Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Hyvät shoppaukset, mutta ei minusta istu kyllä F10:iin yhtään.

    Takaa OK, mutta edestä karmea .

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • ///Mikko
      Pornographer
      • Jan 2003
      • 3202
      • Helsinki

      Originally posted by teropa View Post
      Hyvät shoppaukset, mutta ei minusta istu kyllä F10:iin yhtään.

      Takaa OK, mutta edestä karmea .

      Tero
      No toivotaan, ettei tule mitään tuon tyylistä M-Sporttia

      Ja tästä siis pöllitty osat:

      E84 BMW X1 2.0d XDrive
      Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
      ex: BMW E46 330CiA Individual

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7438
        • Oulu

        Originally posted by teropa View Post
        Takaa OK, mutta edestä karmea .
        Heh, ite ajattelin juuri päinvastaista.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

          Originally posted by exodus View Post
          En kyllä ymmärrä miten jotkin harhaoppiset saa tuon perän näyttämään primeralta. Ennemmin primeran perässä matkittiin E34:ää. Tämä F10 on taas jotain ihan muuta.

          Peräluukku näyttää muuten aika lyhyeltä. Saakohan sinne mitään matkalaukkua suurempaa sisään? No, pääasia että perä on todella linjakkaan, jopa coupemaisen näköinen.
          Ei tuo perä näytä tippaakaan primeralta, mutta jotenkin ihmeellisesti noista valoista tulee tuo vanha katiska mieleen. Ja hienohan tuo perse on anyhow.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • [BMW]
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 700
            • Joensuu

            On kyllä todella onnistunut kokonaisuus, takavaloja myöten. Perä näyttää todella "voimakkaalta" ja muutenkin on jämäkän näköinen laitos. Ehkä noissa etuvaloissa ois voinu käyttää vähän enemmän mielikuvitusta koska niistä tulee mieleen seiska sarja, tosin ihan hyvä noinkin.

            Tämä muotoilu iski kyllä heti, toisin oli ykkös sarjassa ja e60 kohdalla jotka vasta nyt alkavat näyttää omaan silmään hyvältä. Minusta E60 on luonnossa todella hieno auto ja kuvat ei aina tee sille oikeutta, onhan se tosin aika siron ja kevyen näköinen vitos bemariksi e39 jälkeen. E60 kun madaltaa ja laittaa isot vanteet alle alkaa ulkonäkö muuttua aika paljon.
            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
            -----------------------------
            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

            Comment

            • spjarv
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 83
              • Espoo

              Harvassa on ne e60:t, jotka parkkipaikalla nähtynä ovat aiheuttaneet mitään omistamishaluja, pikemminkin sellaisen olon että "hyvä etten vaihtanut e39:ää". Hienojakin on, mutta karvalakki-e60 on todella tympeän näköinen.

              Mutta näiden kuvien jälkeen alkaa kyllä tosiaan autonvaihto lähestyä. Omasta mielestäni e34 ja e39 ovat yhä hienoimpia vitosia, mutta uuden tekniikan autoksi tuo auto palaa komeasti oikealla tavalla "modernisti juurilleen". E39:n tyylinen röyhkeä lookki ja modernit mukavuudet sisällä. Come to papa! Mutta mikä väri...
              ajossa 328iA M sport '13
              ex. e39 535iA '01 facelift (2007-2012), e34 525i '91 (1999-2007) ja e30 324td '86 (-1999)

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                Lyhyt "walk around" video juutuubissa: http://www.youtube.com/watch?v=qtjWC0M7SJ0
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  Originally posted by spjarv View Post
                  Mutta mikä väri...
                  Samaa minäkin mietin. Promoissa ei ole tainnut olla kuvia mustasta ollenkaan?
                  No, onpa tuota väriä aikaa miettiä vuosikausia, eikä sittenkään voi juuri valita kun on käytettyä ostamassa...

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    Originally posted by spjarv View Post
                    Mutta näiden kuvien jälkeen alkaa kyllä tosiaan autonvaihto lähestyä. Omasta mielestäni e34 ja e39 ovat yhä hienoimpia vitosia, mutta uuden tekniikan autoksi tuo auto palaa komeasti oikealla tavalla "modernisti juurilleen". E39:n tyylinen röyhkeä lookki ja modernit mukavuudet sisällä. Come to papa! Mutta mikä väri...
                    Niinpä niin, KV-foorumeilla onkin todettu, että uusi 5:n on kollaasi kaikista tämän hetkisistä myynnissä olevista BMW-autoista. Siinä ei ole mitään sellaista omaa, joka tekisi siitä selvästi tunnistattavan muista malleista.

                    Tähän massa-ajatteluun BMW onkin pyrkinyt, niin tylsää kuin se onkin. Ei ärsytetä ketään, vaan pelataan varman päälle. Harmillista Tojota-ajattelua.

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Niinpä niin, KV-foorumeilla onkin todettu, että uusi 5:n on kollaasi kaikista tämän hetkisistä myynnissä olevista BMW-autoista. Siinä ei ole mitään sellaista omaa, joka tekisi siitä selvästi tunnistattavan muista malleista.

                      Tähän massa-ajatteluun BMW onkin pyrkinyt, niin tylsää kuin se onkin. Ei ärsytetä ketään, vaan pelataan varman päälle. Harmillista Tojota-ajattelua.
                      taidat olla kyllä poikkeus siinä joukossa, jonka mielestä uudessa vitosessa ei ole mitään omaa.

                      Miltä tuon auton sitten pitäisi sinusta näyttää? Avaruussukkulalta, vaiko täysin hukata nuo määrätyt bemarin vakiopiirteet? En oikein ymmärrä (vaikken tosiaankaan tuomitse), miten F10:stä saadaan revittyä niin paljo negatiivista. Sehän on kuin E39 mutta modernisoituna sisältä ja päältä. Sama aggressiivinen "sleek" lookki ja aivan auton kokoinenkin vielä. Minusta E60 jos joku on ollut muotoilultaan kauttaaltaan helvetin ruma ja epäonnistunut tuotos, jossa on paremman puutteessa lähdetty hakemaan tommosta avaruusseikkailu settiä, monien ratkaisuiden ollessa lähinnä omituisia ja omituisen näköisiä. Lyhyt oppimäärä F10:stä taas antaa sen vaikutelman, että nyt on suunnittelussa panostettu tiettyyn sporttisuuteen, unohtamatta moderniutta. Mutta hyvällä tavalla. Varmaan sen olisi voinut muotoilla ihan erinäköiseksi, mutta minkälaiseksi sitten? Minusta siinä on toimiva keula, toimiva perä ja kokonaisuutena auto näyttää nyt sentäs autolta eikä joltain sikotautiselta virtahevolta. Ainahan tommoset yksityiskohdat kuten valojen muoto, samankaltaisuus joltakin kohtaa johonkin toiseen automerkkiin / mallistoon / aikakauteen tms aiheuttaa mielipiteiden jakautumista. Mutta eikö tässäkin ole nyt kokonaisuus tärkein, ja ainakin itsestä tuntuu, että uusi vitonen on jotain semmosta, jonka voi tunnistaa autona muiden joukosta, ja jossa on taatusti sitä luksusta nyt katseenkestävässä paketissa, josta bemari muille ihmisille (ei-bemaristeille) on tullut tutuksi. Hyvistä ajo-ominaisuuksista muut eivät juuri tiedäkään, kun eivät niillä aja. Mutta ulkokuoresta auto ennenkaikkea tunnetaan.

                      Toivoa vaan sopii, että F10 on ajoltaan myös tasapainoinen kokonaisuus.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Sisustakuvia.

                        Slurps...

                        Tosiaan, ikkunoiden aukasunapit, ja muistipenkkien nappulat on E39 tapaan taas aseteltu; vaakasuoraan ja muistinapit oveen. Me like...



                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • canootti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 350
                          • Espoo

                          Sisuta on kyllä todella maukkaan näköinen.. luksusta
                          BMW - It's not where you go, but how you get there

                          Ex:
                          E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by teropa View Post
                            Sisustakuvia.

                            Slurps...

                            Tosiaan, ikkunoiden aukasunapit, ja muistipenkkien nappulat on E39 tapaan taas aseteltu; vaakasuoraan ja muistinapit oveen. Me like...



                            Tero
                            Tuota, menee jo vähän pilkunviilaamiseksi, mutta onhan ne ikkunanapit LCI:ssäkin vaakasuorassa, ja muistinappeja ei tarvitse painella, kun on avainmuisti.

                            Muuten kyllä olen samaa mieltä, että sisustassa on taas menty aimo harppaus mainitsmaasi "slurps" -suuntaan
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Varsinkin tuo sisusta vaikuttaa todella mainiolta. Mittaristo on onneksi säilytetty selkeänä sortumatta turhaan kikkailuun. Onkohan näin, että eivät kuitenkaan ole ottaneet moottorin lämpömittaria takaisin, kun tuossa on öljylämmöt. Vakkarin käyttö vaikuttaa siirtyneen takaisin rattiin. Pahasti näyttää siltä, että siirtymä E39:stä tapahtuu helpommin F10:iin kuin E60:iin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Pahasti näyttää siltä, että siirtymä E39:stä tapahtuu helpommin F10:iin kuin E60:iin.
                                Siltä tosiaan näyttää, ei taida kannattaa tuhlata rahoja vaihtokaupassa E60:een vaan odottelee ja vaihtaa sitten suoraa tuohon kun käytettyjä alkaa tulla myyntiin (tai kun autovero poistuu...).

                                Noissa kuvissa toki on täysvarusteltuja malleja, saas nähdä miltä ne hinnat alkaen Suomi-karvalakit näyttää. E60:n ensitapaaminen ainakin oli melkoinen järkytys ja sisusta vaikutti laadullisesti surkealta E39:iin verrattuna. Mutta jo E60:n LCI-versiossa tilanne oli selvästi parantunut ja F10 tuo varmaan vielä lisää luksusta perusmalleihinkin.

                                Ja voi pahus mitä lisävarusteherkkuja ja muitakin muutoksia tuossa on. Enkä tarkoita vain sisälle vaan myös alustaan, ohjaukseen yms.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎