Originally posted by Reiska56
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Imusarjan/-kanavien rassausta N57
Collapse
X
-
Originally posted by buubaa View PostMitäs tolle kannattais tehdä, putsata, poistaa läpät kokonaan vai kuinka?
Vastaavasti putsaamalla/imusarjan uusimisella saa läpät todennäköisesti jälleen toimimaan ja tilanne palautuu normaaliksi ilman ohjelmaan kajoamista.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Jaa näissä siis moottorinohjaus tajuaa ettei läpät toimi vaikka läppämoottori olis paikallaan surisemassa tyhjää? Kai se täytyy ottaa joskus projektiksi putsata imusarja, näyttäs olevankin melkonen operaatio irrottaa :think
Edit. Laitoin vielä itse liittimen takasin ja katoin vikakoodit carlyllä ja sieltä tuli tämmönen "264100 Swirl Flap actuator position sensor signal open or short to ground", viittaako tää jumittaviin läppiin vai johonkin muuhun? Koodi on vähän erikoinen, täytys kaapeli saada hommattua että pääsis tolla protoolilla lukeen.Mitä muuten voi hajota jos liitin on paikallaan ja läpät jumissa, läppämoottoriko?Last edited by buubaa; 26-04-2023, 22:36.
Comment
-
-
Originally posted by buubaa View PostNäin itekkin ymmärtäisin ton, hirveen huonosti löytyy vaan googlellakaan tapauksia jossa olis tota koodia lykännyt. Kuinkahan yleistä näissä on että toi läppämoottori hajoaa? Vai onko nimenomaan jumiutuneet läpät joka aiheuttaa moottorin kypsymisen :ajatella
Tuossakin on näemmä ilmoitettu mikä alin jännite pitäisi olla. Jos anturi keikahtaa tämän alle niin vikakoodi pätkähtää tauluun.
Mutta... Itse lähtisin tutkimaan vikaa istalla alkuun. Ja muistaakseni täälläkin joku on kirjoitellut vastaavasta viasta että toimilaite menee rajojen yli ja siihen sai tehtyä jonkun ruuvipatentin.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by buubaa View PostTaidan suosiolla nypätä ton imusarjan ylös ja putsata, jossei sillä lähde toimiin niin sitten uutta läppämoottoria kehiinImusarjan tiivisteet lienee järkevä vaihtaa samalla?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jos haluaa säästää ja puhdistaa imusarjan ite, niin aikaahan siihen menee koko päivä. Mutta hyvä tulee jos läpät ehjät ja ne liikkuu kevyesti. Minulla läpistä oli palanut pari milliä reunasta pois, mutta moottorin käytös parani huomattavasti kun ne liikkuivat kunnolla vaikka eivät olleet enää tiiviit. Seuraavana vuonna se menikin sitten EGR päivityksessä kokonaan uusiksi tehtaan piikkiin palojälkien vuoksi.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post
Edit. Jaa noihin tulee vielä ilmeisesti toi läppämoottorikin mukana, toihan on jo ihan puoli ilmanen.Last edited by buubaa; 29-04-2023, 00:18.
Comment
-
-
Originally posted by buubaa View PostEi oo kyllä pahan hintanen. Mitenköhän toi "vahvistettu", ei kovin kallis sekään mutta oliskohan hintansa väärtti verrattuna vakioon.
Edit. Jaa noihin tulee vielä ilmeisesti toi läppämoottorikin mukana, toihan on jo ihan puoli ilmanen.
Tilattiin joskus kaverin autoon tuollainen N47 moottoriin ja se oli kuin uusi ja vaikutti laadukkaalle.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuossa ne erot on selitetty.
Tilattiin joskus kaverin autoon tuollainen N47 moottoriin ja se oli kuin uusi ja vaikutti laadukkaalle.
Comment
-
-
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment