Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opl21
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 320
    • Itävalta

    Yllättävän hyvännäköinen kuvista ja varmasti vielä parempi luonnossa...Lisätään kyllä taatusti ostoslistalle!!!!
    Sisustassa tapahtunut järkyttävän hyvä parannus e60 tasoon "lipastoa" sahattu pois ja kuskikeskeisyyttä palautettu e39 tyyliin ...

    Edestä loistava, sivusta klassinen, takaa vaati ehkä vähän vielä totuttelua tai live-analyysiä...Ei onneksi toteutunut autolehtien kuva-arvoitukset, piti jo olla vähän huolissaan...Veikkaisin että e60 hinnat lähtee sulamaan vauhdilla kun tuota alkaa tulla kauppoihin.
    sigpic

    F01 730d -09
    Ex
    E70 x5 3.0d-08
    e39 M5-99
    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
    (Ego)
    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
    e39 528ia -97 200hp/290nm
    e36 320i -94
    e30 320i -89

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2766
      • Espoo, HML

      Ihan kiva. E61 M-Sport hintojen laskua odotellessa.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • JNIJNI
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1485

        Onko tosiaan kuulemani M5 F10 tehot 600 hv?
        G21 LCI 330e xDrive 2022
        E93 M3

        Comment

        • Tentse
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 248
          • Pirkanmaa

          Hyvältähän tuo näytti, selvä parannus e60 verrattuna tv:stä äskön tulleessa start:in jaksossa näyttivät autoo hieman.

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3856
            • Nokia

            Originally posted by JNIJNI View Post
            Onko tosiaan kuulemani M5 F10 tehot 600 hv?
            Sitähän ei voi kukaan tietää, mutta oletettavasti vähintään tuo 555hv mitä X5/X6 M:ssä.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              Originally posted by Tomi T View Post
              Sitähän ei voi kukaan tietää, mutta oletettavasti vähintään tuo 555hv mitä X5/X6 M:ssä.
              Voi muuten olla aika ärhäkkä peli kun kattoo mitä suoritusarvoja X5/6M malleille luvataan ja mitä aikoja ovat niillä radoilla ajaneet... kuitenki F10 on aika paljon kevyempi, matalampi jne.

              Comment

              • rtuovinen
                Bimmer Rookie
                • Jun 2003
                • 108
                • Helsinki

                Erittäin onnistunut tämä F10 kieltämättä mutta se mikä vähän pisti keulassa silmään että munuaiset voisi ihan kevyesti muotoilla uudelleen ja jos vähän enemmän olisi taakse päin kallistetut niin olisi täydellinen, muutaman vuoden päästä kasvojen kohotus voisi antaa sen loppusilauksen.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Onkos muuten näissä uusissa malleissa se start/stop-tekniikka? Näin tietämättömän näkökulmasta luulisi tuon rasittavan starttimoottoria ja akkua pidemmällä aikavälillä. Ja miten käy liikennevaloissa, kun vihreät vaihtuu, niin pitääkö siinä jonossa sitten vielä vartoilla, että ne viisi ensimmäistä saa autonsa käyntiin? Kun en ole kyseisellä tekniikalla omaavaa autoa ajanut, niin lisätieto olisi plussaa.

                  Comment

                  • Madfexx
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3646
                    • Lempäälä

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Onkos muuten näissä uusissa malleissa se start/stop-tekniikka? Näin tietämättömän näkökulmasta luulisi tuon rasittavan starttimoottoria ja akkua pidemmällä aikavälillä. Ja miten käy liikennevaloissa, kun vihreät vaihtuu, niin pitääkö siinä jonossa sitten vielä vartoilla, että ne viisi ensimmäistä saa autonsa käyntiin? Kun en ole kyseisellä tekniikalla omaavaa autoa ajanut, niin lisätieto olisi plussaa.
                    Ei se sitä samalla tavalla sahaa käyntiin kuin normaalissa "kylmäkäynnistyksessä", vaan heti kun nostaa polkimen, niin auto hyrähtää käyntiin ja matka jatkuu.
                    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7438
                      • Oulu

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Onkos muuten näissä uusissa malleissa se start/stop-tekniikka? Näin tietämättömän näkökulmasta luulisi tuon rasittavan starttimoottoria ja akkua pidemmällä aikavälillä.
                      Eikös noissa start/stop-systeemillä varustetuissa koneissa ole erilaiset starttimoottorit juurikin tuon takia?


                      Instead of using an integrated starter generator, BMW has used an enhanced-starter which is nothing more than a conventional starter, developed by Bosch GmbH, that can withstand the increased number of engine-starts in a stop-start vehicle.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 30-11-2009, 17:51.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Eikös noissa start/stop-systeemillä varustetuissa koneissa ole erilaiset starttimoottorit juurikin tuon takia?
                        Niin no kuten sanoin, niin kokemusta ei tuollaisista vekottimista ole, niin on vähän hankala sanoa suuntaan tai toiseen, mutta kiitoksia valottamisesta asian suhteen.

                        Comment

                        • DWHLL
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 189
                          • Espoo

                          Starttimoottori on erilainen, ja akku myös.

                          Käytännössä systeemi ei juurikaan viivytä liikkeelle lähtemistä. Kun painaa kytkintä laittaakseen ykkösen sisään, niin auto käy jo siinä vaiheessa kun kytkintä olisi normaalistikin nostamassa. Eli liikkeelle lähteminen ei oikeastaan eroa mitenkään siitä, että odottaisi valojen vaihtumista moottori käynnissä vaihde vapaalla.
                          Siitä kertoo osaltaan sekin, että yleensä valoista pääsee nopeammin liikkeelle kuin viereinen auto, vaikka moottori käynnistyykin siinä välissä. Siis ihan normaaleissa lähdöissä.
                          ------------
                          f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                          e91 325d -07 Alpinweiß

                          ex:
                          e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                          e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                          e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                          e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                          Comment

                          • Havoc
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 22

                            Komean näköinen kiesi kuten todettua, vähän laimeampi kuin E60 mutta myös ehkä "arvokkaamman" näköinen. Sisätilojen muotoilu myöskin tyylikkäämpi kuin E60:ssä.

                            Yhtä asiaa en näin nopeasti tajua: mitä järkeä noissa bensakoneissa oikein on? Kaksi kolmelitraista vaparia, ja mallimerkinnät 523i ja 528i? Tehoa vähemän kuin edeltäjissään (525i ja 530i), suorituskyky huonompi ja kulutus sama tai huonompi. Mikä tässä nyt on parantunut? Ahdettu kuutonen saatiin vihdoin vitosen keulille myös euroopassa (olisi pitänyt olla jo aikaa sitten), suorituskyky mielestäni kuitenkin vain välttävä (6.0s 0-100km/h).

                            Dieseleissä ehdottomasti myös pettymys 525d:n pitäminen mallistossa, ollut aina ja tulee myös olemaan täysi väliinputoajamalli 530d:hen verrattuna. Miksei keulille saatu tuplaturbo 2-litraista, täytyy vain ihmetellä?

                            Comment

                            • TurboT
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 106
                              • .

                              F10 vaikuttaa tekiikaltaan erittäin mielenkiintoiselta. Varsinkin uusi 8-vaihteinen automaatti 520d mallin yhteydessä, jolla hyvä kiihtyvyys (8.1s) mutta samalla alhainen kulutus (5.2L/100km).

                              Tällä kertaa aktiivicruisen saa myös basic malliin, eli 520dA:n, aiemmin vain 525d:stä alkaen.

                              Samoin sedan malliin saatavilla oleva takaluukun automatiikka on toivottu mukavuus lisä.

                              Harmillisesti 520d:n tuotanto alkaa vasta Q3/2010.

                              Kävin tässä männä viikolla myös paikallisessa BMW liikkeessä ja siellä tiedettiin vielä vähemmän kuin netti foorumeilla. Oikeastaan ohjasivat tutkimaan lisää netistä, ja myönsivät samalla, että usein asiakas tietää enemmän kuin he itse myyjinä.

                              Onkos kukaan siis saanut selvyyttä, milloin Suomen kohdalla tilaustietokannat aukenee ?

                              Comment

                              • Antinontoxic
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 447
                                • Vantaa

                                Originally posted by Havoc View Post
                                Dieseleissä ehdottomasti myös pettymys 525d:n pitäminen mallistossa, ollut aina ja tulee myös olemaan täysi väliinputoajamalli 530d:hen verrattuna. Miksei keulille saatu tuplaturbo 2-litraista, täytyy vain ihmetellä?
                                E60 puhuttaessa 525d omasta mielestä fiksumpi ostos kuin 530d, kun kyseessä on sama moottori ja vain eri ohjelma.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎