Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 520d N47 Jakopään ketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    En kyllä suosittele jakopään tapauksessa tarvikeosilla leikkimistä. On sen verran kriittinen ja isotöinen paketti. Febiä ei pistä itse enää mielellään mihinkään, koska vanhaa laatufebiä ei ole enää olemassakaan. Laatu on nykyään lähelle kiinatasoa.

    Oletko katsonut mitä tuolla maksaisi alkuperäisosat:
    https://www.bmwautoparts.net/

    Omassa autossani jakopääremppa alkaa viikon päästä ja tilasin tuolta uuden öljypumpun ja moottorin kumityynyt. Merkkiliikkeessä öljypumpun hinta ketjun kanssa 580€ ja samat orggisosat bmwautopartsilta 420€. Osat tuli perille n. viikossa.

    Jakopään osat tulee mun auton tapauksessa merkkiliikkeen puolesta kun kyseessä on takuutapaus.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      Originally posted by -TPI- View Post
      Taitaa tämä olla viimeisimmäksi aktiivinen N47 ketju... Minkä merkkistä tarvike ketkusarjaa suosittelette C malliseen moottoriin? Orkkiksena hinta pompsahtaa liikaa. Kaikki kolme ketjua. FAI ja Febi ainakin tarjoaa täydellistä sarjaa... Mutta mitä eroa?
      Kl osista kaikki ? Swag merkkiä myyvät, mul on swagin ketjusarjat ja orkkis hammaspyörät, koska niitä ei saa kun orkkiksena.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2324
        • Uusimaa

        Originally posted by mige95 View Post
        Kl osista kaikki ? Swag merkkiä myyvät, mul on swagin ketjusarjat ja orkkis hammaspyörät, koska niitä ei saa kun orkkiksena.
        Febi ja Swag on yksi ja sama tehdas. Samalta hihnalta tulee kahdella eri tuotemerkillä.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1173
          • lahti

          Originally posted by JKK View Post
          Febi ja Swag on yksi ja sama tehdas. Samalta hihnalta tulee kahdella eri tuotemerkillä.
          Okei, sitä myy kuitenki kl osat :think ja noista osien valmistajista sen verran et niitä valmistajia on x määrä ja taas pakkaajia on vaikka kuinka paljon eli sama tuote eri paketissa pätee monessakin osassa. Elintarvike puolella aivan sama homma esimerkkinä vaikka jauhelihat, ei ns halpa merkeillä ole mitää omia tehtaita, omat pussit/etiketit/paketit niillä vain on.
          Last edited by mige95; 25-01-2022, 07:32.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 722

            Ei nyt ehkä liity jakoketjuun mutta Febi kiina pyöränlaakeri kesti 30tkm toisen merkkisessä.

            Siinä meni viimeinen vähäinen luotto Febiin.

            En laittaisi ikinä mitään tarvike ketjua kun se vaihtotyö on kuitenkin aika iso.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5425
              • S:t Karins

              Originally posted by Kouris View Post
              En laittaisi ikinä mitään tarvike ketjua kun se vaihtotyö on kuitenkin aika iso.
              Samat sanat, just tilasin orkkis ketjun omaan autoon. Maksoi saman verran kuin N47:aan eli kokonaiset karvan alle 81 € (+ rahti 12 €)...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2324
                • Uusimaa

                Originally posted by Kouris View Post
                Ei nyt ehkä liity jakoketjuun mutta Febi kiina pyöränlaakeri kesti 30tkm toisen merkkisessä.

                Siinä meni viimeinen vähäinen luotto Febiin.

                En laittaisi ikinä mitään tarvike ketjua kun se vaihtotyö on kuitenkin aika iso.
                Febi/Swag oli aikoinaan melkein Lemförderin tasoinen valmistaja, joka valmisti myös OEM osia moniin autoihin. Sitten jossain vaiheessa (vuosia sitten) laatu romahti kuin yhdessä yössä samalle tasolle kiinalaisten kanssa. Ja samalla osien hinnat putosi yhtä paljon. Eli jokin muuttui hetkessä. Konkreettisesti sen jopa tunsi käsissään, jos toisessa kädessä oli Lemförderin tukivarsi ja toisessa vastaava Febi, niin pelkästään pallonivelten laadun tunsi pyörittelemällä palloja käsissään. Lemförderissä pallot oli tiukat mutta liikkuivat "smoothisti ja herkästi". Febissä pallot olivat myös tiukat mutta liike oli sellaista "rauta rautaa vasten" kuin pallojen sisällä ei olisi ollut rasvaa ollenkaan. Kyseessä oli Audi A5:sen ylätukivarret. Silloin päätin lopettaa Febin tukemisen

                Jos en väärin muista niin samaan tehtaaseen kuuluu myös Moog. Eli Febi/Swag/Moog on ihan samaa tavaraa. Olen huomannut että auton varaosissa hinta korreloi todella hyvin varaosan laadun kanssa. Halvan varaosan hinnalle on aina selitys.

                Ja valmistajat tosiaan tekevät myös ristiin asioita. Eilen sain N57 Gatesin värinänvaimentimen. Paketti oli Gates, ja paketissa oli Corteco. Joka on siis myös BMW alkuperäisvalmistaja kyseisessä osassa. Ja monelle muullekin autovalmistajalle. Gates käyttää myös SKF:ää paljon alihankkijana. Samoin nykyään taitaa Lemförder ja TRW olla samaa tehdasta.
                Last edited by JKK; 25-01-2022, 12:15.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1173
                  • lahti

                  Ja valmistajat tosiaan tekevät myös ristiin asioita. Eilen sain N57 Gatesin värinänvaimentimen. Paketti oli Gates, ja paketissa oli Corteco. Joka on siis myös BMW alkuperäisvalmistaja kyseisessä osassa. Ja monelle muullekin autovalmistajalle. Gates käyttää myös SKF:ää paljon alihankkijana. Samoin nykyään taitaa Lemförder ja TRW olla samaa tehdasta.[/QUOTE]


                  Tätä juuri tarkoitin, varaosakaupassa puhuivat että esim jossai jakopääsarjassa voi olla ns kahta merkkiä sekaisin paketin sisällä.
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2324
                    • Uusimaa

                    Yksi hyvä vinkki vielä niille, jotka ei ole täysin perillä eri tarvikevalmistajien laatutasosta...

                    Aeromotorsin sivuilla on hyvin kerrottu jokaisen varaosan kohdalla maininta kolmessa kategoriassa: "Edullinen, Keskitason, Valio". Tässä esimerkkihaku E46:sen vakaajatangosta. Mielestäni nuo jaottelut korreloi aika hyvin omiin kokemuksiini.

                    Kategoraista "edullinen" en yleensä kelpuuta muita kuin hätätapauksessa jotain vakaajatangon tai jarrusatulan ohjurien kumeja.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      2 vuotta on nyt pyöriny tarvike jakopää n47 moottorissa ongelmitta. Eihän tuo vielä pitkä aika ole mutta jokapäivä nuota tarvikeosilla kasataan. Eikö se alkuperäinen vitjakaan kyllä mikään laadun perikuva ole. Muistaakseni Fao luki jakoketjusarjan laatikossa mikä meni n47 moottoriin. Tosiaan valmistajia tuskin kovin montaa on mutta pakkaajia on.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14446
                        • Oulu

                        Hintaero ei kovin suuri alkuperäiseen tuntunut olevan ainakaan febin paketoimaan settiin verrattuna. Dayco oli aika halpa
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          Originally posted by joko View Post
                          2 vuotta on nyt pyöriny tarvike jakopää n47 moottorissa ongelmitta. Eihän tuo vielä pitkä aika ole mutta jokapäivä nuota tarvikeosilla kasataan. Eikö se alkuperäinen vitjakaan kyllä mikään laadun perikuva ole. Muistaakseni Fao luki jakoketjusarjan laatikossa mikä meni n47 moottoriin. Tosiaan valmistajia tuskin kovin montaa on mutta pakkaajia on.
                          Kävin tuossa paikallisessa varaosaliikkeessä asioimassa ja tuli tämä puheeksi. FAI:n ketjusarjaa kuulemma tosiaan paljon noihin menee... Lienee ajanee asiansa tosiaan, kun eipä se alkuperäinenkään kovin onnistunut ole ollut.

                          Itse varmaan tilaan INA:n ketjusarjat ja loput alkuperäisenä.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Kraftwerk
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2022
                            • 133
                            • Joensuu area

                            Originally posted by JKK View Post
                            Febi/Swag oli aikoinaan melkein Lemförderin tasoinen valmistaja, joka valmisti myös OEM osia moniin autoihin.
                            Anteeksi vanhasta lainauksesta, mutta tosi paljon vaihtelee, mitä Febi pussittaa. Esim edelleen vaikka VAG:n 1.8 T Febin jakoketju on IWIS-merkkinnen, joka on OEM valmistaja. Febin kaasujouset takaluukkuun oli myös Stabiluksen valmistamat OEM-osat, taisi olla jopa Audin logot tallella. Febin tukivarret ja anturit ovat olleet halparomua pidemmän aikaa, jotka ei toimi edes uutena tai tukivarret kestää korkeintaan 20-30 tkm.
                            F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

                            Comment

                            • Ankka123
                              Newbiemmer
                              • Jan 2023
                              • 3
                              • Nivala

                              Originally posted by Forsmanni View Post
                              Eli omasta 520d N47d20c F11 kulkineesta paukahti ajossa ketju poikki... Autolla ajettu 325tkm eikä ketju ääntänyt millään lailla tyhjäkäynnillä tai kierroksilla. Ohitus tilanteessa painoin kaasun pohjaan ja auto puutui ja sammui siihen. Yritin parikertaa käymään tuloksetta ja hinautin auton kotipihaan, jossa nappasin nokka-akselin tunnistimen irti ja sieltä kun startatessa katsoo nokkapyörää niin eihän se mihinkään pyörinyt.

                              Elikkä vaihtomoottoria etsimään. Kuinka paljon erillaisia näitä konemalleja on pre-face f11 520d ollut? Auto on 2011 vuotinen 184hp. Käykö kaikki pre-face 520d n47 moottorit ristiin??

                              Mistä vaihtomoottoria kannattaa lähteä katsomaan?

                              Onko asennuksessa jotain normaalista poikkeavaa tai muita asioita jotka aiheuttavat hankaluuksia?

                              Ps. Ostin auton 6kk sitten liikkeestä. Onko mitään mahkuja saada autoliike osallistumaan korjauskustannuksiin?

                              Ps... Hinaaja repäsi auton lavetille yhtäkkiä P-vaihde silmässä kunnei osannut sitä vapauttaa. Ainakin vielä P-vaihde piti mutta onko tuo voinut aiheuttaa muuta tuskaa laatikolle?

                              Kiitos!

                              Edit:

                              Lisään vielä remontin hinnan tähän jos jotain kiinnostaa niin tästä voi ottaa ainakin suuntaa antavaa hintaa.
                              Eli ehjä vaihtomoottori löytyi tämän foorumin kautta. n80tkm ajettu n47d20c moottori ja tälle tuli hintaa 1800e, siihen päälle moottorin vaihtotyö joka maksoi 1150e (apulaitteet vanhasta moottorista) ja lisäksi nesteet ja muutamat tiivisteet jotka menivät vaihtoon n350e.

                              Eli kokonais hinnaksi kasvoi: n.3300euroa...

                              Mistä löysit tohon hintaan uuden moottorin. Itsellä tosiaan 70 tuhattakilometriä sitten tehty jakopää remppa ja nyt leves oikeestaa tyhjäkäynnillä jakopää

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎