Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan/-kanavien rassausta N57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    Originally posted by Reiska56 View Post
    Miten tietää venttiilin asennon, näkeekö jostain?
    Imukanavasta suoraan katsomalla. Katsoi koska lähtee aukeamaan ja koska on kiinni. Puolessa välissä on kiinni.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • buubaa
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 140
      • Lahti

      535d F10 oli jakoketjun vaihdossa ja asentaja kerto että oli vikakoodi jumiutuneista imusarjan läpistä, oli irroittanut läppämoottorin liittimen ettei hajoa. Mitäs tolle kannattais tehdä, putsata, poistaa läpät kokonaan vai kuinka?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2732
        • Tampere

        Originally posted by buubaa View Post
        Mitäs tolle kannattais tehdä, putsata, poistaa läpät kokonaan vai kuinka?
        Jos jättää silleen, niin jatkuvasti vikakoodia läpistä ja DDE tiputtaa tehoja ajossa. Mikäli ei halua tehonlaskua, on läppätoiminto puukotettava ohjelmasta pois.

        Vastaavasti putsaamalla/imusarjan uusimisella saa läpät todennäköisesti jälleen toimimaan ja tilanne palautuu normaaliksi ilman ohjelmaan kajoamista.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • buubaa
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 140
          • Lahti

          Jaa näissä siis moottorinohjaus tajuaa ettei läpät toimi vaikka läppämoottori olis paikallaan surisemassa tyhjää? Kai se täytyy ottaa joskus projektiksi putsata imusarja, näyttäs olevankin melkonen operaatio irrottaa :think

          Edit. Laitoin vielä itse liittimen takasin ja katoin vikakoodit carlyllä ja sieltä tuli tämmönen "264100 Swirl Flap actuator position sensor signal open or short to ground", viittaako tää jumittaviin läppiin vai johonkin muuhun? Koodi on vähän erikoinen, täytys kaapeli saada hommattua että pääsis tolla protoolilla lukeen.Mitä muuten voi hajota jos liitin on paikallaan ja läpät jumissa, läppämoottoriko?
          Last edited by buubaa; 26-04-2023, 22:36.

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2236
            • Vantaa

            Koodista ymmärtäisin että läppämoottorin asentotunnistin sökö. Jumivista läpistä tulee erillainen koodi.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • buubaa
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 140
              • Lahti

              Näin itekkin ymmärtäisin ton, hirveen huonosti löytyy vaan googlellakaan tapauksia jossa olis tota koodia lykännyt. Kuinkahan yleistä näissä on että toi läppämoottori hajoaa? Vai onko nimenomaan jumiutuneet läpät joka aiheuttaa moottorin kypsymisen :ajatella

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                Originally posted by buubaa View Post
                Näin itekkin ymmärtäisin ton, hirveen huonosti löytyy vaan googlellakaan tapauksia jossa olis tota koodia lykännyt. Kuinkahan yleistä näissä on että toi läppämoottori hajoaa? Vai onko nimenomaan jumiutuneet läpät joka aiheuttaa moottorin kypsymisen :ajatella
                Usein imusarjan läpissä(yleisesti eri merkkisissä autoissa) ongelmaksi muodostuu väljistynyt nivelistö tai toimilaite sisältä. Akseli ei siis käänny sinne minne pitäisi. Toiseen suuntaan liike saattaa olla jousivoimalla jolloin se liikkuu liikaa toppariin nähden.

                Tuossakin on näemmä ilmoitettu mikä alin jännite pitäisi olla. Jos anturi keikahtaa tämän alle niin vikakoodi pätkähtää tauluun.


                Mutta... Itse lähtisin tutkimaan vikaa istalla alkuun. Ja muistaakseni täälläkin joku on kirjoitellut vastaavasta viasta että toimilaite menee rajojen yli ja siihen sai tehtyä jonkun ruuvipatentin.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • buubaa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2013
                  • 140
                  • Lahti

                  Taidan suosiolla nypätä ton imusarjan ylös ja putsata, jossei sillä lähde toimiin niin sitten uutta läppämoottoria kehiin Imusarjan tiivisteet lienee järkevä vaihtaa samalla?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by buubaa View Post
                    Taidan suosiolla nypätä ton imusarjan ylös ja putsata, jossei sillä lähde toimiin niin sitten uutta läppämoottoria kehiin Imusarjan tiivisteet lienee järkevä vaihtaa samalla?
                    Tai PMG:ltä vaihtari-imusarja.

                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • XV70D
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 197
                      • Oulu

                      Jos haluaa säästää ja puhdistaa imusarjan ite, niin aikaahan siihen menee koko päivä. Mutta hyvä tulee jos läpät ehjät ja ne liikkuu kevyesti. Minulla läpistä oli palanut pari milliä reunasta pois, mutta moottorin käytös parani huomattavasti kun ne liikkuivat kunnolla vaikka eivät olleet enää tiiviit. Seuraavana vuonna se menikin sitten EGR päivityksessä kokonaan uusiksi tehtaan piikkiin palojälkien vuoksi.
                      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                      Comment

                      • buubaa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 140
                        • Lahti

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tai PMG:ltä vaihtari-imusarja.

                        https://pmgtechnik.com/en/
                        Ei oo kyllä pahan hintanen. Mitenköhän toi "vahvistettu", ei kovin kallis sekään mutta oliskohan hintansa väärtti verrattuna vakioon.

                        Edit. Jaa noihin tulee vielä ilmeisesti toi läppämoottorikin mukana, toihan on jo ihan puoli ilmanen.
                        Last edited by buubaa; 29-04-2023, 00:18.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          Originally posted by buubaa View Post
                          Ei oo kyllä pahan hintanen. Mitenköhän toi "vahvistettu", ei kovin kallis sekään mutta oliskohan hintansa väärtti verrattuna vakioon.

                          Edit. Jaa noihin tulee vielä ilmeisesti toi läppämoottorikin mukana, toihan on jo ihan puoli ilmanen.
                          Tuossa ne erot on selitetty.


                          Tilattiin joskus kaverin autoon tuollainen N47 moottoriin ja se oli kuin uusi ja vaikutti laadukkaalle.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • buubaa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 140
                            • Lahti

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Tuossa ne erot on selitetty.


                            Tilattiin joskus kaverin autoon tuollainen N47 moottoriin ja se oli kuin uusi ja vaikutti laadukkaalle.
                            Tilasitteko normaalin vai vahvistetun?

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 197
                              • Oulu

                              No jos egr on poistettu ohjelmasta, niin voisi veikata että ihan standard imusarjakin kestää auton iän.
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎