Originally posted by penari
View Post
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
En ole jäänyt kaipaamaan comfortteja sporttipenkkien sijaan. Hyvät nämäkin on istua. Varmasti kropan muoto sanelee myös. 1500km tuli päivässä ajettua eikä penkeistä ainakaan jäänyt kiinni.
Lättänöitä en ottaisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View PostOK, pitää kaydä koeistumassa kaikkia. Meillä oli E39:ssä sport penkit ja jo siinä ne oli ihan helvetin hyvät.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View PostMinun mielestä nuo sport penkit kannattaa unohtaa ja vain katsella noita comfortteja, on sen verran paremmat säätömahdollisuudet että varmasti löytyy hyvä ajo asento.
Leave a comment:
-
-
Taitaa olla herkullisempaa tuo auton odottelu ja etsiminen kuin varsinainen osto ja sitten omistaminen.Mun mielestä sun ostotapa säästäen ja luottotieto-asiat ei kuulu meille muille mitenkään etkä ole omista syistäsi selitysvelvollinen kenellekään. Mutta itse kerroit ja koit sen tarpeelliseksi joten hyvä sitten niin. Sulla on pitkä harkinta-aika paketin miettimiseen ja hinnoitteluun. Myynnissä olevien autojen pyyntihinnat eivät määritä pitävästi mitä tulet saamaan, eli nyt sen määritteleminen mitä pystyt aikanaan ostamaan käytettävissä olevilla varoilla on aika hankalaa, korkeintaan suuntaa-antavaa. Helpompi kulma on varmaankin se, että pistät ecut pinoon, speksaat auton vähimmäisvaatimukset ja lähdet tarjoamaan niistä mitä on saatavilla. Ostaminen on paljon helpompaa kuin vaihtaminen. Saatat saada auton huomattavastikin alle käyvän hinnan ja silti molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Palsta ei myöskään pysty määrittämään minkälaisen auton tarvitset tai haluat eikä tietysti ole tarkoituskaan, se on aina henkilökohtainen kokemus. Mutta hyvää keskustelua ja näkemyksiä syntyy. Ja on kyllä kiva huomata että vedät rohkeasti tulta päin fiilispohjalta. Oma ajatus on se että kun jollain paskalla on ajettava niin saa se sentään tuntua edes joltain.
Lukuisten eri BMW-mallien kokeilemisen jälkeen olen palannut lähtöruutuun. Tämän päivän tunne on että idea minkä päälle loppu auto rakennetaan on 500-sarjan sedan takavetoisena ja kutoskoneella. Sen päälle ne enemmän tai vähemmän tarkeät varusteet joiden tärkeysjärjestykseen taitaa vaikuttaa eniten kuskin ikä. Mitä enemmän ikää sitä vähemmän "tuokin olis kiva"- ajattelua. Tärkeimmiksi muodostuu penkit, kulkemisen helppous, automaatti, parkkitututkat ja muut saatanan invavarusteet, ehdottomasti matala melutaso, soitin jota ei tarvitse huudattaa kuullakseen jne. Mukavuus siis urheilullisuuden edellä mutta riittävän voimareservin kera.
Ymmärrän toki farkun kohdalla mahdollisen tilantarpeen jos on lastenrattaat tai koira, mutta jos pitkäperäinen ei ole ehdoton välttämättömyys niin harkitsisin ottaisinko. Itsellä ei enää pieniä lapsia ole, lapsenlapsia kylläkin, ja koiraa ei enää ikinä tule varsinkaan päättämään minkälainen auto pitää olla.
Serkkupojalla on samanikäinen F11 520d kuin mun F10 530d, ja jokaikinen kerta kun istuu kyytiin niin päivittelee miten erilaiset autot voi olla kyseessä vaikka molemmissa kattava varustelu comfort-penkkeineen. Pidän itsekin näitä kahta eri korimallia melkein kahtena eri autona.
Leave a comment:
-
-
Minun mielestä nuo sport penkit kannattaa unohtaa ja vain katsella noita comfortteja, on sen verran paremmat säätömahdollisuudet että varmasti löytyy hyvä ajo asento.
Leave a comment:
-
-
JOS malttais säästää ja odottaa muutamia kuukausia kauemmin ja nostais budjettia kympistä muutamalla tonnilla niin:
Mitä tyyppivika eroja 520dA 2011 vs. 2014 ( vai onko )
mitä tyyppivika eroja 520dA vs. 530dA
mitä etuja 520dA 2014 vs. 530dA 2011 nelipyttyisen eduksi ( muuta kuin kulutus )
Tuo muutama tonni avais kyllä ovia ( mielestäni ) huomattavasti parempiin versioihin, joka taas vaikuttaisi malttiin säästää vielä muutaman kuukauden.....
Mielipiteeni siitä että autossa pitää olla comfort tai sport penkit on vain vahvistunut ja lisäksi haluan autoon sen eco, comfort, sport napin
Tämä että kyselen kutoskoneista ei tarkoita että maltan säästää niin kauan että sellaisen saisin. On realistista ajatella että tuon 10 000€ oon säästäny alkukevääksi, jos malttaisin säästää 12-13 000€ auton saisin noin vuoden päästä ja 530dA tulisi vasta 2021 jouluksi kotiin. Ellei hinnat sitten tipu reilusti nykyisestä.
Helvetti että on kova autokuume, eilen tutkin ja mietin ja kuolasin autoja useita tunteja netistä ja YouTubesta
Leave a comment:
-
-
Tonnin ebaysta.
Sigun auto vei 110 vakkarissa motarilla 5,8l/100km noin 150km matkalla. Pari kertaa joutui tietöiden takia nostamaan.
Leave a comment:
-
-
Tyhmä kysymys
Mitä muuten tuollainen 2014 vuoden M-Sport ratti maksais? ja meneeks se heittämällä 2011 vuoden ratin paikalle?
ps. vai meniks se niin ettei oo tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä jotka tällaisia kyselee
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View Post80-90 km/h vauhdilla 20d sedan kuluttaa 4,5-4,8L/100km, mitattuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by icecold View PostSelvä. Itsellä 20d (tosin 3-srj) ja kyllä säästöä tulee hieman pienemmilläkin ajoilla vrt. 30d.
Sillä 20d:lläkään ei pääse vitosen kulutukseen paitsi ehkä ajamalla 80km/h matka-ajoa.
Leave a comment:
-
-
Oon tässä asennoitunut ja laskeskellut että mahdollisesti siirrän ostoa niin että budjettia on enemmän kuin 10 000€ Ainakin nykyisellä tarjonnalla ei saa helpolla mieleistä yksilöä ellei tyydy lättäpenkkeihin ym.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by makebm5 View PostVaikka kuinka ohjelmoit sitä 530:stä niin ei siitä saa M550:stä tehtyä on niissä moottoreiden luonteissa sen verran iso ero.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostM550d :think
Säästät aika monta tonnia kun ostat sen 530xda ja viet Tuikulle ohjelmointiin, jos todella paljon haluat lisää potkua vaihdat pikkuisen osia ennen ohjelmaa.
Tehoon ei kannata tässä tapauksessa laittaa 20-30k€ turhaan, M550d ei paljon eroa hyvin varustellusta ja ohjelmoidusta 530d mallista, hyvin marginaalista, bensamoottorisissa ero on iso, M mallien hyväksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLukutaitoa on monen kaltaista, joka toinen kirjoittaja ehdottaa 30d moottorista kun aloittajan rahat ei siihen riitä. Neuvonantajia riittää joka lähtöön siis.
Leave a comment:
-
Leave a comment: