistä autoa missä ei ole käytetty LL -> tietäisi vaan että kuinka pitkään metsästysaikaan pitää varautua.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • Magor
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 574
          • Oulu

          #64
          Kuumetta joo

          Itsekkin katsellut vaihtomielessä nyt hetken alta 150tkm ajettuja F11 530d ja 535d nelikkona, mutta saapa nähdä alkaako nyt kuume laskea ko lukasi tämän "ketjun" läpi ja katteli nuo videot.
          Koeajolla kävin 530d x-drivellä ja olihan se mukavaa kyytiä, mutta onko se sitte tarpeeksi mukavaa kyytiä, täytyy pohdiskella viimisen pääle tämä homma nyt.
          Tuuristakin tietenkin paljon kiinni minkälaisen saa, mutta omaani en luota juurikaan enää autojen kanssa.

          Hyvä topicci kyllä, itse en edes muistanut kyseistä ongelmaa näissä ennen kuin kuume kasvo kovaksi ja foorumin kautta jo heikot lenkit hakusessa.
          G31 540d xdrive
          E28 535iA ikiprojekti

          Comment

          • Puisto
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 84
            • Kouvostoliiton peräkylä

            #65
            Kyllä minun F10/F11 -kuume lähti näitä postauksia lueskellessa.
            E60:ssä sentään vielä vanha kunnon M57, joskin siinäkin omat heikkoutensa.

            Mutta niitähän saisi edukkaasti... :think

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #66
              Originally posted by fraatti View Post
              Ketjuremppa ottamalla kone pois 9 minuutissa:


              Ketjuremppa 17 minuutissa:
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • heht
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 63
                • HYVINKÄÄ

                #67
                Paljon ketjun ja rattaiden uusiminen maksaa korjaamolla ns. Varmuuden vuoksi? Eli jos tuon teettäisi ennakoivana huoltotoimenpiteenä.. Ketjussakin taitaa muutama yrittelijä olla jotka moisia on tehneet? Auto f11 530d 11, 180kw. Tässä ei ole startstoppia tehtaalta, metrejä mittarissa 168tkm ja öljyvaihtovälit näyttää vähän turhan pitkiltä, n. 30tkm. Juuri uitettu saksasta, kilsat pitää paikkansa jos sähköiseen huoltokirjaan on uskominen.
                530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
                530xd E61 Lci -07 M-Sport
                Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  #68
                  Vara kone hommata varastoon ni voi sitte vaan vaihtaa ja remontata vanhan varalle 😀

                  Comment

                  • Markkanenn
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2016
                    • 262
                    • Vantaa

                    #69
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Öljynvaihtoväli on se suurin vaikuttava tekijä tässä asiassa. Tietenkään aiemmin pitkäksi ajetut huollot ei kuittaannu jälkikäteen tiuhaan öljyjä vaihtamalla.

                    Mittaustyökalun numero 2353281 niin voit helpottaa huoltoneuvojan arkea 😁
                    Kyllähän se 30tkm on pitkä taival samoilla öljyillä mutta olihan E60/E61 jo 2v/30tkm öljynvaihtoväli. Eli onko jakopään osat vaan heikommasta tavarasta tehty N57 moottorissa kuin M57?
                    F11 520d -12

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #70
                      Originally posted by Markkanenn View Post
                      Kyllähän se 30tkm on pitkä taival samoilla öljyillä mutta olihan E60/E61 jo 2v/30tkm öljynvaihtoväli. Eli onko jakopään osat vaan heikommasta tavarasta tehty N57 moottorissa kuin M57?
                      En sanoisi heikompia, paukkuu niitä M57 ketjujakin ja ainakin omalla kohdalla huomattavasti enemmän on katlennutkin, kuin N57 koneista.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #71
                        Originally posted by Markkanenn View Post
                        Kyllähän se 30tkm on pitkä taival samoilla öljyillä mutta olihan E60/E61 jo 2v/30tkm öljynvaihtoväli. Eli onko jakopään osat vaan heikommasta tavarasta tehty N57 moottorissa kuin M57?
                        Onhan se jo näennäisestikkin heikompaa tavaraa N57 kuin M57.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • KOMBI7
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 82
                          • Satakunta

                          #72
                          Onko E6X viimeinen malli missä on tuo M57- kone?
                          Löytyykö 3- sarjalaisesta tuota M57- moottoria ja jos löytyy niin mihin vuosimalliin asti?

                          Taitaa tulle eteen merkin vaihto tämän viestiketjun luettuani:think neloskone ei tule kysymykseen kuitenkaan ja jos tama "uusi kiutonen" on tällainen laadultaan niin voi voi.

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            #73
                            Originally posted by KOMBI7 View Post
                            Onko E6X viimeinen malli missä on tuo M57- kone?
                            Löytyykö 3- sarjalaisesta tuota M57- moottoria ja jos löytyy niin mihin vuosimalliin asti?

                            Taitaa tulle eteen merkin vaihto tämän viestiketjun luettuani:think neloskone ei tule kysymykseen kuitenkaan ja jos tama "uusi kiutonen" on tällainen laadultaan niin voi voi.
                            Lähtökohtaisesti N57 ei ole heikko jakopää. Kuten aiemmin kirjoitin, tämänpäivän M57 koneiden kilometreillä ne on niitä joista ketjut paukkuu, ei N57.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • KOMBI7
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2011
                              • 82
                              • Satakunta

                              #74
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Lähtökohtaisesti N57 ei ole heikko jakopää. Kuten aiemmin kirjoitin, tämänpäivän M57 koneiden kilometreillä ne on niitä joista ketjut paukkuu, ei N57.
                              Tietenkin, koska M57:lla on ajettu 400-500 tkm, mutta jos N57 ei uskalla viestiketjun perusteella ostaa edes 100tkm ajettuna jos ei heti budjetoi jakopää- ja laakeriremppaan niin hieman askarruttaa:think

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1259
                                • Kainuu

                                #75
                                Originally posted by KOMBI7 View Post
                                Tietenkin, koska M57:lla on ajettu 400-500 tkm, mutta jos N57 ei uskalla viestiketjun perusteella ostaa edes 100tkm ajettuna jos ei heti budjetoi jakopää- ja laakeriremppaan niin hieman askarruttaa:think
                                Sanoisn niin että jos öljynvaihtovälit olleet 20 000-30 000 km niin ei huolta mutta jos venyneet 30 000km ja paljon yli jättisin väliin.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎