Originally posted by Lenkka
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No joo onhan siitä nyt jotain apua, mutta kun alkaa akusta herjaamaan, niin eiköhän se akku ala olla vaihtokunnossa. Kunnon pakkaset on vasta tulossa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Akku kun ei ole käytännön ajosuoritteilla koskaan juuri yli 80 pinnaa ladattuna oli siellä perinteinen tai igr järjestelmä käytössä. Johtuu siitä, että sieltä otetaan käynnistysvirtaa enemmän ulos suhteessa mitä ehditään lataamaan latausjärjestelmätyypistä huolimatta. Em tilanteissa sinne pusketaan tavan käytössä aina sen mitä laturi kykenee tuottamaan.Originally posted by Lenkka View PostMeinaatko että jos aiempana päivänä on ollut keli nollassa ja sitten auto seisoo ja pakkasta onkin reilusti, niin akku olisi kummasti itsekseen täyttynyt?
Jos tuo systeemi ei lataa kuin 80%, sitten tulee pakkaset ja auto vähänkin seisoo tai ajaa pientä lenkkiä, niin akkuahan ei ole lähtökohtaisesti niin paljon, kuin voisi olla. Minusta siksi asian korjaisi tuo, että sen koodaisi pois ja auton akku voisi olla edes mahdollisesti täysi pakkasten tullessa.
Pitkän matkan ajelijat asia erikseen tilantessa jossa akku on saatu pitkän ajon aikana riittävän lämpimäksi jolloin akkuun ehditään saada varausta niin paljon, että järjestelmä voi alkaa sitä rajoittamaan ~80 pinnan tuntumaan. Ehkä optimi oloissa kesällä.
Comment
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostOnko tuo kuinka helppo saada tuo päällinen pois tuosta jotta tuo tiheämpi sisus tulee esiin?
Itsellä ei kokemusta McGardista mutta vakiohuoltopaikassa vanhanmallisen lukkopultin irroituksessa (lukkopultin avainkappale antoi periksi, katkesi lukkopultin sisälle 15 vuoden käytön jälkeen) todettiin huollosta että onneksi ei ole McGard kun se tuppaa olemaan tekemätön paikka. Vanhanmallinen antautui vastakierretapilla mutta ilmeisesti McGardiin ei välttämättä puraise.
Kannattaa kysellä paikallisista rengasliikkeistä josko heillä olisi kokemusta, voi löytyä hyvinkin joku liike joka on ottanut asiakseen kehittää sopivan menetelmän.
Keskusteluahan löytyy verkosta, esim. KLIK.
Comment
-
F10 etuiskarin "yläpään laakerit"
Näyttää olevan autossa edessä EDC-iskarien suojakumit riekaleina ja oikean puoleisessa etuvetarin suojakumissakin pieni reikä. Joten purkua ja korjaamista tiedossa.
Otan molemmat tolpat alas iskarien suojakumien uusimista varten. Lienee järkevää uusia ne, jotta saisi EDC-pumpuille hieman enemmän käyttöikää (ajettu 208tkm, vm. 2014). Mikä noissa EDC-iskareissa on yleensä ollut kestoikä keskimäärin? Ovatko normiajossa kestävää tavaraa?
Samalla ajattelin laittaa autoon Eibachin jouset, mutta tartteeko näissä uusia iskarin yläpään tukilaakereita eteen samalla? Ja onko siellä edes laakereita kun eikös näissä iskarin yläpäät pysy paikallaan koko ajan? Onko siellä vain tukikumi ilman laakeria? Eli kannattaako tuhlata rahoja uusiin yläpään "tukilaakereihin" F10 tapauksessa?
Entä tartteeko EDC-pumppuja koodata tai opettaa mitenkään jos auto madaltuu 30mm?
Comment
-
Ei ole yläpään laakeria, koska se yläpää pysyy paikallaan. Vaihtaisin vaan ne suojakumit ja takaisin nippuun. 200tkm on kuitenkin paljon iskareille, joten niiden kestosta mahdoton paljon sanoa. Voi kestää tai sitten hajota viikon päästä. Ovat kuitenkin sen verran kalliita, että itse vaihtaisin vasta kun hajoavat.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla oli ex F11 535d s-portissa tuo AD\DD alusta .Originally posted by JKK View PostNäyttää olevan autossa edessä EDC-iskarien suojakumit riekaleina ja oikean puoleisessa etuvetarin suojakumissakin pieni reikä. Joten purkua ja korjaamista tiedossa.
Otan molemmat tolpat alas iskarien suojakumien uusimista varten. Lienee järkevää uusia ne, jotta saisi EDC-pumpuille hieman enemmän käyttöikää (ajettu 208tkm, vm. 2014). Mikä noissa EDC-iskareissa on yleensä ollut kestoikä keskimäärin? Ovatko normiajossa kestävää tavaraa?
Samalla ajattelin laittaa autoon Eibachin jouset, mutta tartteeko näissä uusia iskarin yläpään tukilaakereita eteen samalla? Ja onko siellä edes laakereita kun eikös näissä iskarin yläpäät pysy paikallaan koko ajan? Onko siellä vain tukikumi ilman laakeria? Eli kannattaako tuhlata rahoja uusiin yläpään "tukilaakereihin" F10 tapauksessa?
Entä tartteeko EDC-pumppuja koodata tai opettaa mitenkään jos auto madaltuu 30mm?
Takaiskarit vaihdoin n 230-240 tkm nurkilla,jäätyivät jotenkin ja suojakumit oli sököt tms.
Kyllä alusta pitää kalibroida kun madaltaa toimii sen jälkeen normaalisti.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Tämä linjaus ja suuntaus onkin mulle uusi asia.... Onko siellä yläpäässä jotain säätöjä tolpan asennolle?Originally posted by zakspeed View PostLue huolella vaihto-ohje läpi niin menee puhtaasti maalliin se yläpään irroitus/asennus, linjaus ja tolpan lopullinen suunatus koriin nähden.
En ole koskaan vielä purkanut F-sarjalaisen alustaa. E-mallien alustoja kyllä senkin edestä.
Sitten tietysti kiinnostaa että kannattaisiko samalla uusia jo varmuuden vuoksi ala-etutukivarsien hydraulipuslat? Ainakin E60-sarjalaisessa ne tuntuivat olevan yli 200tkm ajetuissa enemmän tai vähemmän vaihtokunnossa. Mielestäni näyttävät näissä olevan samaa kaliberia paksuudeltaan.Kun eivät ole kovin kalliitkaan Lemförderinä.
Comment
-
Ei siinä varsinaisesti ole mitään erikoista, eikä erillistä säätöä, iskarin yläpää pyörii 360° ennen kuin iskarin yläpäänmutterin kiristää, jonka jälkeen yläpää jää siihen asentoon johon kiristi. Itse käytin paria pitkää linjaria linjaukseen, joka sekin saattaa olla liiottelua ja hätäsempi kaveri ton katsoo varmaan silmällä.Originally posted by JKK View PostTämä linjaus ja suuntaus onkin mulle uusi asia.... Onko siellä yläpäässä jotain säätöjä tolpan asennolle?
En ole koskaan vielä purkanut F-sarjalaisen alustaa. E-mallien alustoja kyllä senkin edestä.
Sitten tietysti kiinnostaa että kannattaisiko samalla uusia jo varmuuden vuoksi ala-etutukivarsien hydraulipuslat? Ainakin E60-sarjalaisessa ne tuntuivat olevan yli 200tkm ajetuissa enemmän tai vähemmän vaihtokunnossa. Mielestäni näyttävät näissä olevan samaa kaliberia paksuudeltaan.Kun eivät ole kovin kalliitkaan Lemförderinä.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
Vähintä mitä kannattaa tehdä mikäli ei ole iskarin ylä/alapään linjaukseen tarkoitettuja työkaluja saatavilla niin ottaa linjaus ennen jousen irroitusta yläpään lautasesta suhteessa iskarin runkoon. Olettaenssen olevan kohdallaan. Tämä linjaus edesauttaa linjausta tolpan asennusvaiheessa koriin jolloin yläpäät käännetään maksimi asentoonsa myötäpäivään ennen muttereiden kiristämistä koriin.Originally posted by JKK View PostTämä linjaus ja suuntaus onkin mulle uusi asia.... Onko siellä yläpäässä jotain säätöjä tolpan asennolle?
.
Comment
-
Ihan ylöspäin nostamalla. Ennen sitä joutuu irrottamaan sivupeilin ja kaiken sen irrottamisen tiellä olevan. Kannattaa suojata teipeillä muut listat ja maalipinta kun rupeaa kampeamaan listaa irti. Ja kannattaa olla kärsivällinen, vääntyy tosi helposti. Tarkoitukseen on muistaakseni ihan virallinen työkalukin Bemarilla.Originally posted by rizzo View PostMiten lähtee F10:ssä etuikkunan koristelista irti nätisti? ”Joku” (en minä) paukaisi listan yläpään nätisti mutkalle parkkihallin betonipylvääseen. Voisi koettaa suoristaa itse ennenkun tilaa uutta.
TISsistä löytyy ohjeet myös.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Yleensä kyllä, kokeile ottaa lukko pois ja tyhjentää koodit niin saattaa taas toimia. Luultavasti kyllä tilttaa taas uudestaan. Vaatii kuitenkin webasto sen 3 virhettä, että menee lukkoon.Originally posted by Jasuuu View PostTehdaswebasto herjaa kiertovesipumppua ja on nyt lukossa. Onko noissa oma pumppu vai erillinen kiertovesipumppu autossa?
Edit:

On näköjään osa numero 14. Liekkö tullut tunnit täyteen kun valittaa "open circuit".
Comment
Comment