Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 nakutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkusM
    Bimmer Rookie
    • May 2020
    • 32
    • Tampere

    #91
    Originally posted by OVi View Post
    Mulla oli vastaavaa nakuttelua -12 vuotisessa 530d:ssä ja se hävisi suuttimien vaihdolla, mutta vika ei ollut suuttimissa, koska nakuttelua alkoi taas kuulumaan 10 tkm ajon jälkeen. Vähän jäi sellainen kutina, että johonkin suuttimeen kohdistui epätasainen voima suutinpesän pohjasta, jonka vuoksi se alkoi tiputtelemaan puolilämpimällä koneella (50-75 C öljyn lämmöillä), eli lähtisin liikkeelle suutinpesien kalvaamisesta.

    Mulla olis kaksi videotakin äänestä, mutta eipä niitä saa tänne liitettyä.
    Vaihdeltiin tuossa sähköpostia ja tosiaan sama ääni on itsellä kuin OVi:llakin. Onko ajatuksia miten tätä lähteä testaamaan, ISTA ei anna suutinten korjausarvoista mitään virhettä vaan kaikki ovat rajojen sisältä. Ei huvittaisi viedä diesel huoltoon testauttamaan kaikkia suuttimia jos vika ei olekaan niissä, kuitenkin kustannus lienee noin 45e/ testattu suutin sekä muutama tunti töitä imusarjan kanssa..

    Ykkössylinterin hehku vaihdettu, oli melko nokinen vaihdettaessa. Myös öljyt vaihdettu ja suodatin puukotettu ja aivan puhdasta tälläkin kertaa. Voiko tällä olla yhteyttä eli hehku on mennyt rikki ja suutin nokeentunut tai suutin vuotaa ja on rikkonut hehkun?

    Click image for larger version

Name:	20210117_184420.jpg
Views:	1
Size:	165.4 KB
ID:	4838779
    Last edited by MarkusM; 17-01-2021, 18:49.
    BMW 530 F10 -13, m-sport

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #92
      Originally posted by MarkusM View Post
      Vaihdeltiin tuossa sähköpostia ja tosiaan sama ääni on itsellä kuin OVi:llakin. Onko ajatuksia miten tätä lähteä testaamaan, ISTA ei anna suutinten korjausarvoista mitään virhettä vaan kaikki ovat rajojen sisältä. Ei huvittaisi viedä diesel huoltoon testauttamaan kaikkia suuttimia jos vika ei olekaan niissä, kuitenkin kustannus lienee noin 45e/ testattu suutin sekä muutama tunti töitä imusarjan kanssa..

      Ykkössylinterin hehku vaihdettu, oli melko nokinen vaihdettaessa. Myös öljyt vaihdettu ja suodatin puukotettu ja aivan puhdasta tälläkin kertaa. Voiko tällä olla yhteyttä eli hehku on mennyt rikki ja suutin nokeentunut tai suutin vuotaa ja on rikkonut hehkun?
      Oletko koittanut eri moottoriöljyllä että onko ääni erilainen? Toki tuskin tuon takia kannattaa vaihtamaan alkamaan mutta seuraavassa öljynvaihdossa eri kamat sisään?

      Vaikuttikos jotkut suuttimenpuhdistusaineet niin että myös käyntiääni oli "pehmeämpi" kun ainetta on tankissa? Jos tälläisellä saisi ääneen muutoksen niin voisiko ajatella että tuo on sitten kiinni palotapahtumasta? Eikös nesteen mydiesel pidä ainakin joidenkin mukaan hiukan erilaista ääntä?

      edit. Onko imusarjan läpät toiminnassa? Onko imusarjan karstaisuutta tsekattu?

      Täällä on myös jotain suutinjumppaa tehty vastaavien hommien takia.
      Last edited by fraatti; 18-01-2021, 00:01.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • MarkusM
        Bimmer Rookie
        • May 2020
        • 32
        • Tampere

        #93
        Originally posted by fraatti View Post
        Oletko koittanut eri moottoriöljyllä että onko ääni erilainen? Toki tuskin tuon takia kannattaa vaihtamaan alkamaan mutta seuraavassa öljynvaihdossa eri kamat sisään?

        Vaikuttikos jotkut suuttimenpuhdistusaineet niin että myös käyntiääni oli "pehmeämpi" kun ainetta on tankissa? Jos tälläisellä saisi ääneen muutoksen niin voisiko ajatella että tuo on sitten kiinni palotapahtumasta? Eikös nesteen mydiesel pidä ainakin joidenkin mukaan hiukan erilaista ääntä?

        edit. Onko imusarjan läpät toiminnassa? Onko imusarjan karstaisuutta tsekattu?

        Täällä on myös jotain suutinjumppaa tehty vastaavien hommien takia.
        https://www.bimmerfest.com/threads/b...noise.1364455/
        Suutinpuhditusaineella oli mielestäni positiivinen vaikutus ääneen, en ainakaan sillä tankillisella ääntä oikeastaan kuullut. Pitää kokeilla seuraava tankillinen nesteen dieseliä. Moottoriöljy ja suodatin tosiaan vaihdettu, mutta joka tapauksessa merkkihuoltokin käyttää samaa shell helixiä niin eroa äänessä ei sen suhteen ole.

        Pitää hieman tutkia lisää ja palata tänne kun alkaa aukemaan enemmän.
        BMW 530 F10 -13, m-sport

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1259
          • Kainuu

          #94
          Miten moottoriöljyn sekaan laitettavat puhdistus aineet? Itsellä hiljeni moottorin kyllä selvästi käsittelyllä.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • Kiimalainen
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 100
            • Kuvansi

            #95
            Tähän nakutukseen taisi omassa moottorissa olla syy öljyssä joka aiheutti nakutuksen äänen talviaikaan. Öljynä olen käyttänyt gulf 5w30 ll04 luokituksen öljyä ja sen kun vaihtoi castrol 0w30 öljyyn niin loppui nakutus haalealla koneella.

            Eli melko varmasti nakutusääni tuli hydraulinostimista tuon gulf öljyn takia jota epäilinkin.
            F01 730d -09

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              #96
              Kysyn tältäkin puolelta kun täällä on eniten N57-koneita. Ja asiallinen valmis keskustelu aiheesta.

              Autossa on N57Z-kone (35d). Ja siinä on erikoinen, ainoastaan lämpimänä, "pintakaasuveto" päällä kuuluva, aivan mieto nakutus. Siis niin mieto että apparin paikalta sitä ei osaa edes huomata, mutta kuskin paikalla siihen alkaa nopeasti kiinnittämään huomiota. Nakutus on siis siinä rajamailla että häiritseekö vai ei. Ajettu 120tkm ja vuosimalli 2015.

              - Esiintyy vain lämpimällä koneella
              - Ei kuulu tyhjäkäynnillä. Käy tyhjäkäyntiä suorastaan esimerkillisen siististi. Ja myös paikallaan kaasuteltaessa käynti on siisti.
              - Sitten kun lähtee liikkeelle kevyellä kaasulla, kuuluu pieni, ei kovin terävä naputus koneesta. Ja vain kun kiihdyttää rauhallisesti. Ja vain 1-3 vaihteella, jonka jälkeen nelosella vaimenee miltei kuulumattomiin. Oikeastaan 50km/h yläpuolella sitä ei enää kuule.
              - Kun lisää vetoa/kuormitusta, niin nakutus vaimenee.
              - Nakutus on tasainen moottorin käyntiin sulautuva.
              - Suuttimien korjausarvot on ns. "täydelliset".
              - Vakiosofta ja ohjelmisto-taso juuri päivitetty tuoreimpaan.

              Onko tuollaiseen kukaan vielä törmännyt? Olennainen tieto on se, että kuuluu vain kevyellä vedolla ja vaimenee selvästi kun vaihde vaihtuu kolmoselle ja neloselle. Eikä kuulu tyhjäkäynnillä.
              Last edited by JKK; 13-12-2021, 01:51.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5272
                • Pirkkala

                #97
                Originally posted by JKK View Post
                Kysyn tältäkin puolelta kun täällä on eniten N57-koneita. Ja asiallinen valmis keskustelu aiheesta.

                Autossa on N57Z-kone (35d). Ja siinä on erikoinen, ainoastaan lämpimänä, "pintakaasuveto" päällä kuuluva, aivan mieto nakutus. Siis niin mieto että apparin paikalta sitä ei osaa edes huomata, mutta kuskin paikalla siihen alkaa nopeasti kiinnittämään huomiota. Nakutus on siis siinä rajamailla että häiritseekö vai ei. Ajettu 120tkm ja vuosimalli 2015.

                - Esiintyy vain lämpimällä koneella
                - Ei kuulu tyhjäkäynnillä. Käy tyhjäkäyntiä suorastaan esimerkillisen siististi. Ja myös paikallaan kaasuteltaessa käynti on siisti.
                - Sitten kun lähtee liikkeelle kevyellä kaasulla, kuuluu pieni, ei kovin terävä naputus koneesta. Ja vain kun kiihdyttää rauhallisesti. Ja vain 1-3 vaihteella, jonka jälkeen nelosella vaimenee miltei kuulumattomiin. Oikeastaan 50km/h yläpuolella sitä ei enää kuule.
                - Kun lisää vetoa/kuormitusta, niin nakutus vaimenee.
                - Nakutus on tasainen moottorin käyntiin sulautuva.
                - Suuttimien korjausarvot on ns. "täydelliset".
                - Vakiosofta ja ohjelmisto-taso juuri päivitetty tuoreimpaan.

                Onko tuollaiseen kukaan vielä törmännyt? Olennainen tieto on se, että kuuluu vain kevyellä vedolla ja vaimenee selvästi kun vaihde vaihtuu kolmoselle ja neloselle. Eikä kuulu tyhjäkäynnillä.
                Väittäisin että tuo ääni kuuluu suuttimista, olen törmännyt monissa common rail dieseleissä. Oma mielipide on että se on vain ääni, ei vaikuta auton toimintaan.
                Toki en ole kuullut sinun autosi ääntä mutta näin arvioin kuvauksesi perusteella.
                Toki tuota ääntä ei uutena kuulu.
                Olen myös ajanut n57 koneisella autolla missä tuo nalkutus kuuluu
                Last edited by Urpo_rotta; 13-12-2021, 11:28.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

                  #98
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Väittäisin että tuo ääni kuuluu suuttimista, olen törmännyt monissa common rail dieseleissä. Oma mielipide on että se on vain ääni, ei vaikuta auton toimintaan.
                  Toki en ole kuullut sinun autosi ääntä mutta näin arvioin kuvauksesi perusteella.
                  Toki tuota ääntä ei uutena kuulu.
                  Olen myös ajanut n57 koneisella autolla missä tuo nalkutus kuuluu
                  Joo, se on sellainen mieto naputuksen ja "räknätyksen" joku omituinen välimuoto ja koko ajan on sellainen fiilis että on jotenkin suutinperäinen ääni. Ja oma vaistoni myös sanoo, että ei ole ns. vaarallinen ääni. Eikä se muutenkaan pistä korvaan muulloin kuin liikennevaloista lähdettäessä 0-40km/h nopeusalueella. Mutta samaan aikaan vaisto sanoo että tuskin se tehtaalta on lähtenyt tuollaisena. Mutta pitää katsella jos investoisi suuttimien huoltoon tai ainakin pistäisi uude pohjatiivisteet niihin.

                  Mitenkäs nuo alakerran laakeriongelmat.... Onko ne alkupään N57-vaivoja vai onko rakenteisiin tehty LCI-koneiden myötä jotain muutoksia? Vai porsiiko alakerrat samalla tavalla uudemmistakin? Mihin mittakaavaan noiden laakeriporsimisten määrä asettuu? Onko ne poikkeuksellisia vai miten todennäköisiä ne on softaamatomissa koneissa alle 200tkm?
                  Last edited by JKK; 13-12-2021, 23:16.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1179
                    • lahti

                    #99
                    Originally posted by JKK View Post
                    Joo, se on sellainen mieto naputuksen ja "räknätyksen" joku omituinen välimuoto ja koko ajan on sellainen fiilis että on jotenkin suutinperäinen ääni. Ja oma vaistoni myös sanoo, että ei ole ns. vaarallinen ääni. Eikä se muutenkaan pistä korvaan muulloin kuin liikennevaloista lähdettäessä 0-40km/h nopeusalueella. Mutta samaan aikaan vaisto sanoo että tuskin se tehtaalta on lähtenyt tuollaisena. Mutta pitää katsella jos investoisi suuttimien huoltoon tai ainakin pistäisi uude pohjatiivisteet niihin.

                    Mitenkäs nuo alakerran laakeriongelmat.... Onko ne alkupään N57-vaivoja vai onko rakenteisiin tehty LCI-koneiden myötä jotain muutoksia? Vai porsiiko alakerrat samalla tavalla uudemmistakin? Mihin mittakaavaan noiden laakeriporsimisten määrä asettuu? Onko ne poikkeuksellisia vai miten todennäköisiä ne on softaamatomissa koneissa alle 200tkm?
                    Mä en tiedä ainakaa yhtää 2014-> n57:skaa joka olis laakereistaa levinny ja on muutoksia tehty koneesee, runkopukit vahvistettu ja kampiakseli on erillainen. Nämä ainaki alakerran osalta erillaista.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      Originally posted by JKK View Post
                      Joo, se on sellainen mieto naputuksen ja "räknätyksen" joku omituinen välimuoto ja koko ajan on sellainen fiilis että on jotenkin suutinperäinen ääni. Ja oma vaistoni myös sanoo, että ei ole ns. vaarallinen ääni. Eikä se muutenkaan pistä korvaan muulloin kuin liikennevaloista lähdettäessä 0-40km/h nopeusalueella. Mutta samaan aikaan vaisto sanoo että tuskin se tehtaalta on lähtenyt tuollaisena. Mutta pitää katsella jos investoisi suuttimien huoltoon tai ainakin pistäisi uude pohjatiivisteet niihin.

                      Mitenkäs nuo alakerran laakeriongelmat.... Onko ne alkupään N57-vaivoja vai onko rakenteisiin tehty LCI-koneiden myötä jotain muutoksia? Vai porsiiko alakerrat samalla tavalla uudemmistakin? Mihin mittakaavaan noiden laakeriporsimisten määrä asettuu? Onko ne poikkeuksellisia vai miten todennäköisiä ne on softaamatomissa koneissa alle 200tkm?
                      Tähän oman auton nakatukseen liittyen.... Eilen ilmiöön tuli ihan uusi ulottuvuus, kun yhtäkkiä risteyksestä lähtiessä koneesta alkoi kuulumaan todella kova metallinen räkätys/ränätys, joka kesti kerrallaan muutaman sekunnin. Alkoi ja katosi kuin veitsellä leikaten. Ääntä on vähän vaikea kuvailla mutta muistutti sellaista ääntä kuin koneen sisällä olisi helissyt hetkellisesti nippu pieniä biljardipalloja. Tuli vahvasti sellainen tunne että jokin hydraulinen nostaja tai keinu olisi hetkellisesti ollut jumissa. Silloin kun ääni alkoi, niin kierroksia oli n.2000rpm ja veto pintakaasulla. Ja se katosi samantien kun löysäsi tai lisäsi kaasua. Esiintyi noin kymmenen kertaa eilisen aikana mutta tänään ei enää ollenkaan? Ääni oli sen pienen hetken esiintyessään niin kova että peitti muun moottorin äänen alleen.

                      Kysymys: Onko näissä N57:ssa ollut ongelmia hydraulisten nostajien kanssa? Autollahan on ajettu vasta 120tkm, mutta ilmeisesti öljynvaihtovälit ihan tappiin saakka. Öljyt on tosin ihan juuri vaihdettu. Soitin tänään auton myyneelle liikkeelle ja ehdotin että otettaisiin venttiilikoppa auki ja käytäisiin läpi ja uusittaisiin hydr. nostajat. Ja samalla näkisi ketjun kunnon ja voisi testauttaa (tai kokonaan uusia) myös suuttimet. Saisi aika monta vikakohdetta kerralla käytyä läpi. Parhaassa tapauksessa tuo jatkuvana autossa oleva pintakaasualueen perusnakatus voisi liittyä tähän eiliseen ränätykseen.

                      Onko mitään rakentavia ajatuksia tästä?
                      Last edited by JKK; 24-12-2021, 03:46.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        Originally posted by JKK View Post
                        Tähän oman auton nakatukseen liittyen.... Eilen ilmiöön tuli ihan uusi ulottuvuus, kun yhtäkkiä risteyksestä lähtiessä koneesta alkoi kuulumaan todella kova metallinen räkätys/ränätys, joka kesti kerrallaan muutaman sekunnin. Alkoi ja katosi kuin veitsellä leikaten. Ääntä on vähän vaikea kuvailla mutta muistutti sellaista ääntä kuin koneen sisällä olisi helissyt hetkellisesti nippu pieniä biljardipalloja. Tuli vahvasti sellainen tunne että jokin hydraulinen nostaja tai keinu olisi hetkellisesti ollut jumissa. Silloin kun ääni alkoi, niin kierroksia oli n.2000rpm ja veto pintakaasulla. Ja se katosi samantien kun löysäsi tai lisäsi kaasua. Esiintyi noin kymmenen kertaa eilisen aikana mutta tänään ei enää ollenkaan? Ääni oli sen pienen hetken esiintyessään niin kova että peitti muun moottorin äänen alleen.

                        Kysymys: Onko näissä N57:ssa ollut ongelmia hydraulisten nostajien kanssa? Autollahan on ajettu vasta 120tkm, mutta ilmeisesti öljynvaihtovälit ihan tappiin saakka. Öljyt on tosin ihan juuri vaihdettu. Soitin tänään auton myyneelle liikkeelle ja ehdotin että otettaisiin venttiilikoppa auki ja käytäisiin läpi ja uusittaisiin hydr. nostajat. Ja samalla näkisi ketjun kunnon ja voisi testauttaa (tai kokonaan uusia) myös suuttimet. Saisi aika monta vikakohdetta kerralla käytyä läpi. Parhaassa tapauksessa tuo jatkuvana autossa oleva pintakaasualueen perusnakatus voisi liittyä tähän eiliseen ränätykseen.

                        Onko mitään rakentavia ajatuksia tästä?
                        Juutuupissa oli aikoineen joku N57 video missä esiteltiin nostajia nakutuksen aiheuttajaksi. Vika oli kuitenkin muistaakseni lopulta ketjussa.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Kahimooni
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 122
                          • Espoo

                          Mulla kylmänä kone naputti mutta lämpimänä lakkasi. Syynä lopulta löystyneet ketjut. Ajettu tosin 400 tkm. N57 masiina.

                          -K

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2325
                            • Uusimaa

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Juutuupissa oli aikoineen joku N57 video missä esiteltiin nostajia nakutuksen aiheuttajaksi. Vika oli kuitenkin muistaakseni lopulta ketjussa.
                            Tämä tapaus on taas juuri päiinvastainen. Ja vielä niinkin kummallinen tapaus, että naputus esiintyy selvimmin oikeastaan vain lämpimällä kelillä, ja pintakaasulla vedosssa. Eli edes itsessään lämmin kone ei ole ainoa tekijä vaan myös ulkolämpötila. Aamulla ajelin 40km matkan lämpimästä hallista -20c pakkasessa. Ja huomasin perillä että vaikka kone on täysin käyntilämmin, niin tuota nakatusta tuskin edes havaitsi. Silloin kun se kuuluu, tulee selvästi jostain moottoriin liittyvästä, koska se on suorassa yhteydesä kierroksiin.

                            Vaikeaksi menee.... Voisi kuvitella että nakuttava suutin, venttiilinnostajat tai koneen sisäiset komponentit ei juurikaan välitä muusta kuin moottorin lämpötilasta. Mutta mikä voi olla sellainen komponentti, jonka nakutukseen vaikuttaa myös ulkolämpötila noin paljon? Eli mihin pakkasella on vaimentava vaikutus? Nollakelillä nakutus on hyvin selkeää.

                            Hihnapyörä (värinänvaimennin)? Alipainepumppu? Onko ajatuksia?

                            Sen verran tästä voi sanoa, että ei kuullosta vaaralliselta ääneltä, mutta sellaiselta jonka ratkaisusta syntyy helposti pakkomielle.....
                            Last edited by JKK; 25-12-2021, 14:47.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5272
                              • Pirkkala

                              Originally posted by JKK View Post
                              Tämä tapaus on taas juuri päiinvastainen. Ja vielä niinkin kummallinen tapaus, että naputus esiintyy selvimmin oikeastaan vain lämpimällä kelillä, ja pintakaasulla vedosssa. Eli edes itsessään lämmin kone ei ole ainoa tekijä vaan myös ulkolämpötila. Aamulla ajelin 40km matkan lämpimästä hallista -20c pakkasessa. Ja huomasin perillä että vaikka kone on täysin käyntilämmin, niin tuota nakatusta tuskin edes havaitsi. Silloin kun se kuuluu, tulee selvästi jostain moottoriin liittyvästä, koska se on suorassa yhteydesä kierroksiin.

                              Vaikeaksi menee.... Voisi kuvitella että nakuttava suutin, venttiilinnostajat tai koneen sisäiset komponentit ei juurikaan välitä muusta kuin moottorin lämpötilasta. Mutta mikä voi olla sellainen komponentti, jonka nakutukseen vaikuttaa myös ulkolämpötila noin paljon? Eli mihin pakkasella on vaimentava vaikutus? Nollakelillä nakutus on hyvin selkeää.

                              Hihnapyörä (värinänvaimennin)? Alipainepumppu? Onko ajatuksia?

                              Sen verran tästä voi sanoa, että ei kuullosta vaaralliselta ääneltä, mutta sellaiselta jonka ratkaisusta syntyy helposti pakkomielle.....
                              Jos se on hyvinkin tarkka kaasun asennosta niin oma arvaus edelleen on ne suuttimet
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2325
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Jos se on hyvinkin tarkka kaasun asennosta niin oma arvaus edelleen on ne suuttimet
                                Kyllä se itseasiassa on erittäin tarkka siitä kaasun asennosta. Alkaa hyvin tarkasti tietyllä pintakaasun alueella ja lakkaa myös nopeasti kun kuormitusta lisää.

                                Muuten olisin itsekin jo 100% vakuuttunut suuttimista mutta tuo pakkaskelin vaikutus vielä aavistuksen hämää ja sotkee diagnoosia. Eli kova pakkanen toimii vaimentavana tekijänä.
                                Last edited by JKK; 25-12-2021, 17:31.
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎