F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joko
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
    Nissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen


    Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.
    Last edited by joko; 17-07-2020, 19:48.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tästä olen samaa mieltä, tehon on vaikutettava jotenkin kaikkien osien ikään moottorissa.

    Mutta onko esim. 530d 535d ja 550d samat jakopään ketjut ?
    Mikäli on luulisi 530d ja 535d olevan reserviä tehon nostoon ilman ketjuongelmaa ?
    550 pumppu on ainakin eri ja on se koko moottorikin erilainen (näistä n57 moottori komboista on oma ketju tekniikka puolella jossa on syvemmin käyty läpi eri versioiden eroja)
    Muistaakseni myös 520d ja 525/530/535 kutosien pumppu taas on omansa. Erona taisi olla mäntien määrä. Eikä varmaan ihan syyttä ole rail pumpulle olemassa ajoitus ohjetta (mahdetaan tasata värinöitä ajoittamalla se tiettyyn kulmaan). Itse en jaksa asiasta stressata, vien laitettavaksi sitten jos pamahtaa eikä tilanne olisi sen erilaisempi vaikka olisi itellä se 6 mukinen alla. Molempia on siis ollut, viimeiset 5 vuotta ennen äffää ajeltiin m47 koneisella 320d llä jossa aj tech softa ja menty ohjelmoituna meidän aikana 100tkm. Räjähtää jos räjähtää. Ja jos olisin kamalan tyytymätön neloseen niin en missään nimessä olisi toiseksikin autoksi ostanut vielä "huonompaa" nelosta. N47 on kuitenkin mainettaan parempi kone, valmistusmäärä huomioiden. Ei minulla huonoa sanottavaa ole m57 kutosestakaan, 140tkm veivasin sellaisella ilman mitään ihmeellisiä vikoja, mut toi ohjelmoitu n47 8 pykälöisellä laatikolla kulkee paremmin kun 530d 218hp 6 lovisella automaatilla. Tosin tilannehan kääntyy tietenkin ihan toisinpäin jos lastuttaa sen 6 koneisen, sitten alkaa olla aika hätäinen peli. Mut edelleen minusta pitää ottaa se budjetti huomioon, kympin pintaan ostettu äffä kutosella on 400 ajettu, nelosella se voi olla alle 300 ajettu (ja hyvässä lykyssä uudella moottorilla). Itse toimin niin että listattiin kriteerit molemmilta eli emännällä oli vaatimuksena 5-sarja ja väri ei mikään muu kuin valkoinen, webasto piti olla. Itseltäni tuohon lisäksi aito m sport, sport nahat, sähkökoukku, alle 200 ajettu, pro navi. Loput varusteet oli plussaa, moottorilla ei ollut väliä. Markkinoilla ei oikein ollut kun budjettina oli alle 20ke, mieluiten reilusti alle. Niimpä laitoin ostoilmoituksen ja tuosta se auto sit löytyi 35km päässä ja kaikki muut kriteerit täyttyi paitsi koukku piti retrofitata (reilu 500 meni siihen itse tehden käytetyillä osilla). Minusta noista ei kummastakaan saa sellaista harrasteauto fiilistä, ehkä ne on vielä liika uusia omaan makuun. Eniten ajofiilistä saa kun vanhan e36 aina välillä kaivaa tallista, ja pyörittää bensa kutosen käymään

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?
    Ei tuollaista mallia ole olemassakaan, sillä 518d tuli vasta LCI-malliin (2013 alkaen).
    Last edited by JaniLap; 17-07-2020, 19:21.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by joko View Post
    On ja ei. Neloskone toki lähtökohtaisesti on jakopäälle huonompi mutta yhtä lailla se rail paineen nosto vaikuttaa siihen kutoskoneen jakopäähän. Jostainsyystä nämä mistä ketju varoittamatta napsahtaa katki on yleensä lastutettuja. Tästäkin huolimatta toki meilläkin on molemmat pikkudieselit lastutettuja eikä ongelmia ole ollut. Tosin meillä on huoltovälikin puolitettu, sekään ei varmaan kestävyyttä huononna. Meillä on äffässä se bmw oma performance kit missä tulee miedosti lisää voimaa. Olikohan tasan 200hp 520d:n otteessa
    Tästä olen samaa mieltä, tehon on vaikutettava jotenkin kaikkien osien ikään moottorissa.

    Mutta onko esim. 530d 535d ja 550d samat jakopään ketjut ?
    Mikäli on luulisi 530d ja 535d olevan reserviä tehon nostoon ilman ketjuongelmaa ?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Paljonko raili paineen nosto kuormittaa pumppua? Ja paljonko on pumpun kuorma vakiona jakopäälle?
    Last edited by VilleP; 17-07-2020, 18:15.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Sama jakopää on kuusi pyttysissä. Mitä luulet, onko hieman eri rasitukset lähtökohtaisesti?
    On ja ei. Neloskone toki lähtökohtaisesti on jakopäälle huonompi mutta yhtä lailla se rail paineen nosto vaikuttaa siihen kutoskoneen jakopäähän. Jostainsyystä nämä mistä ketju varoittamatta napsahtaa katki on yleensä lastutettuja. Tästäkin huolimatta toki meilläkin on molemmat pikkudieselit lastutettuja eikä ongelmia ole ollut. Tosin meillä on huoltovälikin puolitettu, sekään ei varmaan kestävyyttä huononna. Meillä on äffässä se bmw oma performance kit missä tulee miedosti lisää voimaa. Olikohan tasan 200hp 520d:n otteessa

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Sama jakopää on kuusi pyttysissä. Mitä luulet, onko hieman eri rasitukset lähtökohtaisesti?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.
    Rohkenen olla kovasti erimieltä. Rail paineen nosto tuskin pienentää pumpun ottamaa voimaa ja jako ketjun välityksellä pyörii rail pumppu

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.
    Niin tyhjäkäynti sen kait enimmäkseen tappaa...mutta tuskin suuri lisäteho kestävyyttä nyt ainakaan parantaa. :think

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei sillä jakopään kestolla ole ohjelmoinnin kanssa mitään tekemistä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?
    Jakopää saattaa ohjelmoimattomassa kestää paremmin...tai sitten ei.

    Sama moottorihan tuo on täysin. Ohjelmistollisesti vaan hieman vähemmän tehoa 518 kuin 520...

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Omassa on ihan kauhea kaasunvaste Eco pro:lla.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    D ?
    Lähtee liikkeelle 2 ja pitää matalia kierroksia yllä.

    Nappi on silmänlumetta jolla luodaan mielikuvia ostajalle.
    No no, kyllä tuo muuttaa mm ilmastoinnin kompuran tehoa alaspäin (ikkunat menee kyl huuruun kostealla ilmalla ) ja automaatti heittää vapaalle aina kun kaasun nostaa. Kyllä tuolla tankillisella löpöä sen 10 km pääsee pidemmälle

    Leave a comment:

Working...
X