Asensin apurin kanssa Westfalian koukun F10 autoon westfalian 13 napaisella johtosarjalla. Kaveri oli apuna koska itseä aristaa kaikki sähkötyöt. No lopputuloksena muuten hyvä mutta auto ei tunnista että koukku on perässä ja parkkitutka huutaa kärryn ollessa perässä.
Sen verran tiedän että johtosarjaa ei vedetty keulaan asti. Voisiko joku jelpata korvausta vastaan että saisin tuon kuntoon.
Mieluiten uudenmaan alueella.
Joskus katsoin westfalian brosyyria ja jäin hieman epätietoiseksi että osaako tuo itsestään edes kytkeä pois tuota tutkaa vai mitä tuossa sähkösatsissa tarkoittaa PDC -> button on dashboard? Itse ostin tuon takia toisen merkkisen sähkösarjan.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.
Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.
Johtojen kytkeminen joko keulaa tai perään on täysin sama asia jos kummasta tahansa paikasta löytyy väylän johdot.
Tuossa westfalian kuvauksessa lukee parkkitutkan poiskytkentä kohdalla: nappi kojetaulussa.
Hiljeneekö se siitä? Onko tämä westfalian johtosarja vaan yksinkertaisesti perseestä verrattuna muihin?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Johtojen kytkeminen joko keulaa tai perään on täysin sama asia jos kummasta tahansa paikasta löytyy väylän johdot.
Tuossa westfalian kuvauksessa lukee parkkitutkan poiskytkentä kohdalla: nappi kojetaulussa.
Hiljeneekö se siitä? Onko tämä westfalian johtosarja vaan yksinkertaisesti perseestä verrattuna muihin?
Hiljenee jos joka kerta peruuttaessa painaa pois parkkitutkan.
Lueskelin mielestäni täältä että muut on onnistunu saamaan sen automatiikan toimimaan. Siksi huutelen täällä josko ratkasu olis kytkemällä piuhat eri kohtaan.
Hiljenee jos joka kerta peruuttaessa painaa pois parkkitutkan.
Lueskelin mielestäni täältä että muut on onnistunu saamaan sen automatiikan toimimaan. Siksi huutelen täällä josko ratkasu olis kytkemällä piuhat eri kohtaan.
Toimii se jos johtosarja on eri merkkinen, westfalia näyttää olevan perseestä.
Tarkistin vielä sen kytkentäkaaviosta että mitään johtoa mikä voisi liittyä tuohon ei ole tuossa kytkennässä. Eli kytkentä on oikein. Tieto PDC katkaisusta varmaan pitäisi mennä väylään suoraan mutta tuo westfalia ei kerro sitä autolle.
Kaikki valot toimivat kärryssä. Piuhaa ei olla keulaan vedetty ja auto ei millään tavoin tajua että perässä on kärry. Ei tule merkkivaloa eikä myöskään pdc hiljene. Huutaa aina peruuttaessa kärryn kanssa. Ärsyttävä ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman että pääsis eroon.
Hmm. Mistät tiedät että auto ei tajua kärryä?
Kokeileppa poistaa vaikka kärrystä joku takavalon polttimo niin siitä pitäisi tulla herja mittaristoon...
Minkä ikäinen F10 on kyseessä ja mikä Westfalian sarja sinne laitettiin?
LCI malliin käy eri...
Olen kyllä useamman Westfaliankin johtosarjan asentanut F10/11 ja F15 bemareihin enkä ole kyseiseen ongelmaan törmännyt,
tosin eipä noita ole tullut kärryn kanssa testattua vaan minulla on sitä varten pistokkeeseen laitettava testeri...
Westfalia on muuten ilmoittanut että väylää ei saa kytkeä takaluukun väylään koska se voi häiritä PDC:tä. Tiedä sitten kuinka todennäköinen moinen skenaario on. :think
Ich habe gestern die AHK steckbare AHK von Westfalia eingebaut und das Kabel in den Kofferraum soweit verlegt. Der Elektrosatz ist ein Fahrzeugspezifischer Sat…
Tuollaisen Jaegerin piuhasatsin olen laittanut faceliftiin ja prelci:n ja molemmat on pelanneet ainakin moitteetta takaluukkuun kytkettynä ja myös pdc on kytketynyt pois päältä.
Mitä tuo westfalian ilmoitus "PDC poisto" kojelaudan napista tarkoittaa? Sitä että se deaktivoituu vain napista eikä automaattisesti?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Jos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.
Tuon tekstin perusteella ainakin olettaisin että westfalian satsi ei vaikuta PDC:n tomintaan. Toki auto "reagoi" muutenkin koukun laittamiseen ainakin näillä muilla satseilla esim DSC:ssä menee joku hinausmoodi käyttöön(esim käyttää pienempiä vaihteita). Samoin saattaapi olla että kaihtimet on herkemmin syylärin edessä auki.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Jos PDC ei kytkeydy automaattisesti päältä, niin tuskin ajonvakautuskaan tajuaa, että siellä on kärry kytkettynä.
Omiin autoihin asentanut 8 koukkua sitten 2006 aika moneen eri korimalliin. Sähkösarjoja ollut sekä mallikohtaista että yleismallista, ja osassa autoja ollut tehtaan koukku. Koskaan en mitään eroa ole havainnut vakautuksen toiminnassa tietää se auto että kärry on perässä tai ei ja kuitenkin talvisin tulee aika paljon kärryjä vedettyä, jos raskaampi kärry niin automaateilla olen sport asentoa käyttänyt.
Omiin autoihin asentanut 8 koukkua sitten 2006 aika moneen eri korimalliin. Sähkösarjoja ollut sekä mallikohtaista että yleismallista, ja osassa autoja ollut tehtaan koukku. Koskaan en mitään eroa ole havainnut vakautuksen toiminnassa tietää se auto että kärry on perässä tai ei ja kuitenkin talvisin tulee aika paljon kärryjä vedettyä, jos raskaampi kärry niin automaateilla olen sport asentoa käyttänyt.
Joka tapauksessa ajonvakautuksen softassa mahdollinen kärrynveto on huomioitu erikseen. Voihan olla, että sulla kaikesta huolimatta ajonvakautus on ollut tietoinen kytketystä kärrystä tai sitten riittävän hankalia tilanteita ei ole päässyt muutoinkaan syntymään.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kysäistääs tältäkin puolelta eli missä ja mitä huomioiden G-vitossarjaan kannattaa kääntyvää koukkua lähteä asennuttamaan? Pääkaupunkiseutu prioriteettina mutta kai esim Tallinna onnistuisi myös.
Comment