Originally posted by joko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
Originally posted by poke View PostTietääkseni kaikissa uutena suomeentuoduissa on xenonit. Saksan markkinoilta saa kyllä vielä ilmankin."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mitä eroja tuossa lci mallissa on vanhempiin?ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostMitä eroja tuossa lci mallissa on vanhempiin?
- Keula hieman erilainen (mm, ei sumareita vakiona)
- Vilkut peileissä
- Ohjauspyöränlämmitys
- Takaluukunautomatiikka vakiona (touring)
- 518d
- 520d X-drive
Näin ainakin näissä "Suomi-autoissa"-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostPieniä muutoksia. Äkkiseltään muisteltuna:
- Keula hieman erilainen (mm, ei sumareita vakiona)
- Vilkut peileissä
- Ohjauspyöränlämmitys
- Takaluukunautomatiikka vakiona (touring)
- 518d
- 520d X-drive
Näin ainakin näissä "Suomi-autoissa"
- vakio etupenkit erilaiset
Vilkut peileissäKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Huh, eipä näyttänyt merkkiliikkeen huoltohistoria kovin valoisalta erään 520d:n kohdalta. Tai noh, on se sinänsä valoinen että kaikki osat jo kertaalleen vaihdettu. Auto valmistettu joulukuun lopulla 2010, käyttöönotettu alkuvuodesta 2011. Sitten isompia remppoja mitä löyty historiasta:
Satkun paikkeilla laatikko uusi, vajaa 140tkm niin tehdasuusi moottori vaihdettu, 220tkm niin laitettu taas kampiakseli, jakopää yms. roippeet, noiden välissä kaikkee pienempää kuten vaihdevalitsinta, laturia, starttia yms. Niin ja turbo kertaalleen, en tiedä sitten onko tuo tehdasuusi kone laitettu vanhalla turbolla takas. Mut jokatapauksessa, tästä vois päätellä että jakopään kestoikä on yhdellä kertaa aina n. 100tkm.... Taidan säästää vielä hetken ja ostaa sen kuusmukisen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostHuh, eipä näyttänyt merkkiliikkeen huoltohistoria kovin valoisalta erään 520d:n kohdalta. Tai noh, on se sinänsä valoinen että kaikki osat jo kertaalleen vaihdettu. Auto valmistettu joulukuun lopulla 2010, käyttöönotettu alkuvuodesta 2011. Sitten isompia remppoja mitä löyty historiasta:
Satkun paikkeilla laatikko uusi, vajaa 140tkm niin tehdasuusi moottori vaihdettu, 220tkm niin laitettu taas kampiakseli, jakopää yms. roippeet, noiden välissä kaikkee pienempää kuten vaihdevalitsinta, laturia, starttia yms. Niin ja turbo kertaalleen, en tiedä sitten onko tuo tehdasuusi kone laitettu vanhalla turbolla takas. Mut jokatapauksessa, tästä vois päätellä että jakopään kestoikä on yhdellä kertaa aina n. 100tkm.... Taidan säästää vielä hetken ja ostaa sen kuusmukisen.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKarua tekstiä, onko mahdollisesti entinen taksi? Täälläkin meni just laturi vaihtoon, kilsoja 85k ja ikää 2v 2kk, 30d.
Onkohan laturi sitten alimitoitettu tuohon sähkönkulutukseen vai miksiköhän sinullakin jo noilla kilsoilla meni vaihtoon? Nykyisessä on 350tkm taulussa(530da), on alkuperäinen moottori, laatikko,turbo,startti,suuttimet jne....F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostJuu kyllä oli. Sinällään siis nyt autossa on alle 200tkm ajettu kone (joka tosin sekin jo rempattu) ja n. 200tkm ajettu laatikko ja apulaitteet uudehkoja että siinämielessä ei nuo nyt mitään huonoja asioita välttämättä ole. Mutta tämä kertoo aika hyvin siitä miten todellinen tuo jakopään tuho tulee noissa pikkukoneissa olemaan. Ei yksittäinen vika, tai maanantai kappale nyt voi kai ihan sattumalta sattua kahta kertaa samaan autoon 100tkm välein. toki tähänkin vaikuttaa paljon se että miten tarkka kaveri auton on omistanut, ts. siis että kuinka pienestä kitinästä on osia mennyt vaihtoon. En kuitenkaan jaksa uskoa että konetta tai vaihteistoa vaihdetaan minkään olemattoman vian takia kokonaan.
Onkohan laturi sitten alimitoitettu tuohon sähkönkulutukseen vai miksiköhän sinullakin jo noilla kilsoilla meni vaihtoon? Nykyisessä on 350tkm taulussa(530da), on alkuperäinen moottori, laatikko,turbo,startti,suuttimet jne....
Tässä kolmelitrasessa on eri laturi. En usko alimitoitukseen, oon ottanu viimeaikoina lokeja tuosta virtajärjestelmästä. Laturin kuormitus on yleensä maksimissaan noin 60%.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostIlmeisesti noita moottoreita ja laatikoita on takseissa hajonnut enemmänkin, nähtävästi eivät tykkää reilusta tyhjäkäyttämisestä (matalat öljynpaineet, esim ketjun kiristin ei toimi kunnolla tjsp).
Tässä kolmelitrasessa on eri laturi. En usko alimitoitukseen, oon ottanu viimeaikoina lokeja tuosta virtajärjestelmästä. Laturin kuormitus on yleensä maksimissaan noin 60%.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOk, kaikkihan tosiaan hajota voi mutta taitaa tuolle jakopäälle longlife öljyt/huoltoväli olla monessa tapauksessa liikaa. Joo eipä tuo nyt kovin vakva asia ole jos laturi menee, normaalia kuluvaa osaa mut yllättävän pienillä kilsoilla kyllä antautui. Menikö kokonaan omasta pussista vai löytyikö kustannuksiin osallistujia? Kustantaa vaihdettuna varmaan luokkaa 700-1000e?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOk, kaikkihan tosiaan hajota voi mutta taitaa tuolle jakopäälle longlife öljyt/huoltoväli olla monessa tapauksessa liikaa.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Tässä täytyy alkaa hankkimaan pienempää autoa perheelle kun vaimo ei kuulemma pärjää kaupungilla tuolla X6:lla. Mielessä on tilata 520dA xDrive Nordic Business suoraan tehtaalta ilman mitään lisähärpäkkeitä. Tuossa Nordic -kampanjamallissa on webasto, mutta se lämmittää vain ohjaamoa. Saako tuollaisen koodattua lämmittämään myös itse moottoria? Ja riittääkö tuon webaston teho siihen? En tosin tiedä minkä tehoinen webasto noihin isketään kiinni...
Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa VW Alltrackiin (nelivedolla). Tosin en ole täysin varma, että tarvitaanko perheessä farkkua vai ei... Volkkariin saisi sitten jo vähän tuohon hintaan lisävarusteitakin, navia ym. Ja webasto volkkarissa lämmittääkin sitten sekä ohjaamoa, että moottoriakin..
Comment
-
Comment