Originally posted by supermaniac1975
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Last edited by JaniLap; 17-07-2020, 20:21.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTästä olen samaa mieltä, tehon on vaikutettava jotenkin kaikkien osien ikään moottorissa.
Mutta onko esim. 530d 535d ja 550d samat jakopään ketjut ?
Mikäli on luulisi 530d ja 535d olevan reserviä tehon nostoon ilman ketjuongelmaa ?
Muistaakseni myös 520d ja 525/530/535 kutosien pumppu taas on omansa. Erona taisi olla mäntien määrä. Eikä varmaan ihan syyttä ole rail pumpulle olemassa ajoitus ohjetta (mahdetaan tasata värinöitä ajoittamalla se tiettyyn kulmaan). Itse en jaksa asiasta stressata, vien laitettavaksi sitten jos pamahtaa eikä tilanne olisi sen erilaisempi vaikka olisi itellä se 6 mukinen alla. Molempia on siis ollut, viimeiset 5 vuotta ennen äffää ajeltiin m47 koneisella 320d llä jossa aj tech softa ja menty ohjelmoituna meidän aikana 100tkm. Räjähtää jos räjähtää. Ja jos olisin kamalan tyytymätön neloseen niin en missään nimessä olisi toiseksikin autoksi ostanut vielä "huonompaa" nelosta. N47 on kuitenkin mainettaan parempi kone, valmistusmäärä huomioiden. Ei minulla huonoa sanottavaa ole m57 kutosestakaan, 140tkm veivasin sellaisella ilman mitään ihmeellisiä vikoja, mut toi ohjelmoitu n47 8 pykälöisellä laatikolla kulkee paremmin kun 530d 218hp 6 lovisella automaatilla. Tosin tilannehan kääntyy tietenkin ihan toisinpäin jos lastuttaa sen 6 koneisen, sitten alkaa olla aika hätäinen peli. Mut edelleen minusta pitää ottaa se budjetti huomioon, kympin pintaan ostettu äffä kutosella on 400 ajettu, nelosella se voi olla alle 300 ajettu (ja hyvässä lykyssä uudella moottorilla). Itse toimin niin että listattiin kriteerit molemmilta eli emännällä oli vaatimuksena 5-sarja ja väri ei mikään muu kuin valkoinen, webasto piti olla. Itseltäni tuohon lisäksi aito m sport, sport nahat, sähkökoukku, alle 200 ajettu, pro navi. Loput varusteet oli plussaa, moottorilla ei ollut väliä. Markkinoilla ei oikein ollut kun budjettina oli alle 20ke, mieluiten reilusti alle. Niimpä laitoin ostoilmoituksen ja tuosta se auto sit löytyi 35km päässä ja kaikki muut kriteerit täyttyi paitsi koukku piti retrofitata (reilu 500 meni siihen itse tehden käytetyillä osilla). Minusta noista ei kummastakaan saa sellaista harrasteauto fiilistä, ehkä ne on vielä liika uusia omaan makuun. Eniten ajofiilistä saa kun vanhan e36 aina välillä kaivaa tallista, ja pyörittää bensa kutosen käymäänF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View Post550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.Last edited by joko; 17-07-2020, 20:48.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Kulkemisesta.
20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.
Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20dLast edited by BMW525Xda; 17-07-2020, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen
Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKulkemisesta.
20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.
Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20dF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostNo miten paljon se 1 mäntäinen rasittavaa vs 3 mäntäinen?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEn tiedä, siksi kysyin.
Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View Post550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
550 tietysti sit erikseen.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View Postei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemminF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat
Comment
-
-
Originally posted by skt View PostOlen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment