Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr81
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 300
    • PK-seutu

    Originally posted by zanta View Post
    Saksassa ei ole autoveroa ja alv on 19%
    Siis vertasin saksan verollista auton hintaa suomen verottomaan. Hinnastot löytyy verottomana ja verojen kera molempien maitten www sivuilta.
    E65 730d '08 Monaco blue
    Ex: E60 523iA '08

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      Originally posted by mr81 View Post
      Siis vertasin saksan verollista auton hintaa suomen verottomaan. Hinnastot löytyy verottomana ja verojen kera molempien maitten www sivuilta.
      Kyllä kyllä. Saksan hinta on autoveroton. Ei siinä ole kuin alv.
      Suomessa peritään autovero+ siihen piilotettu alv.
      Suomen autovero on vaan niin perseestä.
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        Osaakos joku sanoa, että onko lukkoperät tehnyt paluuta BMW-perusmallistoon, kun tuossa uusimassa Top Gear-tuotannon pätkässä Jeremy Clarkson ajelee F11 535d:tä ja molemmat pyörät vetää, ja auto menee kuin M-sarjalainen konsanaan.

        Olikos E60/E61-sarjassa ollenkaan perusmallistossa lukkoperiä ja miten on nyt F10/11 tuotannon laita?
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          Originally posted by Jax_KiBez View Post
          Osaakos joku sanoa, että onko lukkoperät tehnyt paluuta BMW-perusmallistoon, kun tuossa uusimassa Top Gear-tuotannon pätkässä Jeremy Clarkson ajelee F11 535d:tä ja molemmat pyörät vetää, ja auto menee kuin M-sarjalainen konsanaan.

          Olikos E60/E61-sarjassa ollenkaan perusmallistossa lukkoperiä ja miten on nyt F10/11 tuotannon laita?
          Hyvin näyttää kyllä molemmilla vetävän http://www.youtube.com/watch?v=h28_O...eature=related
          Sähkönen lukko aika varmasti.
          Last edited by ///Jone; 28-11-2011, 21:37.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3845
            • Nokia

            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            Osaakos joku sanoa, että onko lukkoperät tehnyt paluuta BMW-perusmallistoon...

            Olikos E60/E61-sarjassa ollenkaan perusmallistossa lukkoperiä ja miten on nyt F10/11 tuotannon laita?
            Ei ole.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • Dj Niksperi
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 2437
              • Salo, Finland

              Kirjoitellaanpa hiukan kokemuksia.
              Elikkä aikaisemmin taksissa ollut e60 530xdA lähti kiertoon huhtikuussa ja tilalle tuli F10 530xd Sport A.

              Nyt 71000km takana ja kertaakaan ei ole vituttanut lähteä viikonlopuksi tolpalle töihin. Äärimmäisen mukava ja hiljainen auto ajaa. 8-portainen automaatti toimii kuin ajatus ja sport+ asetuksella kivan napakka. Rattivaihteetkin toimivat kivasti. Kaiken kaikkiaan omasta mielestäni loistava kulkupeli. Voimapuolta on ihan riittävästi(258hv/560Nm). Kelpaa töissä ajella
              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

              -Team Pussihousu-
              Salo///Works
              sigpic

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7431
                • Oulu

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Samoin kiinnostaa kokemukset noista F10 4-koneisesti bensoista jos joku niitä ajelee.
                Tulipa nyt xDrive Tourilla hätäisesti ajettua tuollainen F11 528iA xDrive Touring. Itse moottorista en tuon perusteella vielä uskalla paljon mitään sanoa, hyvin sivistyneesti se toimii 4-pyttyiseksi ja voimaa kyllä löytyy reilusti kun kierroksia ottaa. Melua ei moottorista juuri sisään tullut lukuunottamatta aivan isoimpia kierroksia ja silloin se ei tietenkään 6-sylinteriseltä kuulostanut. Alavääntöä en osannut juurikaan automaatilla testailla. Automaatin D-asennossa 1/2 - 2/3 kaasun kiihdytykset oli aika laimeita, tuntui että sekä loota että kaasuvaste muutenkin on optimoitu kulutusta ajatellen. DS-asennossa tilanne oli tietysti hiukan parempi, mutta silti viivettä kaasun painamisesta kiihdytyksen alkuun on mulle liikaa ainakin niillä asetuksilla mitkä tuossa nyt oli kun en muuttanut muuta kuin D->DS. Ehkä ois pitänyt vaihtaa jotain muutakin moodia sporttisempaan? Tarttis varmaan pidempää ja perusteellisempaa koeajoa tehdä.

                Tästäkin huolimatta on sanottava, että niin paljon kuin haluaisinkin F10/F11:sta tykätä, tämä koeajo vahvisti sitä kuvaa mikä jo F10 535iA:ta ajettaessa tuli. Eli F10/F11 on iso, hieno ja mukava auto, mutta ei oikeastaan ollenkaan sellainen auto mikä minua itseäni kiinnostaa. Ajokokemus on kokonaisuutena aivan liian etäinen. Ohjaus ei talvirenkailla (Nokian Hakkapeliitta 7 225/55R17) kerro tienpinnan tapahtumista paljoakaan. Hämmästyttävästi myös rengasmelu moottoritienopeudella oli omaa E39:ä suurempi, tai ainakin sellaisen vaikutelman autosta sai mun lisäksi myös muut kyydissä olijat. Sisustus autossa on upea ja ajoasennosta sai aivan loistavan.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Summasit hienosti ton uuden vitosen vaikutelman, joka myös itelle jäänyt:

                  - kooltaan aivan liian iso
                  - laatikon ja koneen yhteispeli on hidasta
                  - tuntuma tiehen etäinen
                  - sisämelu ainakin "spektriltään" paljon enemmän häiritsevä esim vs. E39

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Tulipa nyt xDrive Tourilla hätäisesti ajettua tuollainen F11 528iA xDrive Touring.
                    Onko tuo xDrive Tour nyt kuitenkin tänäkin vuonna? Mistähän löytyisi aikataulu?

                    Minusta tuntuu, että BMW:n malleista vain F30 328 on sellainen auto jota jossain vaiheessa voisi vakavasti harkita E39:n tilalle.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Onko tuo xDrive Tour nyt kuitenkin tänäkin vuonna? Mistähän löytyisi aikataulu?

                      Minusta tuntuu, että BMW:n malleista vain F30 328 on sellainen auto jota jossain vaiheessa voisi vakavasti harkita E39:n tilalle.
                      Tuuppa harkitseen toi mun E90 itelles nyt ekaks.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7431
                        • Oulu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Onko tuo xDrive Tour nyt kuitenkin tänäkin vuonna? Mistähän löytyisi aikataulu?
                        Eipä oo tietoa, mutta näyttäs olevan. Täältä oli menossa muistaakseni Kajaaniin ja Kuusamoon.

                        Originally posted by teropa View Post
                        Tuuppa harkitseen toi mun E90 itelles nyt ekaks.
                        Sitä minäkin voisin harkita jos lompakko kestäis.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 29-01-2012, 21:40.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Sitä minäkin voisin harkita jos lompakko kestäis.
                          No ei se nyt niin kallis ole... taitaa olla tohon hintaan jopa aika houkutteleva vaihtoehto

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            Originally posted by teropa View Post
                            Summasit hienosti ton uuden vitosen vaikutelman, joka myös itelle jäänyt:

                            - kooltaan aivan liian iso
                            - laatikon ja koneen yhteispeli on hidasta
                            - tuntuma tiehen etäinen
                            - sisämelu ainakin "spektriltään" paljon enemmän häiritsevä esim vs. E39

                            Tero
                            Vuoden ja 30000km jälkeen kuittaan 2 kommenttiasi eli koko on vähän turhan suuri ja se, että runflateilla sisämelu ei ole parantunut aiempiin malleihin. On se kuitenkin hiljainen edelleen.

                            Moottoritiellä auto seilaa jatkuvasti ja vaatii ohjausta. Olen ajanut F10-F11 malleja 520d:stä 535:een ja kaikissa sama homma. Ylivoimaisesti rasittavin piirre autossa.

                            Viikko sitten nasahti transmission failure tauluun ja pakkovaihde päälle. Syynä joku sähköhäikkä eli "flexray"-väylä vaati ctrl-alt-del:n. Ei ole palannut sen jälkeen.

                            Laatikon ja moottorin yhteispeli on aivan loistava verrattuna johonkin E60:een, puhuttamakaan E39:n laatikoista.

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Moottoritiellä auto seilaa jatkuvasti ja vaatii ohjausta. Olen ajanut F10-F11 malleja 520d:stä 535:een ja kaikissa sama homma. Ylivoimaisesti rasittavin piirre autossa.
                              Onko tähän tullut selvyyttä, mistä voisi johtua? Mitä rengaskokoja oli ja oliko runflatit kaikissa? Onko paineita kokeiltu laittaa yläkanttiin?
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                Onko tähän tullut selvyyttä, mistä voisi johtua? Mitä rengaskokoja oli ja oliko runflatit kaikissa? Onko paineita kokeiltu laittaa yläkanttiin?
                                Laakkosen toimesta on hierottu ohjauskulmia ja pumpattu renkaisiin ilmaan, ilman merkittävää hyötyä.

                                Muuten auton laatuvaikutelma on ollut kohdallaan, melkein 1 1/2 vuotta meni ilman mitään ongelmaa tai edes kosmeettista haittaa. Sitten nasahti tuo transmission failure.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎