Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Ja toi orkkis sähköinenkin toimii koodaamattakin mutta herjaa sitä koukun asennon lukitusta ajotietokoneessa oli koukku sitten piilossa tai vetoasennossa. Mutta koukku siis kyllä liikkuu koodaamatyakin
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • radiaani
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 130
      • Etelä-Suomi

      Originally posted by joko View Post
      Samaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee.
      Noin yleisesti väylät eivät pidä siitä, että niitä haaroitetaan miten sattuu. Jos tuo on hidas CAN-väylä niin silloin haaroituksilla ei ehkä ole väliä mutta nopeammat versiot voivat tykätä huonoa.
      Ajossa: F10 520d SE (2012)

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Noniin kauampa se sähkökoukku sit toimi. Jäi jumiin puoliväliin j alkoi palaa punainen valo napissa. Nappia pohjassa pitämällä suostui liikkumaan puskurin taakse mutta herjaa lukituksen puutetta ja napissa palaa kokoajan punainen valo. Mistähän lähtis vikaa etsimään?
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Käväisin lukemassa koodit, herjasi open circuit motor ja hall anturilta. Luultiin että moottori on rikki mutta olikin halpa vika. Kun vaihdoin ne rattaat niin moottorin päässä oleva johto liitin ei ollut naksahtanut lukkoon asti ja tuo liitin oli sitten lähtenyt liikkumaan irti. Eipä olis kyllä uskonut että se sieltä miiinkään voi irrota, toki en tiedä olisko se jäänyt kiireessä vain "huulille" sitten. Mut vika löytyi ja syyllinen kun käväisi peilin edessä. Nämä markan miehet on vähän tälläisiä....
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            Jaksoin sitten vihdosta viimein koittaa että ilmoittaako koukku palaneista kärryn polttimoista. Näyttää tuo Trail-tecinkin johtosarja ilmoittavan niistä ilman koodaamista. Samoin PDC kytkeytyy pois.

            Taidan jättää koodausharjoitukset suorittamatta...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              Eräs foorumilainen oli laittamassa autoonsa (- 2013/06) koukkua ja kyseli että voiko kytkeä koukun johtosarjan aikaisemmin kuvissa esiintyneisiin väylänjohtoihin kuten olin tehnyt faceliftissä.

              Väyläjohtojen värithän poikkeavat toisistaan vanhemmassa (- 2013/06) ja uudemmassa(2013/07+). Vanhemmassa vetokoukun moduli kytketään K-CANiin ja uudemmassa kytkentä tehdään K-CAN2:n. K-CAN värit ovat vihreä - vihreä/oranssi. K-CAN2 värit taas kelta-punainen ja kelta-ruskea.

              Vanhempi väylä kulkee kuten kuvassa näkyy ja myös tuo väyläjohto pitäisi löytyä takaluukusta f11:ssa. Olisko sitten ollut tuolla johtonipussa mikä kulkee tuolla kotelossa ja jatkaa alaspäin? Johonkin tuonne olen sen joskus vanhemmassa kytkenyt mutten vain muista ulkoa minne. Kuitenkaan vanhemman johtosarjaa ei saa kytkeä eri väylään eikä sitä tarvi myöskään F11:ssa viedä auton etupäähän saakka.

              K-CAN väylä vanhemmassa



              K-CAN2 väylä uudemmassa

              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Ainiin ja alaslaskevalla johtosarjalla tarkoitan tuota. Jotenkin harmaa muistikuva että olisin ronkkinut joskus tuota.

                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • JulleW
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 32
                  • Pk

                  Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
                  Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
                  Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
                  Attached Files
                  F11 535xda M-sport -17
                  Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    Originally posted by JulleW View Post
                    Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
                    Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
                    Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
                    Kuvien perusteella näyttää siltä että tarvii leikata yhtä paljon/vähän kuin m-sporttiakin. Kaikki jäänee piiloon. Noista nastojen paikoista hahmottaa mistä tarvii leikata suuntaa-antavasti.

                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • JulleW
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 32
                      • Pk

                      Kiitos avusta. Koukkupajalle Vantaalle kaiketi sitten suunta otettava. Ei riitä oma uskallus lähteä yksin tekemään tuota operaatiota, vaikka hyviä ohjeita onkin tässä ketjussa jaossa ollut.
                      F11 535xda M-sport -17
                      Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)

                      Comment

                      • JulleW
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 32
                        • Pk

                        No niin, Westfalia mallikohtaisella johtosarjalla tilattu ja asennus itse.



                        Pakko oli rohkaistua tähän kun niin moni on sanonut homman olevan helppo. Josko se itsellekin olisi vähintäänkin mahdollinen.

                        Sellainen kyssäri, että mitä työkaluja ja tarvikkeita tuohon operaatioon on syytä varata? Kaverin hallille kun tuota menen tekemään niin olisi hyvä olla kaikki tarvittava mukana. Iso kiitos jos joku viitsii listata nämä.
                        F11 535xda M-sport -17
                        Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by JulleW View Post
                          No niin, Westfalia mallikohtaisella johtosarjalla tilattu ja asennus itse.



                          Pakko oli rohkaistua tähän kun niin moni on sanonut homman olevan helppo. Josko se itsellekin olisi vähintäänkin mahdollinen.

                          Sellainen kyssäri, että mitä työkaluja ja tarvikkeita tuohon operaatioon on syytä varata? Kaverin hallille kun tuota menen tekemään niin olisi hyvä olla kaikki tarvittava mukana. Iso kiitos jos joku viitsii listata nämä.
                          Tarvittavat työkalut näkee jotakuinkin kuvista mitä olen tuonne laittanut, esim 8, 10, 13, 17/19mm hylsyä/lenkkiä. Muovin leikkaa sitten parhaaksi katsomallaan tavalla.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Kesäromu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 228
                            • Espoo

                            Ota myös johtosarjan läpiviennin tekemiseen (ellei valmista reikää ole käytettävissä) sopiva poranterä, maalaa sitten suojaamaton pelti ja laita läpiviennin kumi paikoilleen tiiviisti.
                            F10 -11
                            E21 315 -83

                            Comment

                            • JulleW
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 32
                              • Pk

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Tarvittavat työkalut näkee jotakuinkin kuvista mitä olen tuonne laittanut, esim 8, 10, 13, 17/19mm hylsyä/lenkkiä. Muovin leikkaa sitten parhaaksi katsomallaan tavalla.
                              Kuvasarjan toki kävinkin läpi, kuin myös koko ketjun varmaan kolmeen kertaan mutta kysymys lähinnä juuri siksi, että onko perus rälläkän, kiintolenkkien ym lisäksi jotain ”must have” työkalua, niin ei jäisi siitä kiinni siinä kohtaa kun puskuri puoliksi irti. Jotkut järeät pihdit näytti kuvissa myös olevan.
                              F11 535xda M-sport -17
                              Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)

                              Comment

                              • JulleW
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 32
                                • Pk

                                Originally posted by Kesäromu View Post
                                Ota myös johtosarjan läpiviennin tekemiseen (ellei valmista reikää ole käytettävissä) sopiva poranterä, maalaa sitten suojaamaton pelti ja laita läpiviennin kumi paikoilleen tiiviisti.
                                Hyvä, kiitos. Eli pora, maali ja kenties jokin tiivistysmassa on hyvä olla. Tarvitaanko tuon johtosarjan asentamiseen / sähköpuolen tekemiseen jotain erikoistyökaluja, liittimiä tai muuta?
                                F11 535xda M-sport -17
                                Ex:E91 330xda -07 283hv/686nm (AJ Tech)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎