Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by TheRipper View Post
    Täytyy sitten kyllä muistaa myös että jos halvalla meinaa N47:n ostaa niin paljon ajettuun on tyytyminen ja sitten on kyllä jakopääremppaa tiedossa jos ei käy niin hyvä tuuri että olisi jo tehty. Ja siihen saa kyllä taas sen muutaman tonnin varata...Siksi minä sijoitan sen rahan mielummin suoraan N57 koneeseen...edes yksi murhe vähemmän.
    N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
    Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Mikiis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 906
      • Oulu

      Originally posted by joko View Post
      N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
      Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
      Ja silti joka kerta vituttaa, ku painaa kaasupoljinta😅
      F11 530d -11
      E91 -06 320d
      x2 Tuikut
      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4986
        • Paimio

        Originally posted by Hcet View Post
        Niin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
        n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin.
        Onhan niitä mutta niin paljon harvemmin että ei sitä oikein voi verrata. Olisikohan yksi kahdestakymmenestä N47 verrattuna...vai vieläkin vähemmän?
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2692
          • Tampere

          Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4986
            • Paimio

            Originally posted by JaniLap View Post
            Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
            Mutta tuohon on sentään kampanja menossa.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Originally posted by JaniLap View Post
              Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.
              Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
              Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • supermaniac1975
                Bimmer Rookie
                • Jun 2020
                • 123
                • Suomi

                Originally posted by joko View Post
                N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
                Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
                Hyvinkin pitkälti samaa mieltä!!!

                Se ostohetki ei määräänny sille milloin on rahat kasassa, vaan sillä milloin sopiva yksilö löytyy mihin rahat riittää. Siksi olette VALTAVAN tärkeässä roolissa. Kun rupean ihan aikuisten oikeasti autoista tarjoamaan rahaa olen ( toivottavasti ) jo hyvin kartalla mitä remontteja autoon on pitänyt tehdä, mitä siitä pitää ennen ostoa tarkistaa ja mitä varusteita autossa tulee olla.

                Lisäksi on tiedossa millaisen autosta haluan ja mitä muutokset maksaa esim. kuinka paljon alut maksavat jos alla jotkut kauheat kiekot.

                Comment

                • supermaniac1975
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2020
                  • 123
                  • Suomi

                  Originally posted by joko View Post
                  Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
                  Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
                  Millaisia lukemia 520dA:sta on immeiset ottaneet ja miten on vaikuttanut jo pieneen kulutukseen?

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by joko View Post
                    Palamaan syttymisen pystyy aika monessa tilanteessa estämään kun ajoissa (lue heti pihaan ajaessa) anappaa egr pois käytöstä.
                    Ja mitä tulee kaasun painamiseen niin eipä ole juurikaan harmittanut. Molemmat autot ovat ohjelmoituja, äffässä bmw oma power kit ja E91 on aj tech softa. Molemmat kulkee siten että millään suomen tiellä ei pysty kaasupoljinta kauaa pitämään pohjassa kun kortti (jolla teen perheen elannon) on hyllyllä. Mielipide olisi ollut kovasti eri parikymppisenä kylänkierto rassia ostaessa.
                    20d vs 30dx ei kyse ole revittelystä tai kaasun pohjassa pitämisestä. Minä pärjäisin työmatkaliikenteessä vaikka 10d moottorilla ja 35hv/80nm teholla, suuresti tätä enempää ei 30d käytetä päivittäisajossa. Ajelen melko rauhallisesti enkä paljon kiihdyttele kaasu pohjassa mutta se kuinka vaivatonta 30d liikkuminen on vrt 20d kun kyydissä on 3-5 henkilöä tai maassa lunta 10cm kuinka neliveto selvittää sen. Neliveto risteyksistä lähdöissä talvella on vaivatonta ja varmaa, takavedolla suunnitelman saa hioa loppuun ja silti jännittää. Matalaviritteinen 30d on aivan eri moottori kuin ylävireinen 20d, osakaasullakin. 20d hierovilla penkeillä ei etene lumessa yhtään vakaammin.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      20d vs 30dx ei kyse ole revittelystä tai kaasun pohjassa pitämisestä. Minä pärjäisin työmatkaliikenteessä vaikka 10d moottorilla ja 35hv/80nm teholla, suuresti tätä enempää ei 30d käytetä päivittäisajossa. Ajelen melko rauhallisesti enkä paljon kiihdyttele kaasu pohjassa mutta se kuinka vaivatonta 30d liikkuminen on vrt 20d kun kyydissä on 3-5 henkilöä tai maassa lunta 10cm kuinka neliveto selvittää sen. Neliveto risteyksistä lähdöissä talvella on vaivatonta ja varmaa, takavedolla suunnitelman saa hioa loppuun ja silti jännittää. Matalaviritteinen 30d on aivan eri moottori kuin ylävireinen 20d, osakaasullakin. 20d hierovilla penkeillä ei etene lumessa yhtään vakaammin.
                      Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by joko View Post
                        Meidän korkeuksilla ei ole lunta ollut viiteen vuoteen 10 senttiä maassa. Ajamassasi autossa on kyllä ollut vikaa kun meillä ainakin tulee vaivatta perässä molemmilla 20d koneilla 1600kg asuntovaunu. 6 kone on hieno mutta yhtään järkisyytä en löydä miksi se pitäisi arkikulkineessa olla. Ja edelleen, neliveto vie sen vähänkin bemari fiiliksen mikä näissä tuoreemmissa enää on. Takavedoilla olen ajanut kohta miljoona km eikä ole koskaan tarvinnut työntää tai vetää
                        20d ja muut 4syl moottorit ei ole ensimmäinen bmw hutilyönti.
                        Näitä sporttisia ovat valmistaneet ennenkin.


                        Ajamisen iloa.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4986
                          • Paimio

                          Originally posted by supermaniac1975 View Post
                          Millaisia lukemia 520dA:sta on immeiset ottaneet ja miten on vaikuttanut jo pieneen kulutukseen?
                          Jo valmiiksi heikolla jakopäällä toteutetusta moottorista en ehkä ensimmäisenä lähtisi hakemaan lisätehoja ulos...ainakaan vanhemmasta enemmän ajetusta.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • jiihaa
                            BTCF Member
                            • Jul 2012
                            • 17
                            • KÖYLIÖ

                            Ketjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..

                            Comment

                            • supermaniac1975
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2020
                              • 123
                              • Suomi

                              Originally posted by jiihaa View Post
                              Ketjun aloittajalla hyvä asenne toteuttaa haaveensa. Elämä on varsin lyhyt ja näitä autokauppoja tehdään tunteella tai järjellä. Tuo kutoskoneen olemassaolo autohankinnassa korostuu, jos aikaisemmin jo kokemusta kyseisestä moottorityypistä. Itsellä F10 hankkiessa rahat loppui kesken ja oli tyytyminen neloskoneeseen, kun piti saada m-sport paketilla. Uusin autohankinta suuntautuikin sitten taas kutoskoneisten suuntaan ja pitkän kyttäämisen jälkeen päähän kieroutunut päähänpinttymä, että pitää löytää 640xd m-sport GC imola rot värisenä, joita aika vähän Saksan markkinoillakin. Järki kuitenkin vielä heräsi ja koeajossa oli 530e, mutta, mutta, sitten tunne voitti ja nyt on kyseinen lintta pihassa. Periaatteella kerran täällä vain eletään, sillä koskaan ei tiedä, koska verisuoni katkee päästä tai korona iskee ja henki lähtee..
                              Juu askel kerrallaan kohti 550d:tä oon menossa ja lähes heti pääsisin jo hyppäämään pyörästä E-Sarjaan, mutta tuo 10 vuotta vanha F11 on nyt jo realistisestikin alle vuoden päästä ostettuna vaikka en tyytyisi hinnat alkaen malliin.

                              Niinkuin jo aikaisemmin totesin, autoa en tarvitse mutta BMW:n tarvitsen

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Jo valmiiksi heikolla jakopäällä toteutetusta moottorista en ehkä ensimmäisenä lähtisi hakemaan lisätehoja ulos...ainakaan vanhemmasta enemmän ajetusta.
                                Aika maltillinen kannattaa olla tehonlisäyksen kanssa. Itselläni on n47 koneessa tuo bemarin oma softaus eli sellainen että tehot ovat otteessa myös ja lisäys aika mieto. Softan lisäksi tulee mm. Isompi cooleri.

                                Tuohon itse kulutukseen niin kovin tarkkoja mittauksia ei ole tehty mutta f11 n47 automaatti takaveto menee vähemmällä kun talouden toinen E91 m47 moottorilla ja 6pykäläisellä manuaalilla. Tosin pitkässä juoksussa mahdollinen jakopään laitto saattaa tehdä tilanteessa kustannuksien puolesta tasapelin.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎