Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    Originally posted by joko View Post
    Onko tosiaan niin että f-sarjan vakiovarusteisiin ei kuulu xenon ajovalot? Kun useasta autosta puuttuu tuo maininta varusteista. Olen ollut siinä uskossa että ne on ollut corollaa lukuunottamatta vakiovaruste jokaisessa autossa jo vuosia...
    Tietääkseni kaikissa uutena suomeentuoduissa on xenonit. Saksan markkinoilta saa kyllä vielä ilmankin.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      Originally posted by poke View Post
      Tietääkseni kaikissa uutena suomeentuoduissa on xenonit. Saksan markkinoilta saa kyllä vielä ilmankin.
      Tuo pitää paikkansa ainakin nykyisen LCI mallin kanssa. Ensimmäistä malliversiota taisi saada myös halogeneilla.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        Mitä eroja tuossa lci mallissa on vanhempiin?
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5450
          • Seinäjoki

          Originally posted by -rik View Post
          Mitä eroja tuossa lci mallissa on vanhempiin?
          Pieniä muutoksia. Äkkiseltään muisteltuna:

          - Keula hieman erilainen (mm, ei sumareita vakiona)
          - Vilkut peileissä
          - Ohjauspyöränlämmitys
          - Takaluukunautomatiikka vakiona (touring)
          - 518d
          - 520d X-drive

          Näin ainakin näissä "Suomi-autoissa"
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3096

            Originally posted by Juh4 View Post
            Pieniä muutoksia. Äkkiseltään muisteltuna:

            - Keula hieman erilainen (mm, ei sumareita vakiona)
            - Vilkut peileissä
            - Ohjauspyöränlämmitys
            - Takaluukunautomatiikka vakiona (touring)
            - 518d
            - 520d X-drive

            Näin ainakin näissä "Suomi-autoissa"
            - ajovalot erilaiset
            - vakio etupenkit erilaiset


            Vilkut peileissä
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1964
              • Seinäjoki

              Huh, eipä näyttänyt merkkiliikkeen huoltohistoria kovin valoisalta erään 520d:n kohdalta. Tai noh, on se sinänsä valoinen että kaikki osat jo kertaalleen vaihdettu. Auto valmistettu joulukuun lopulla 2010, käyttöönotettu alkuvuodesta 2011. Sitten isompia remppoja mitä löyty historiasta:
              Satkun paikkeilla laatikko uusi, vajaa 140tkm niin tehdasuusi moottori vaihdettu, 220tkm niin laitettu taas kampiakseli, jakopää yms. roippeet, noiden välissä kaikkee pienempää kuten vaihdevalitsinta, laturia, starttia yms. Niin ja turbo kertaalleen, en tiedä sitten onko tuo tehdasuusi kone laitettu vanhalla turbolla takas. Mut jokatapauksessa, tästä vois päätellä että jakopään kestoikä on yhdellä kertaa aina n. 100tkm.... Taidan säästää vielä hetken ja ostaa sen kuusmukisen.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by joko View Post
                Huh, eipä näyttänyt merkkiliikkeen huoltohistoria kovin valoisalta erään 520d:n kohdalta. Tai noh, on se sinänsä valoinen että kaikki osat jo kertaalleen vaihdettu. Auto valmistettu joulukuun lopulla 2010, käyttöönotettu alkuvuodesta 2011. Sitten isompia remppoja mitä löyty historiasta:
                Satkun paikkeilla laatikko uusi, vajaa 140tkm niin tehdasuusi moottori vaihdettu, 220tkm niin laitettu taas kampiakseli, jakopää yms. roippeet, noiden välissä kaikkee pienempää kuten vaihdevalitsinta, laturia, starttia yms. Niin ja turbo kertaalleen, en tiedä sitten onko tuo tehdasuusi kone laitettu vanhalla turbolla takas. Mut jokatapauksessa, tästä vois päätellä että jakopään kestoikä on yhdellä kertaa aina n. 100tkm.... Taidan säästää vielä hetken ja ostaa sen kuusmukisen.
                Karua tekstiä, onko mahdollisesti entinen taksi? Täälläkin meni just laturi vaihtoon, kilsoja 85k ja ikää 2v 2kk, 30d.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by böntti View Post
                  Karua tekstiä, onko mahdollisesti entinen taksi? Täälläkin meni just laturi vaihtoon, kilsoja 85k ja ikää 2v 2kk, 30d.
                  Juu kyllä oli. Sinällään siis nyt autossa on alle 200tkm ajettu kone (joka tosin sekin jo rempattu) ja n. 200tkm ajettu laatikko ja apulaitteet uudehkoja että siinämielessä ei nuo nyt mitään huonoja asioita välttämättä ole. Mutta tämä kertoo aika hyvin siitä miten todellinen tuo jakopään tuho tulee noissa pikkukoneissa olemaan. Ei yksittäinen vika, tai maanantai kappale nyt voi kai ihan sattumalta sattua kahta kertaa samaan autoon 100tkm välein. toki tähänkin vaikuttaa paljon se että miten tarkka kaveri auton on omistanut, ts. siis että kuinka pienestä kitinästä on osia mennyt vaihtoon. En kuitenkaan jaksa uskoa että konetta tai vaihteistoa vaihdetaan minkään olemattoman vian takia kokonaan.

                  Onkohan laturi sitten alimitoitettu tuohon sähkönkulutukseen vai miksiköhän sinullakin jo noilla kilsoilla meni vaihtoon? Nykyisessä on 350tkm taulussa(530da), on alkuperäinen moottori, laatikko,turbo,startti,suuttimet jne....
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Originally posted by joko View Post
                    Juu kyllä oli. Sinällään siis nyt autossa on alle 200tkm ajettu kone (joka tosin sekin jo rempattu) ja n. 200tkm ajettu laatikko ja apulaitteet uudehkoja että siinämielessä ei nuo nyt mitään huonoja asioita välttämättä ole. Mutta tämä kertoo aika hyvin siitä miten todellinen tuo jakopään tuho tulee noissa pikkukoneissa olemaan. Ei yksittäinen vika, tai maanantai kappale nyt voi kai ihan sattumalta sattua kahta kertaa samaan autoon 100tkm välein. toki tähänkin vaikuttaa paljon se että miten tarkka kaveri auton on omistanut, ts. siis että kuinka pienestä kitinästä on osia mennyt vaihtoon. En kuitenkaan jaksa uskoa että konetta tai vaihteistoa vaihdetaan minkään olemattoman vian takia kokonaan.

                    Onkohan laturi sitten alimitoitettu tuohon sähkönkulutukseen vai miksiköhän sinullakin jo noilla kilsoilla meni vaihtoon? Nykyisessä on 350tkm taulussa(530da), on alkuperäinen moottori, laatikko,turbo,startti,suuttimet jne....
                    Ilmeisesti noita moottoreita ja laatikoita on takseissa hajonnut enemmänkin, nähtävästi eivät tykkää reilusta tyhjäkäyttämisestä (matalat öljynpaineet, esim ketjun kiristin ei toimi kunnolla tjsp).

                    Tässä kolmelitrasessa on eri laturi. En usko alimitoitukseen, oon ottanu viimeaikoina lokeja tuosta virtajärjestelmästä. Laturin kuormitus on yleensä maksimissaan noin 60%.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by böntti View Post
                      Ilmeisesti noita moottoreita ja laatikoita on takseissa hajonnut enemmänkin, nähtävästi eivät tykkää reilusta tyhjäkäyttämisestä (matalat öljynpaineet, esim ketjun kiristin ei toimi kunnolla tjsp).

                      Tässä kolmelitrasessa on eri laturi. En usko alimitoitukseen, oon ottanu viimeaikoina lokeja tuosta virtajärjestelmästä. Laturin kuormitus on yleensä maksimissaan noin 60%.
                      Ok, kaikkihan tosiaan hajota voi mutta taitaa tuolle jakopäälle longlife öljyt/huoltoväli olla monessa tapauksessa liikaa. Joo eipä tuo nyt kovin vakva asia ole jos laturi menee, normaalia kuluvaa osaa mut yllättävän pienillä kilsoilla kyllä antautui. Menikö kokonaan omasta pussista vai löytyikö kustannuksiin osallistujia? Kustantaa vaihdettuna varmaan luokkaa 700-1000e?
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Originally posted by joko View Post
                        Ok, kaikkihan tosiaan hajota voi mutta taitaa tuolle jakopäälle longlife öljyt/huoltoväli olla monessa tapauksessa liikaa. Joo eipä tuo nyt kovin vakva asia ole jos laturi menee, normaalia kuluvaa osaa mut yllättävän pienillä kilsoilla kyllä antautui. Menikö kokonaan omasta pussista vai löytyikö kustannuksiin osallistujia? Kustantaa vaihdettuna varmaan luokkaa 700-1000e?
                        En tiedä kustannuksesta, europlussaan meni.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by joko View Post
                          .... Taidan säästää vielä hetken ja ostaa sen kuusmukisen.
                          Täällä on sama homma
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by veku View Post
                            Täällä on sama homma
                            Samaa mieltä.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3096

                              Originally posted by joko View Post
                              Ok, kaikkihan tosiaan hajota voi mutta taitaa tuolle jakopäälle longlife öljyt/huoltoväli olla monessa tapauksessa liikaa.
                              Joo eipä anna minullakaan luonto ajella samoilla öljyillä 35-40tkm. Juuri sunnuntaina vaihtui taas öljyt ja suodatin vaikka huollontarpeenilmaisin näytti, että öljynvaihtoon olisi vielä matkaa 17tkm. edellisestä vaihdosta oli tullut kilsoja noin 19tkm.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Sgtpm2013
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 36
                                • Helsinki

                                Tässä täytyy alkaa hankkimaan pienempää autoa perheelle kun vaimo ei kuulemma pärjää kaupungilla tuolla X6:lla. Mielessä on tilata 520dA xDrive Nordic Business suoraan tehtaalta ilman mitään lisähärpäkkeitä. Tuossa Nordic -kampanjamallissa on webasto, mutta se lämmittää vain ohjaamoa. Saako tuollaisen koodattua lämmittämään myös itse moottoria? Ja riittääkö tuon webaston teho siihen? En tosin tiedä minkä tehoinen webasto noihin isketään kiinni...

                                Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa VW Alltrackiin (nelivedolla). Tosin en ole täysin varma, että tarvitaanko perheessä farkkua vai ei... Volkkariin saisi sitten jo vähän tuohon hintaan lisävarusteitakin, navia ym. Ja webasto volkkarissa lämmittääkin sitten sekä ohjaamoa, että moottoriakin..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎