N57 Jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1306
    • Kainuu

    #91
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kolmas N57 itsellä menossa, ei vielä pahaa sanottavaa. Hehkuyksikön vaihdoin ensimmäiseen, nykyisessä oli egr coolerissa vuoto mutta se meni tehtaan takaisinkutsun piikkiin.

    Tuossa yksi päivä laskeskelin että aikalailla reipas puoli miljoonaa menty eri bemareilla ja tähän mennessä yhtään "isoa" teknistä vikaa ei ole ollut :think Yhtään moottoria, vaihdelaatikkoa tai edes turboa ole tarvinnut vaihtaa tai korjauttaa. Enimmäkseen korjaukset on liittyneet alustan osiin. Kaipa jollain harmaalla tojotalla olisi päässyt vieläkin vähemmällä mutta kyllä elämä on liian lyhyt siihen.
    Ajoitko mitkä kilometrivälit autoilla?
    BMW i5 M60, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17572
      • Turku

      #92
      Originally posted by Driver22 View Post

      Tuossa yksi päivä laskeskelin että aikalailla reipas puoli miljoonaa menty eri bemareilla ja tähän mennessä yhtään "isoa" teknistä vikaa ei ole ollut :think Yhtään moottoria, vaihdelaatikkoa tai edes turboa ole tarvinnut vaihtaa tai korjauttaa. Enimmäkseen korjaukset on liittyneet alustan osiin. Kaipa jollain harmaalla tojotalla olisi päässyt vieläkin vähemmällä mutta kyllä elämä on liian lyhyt siihen.
      Mulla on ollut E46 330xd, E61 535d ja nyt F11 535d. Ajettu yhteensä noilla jotain 400 tkm. Jakopää meni E61, muutoin moottorit, vaihdelaatikot ja turbot koskemattomia. Vaihdelaatikonöljyjä ei vaihdeltu.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • KOMBI7
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 82
        • Satakunta

        #93
        Originally posted by huotski View Post
        280tkm ajettu oli ajettu, pointti on vaan siinä bmw taitaa olla väärä merkki jos alkaa pelkämään kaikki mahdollisia vikoja tai ylipäätänsä auton omistaminen.
        Ei välttämättä väärä merkki vaan toteutumattomat/liian pitkät huoltovälit lisättynä heikoilla osilla.
        Mutta jos neloskoneen, jo etukäteen heiveröisiksi todetut nokkaroippeet asennetaan kutoskoneeseen niin eiköhän niiden keston epäröinti ole ihan perusteltua.

        Omalla M57 ajettu 460tkm joista yli 300tkm itse ja ketjut, turbo ja suuttimet alkuperäiset, niin johan sitä haikailee tuon M57 perään

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #94
          Originally posted by makebm5 View Post
          Ajoitko mitkä kilometrivälit autoilla?
          Jokaisen auton olen omistanut noin vuoden päivät, ja kilsoja tullut 40-50tkm vähän vuodesta riippuen. Tietääkseni yhteenkään näistä autoista ei ole vaihdettu myöskään edellisten omistajien toimesta mitään isompaa. Korimalleja on ollut e39-e46-e60-e91-e92-f10-f11 eli 3s ja 5s sarjalaisia kaikki. Ostettaessa kilsoja on ollut mitä tahansa 110-240tkm väliin, näin jälkeenpäin ajateltuna ainakin yksi oli aikanaan aika varmasti ruuvattu kampe. Mutta siitäkään ei pettänyt mitään sen isompaa. 2/3 on ollut automaatteja, laatikon öljyjä en ole vaihtanut yhteenkään. Bensamoottorisia 1/3 ja loput dieseleitä.

          Kaksi edellistä N57 niin toisella ajoin 210-250t välin ja toisella 161-204t välin, ei ongelmia.

          Mulla on ollut E46 330xd, E61 535d ja nyt F11 535d. Ajettu yhteensä noilla jotain 400 tkm. Jakopää meni E61, muutoin moottorit, vaihdelaatikot ja turbot koskemattomia. Vaihdelaatikonöljyjä ei vaihdeltu.
          Ei huono tulos tuokaan. Foorumilla äänessä on ne joilla on ongelmia, ja äkkiä saa mielikuvan että kaikki bimmerit on heikkoja. Jos miettii ja näkee kuinka paljon F-sarjalaisia on tänä päivänä liikenteessä, aika vähän tänne tulee kuitenkaan kauhutarinoita...
          Last edited by Driver22; 28-09-2019, 06:49.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1762
            • HKI/Orimattila

            #95
            Täällä nyt toinen N57 (2014 F15 30d) osoitti, ettei väitteet jakoketjuongelmista ole ihan pelkkää essonbaarin hölinää. Ajettu 330tkm ja oudon tasakaasun kesken tulleen todella väkivaltaisen nykäisyn jälkeen pysähdyin välittömästi kuulostelemaan konetta.

            Käy kuin ompelukone ja nostetuilla kierroksilla löytyi youtubevideoilta tuttu kahina. Mitäs kaikkea jakopääremppaa varten kannattaa hankkia? Yläpään ketjusarja vaikutti olevan kl-varaosilta satkun pintaan, mutta mistäs alaketju ja siihen liittyvät laahaimet yms? :think

            Auton huoltohistoria tasainen ja täysi, saksassa ensimmäiset 3 vuotta/160tkm, sen jälkeen koko ajan pitkän matkan ajossa Suomalaisilla maanteillä (keskimäärin 350km/päivä kun ajossa ollut), eli ei lyhyen matkan sahauksellakaan pilattu.

            Harjoitellaan nyt ja tehdään sitten parin vuoden sisään tuohon vähemmän ajettuun N57
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5327
              • Pirkkala

              #96
              Originally posted by E39Fin View Post
              Täällä nyt toinen N57 (2014 F15 30d) osoitti, ettei väitteet jakoketjuongelmista ole ihan pelkkää essonbaarin hölinää. Ajettu 330tkm ja oudon tasakaasun kesken tulleen todella väkivaltaisen nykäisyn jälkeen pysähdyin välittömästi kuulostelemaan konetta.

              Käy kuin ompelukone ja nostetuilla kierroksilla löytyi youtubevideoilta tuttu kahina. Mitäs kaikkea jakopääremppaa varten kannattaa hankkia? Yläpään ketjusarja vaikutti olevan kl-varaosilta satkun pintaan, mutta mistäs alaketju ja siihen liittyvät laahaimet yms? :think

              Auton huoltohistoria tasainen ja täysi, saksassa ensimmäiset 3 vuotta/160tkm, sen jälkeen koko ajan pitkän matkan ajossa Suomalaisilla maanteillä (keskimäärin 350km/päivä kun ajossa ollut), eli ei lyhyen matkan sahauksellakaan pilattu.

              Harjoitellaan nyt ja tehdään sitten parin vuoden sisään tuohon vähemmän ajettuun N57
              Eiköhän kl myy sulle kaiken tarpeellisen, luultavasti ajoitustyökalutkin
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • RRR77
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2016
                • 232
                • Tuusula

                #97
                Hommaa kaikki vaan sinne jakopäähän

                -kolme ketjua
                -kolme ratasta
                -kaks kiristintä
                -öljysuutin
                -4 ohjainta
                -kampuran stefa
                -vetolevyn pultit oman valinnan mukaan. Suositus taitaa ollaa uusille pulteille.
                -pumpun pultti jos siltä tuntuu, tiuhakierteinen ja momentti muistaakseni 65nm
                -venakopan ja suuttimien tiivisteet
                -ja vuosimallista riippuen se tiiviste jakopään kopalle. Uudemmissa sitä ei ole, omassa on mutta en aatellu laittaa sitä vaan liimaan kopan kiinni niinku uudemmissa. On tullu vastaan kone jossa se tiivisteen pintamateriaaki irtoo, se on siis käytännössä sama kun maalit irtoaisi (jos konessa sellasta olisi) ja ne laikut jauhautuis kiertoon mukaan tai tukkisi osittain öljypumpun imupuolen.
                -öljypohjan tiiviste joa kuuluu, uudemmat on liimalla

                Toki nuista osista voi tarvittaessa tinkiäkin jos haluaa, rahallinen säästö ei kyllä oo mikään mahottoman iso silti.
                535d F07
                120d M-Sport F20

                Comment

                • kermis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2017
                  • 64
                  • Salo

                  #98
                  https://www.nettiauto.com/bmw/530/11944098 mp tästä? Tuon moottorikoodi N57T, onko tuo täysin sama kuin N57?

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2359
                    • Vantaa

                    #99
                    Originally posted by kermis View Post
                    https://www.nettiauto.com/bmw/530/11944098 mp tästä? Tuon moottorikoodi N57T, onko tuo täysin sama kuin N57?
                    Samaa sarjaa. Varmaan nettiauto kylselyt topic olisi oikea paikka tälle.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1187
                      • lahti

                      Tein ennakoivana ketjunvaihdon 2008 f01 730deehe, 245tkm mittarissa, yläketju oli noin 2mm pidempiku uus, näkyi ajotuksessa kuitenki, rattaat hieman kulunu ei paljoa. Oikeestaa hälyttävin ongelma oli siinä jakokopan tiivisteessä josta murentunu pintaa öljynsekaa, sitä löytyi öljysihdistä.
                      Vaihdoin kaikki rattaat, kaikki ketjut+laahaimet ja sen öljyruiskun ja tietysti tiivisteitä joka paikkaa.
                      viikonloppu meni nosturilla kone paikallaa laatikon,öljypohjan ja venttiilikopan irrotin.
                      1,5h meni että sain käyntii väitti ei rail painetta ei auttanuku kesken ilmauksen availla suutin putket sit läks ilmat järjestelmästä.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1187
                        • lahti

                        F11 530d lci

                        Täälä bmw huoltohistorialla 232tkm ajettu 12/2013 valmistunu 530d jossa ketju rallattaa aika rajusti kylmänä. Viikonloppuna alkaa purku, päivitän tähä sitten mitkä kaikki on loppu jakopäässä.

                        Edit: ylempi ketju löysällä, nokka-akselien hammaspyörä kulunu ihan piikeille. Muuten loput jakopäästä vaikutti olevan ok. Nyt kaikki vaihettu uutee jospa taas olis huolettomia kilsoja.
                        Last edited by mige95; 09-11-2022, 21:19.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • Asp68
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 11
                          • Leppävesi

                          Näkeekö sen yläketjun löysyyden kun venakopan ottaa pois? Eli jos ketju on venynyt niin se on löysällä kun kokeilee vai pitääkö koko jakopää paljastaa että saa varmuuden venymisestä?

                          Vaihdoin omaani juuri venakopan tiivisteet ja samalla kokeilin ketjua niin se oli kireän oloinen, vain aavistus löysyyttä.
                          Autolla ajettu 250tkm ja öljyt+suodatin vaihdettu 155tkm lähtien aina 15tkm välein.
                          ---------------------------------------------------
                          BMW F11 535xD -11 ALPINWEISS 3

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5327
                            • Pirkkala

                            Kiristimen reiästä sen venymän sai muistaakseni jotenkin todettua.

                            Ajoitustyökaluilla näet jos ketju on venynyt, siihen ei tarvii kuin venakoppa irrottaa ja sitte se lukitustappi kampuralle laittaa paikalleen

                            Ainahan se on jonkinverran kulunut eli venynyt noilla kilsoilla
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3716
                              • Raisio

                              Vielä pari vuotta pidin kaikkia Bemarin kutosdieseleitä ns pomminvarmoina runkokoneen osalta, mutta moni jo 200tkm jälkeen aikapommikamaa näissä 2010 luvun vehkeissä. surkeaksi mennyt kyllä laatu.

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1187
                                • lahti

                                Originally posted by Asp68 View Post
                                Näkeekö sen yläketjun löysyyden kun venakopan ottaa pois? Eli jos ketju on venynyt niin se on löysällä kun kokeilee vai pitääkö koko jakopää paljastaa että saa varmuuden venymisestä?

                                Vaihdoin omaani juuri venakopan tiivisteet ja samalla kokeilin ketjua niin se oli kireän oloinen, vain aavistus löysyyttä.
                                Autolla ajettu 250tkm ja öljyt+suodatin vaihdettu 155tkm lähtien aina 15tkm välein.
                                Mulla oli niin löysällä että nous ihan hammaspyörältä kun ylöspäi nosteli, kylläse ääntää sittenku on oikeesti löysäl, seiskassa ei antanu ketju yhtää löysiä mutta ajotus jo heitti.

                                Bmw:llä on työkalu jolla kiristimen reijästä voidaa varmistaa onko liikaa venyny.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X