Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2692
    • Tampere

    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    Mitä etuja 520d 2011 koneessa on 518d verrattuna jos molemmilla on ajettu suht saman verran, mutta 518d on ohjelmoitu?
    Ei tuollaista mallia ole olemassakaan, sillä 518d tuli vasta LCI-malliin (2013 alkaen).
    Last edited by JaniLap; 17-07-2020, 20:21.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2162
      • Vantaa

      550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Tästä olen samaa mieltä, tehon on vaikutettava jotenkin kaikkien osien ikään moottorissa.

        Mutta onko esim. 530d 535d ja 550d samat jakopään ketjut ?
        Mikäli on luulisi 530d ja 535d olevan reserviä tehon nostoon ilman ketjuongelmaa ?
        550 pumppu on ainakin eri ja on se koko moottorikin erilainen (näistä n57 moottori komboista on oma ketju tekniikka puolella jossa on syvemmin käyty läpi eri versioiden eroja)
        Muistaakseni myös 520d ja 525/530/535 kutosien pumppu taas on omansa. Erona taisi olla mäntien määrä. Eikä varmaan ihan syyttä ole rail pumpulle olemassa ajoitus ohjetta (mahdetaan tasata värinöitä ajoittamalla se tiettyyn kulmaan). Itse en jaksa asiasta stressata, vien laitettavaksi sitten jos pamahtaa eikä tilanne olisi sen erilaisempi vaikka olisi itellä se 6 mukinen alla. Molempia on siis ollut, viimeiset 5 vuotta ennen äffää ajeltiin m47 koneisella 320d llä jossa aj tech softa ja menty ohjelmoituna meidän aikana 100tkm. Räjähtää jos räjähtää. Ja jos olisin kamalan tyytymätön neloseen niin en missään nimessä olisi toiseksikin autoksi ostanut vielä "huonompaa" nelosta. N47 on kuitenkin mainettaan parempi kone, valmistusmäärä huomioiden. Ei minulla huonoa sanottavaa ole m57 kutosestakaan, 140tkm veivasin sellaisella ilman mitään ihmeellisiä vikoja, mut toi ohjelmoitu n47 8 pykälöisellä laatikolla kulkee paremmin kun 530d 218hp 6 lovisella automaatilla. Tosin tilannehan kääntyy tietenkin ihan toisinpäin jos lastuttaa sen 6 koneisen, sitten alkaa olla aika hätäinen peli. Mut edelleen minusta pitää ottaa se budjetti huomioon, kympin pintaan ostettu äffä kutosella on 400 ajettu, nelosella se voi olla alle 300 ajettu (ja hyvässä lykyssä uudella moottorilla). Itse toimin niin että listattiin kriteerit molemmilta eli emännällä oli vaatimuksena 5-sarja ja väri ei mikään muu kuin valkoinen, webasto piti olla. Itseltäni tuohon lisäksi aito m sport, sport nahat, sähkökoukku, alle 200 ajettu, pro navi. Loput varusteet oli plussaa, moottorilla ei ollut väliä. Markkinoilla ei oikein ollut kun budjettina oli alle 20ke, mieluiten reilusti alle. Niimpä laitoin ostoilmoituksen ja tuosta se auto sit löytyi 35km päässä ja kaikki muut kriteerit täyttyi paitsi koukku piti retrofitata (reilu 500 meni siihen itse tehden käytetyillä osilla). Minusta noista ei kummastakaan saa sellaista harrasteauto fiilistä, ehkä ne on vielä liika uusia omaan makuun. Eniten ajofiilistä saa kun vanhan e36 aina välillä kaivaa tallista, ja pyörittää bensa kutosen käymään
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Originally posted by VilleP View Post
          550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
          Nissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen


          Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.
          Last edited by joko; 17-07-2020, 20:48.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Kulkemisesta.
            20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.

            Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
            Last edited by BMW525Xda; 17-07-2020, 21:08.

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2162
              • Vantaa

              Originally posted by joko View Post
              Nissä on eri pumppu, 20d 2 mäntäinen pumppu nostetuilla paineilla lisää kuormaa jakopäälle epätasaisemmin kuin 30/35d 3 mäntäinen


              Edit, muisti pätkii, m57 on 3 mäntäinen, n57 2 mäntäinen ja n47 1 mäntäinen. Sitä voi miettiä mitä se sitten vaikuttaa että pyydrtäänkö lisää painetta 1 vai 2 mäntäiseltä pumpulta. Siksi ei ole kiinnostusta ottaa enempää kuin mitä tuo takuukin säilyttävä bmw oma paketti tarjoaa.
              No miten paljon se 1 mäntäinen rasittaa vs 3 mäntäinen?
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Kulkemisesta.
                20d 8v ei 200hv lastulla vastaa just just 525d 6v Vakiota, jää nopeudesta kuin nopeudesta kaikissa suorituksissa silti, kokeiltu. 235hv 30d on suvereeni 20d vastaan vaikka olisi mikä lastu. Noitten kuusi mukisten ero on selkein mitä enemmän paistia on kyydissä. 525d 265hv lastulla Menee sekin menojaan.

                Persdynot näyttää mitä näyttää mutta taustapeilissä näkyy 20d
                Varmasti, senhän kertoo jo numerotkin. Jokainen sitten puntaroi itse onko se auton tärkein ominaisuus kuinka kiihtyy esim nollasta kahteensataan.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by VilleP View Post
                  No miten paljon se 1 mäntäinen rasittavaa vs 3 mäntäinen?
                  Kerro sinä kun tietoa tuntuu olevan. Näin maallikon silmin 1 mäntäisessä olisi epätasaisempi kuormitussykli kuin 2 mäntäisessä. Voisiko siitä myös vetää johtopäätöksiä että voisi olla joku yhteys siihen että samat osat kestää n57 jakopäässä paremmin kuin n47? Jokatapauksessa aika kaukana ollaan aiheesta. Mikäli haluaa jotain nykyvehkeitä ostaa niin ei löydy yhtään laitetta missä ei joku tyyppivika olisi. Aikaa ennen netin ja auto foorumeiden yleistymistä niistä ei vain huudeltu yhtä laajasti
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2162
                    • Vantaa

                    En tiedä, siksi kysyin.

                    Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.
                    Last edited by VilleP; 17-07-2020, 21:34.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by VilleP View Post
                      En tiedä, siksi kysyin.

                      Kunhan ei vaan olisi syy neli sylinterien värähtelyssä vs kuusi pyttyinen.
                      Varmasti ja sinne harvakseltaan kuormituspiikin tekevä 1 mäntäinen pumppu vielä pyöritettäväksi. Saattaapi olla että omaani vaihdatan ketjun kaikkineen kun 200tkm on täynnä. Kun kaikki sen kestoon vaikuttavat asiat on vain loppujenlopuksi arvailuja. Joku tehtaan insinööri voisi olla viisaampi mutta itse nyt listaisin ainakin jakopäälle seuraavat syyt : long life, start/stop, ylimääräinen tyhjäkäynti, nostettu rail paine. Jotenkin siinä vain yhteys on että vakiona jakopää voi ääntää vaikka kymmeniä tuhansia eikä katkea. Lastutetuissa kuulemma varoittamatta katki. Vai voisiko olla että niissä on sitten rail pumppu leikannut kiinni ja ketju poikki? Kuinka moni sitten enää sitä hajonnutta raatoa kovin syvällisesti tutkii täystuhon jälkeen. Minun omalla on ajettu uudesta saakka 15tkm öljynvaihtovälillä, ei start stoppia, tyhjäkäynnistä ei voi tietää, bmw oma tehonnosto ollut miltei uudesta. Ajattelin että 200tkm kohdalla vaihdetaan ehkäpä ketju ja hilut varmuudeksi, mut katotaan sitä sitten kun se hetki lähenee
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • pyyn0
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 1053
                        • Fin

                        Originally posted by VilleP View Post
                        550d ainakin eri numerolla. 535d asti kaikissa sama kettingi, joten 520 softaus ei paljoa sen käyttöikää lyhennä.
                        Eikös n47 ja n57 ole eri alaketju? Eli juuri se kampuralta pumpulle menevä.

                        550 tietysti sit erikseen.
                        -BMW F11 530xd -12
                        -BMW E60 530dA -04
                        -BMW E23 735iA -85
                        Ex
                        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                        -BMW E39 528i 96

                        Comment

                        • supermaniac1975
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2020
                          • 123
                          • Suomi

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Ei tuollaista mallia ole olemassakaan, sillä 518d tuli vasta LCI-malliin (2013 alkaen).
                          ei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemmin

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by supermaniac1975 View Post
                            ei KUKAAN ole väittänytkään että 518d ois tullut aikaisemmin
                            Tuli muuten vielä mieleen niistä ajotila napeista niin meilläkin ne on, kun on sport automaatti ruksittu niin tulee rattiläpyskät ja ajotila valitsin siinä mukana. Olen joskus tuota käyttänyt, mut pääsääntöisesti jos pitää rivakampi ohitus tehdä niin käytän nuota rattiläpysköitä silloin. Eli jos on ratissa ne läpyskät niin silloin on aina myös tuo ajotila valitsin. Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • skt
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 348
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Sen valitsimen hyödyllisyyteen en ota mitään kantaa. Toiselle ne voi olla se juttu, meille tarpeettomat
                              Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
                              F11 LCI 520d -14
                              F45 225xe -17
                              Ex. E61 LCI 520d -08,
                              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by skt View Post
                                Olen tykännyt Eco-tilan rullausmoodista. Kun kaasun ottaa pois, rullaa vapaalla. On näppärä ainakin Etelä-Pohjanmaan Lakeuksilla. Moottorijarrutuksen puute voi olla epäkäytännöllinen mäkisessä maastossa, mutta saa senkin päälle tarvittaessa.
                                Täytyy kyllä myöntää etten ole edes kokeillut koko Eco tilaa, mahtaako sitä edes olla pre fl malleissa? Lähinnä olen etsinyt sieltä sport puolta mutta rivakampaan ohitukseen on kyllä ratin läpyskät kätevämmät, tai sit vain painaa sen kaasun syvälle ja antaa tekniikan hoitaa
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎